Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

XL ONE slecht of geen GPS ontvangst

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
15 reacties op dit onderwerp

#1 mew

mew

...

• Validating
  • 4 berichten

Geplaatst 08 februari 2010 - 22:05

Ben nieuw op dit forum en stel misschien een vraag die al duizend keer is beantwoord. Ik kreeg echter via de zoekfunctie niet mijn probleem te zien.
TomTom XL One, gekocht jan 2008 (1e versie met SD-slot), heeft sinds 10 maanden het probleem dat het vaak een half uur of langer duurt tot er GPS-ontvangst is maar nog vaker komt er helemaal geen GPS-verbinding tot stand. Ook niet met externe antenne, in een vrije omgeving buiten, updates TomTom Home 2, eerste back-up (helaas van einde 2008) terugzetten. Wanneer er GPS-ontvangst is, blijft dit goed zolang de XL ingeschakeld blijft. Schakel ik de XL op dezelfde plaats na enkele uren weer aan dan komt er vaak helemaal geen GPS-ontvangst meer tot stand.
TomTom Helpdesk gaf destijds enkele tips (o.a. clear flash) en het apparaat leek het weer te doen om daarna weer snel te vervallen in het oude GPS-probleem. Hierdoor leek mij het probleem software te zijn en geen hardware. Door (onterechte?) schrik voor een hoge reparatierekening heb ik de ellende maar geaccepteerd. Nu erger ik er mij steeds meer aan.

In het scherm met de GPS-status verschijnen 4 tot 8 (of meer) grijze kolommen die in hoogte iets bewegen. Aantal en hoogte lijken afhankelijk van de ontvangst. Zelfs met bijv 6 kolommen grijs (slechts 2 grijze bolletjes op de rechtse wereldbol) tot in hun bovenste stand worden de kolommen niet blauw.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Weet iemand wat de grijze kolommen nou precies weergeven?

Bij voorbaat dank

#2 movent

movent

500+ poster

• VIP leden
  • 697 berichten

Geplaatst 08 februari 2010 - 22:17

Als je dit ook al geprobeerd hebt lijkt het meer op hardwaremaleur. :smile:
Tom Tom Go 730.

#3 germ

germ

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 4349 berichten
  • Geslacht:n.b.

Geplaatst 08 februari 2010 - 23:26

Door (onterechte?) schrik voor een hoge reparatierekening heb ik de ellende maar geaccepteerd. Nu erger ik er mij steeds meer aan.

Indien het een hardware-probleem zou zijn, lijkt het mij alsnog een garantiegeval.
(ondanks, dat de garantieperiode net verstreken is)

#4 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4427 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst 08 februari 2010 - 23:56

Indien het een hardware-probleem zou zijn, lijkt het mij alsnog een garantiegeval.
(ondanks, dat de garantieperiode net verstreken is)

Heeft het apparaat 1 jaar of 2 jaar garantie. Als het maar 1 jaar blijkt te zijn dan er er weinig kans. Maar nee heb je en ja kan je krijgen.

http://www.tomtom.co.../?Page=Warranty
TomTom Go 5000.

#5 germ

germ

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 4349 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 00:39

1) TomTom International B.V. (“TomTom”) garandeert u dat de Hardware onder normaal gebruik geen fabricageen
materiaalfouten zal vertonen (“Gebreken”) gedurende een periode van twee (2) jaar na de datum waarop u de
Hardware hebt aangeschaft (“Garantieperiode”). Gedurende de Garantieperiode zal de Hardware naar keuze van
TomTom worden vervangen of gerepareerd.

#6 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4427 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 00:48

1) TomTom International B.V. (“TomTom”) garandeert u dat de Hardware onder normaal gebruik geen fabricageen
materiaalfouten zal vertonen (“Gebreken”) gedurende een periode van twee (2) jaar na de datum waarop u de
Hardware hebt aangeschaft (“Garantieperiode”). Gedurende de Garantieperiode zal de Hardware naar keuze van
TomTom worden vervangen of gerepareerd.

Het ging mij er om of hij onder die categorie viel. One XL staat niet in de eerste lijst.
1) TomTom International B.V. (“TomTom”) garandeert u dat de Hardware onder normaal gebruik geen fabricage- en materiaalfouten zal vertonen (“Gebreken”) gedurende een periode van n (1) jaar na de datum waarop u de Hardware hebt aangeschaft (“Garantieperiode”). Gedurende de Garantieperiode zal de Hardware naar keuze van TomTom worden vervangen of gerepareerd.

Bewerkt door holyhead, 09 februari 2010 - 00:53 .

TomTom Go 5000.

#7 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3937 berichten
  • Plaats:Haarlem (NH)
  • Mijn TomTom:Go 1005 Live

Geplaatst 09 februari 2010 - 09:40

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Weet iemand wat de grijze kolommen nou precies weergeven?

Bij voorbaat dank

Als ze nog grijs zijn die balken en ze komen bijna bovenaan, dan ontvangt hij wel de satellieten maar wil hij geen fix krijgen (= ontvangst waardoor je TT kan gaan navigeren)....als het goed is zit er naast je SD slot een heel klein gaatje waar Reset bij staat....probeer eens met een dun pennetje (terwijl hij aanstaat) die 15 seconden lang in te drukken...dan weer opnieuw opstarten en eens kijken of het dan beter gaat.

Welke Navcore zit er op ?

Navcore kun je zien als je rechts onderin klikt, zie je VERSIE staan met daarbij een getal.

Mocht dit niet helpen....dan zou je er nog een andere Navcore (= besturingssysteem) op kunnen zetten, want volgens mij is die de oorzaak dat e.e.a. niet goed werkt. :unknw:

Heb je na aankoop in 2008 er al eens een andere NC op gezet ?
Go 1005 Live
Ex : Vanaf 2004-> : MIO 168 (met TT nav-3, 5 en 6): 2007 -> Onev2 en v3, One XL HDT, Go 630, 720, 730, (2x)750, (2x)950, 1000, VIA 120 Live, Go 750 en 950....

#8 germ

germ

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 4349 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 13:06

Het ging mij er om of hij onder die categorie viel. One XL staat niet in de eerste lijst.
1) TomTom International B.V. (“TomTom”) garandeert u dat de Hardware onder normaal gebruik geen fabricage- en materiaalfouten zal vertonen (“Gebreken”) gedurende een periode van n (1) jaar na de datum waarop u de Hardware hebt aangeschaft (“Garantieperiode”). Gedurende de Garantieperiode zal de Hardware naar keuze van TomTom worden vervangen of gerepareerd.

Accoord (1-1) .

Maakt niet uit, bij wat voor (aardig werkende) NavCore dan ook.

#9 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3937 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 14:09

BramvT | 9-02-2010, 09:40

Maakt niet uit, bij wat voor (aardig werkende) NavCore dan ook.

Maakt wel degelijk uit.....niet alle NC's werken zo ''aardig''...heb ook een XL en XL HDT gehad.

Daarom vroeg ik het de topicstarter even.
Go 1005 Live
Ex : Vanaf 2004-> : MIO 168 (met TT nav-3, 5 en 6): 2007 -> Onev2 en v3, One XL HDT, Go 630, 720, 730, (2x)750, (2x)950, 1000, VIA 120 Live, Go 750 en 950....

#10 movent

movent

500+ poster

• VIP leden
  • 697 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 21:12

Daarom vroeg ik het de topicstarter even.

Kennelijk nog niet thuis, net als vele andere Topic starters. :unknw:
Tom Tom Go 730.

#11 mew

mew

...

• Validating
  • 4 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 23:14

Hallo BramvT. Nu wel thuis. Beetje laat thuis maar ja, dat krijg je als je alles weer met landkaarten moet gaan zoeken :biggrin:

Garantie Halfords 1 jaar.

Reset-knop zeer vaak gebruikt, geeft geen enkele verbetering.

Nu Versie 8.010.
Ik heb de TomTom doos met papieren er eens bij gepakt en blijkbaar heb ik destijds de versienr bij aankoop opgeschreven en dat was 7.162. Tevens heb ik opgeschreven dat begin april 2008 de versie 8.010 via TomTom Home is geladen.

Hoe kan ik een ander besturingssysteem laden of beter gezegd hoe kom ik aan een ander besturingssysteem?

#12 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4427 berichten

Geplaatst 09 februari 2010 - 23:31

Nu Versie 8.010.

Hoe kan ik een ander besturingssysteem laden of beter gezegd hoe kom ik aan een ander besturingssysteem?

Dit is de laatste versie een nieuwere is er niet. Als je iets nieuwer zoekt zal je in het alternatieve circuit moeten kijken.
TomTom Go 5000.

#13 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3937 berichten

Geplaatst 10 februari 2010 - 00:35

Wat je allereerst moet doen, is het volgende....sluit je TT aan op je PC en ga dan naar Win Verkenner, klik dan op Extra....Mapopties, Weergave en scroll dan naar beneden en vink Verborgen mappen en bestanden AAN !

Pas als je dat gedaan hebt, maak je ook met Verkenner een totale copie van de inhoud van je TT.

Laat dan alleen je landenkaart erop staan en haal de rest er vanaf, dus je TT leegmaken uitgezonderd de kaart....start de TT opnieuw op en als TTHome dan opgestart is, moet je een nieuwe Navcore (dezelfde als nu, wat Holyhead al zei) binnen krijgen van TTH...die hij er dan weer op gaat zetten.

Daarna weer opnieuw je TT opstarten (melding krijg je ook van TTH)....dan kun je eens kijken of je met een verse Navcore dat probleem niet meer hebt, kwaad kan het i.i.g. niet.

We lezen het hier wel, als je dat gedaan hebt en wat de resultaten zijn. :unknw:

(met die totale copie op je PC kun je later altijd weer terug mocht er iets fout gaan...alleen heb je dan nog wel steeds het probleem van de GPS)

Bewerkt door BramvT, 10 februari 2010 - 00:37 .

Go 1005 Live

#14 mew

mew

...

• Validating
  • 4 berichten

Geplaatst 21 februari 2010 - 21:42

De oudste landenkaart uit al mijn back-ups gezocht en verder afgehandeld zoals BramvT. heeft voorgesteld (ik wist niet dat men zoveel weg mocht halen). Het was een heel gecommuniceer tussen HOME 2 en de XL. Uiteindelijk leek een halve dag dat de GPS-ontvangst beter was. Vervolgens geen GPS-ontvangst dus probleem zoals vanouds. In gesprek met de Helpdesk blijkt dat ik de TOMTom op kan laten halen door UPS en dat ik te horen krijg hoeveel reparatie kost. Als ik het apparaat niet laat maken stuurt men de XL terug zonder kosten (?). Had men dit maar een jaar geleden verteld. Zal resultaat mededelen. Bedankt allen.

#15 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3937 berichten

Geplaatst 21 februari 2010 - 21:47

De oudste landenkaart uit al mijn back-ups gezocht en verder afgehandeld zoals BramvT. heeft voorgesteld (ik wist niet dat men zoveel weg mocht halen). Het was een heel gecommuniceer tussen HOME 2 en de XL. Uiteindelijk leek een halve dag dat de GPS-ontvangst beter was. Vervolgens geen GPS-ontvangst dus probleem zoals vanouds. In gesprek met de Helpdesk blijkt dat ik de TOMTom op kan laten halen door UPS en dat ik te horen krijg hoeveel reparatie kost. Als ik het apparaat niet laat maken stuurt men de XL terug zonder kosten (?). Had men dit maar een jaar geleden verteld. Zal resultaat mededelen. Bedankt allen.

Jammer....maar het was te proberen. :wink:
Go 1005 Live

#16 mew

mew

...

• Validating
  • 4 berichten

Geplaatst 24 februari 2010 - 23:27

Chapeau voor TomTom service! :blush:

16-2 opgehaald door UPS.
23-2 weer retour door UPS maar dan gerepareerd.
Helemaal gn kosten, zelfs niet UPS.
Volgens begeleidend schrijven is een intern circuit (hoofdpaneel) vervangen.
En dan te bedenken dat ik bijna 9 -10 maanden heb zitten sukkelen.

Zo zie je maar weer dat als je, met een beetje pech, net de verkeerde persoon spreekt/mailt je met de gebakken peren blijft zitten en dat als je net de goede persoon spreekt/mailt je een zeer goed gevoel over een firma (TomTom) overhoudt.

Nogmaals Heren forum bedankt voor de antwoorden. :unknw:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers