Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

Te weinig ruimte kaart

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
22 reacties op dit onderwerp

#1 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 17 januari 2010 - 18:21

Vandaag de nieuwe kaart West en Centraal Europa 8.40 gedownd van TT. In m,n Go 730 zit een 4GB SD kaart.Voor deze is er ruimte zat voor de nieuwe kaart. Anders is het met de interne flash. Daar is teweinig ruimte.
NU werkt het natuurlijk wel met behulp van de 4GB Sd. Anderzinds is het dus niet mogelijk deze nieuwe kaart te gebruiken als je alleen maar gebruik maakt van het interne flash geheugen.
Nu kan het op dit forum best al wel eens besproken zijn (ik heb het zo snel niet gevonden), maar kan het niet anders.Ik bedoel je navcore 8,35 op het interne flash en alleen de kaart op de sd. Ik heb nu de navcore op de interne flash zonder kaart (omdat de kaart er dus niet meer bijkan). En op de sd van 4 Gb staat zowel de navcore en de kaart. Is dit nu wel zo handig of moet het anders?

#2 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 11:39

Proberen is dus de manier om er achter te komen. Het werkt dus wel, navcore op de flash en de kaart alleen op de sd.Zo was het toch ook ooit bij de eerste TomTom One versies. Nu direkt het volgende, wat gebeurt er nu bij het updaten via Tomtomhome. Je moet namelijk bij opstart van het programma een keus maken welke schijf (flash of sd) je gaat gebruiken. Nu maar hopen dat het programma zo intelligent is om de juiste keus te maken. M.a.w. er kan een update tussen zitten die je navcore betreft of juist een bedoeld voor je kaart.

#3 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3997 berichten
  • Geslacht:Man
  • Plaats:Haarlem (NH)
  • Mijn TomTom:Go 1005 Live

Geplaatst 18 januari 2010 - 13:13

Proberen is dus de manier om er achter te komen. Het werkt dus wel, navcore op de flash en de kaart alleen op de sd.Zo was het toch ook ooit bij de eerste TomTom One versies. Nu direkt het volgende, wat gebeurt er nu bij het updaten via Tomtomhome. Je moet namelijk bij opstart van het programma een keus maken welke schijf (flash of sd) je gaat gebruiken.

Nu maar hopen dat het programma zo intelligent is om de juiste keus te maken. M.a.w. er kan een update tussen zitten die je navcore betreft of juist een bedoeld voor je kaart.

Tsja...eigenlijk een vraag naar de bekende weg.....wat wil je zelf updaten, je NC (als daar al een update voor is) of de mapshare updates en evt Quickfix.

Als jij dan kiest voor intern geheugen (flash) zal TTH alleen je NC bijwerken, kies je je SD kaart met de kaarten erop, dan worden die geupdated.

Wat is dat dan trouwens voor een kaart die je op je interne geheugen van 2 GB wilt zetten ?
W©E + NC kan op elke TT met 2 GB intern...tenzij je er meer kaarten op hebt staan, uiteraard.

Bewerkt door BramvT, 18 januari 2010 - 13:16 .

Go 1005 Live
Ex : Vanaf 2004-> : MIO 168 (met TT nav-3, 5 en 6): 2007 -> Onev2 en v3, One XL HDT, Go 630, 720, 730, (2x)750, (2x)950, 1000, VIA 120 Live, Go 750 en 950....

#4 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 13:28

Ok Bram,
Ik vindt het eigenlijk helemaal niet vragen naar de bekende weg, en wel hierom:
Is het zo,n gek idee om alleen je navcore op de flash te zetten en dan de kaart alleen op de sd?
Voordeel is misschien niet zo groot omdat de navcore ook weer niet zo,n groot bestand is. Alleen
het dubbele van die opzet zet me aan het denken , want waar start de tomtom nu eigenlijk van op.
Is dat voor de navcore van de flash en dan haalt ie de kaart van de sd? Zo staat het dus nu bij mij.
Of is het handiger ook i.v.m. de updates via tthome om maar zowel je navcore als je kaart dus de hele
reutemeteut op de sd te zetten. Je flash is dan eigenlijk overbodig gevuld met de navcore?
Je laatste vraag: De kaart is western en central europ 2GB versie 8.40.2562.

Bewerkt door Grandpa, 18 januari 2010 - 13:29 .

#5 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3997 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 13:37

Ok Bram,
Is het zo,n gek idee om alleen je navcore op de flash te zetten en dan de kaart alleen op de sd?
Voordeel is misschien niet zo groot omdat de navcore ook weer niet zo,n groot bestand is. Alleen
het dubbele van die opzet zet me aan het denken , want waar start de tomtom nu eigenlijk van op.
Is dat voor de navcore van de flash en dan haalt ie de kaart van de sd? Zo staat het dus nu bij mij.
Of is het handiger ook i.v.m. de updates via tthome om maar zowel je navcore als je kaart dus de hele
reutemeteut op de sd te zetten. Je flash is dan eigenlijk overbodig gevuld met de navcore?

Dan nogmaals mijn vraag : waarom heb je die SD kaart in gebruik, staat daar meer dan 1 kaart op ?
En waarom past je kaart niet in het interne + NC ? (een NC is hooguit iets van 80 tot 140 MB meen ik)

Ik heb een Go 630 met ook 2 gb intern + een SD slot...ik werk al enige jaren met een TT (altijd alles op Intern) en heb de SD kaart met NC en laatste kaart als reserve in mijn portemonnaie, voor het geval er iets zou gebeuren met het interne geheugen en ik dan, door de SD kaart erin te stoppen, weer door kan navigeren.

We hebben hier al eens een discussie gehad vorig jaar, wat sneller is....het interne (vaste) geheugen of via een SD kaart.....ik gok dat het via Intern het snelste werkt, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld. :biggrin:

EDIT : jouw kaart is als het goed is 1850.1 MB groot.....dan moet de NC er nog net bijpassen....mits je interne geheugen helemaal leeg was. :nea:

Bewerkt door BramvT, 18 januari 2010 - 13:41 .

Go 1005 Live
Ex : Vanaf 2004-> : MIO 168 (met TT nav-3, 5 en 6): 2007 -> Onev2 en v3, One XL HDT, Go 630, 720, 730, (2x)750, (2x)950, 1000, VIA 120 Live, Go 750 en 950....

#6 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4525 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 14:19

Proberen is dus de manier om er achter te komen. Het werkt dus wel, navcore op de flash en de kaart alleen op de sd.Zo was het toch ook ooit bij de eerste TomTom One versies.

Bij de eerste TomTom one stond zowel de Navcore als de kaart op het SD kaartje.
TomTom Go 5000.

#7 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 14:24

@Bram,
Vreemd want bij mij past de kaart niet meer op de interne flash. Ik kreeg een melding bij het downen via tthome dat er te weinig ruimte was op de flash. Misschien een keer het progje van TomTom om de flash te cleanen gebruiken. Ik gebruik ook maar een kaart die W en C europa 2 GB 8.40 .

Bewerkt door Grandpa, 18 januari 2010 - 14:27 .

#8 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4525 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 14:30

Ok Bram,

Als je Navcore op het SD kaartje staat wordt daarvan opgestart. Als er geen NC op het kaartje staat wordt opgestart van de flash. Het is handig zoals @Bramvt het beschrijft. NC en kaart op intern en NC en Kaart op SDkaartje. Vaak wordt het op deze manier gedaan om nog een backup bij je te hebben. Of dat nuttig is moet iedereen voor zichzelf beslissen.
In jouw geval denk ik dat de kaart en NC misschien net op je interne geheugen passen, hoewel NC iets van 40MB en de TTSmap iets van 80MB. Dus is er niet voldoende ruimte op je intern Dus zoals je het nu hebt is prima.

Bewerkt door holyhead, 18 januari 2010 - 14:32 .

TomTom Go 5000.

#9 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 15:26

Nee, het lukt me niet om de kaart er bij op de flash te persen. Wat uitkleden helpt ook niet, bijv de zipcodes stonden er nog bij, he, die worden denk ik ook niet meer gebruikt in de versie 8.40.2562. Dus er uit gemikt, maar dan nog geen ruimte genoeg.
Met de oude versie west europa ging het wel, deze versie 8.40 is denk ik toch net iets groter.
Maar geen probleem want het past natuurlijk wel op de sd.
Een backup dan maar op een extern medium zoals een usbstick , hd, dvd.
Waarom al deze heisa, i.v.m. de komende wintersportvakanties rijden we door landen waar flitspalen niet zijn toegestaan op de tomtom. Ik heb ze uiteraard wel op de tt staan. Het lijkt me dan handig even wanneer het nodig is je sd kaart er uit te wippen, en dan navigeren op je interne flash, waar uiteraard geen flitspalen staan :nea: , en dan geen problemen krijgen bij controle.
Ja, ik snap het, neem even een tweede sd kaart erbij!!!! :biggrin:

#10 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3997 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 16:24

@Bram,
Vreemd want bij mij past de kaart niet meer op de interne flash. Ik kreeg een melding bij het downen via tthome dat er te weinig ruimte was op de flash. Misschien een keer het progje van TomTom om de flash te cleanen gebruiken. Ik gebruik ook maar een kaart die W en C europa 2 GB 8.40 .

Als je zeker weet dat alles via SD kaart werkt, zou je eens via Win Verkenner je interne geheugen kunnen formatteren en daarna handmatig (via verkenner) proberen die WCE kaart op je interne geheugen te copieeren.

Kan mij namelijk niet voorstellen dat TT nu kaarten aanbied die niet (meer) op 2gb intern passen, als je de juiste kaart voor je Go 730 hebt gedownload. :unknw:

We geven de tip hier al enkele jaren, maar nogmaals maar even : maak wel eerst even een copie van je laatste kaart en zet die evt op een DVD (en ook op je PC)....NC is niet perse nodig, want die krijg je gratis als je een *lege* TT aansluit op Home.

Bewerkt door BramvT, 18 januari 2010 - 16:25 .

Go 1005 Live

#11 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 16:37

Ja, dat kan ik nog even proberen.
Kun je overigens zonder problemen je flash geheel en al legen,dus formateren.
Uiteraard wel eerst een backup gemaakt, en daarna eventueel clear flash,
vervolgens weer de nc op de flash zetten, en dan toch nog eens proberen de kaart er bij op te wurmen.?
Ik heb een beetje koudwatervrees :unknw:
Vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat TT een kaart aanbied die niet op de flash meer past.
Gedownd heb ik hem van TTsite ,dan naar GO730 daar de kaart aangegeven. dan verwacht je toch dat dit de correcte manier is.

Bewerkt door Grandpa, 18 januari 2010 - 16:42 .

#12 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3997 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 16:58

Kun je overigens zonder problemen je flash geheel en al legen,dus formateren ?

JA......dat kan, ALS je zeker weet dat je meer dan 1 werkende copie hebt (dus en op je SD kaart EN op je PC en/of DVD), dan kun je met een gerust hart je interne geheugen formatteren. :excl:

Vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat TT een kaart aanbied die niet op de flash meer past.
Gedownd heb ik hem van TTsite ,dan naar GO730 daar de kaart aangegeven. dan verwacht je toch dat dit de correcte manier is.

Dat bedoelde ik dus ook....maar ik heb het vermoeden dat er nog wat bestandjes in de flash stonden en je daarom de melding kreeg dat het er niet oppaste.

Overigens dien je WEL ook in Extra van Win Verkenner, naar Mapopties te gaan, daarna Weergave en dan naar beneden scrollen en de 2e optie aanklikken : Verborgen bestanden en mappen Weergeven :excl:

Anders pakt je PC met copieeren niet alle bestandjes mee.

Succes, we lezen het wel weer of het gelukt is. :unknw:

NB : nog een tip....als je op je geheel lege interne geheugen EERST de WCE kaart zet en DAN pas de NC...zou het moeten lukken.

Bewerkt door BramvT, 18 januari 2010 - 17:01 .

Go 1005 Live

#13 germ

germ

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 4349 berichten
  • Geslacht:n.b.

Geplaatst 18 januari 2010 - 18:17

Map "voices" terugbrengen naar 1,35 mb

Map "Loquendo TTS" terugbrengen naar 44,4 mb (alleen Saskia)

Map "W & C E v840.2562 (2GB) van plusminus 1850mb terugbrengen naar plusminus 1610 mb
(alle cspeech_XXX.dat bestanden behalve "cspeech_NLD.dat" eruit en de dummies behalve "de cspeech NLD" erin)

Map "zip" terug (voor het geval je op postcodes in Nederland en Engeland wilt rijden) .

NavCore en kaart voortaan updaten via de SD(HC) (extern geheugen) met een kaartlezer.
De SD(HC) wordt via HOME gezien als het apparaat en met een NavCore, krijg je ook wel eens een
hogere bootloader (bestandje "system") mee, die met een controle via verkenner er eventueel uitgehaald kan worden, voordat de SD(HC) weer in het apparaat teruggestopt wordt.
Hang je het apparaat aan HOME en update je een NavCore met een hogere bootloader,
dan wordt ook de oudere bootloader automatisch ge-update (en kan je niet meer terug, naar de lagere) .

Bevallen de updates, dan kunnen die altijd later weer naar het intern geheugen gebracht worden.

Linkie voor de cspeech dummies:http://www.jouwtomto...showtopic=20442 :unknw:

Bewerkt door germ, 18 januari 2010 - 19:27 .

#14 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2010 - 19:18

OK,
Bedankt voor de info.
Een hoop te doen, ook de posting van Germ.
Ja dat zet zoden aan de dijk.
Ga er morgen mee verder.
Het lukt niet met de oplossingen van Bram,helaas.
Nogmaals tot zover even bedankt!!!

#15 Grandpa

Grandpa

10+ poster

• Leden
  • 13 berichten

Geplaatst 19 januari 2010 - 11:19

Zo , het werkt, met de aaanwijzingen van germ past hij nu dus ook op de interne flash.
De grootste winst heb ik behaald met de verwijdering van de cspeech bestanden, en daarvoor in
de plaats de cspeech dummies. Behalve de NLD dan.
Als ik het goed heb begrepen ben ik dus door die ingreep in de cspeechbestanden dus nu
de mogelijkheid van routeplannen in het buitenland kwijt?

#16 j-lo

j-lo

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1009 berichten
  • Plaats:Zoetermeer
  • Mijn TomTom:Go300 Go710 XL/IQ Live Go950 Live Via110 Via125

Geplaatst 19 januari 2010 - 15:43

Als ik het goed heb begrepen ben ik dus door die ingreep in de cspeechbestanden dus nu
de mogelijkheid van routeplannen in het buitenland kwijt?

Nee hoor, alleen de mogelijkheid om met spraakbesturing in het buitenland te werken (als je al wist hoe je die namen moest uitspreken). Gewone navigatie met plaats, straat, nuttige plaats of coordinaten werkt nog gewoon.

#17 Tobias22

Tobias22

...

• Leden
  • 4 berichten

Geplaatst 24 februari 2011 - 15:24

Een paar weken terug nieuwe tomtom 750 live gekocht met sd-slot.
Krijg nu via tomtom home de mogelijkheid om nieuwe kaart te downloaden.
Heb zelf sd kaart aangeschaft en in tomtom gestoken. Als ik echter kaart wil
downloaden ziet apparaat mijn sc kaart niet. Tomtom app. geeft 2 x intern geheugen
aan i.p.v. intern geheugen en geheugenkaart.
Heb allerlei forums als bezocht voor oplossing, maar ik kom er als niet helemaal niet uit.
Kan iemand mij a.u.b. in simpele bewoordingen zeggen hoe ik de nieuwe kaart 8.65 op
mijn sd kaartje kan krijgen.

Bewerkt door Tobias22, 24 februari 2011 - 15:24 .

#18 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4525 berichten

Geplaatst 24 februari 2011 - 15:56

Een paar weken terug nieuwe tomtom 750 live gekocht met sd-slot.
Krijg nu via tomtom home de mogelijkheid om nieuwe kaart te downloaden.
Heb zelf sd kaart aangeschaft en in tomtom gestoken. Als ik echter kaart wil
downloaden ziet apparaat mijn sc kaart niet. Tomtom app. geeft 2 x intern geheugen
aan i.p.v. intern geheugen en geheugenkaart.
Heb allerlei forums als bezocht voor oplossing, maar ik kom er als niet helemaal niet uit.
Kan iemand mij a.u.b. in simpele bewoordingen zeggen hoe ik de nieuwe kaart 8.65 op
mijn sd kaartje kan krijgen.

Sommige TomTom-navigatiesystemen beschikken over zowel een intern geheugen als een geheugenkaartsleuf. Om in HOME tussen geheugens te schakelen, voer je volgende stappen uit:
GO-navigatiesystemen
(met beide, een intern geheugen en sleuf voor een geheugenkaart)

Om tussen geheugens te schakelen, doe je het volgende:
Klik in het keuzemenu Navigatiesysteem op Wijzig navigatiesysteem.
Er wordt nu een scherm met de beschikbare geheugenlocaties geopend.

Selecteer de locatie die je wilt openen.
Belangrijk: om een nieuwe geheugenkaart te gebruiken via HOME, moet je de geheugenkaart in het navigatiesysteem plaatsen voordat je deze aansluit op je computer. Schakel je navigatiesysteem in en wacht tot het wordt opgestart. Sluit je navigatiesysteem vervolgens aan op je computer.
TomTom Go 5000.

#19 Tobias22

Tobias22

...

• Leden
  • 4 berichten

Geplaatst 24 februari 2011 - 19:41

Heb inderdaad eerst geheugenkaartje in navigatiesysteem geplaatst, opgestart en daarna deze aangesloten op pc.
Als ik echter op de keuze wijzig navigatiesysteem klik heb ik de keuze uit 2 x intern geheugen. Ik kies dan maar voor de grootste omdat ik weet dat wel mijn sd kaart zal zijn. Er wordt echter letterlijk onder elkaar vermeld: 2 x intern geheugen. Nergens komt de geheugenkaart naar voren. Heb een SD kaart van 8G erin zitten, dus deze heeft meer als genoeg ruimte beschikbaar. Zodra ik echter voor deze optie kies (het grootste intern geheugen,
is nl mijn enigste keuze) krijg ik de melding dat de te downloaden kaart de groot is om te installeren.
Ik kan alleen bepaalde gedeeltes maar downloaden, dit wil ik niet. Ik wil de kaart van Europa in zijn geheel installeren. Daarvoor is die SD kaart aangeschaft.
Misschien doe ik iets heel stoms zonder dat ik het weet, maar dit lukt tot op heden niet.

#20 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4525 berichten

Geplaatst 24 februari 2011 - 19:48

Heb inderdaad eerst geheugenkaartje in navigatiesysteem geplaatst, opgestart en daarna deze aangesloten op pc.
Als ik echter op de keuze wijzig navigatiesysteem klik heb ik de keuze uit 2 x intern geheugen. Ik kies dan maar voor de grootste omdat ik weet dat wel mijn sd kaart zal zijn. Er wordt echter letterlijk onder elkaar vermeld: 2 x intern geheugen. Nergens komt de geheugenkaart naar voren. Heb een SD kaart van 8G erin zitten, dus deze heeft meer als genoeg ruimte beschikbaar. Zodra ik echter voor deze optie kies (het grootste intern geheugen,
is nl mijn enigste keuze) krijg ik de melding dat de te downloaden kaart de groot is om te installeren.
Ik kan alleen bepaalde gedeeltes maar downloaden, dit wil ik niet. Ik wil de kaart van Europa in zijn geheel installeren. Daarvoor is die SD kaart aangeschaft.
Misschien doe ik iets heel stoms zonder dat ik het weet, maar dit lukt tot op heden niet.

Wat je nog kan doen is het volgende. Kopieer de complete inhoud van je 750 inclusief kaart naar het 8 GB SD kaartje. Kaartje in kaartlezer computer Home opstarten en kijken of het nu lukt.

Bewerkt door holyhead, 24 februari 2011 - 22:20 .

TomTom Go 5000.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

iPhone 6 KPN - bekijk actuele voorraad en aanbieding
Handig: Shoenen Site Nederland
POPULAIRE KORTINGSCODES & AANBIEDINGENMeer korting
Kortingscodes Nelson Schoenen
Kortingscodes Wehkamp
Kortingscodes Gaastra
Kortingscodes Tommy Hilfiger
Kortingscodes Shoetime
Kortingscodes V&D
Kortingscodes Nelly
Kortingscodes Spartoo
Kortingscodes Men at Work
Kortingscodes Otto
Kortingscodes Plutosport
Kortingscodes Petrol Industries
Kortingscodes Crocs
Kortingscodes Zalando
Kortingscodes Dolcis
Kortingscodes Intreza
Kortingscodes Score
Kortingscodes Bever
Kortingscodes Perry Sport
Kortingscodes Schoenenreus
Kortingscodes Sneakerbaas
Kortingscodes Van den Assem
Kortingscodes Shoemixx
Kortingscodes Omoda
Kortingscodes Esprit
Kortingscodes Bristol
Kortingscodes Van Haren
Kortingscodes Stoute Schoenen
Kortingscodes MooieSchoenen
Kortingscodes Supertrash
Kortingscodes Invito
Kortingscodes Kinderschoenen
Kortingscodes Tamaris
Kortingscodes Teva
Kortingscodes Manfield
Kortingscodes Scapino
Kortingscodes Sacha
Kortingscodes Sarenza
Kortingscodes Schuurman Schoenen
Kortingscodes Monfrance

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy