Facebook twitter
jouwTomTom
NIEUWS

TomTom introduceert HD Traffic 5.0

18 juni 2011 - 09:02 uur
TomTom introduceert HD Traffic 5.0TomTom heeft HD Traffic 5.0 aangekondigd. De service, die real-time verkeersinformatie doorgeeft aan de TomTom LIVE systemen, is zodanig verbeterd dat het bereik en de nauwkeurigheid ervan groter zijn dan ooit tevoren. HD Traffic 5.0 geeft filemeldingen voor bijna 100% van het wegennet waaronder ook alle uitvalswegen, op- en afritten en secundaire wegen. Het biedt een grotere reeks van alternatieve routes en verbeterde aankomsttijdindicaties. De nieuwste HD Traffic geeft ook automatisch wegafsluitingen aan en wijst daarbij het exacte deel van de route aan. De verbeterde detectie van stilstand, bijvoorbeeld tijdens wegblokkades veroorzaakt door ongevallen, maakt het makkelijker om files te lokaliseren en te vermijden.
Manifest
"Toen we ons verkeersmanifest afgelopen september publiceerden, hebben wij onze toewijding toegezegd om files over de hele wereld te verminderen. Dit doen we door middel van innovatie; door gebruik te maken van onze ervaring bieden we de bestuurders de nieuwste technologie en informatie. HD Traffic 5.0 is hier een voorbeeld van," zegt Corinne Vigreux, Managing Director Consumer. "Bestuurders hebben nu nog betere verkeersinformatie tot hun beschikking. Wij verbeteren dus niet alleen de reistijden – wij verminderen de stress bij bestuurders wat de kwaliteit van hun leven helpt verbeteren."
OpenLR
De nieuwste versie van TomTom HD Traffic maakt gebruik van de TomTom Open LR technologie. Het is een alternatief voor de wijd verspreide RDS-TMC methode en het heeft een groter bereik. Terwijl de RDS-TMC gebruik maakt van een beperkt aantal pre-gecodeerde locaties, maakt de Open LR de overdracht van informatie voor elke locatie op de kaart mogelijk waardoor bestuurders verkeersinformatie kunnen ontvangen op 99,9% van alle wegen. Iedereen die al een abonnement heeft op HD Traffic (onderdeel van de LIVE-services) ontvangt de update ��n dezer dagen automatisch op hun systeem en kan dan direct profiteren van de verbeterde dekking. Meer over HD Traffic en abonnementen vind je op de TomTom-site.



Einde artikel...

Tags

Delen

Reageer op dit artikel
REACTIES van onze leden

Om te kunnen reageren, moet je zijn geregistreerd en ingelogd...

(18 juni 2011, 09:51)
Loek schreef:
Loek
Betekent dat OpenLR dat het net zoals TMC via de radio zal gaan? Of gaat het nog steeds via een telefoonverbinding? Het lijkt me dat laatste, aangezien niet iedere LIVE TT een FM ontvanger heeft volgens mij. Maar wat is dan precies het verschil met nu?

(18 juni 2011, 10:46)
Sfinxie schreef:
Sfinxie
Klinkt veelbelovend.
Ik ga me laten verrassen.
ben overigens benieuwd of dat een nieuwere Navcore met zich meebrengt.

(18 juni 2011, 15:01)
Nick schreef:
Nick
Betekent dat OpenLR dat het net zoals TMC via de radio zal gaan? Of gaat het nog steeds via een telefoonverbinding? Het lijkt me dat laatste, aangezien niet iedere LIVE TT een FM ontvanger heeft volgens mij. Maar wat is dan precies het verschil met nu?

Natuurlijk nog steeds via het simmetje in je TomTom. Het verschil is dat OpenLR een heel andere manier van werken is t.o.v. TMC waardoor men geheel dynamisch alle wegen in het netwerk in de verkeersinfo kan betrekken. Met HD Traffic 5 dus 99,9% van alle wegen.

(18 juni 2011, 15:06)
Loek schreef:
Loek
Ok�. Maar waarom vergelijken ze dan met TMC? Ze waren toch al veel langer overgestapt op hun eigen methode (via de SIM-kaart)? Ze zeggen dat TMC maar informatie kan sturen over bepaalde, van tevoren bepaalde, segmenten/locaties van het wegennetwerk (dat zou het grote nadeel van TMC zijn). Maar met HDT was dit probleem toch al verholpen? De HDT dienst van TT kon toch al meldingen geven op elk willekeurig stukje weg? De verbetering t.o.v. TMC is dus duidelijk, maar de verbetering t.o.v. HDT zie ik nog niet direct.

(18 juni 2011, 17:47)
BramvT schreef:
BramvT
Hoe dan ook, de laatste tijd doet Live/HDT het prima qua file meldingen....gistermiddag ook weer tussen Gent en Antwerpen toen ik daar terug aan het rijden was.
Of op de A27 van Utrecht naar Breda, waar een auto in de brand stond....waardoor ik nog net op tijd de A2 kon volgen.

Alleen de meldingen van MOBIELE flitsers stelt nog steeds geen bal voor. :biggrin:

(18 juni 2011, 20:05)
HerZon schreef:
HerZon
Maar is het niet zo dat deze 5.0 versie eigenlijk de functie iq-routes opheft?
Het sterke punt van iq-routes zou zijn dat er al een betere route wordt berekend op basis van historische gegevens, maar doordat nu op 99,9% van de wegen de vertraging wordt aangegeven dmv HDtraffic wordt naar mijn mening de functie iq compleet overbodig. Je hebt tenslotte meer aan de gegevens van nu, dan de gegevens van vroeger.
Zijn er hier eigenlijk nog veel mensen die de iq-functie gebruiken?

(18 juni 2011, 20:11)
Loek schreef:
Loek
Dat klopt niet helemaal. Als er ergens geen file staat, maar er wordt om wat voor reden ook gemiddeld minder hard gereden dan de maximum snelheid, dan zal dat opgevangen worden door IQ Routes. En ik geloof niet dat er [i]constant[/i] 99% dekking is. Je rijdt toch ook wel ooit door een straat waar niemand anders op dat moment rijdt? HDT zal daar dan natuurlijk geen info over hebben. Ik gebruik zelf de IQR functie altijd. Het levert in mijn ervaring zeer nauwkeurige schattingen voor de aankomsttijd op. Beter dan zonder IQ Routes.

(18 juni 2011, 20:17)
HerZon schreef:
HerZon
Mijn ervaring leert dat zelfs 1 persoon een vertraging kan veroorzaken. Voor mijn werk komt het nog weleens voor dat ik met zo'n 10 tot 20 km/h per uur over een fietspad langs een provinciale weg rijdt, of over andere wegen.
En prompt verschijnt er een vertraging op dat stuk. Gemeldt door mijn TomTom, dat vermoed ik. En dat terwijl de overige auto's gewoon met normale snelheid langs rijden. Ik heb het zelfs weleens op een polderweggetje gehad, waar echt geen andere auto reed op dat moment. (Weg was afgesloten).

(18 juni 2011, 21:20)
Loek schreef:
Loek
Dat herinner ik me nog inderdaad :biggrin:. Maar waarschijnlijk zijn dat toch wel de uitzonderingen. Die 99% moet denk ik ook meer theoretisch gezien worden. In de praktijk zal dat nauwelijks gehaald worden.

(19 juni 2011, 18:03)
corne64 schreef:
Blijft toch jammer dat de bezitters van nieuwe device,s in meer landen van LIVE kunnen genieten dan Ik met mijn 940. Betaal wel hetzelfde voor een abbo.

(19 juni 2011, 19:04)
starsky schreef:
starsky
Neem een nieuw type erbij, je hebt plek genoeg.

(19 juni 2011, 19:22)
corne64 schreef:
Word een beetje te gek dan. heb nu al teveel systemen in de cabine. Maar wel mooi om te testen. Krijg binnen no time een 7150 TRUCK mee om te testen.

(19 juni 2011, 21:06)
filemaker schreef:
filemaker
Krijg binnen no time een 7150 TRUCK mee om te testen.


Zou fijn zijn als je ons jouw ervaring met dat device via het forum laat weten!

(19 juni 2011, 22:00)
corne64 schreef:
Zou fijn zijn als je ons jouw ervaring met dat device via het forum laat weten!



Komt goed. Maar ik kan je nu al vertellen dat ik LIVE erop ga missen. Mijn werkgever gaat namelijk geen gebruik maken van het webfleet gebeuren.

(19 juni 2011, 22:49)
Bika schreef:
Bika
Hoe kan je zien als je deze update binnen heb gekregen een versie nr of zo?
Gisteren reed ik van Lelystad naar huis in Alphen aan den Rijn en kreeg ene heel andere weg aangeboden als normaal.
Kon overal doorrijden en was op de aangegeven tijd thuis.
Zal op de normale route wel wat geweest zijn.
Ik heb aangegeven automatisch een andere route kiezen dus zie ik niet als er wat veranderd.

(19 juni 2011, 23:18)
BramvT schreef:
BramvT
Hoe kan je zien als je deze update binnen heb gekregen een versie nr of zo?
Gisteren reed ik van Lelystad naar huis in Alphen aan den Rijn en kreeg ene heel andere weg aangeboden als normaal.
Kon overal doorrijden en was op de aangegeven tijd thuis.
Zal op de normale route wel wat geweest zijn.
Ik heb aangegeven automatisch een andere route kiezen dus zie ik niet als er wat veranderd.

Nee, dat laatste lijkt me wel logisch.

Ik heb hem zo ingesteld dat ik ALTIJD zelf wil beslissen of ik de omleiding wel of niet wil nemen (het bekende blauwe scherm wat dan oplicht) :unknw:

(20 juni 2011, 07:56)
Bika schreef:
Bika
Nee, dat laatste lijkt me wel logisch.

Ik heb hem zo ingesteld dat ik ALTIJD zelf wil beslissen of ik de omleiding wel of niet wil nemen (het bekende blauwe scherm wat dan oplicht) :unknw:


Dat had ik ook altijd zo ingesteld maar dan moet je op een bepaald moment toch beslissen, rijden of stilstaan.
Ik wil rijden en dus nu zo gedaan.

(20 juni 2011, 11:49)
BramvT schreef:
BramvT
Dat had ik ook altijd zo ingesteld maar dan moet je op een bepaald moment toch beslissen, rijden of stilstaan.
Ik wil rijden en dus nu zo gedaan.

Hoe bedoel je dat :angry: ....je TT blijft gewoon door navigeren hoor en als je geen keuze maakt (dus het blauwe scherm laat voor wat het is), neemt hij gewoon de *huidige* route.

(20 juni 2011, 11:56)
Bika schreef:
Bika
Hoe bedoel je dat :angry: ....je TT blijft gewoon door navigeren hoor en als je geen keuze maakt (dus het blauwe scherm laat voor wat het is), neemt hij gewoon de *huidige* route.


Ik bedoel hoe ik dat schrijf.
Doe je niks sta je waarschijnlijk stil.
Spreek uit ervaring.

(Reageren is alleen mogelijk als je bent geregistreerd en ingelogd...)


» Meer reacties
POPULAIR
- Advertentie -
PRODUCTEN
NIEUWS IN BEELD
Nieuwe kaarten nu beschikbaar iconActuele TomTom Navcore-versies iconUpdate TomTom 1.16 voor iPhone & iPad iconZigzaggen door de file iconNijmegen grootste filestad van Nederland iconUpdate TomTom 1.15 voor iPhone & iPad iconWe moeten onze knopen tellen iconEerste nieuwe GO's in de winkel iconAlle nieuwe GO's op een rijtje iconMeer informatie en nieuwe foto's nieuwe GO iconUpdate TomTom 1.14 voor iPhone & iPad iconNieuw: TomTom GO 400, GO 500 en GO 600 iconNieuw: TomTom Runner en TomTom Multi-Sport iconNieuw: Navcore 13 iconNieuw: TomTom Commuter concept icon

 
jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy