Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

Navcore 9.051 voor TomTom XXL

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
9 reacties op dit onderwerp

#1 HerZon

HerZon

Moderator

• Redactie
  • 983 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst 13 maart 2010 - 17:33

Krijg zojuist via TThome navcore 9.051 voor mijn TomTom XXL aangeboden.

Voor de beste vakantie ervaring: Zet je navigatiesysteem uit en verdwaal in de mooie natuur!

Dagelijks gebruik: TomTom GO Camper & Caravan
Echtgenote: TomTom GO 1005

Museumstuk: TomTom XL Live IQ

#2 louisschalk

louisschalk

25+ poster

• Leden
  • 43 berichten
  • Plaats:Schiedam
  • Mijn TomTom:Tomtom xxl

Geplaatst 13 maart 2010 - 19:04

Heb ik ook gehad!
Vind het wel vreemd dat ik eerst een heleboel onderdelen moest verwijderen voor de software er op kon worden gezet.
Toen dat gebeurt was kon ik het wel weer terug plaatsen.
Ik hoop niet dat bij een volgende software of kaartopdate het interne geheugen te klein blijkt te zijn want er kan geen sd kaart in, en zoveel heb ik er zelf niet op gezet.
Alleen flitspalen en een paar extra poi's en een eigen auto (pijl)
Ik heb zelfs alle stemmen er al af gehaald behalve ned en belg

Groetjes
Louis

#3 HerZon

HerZon

Moderator

• Redactie
  • 983 berichten

Geplaatst 13 maart 2010 - 19:39

Dat probleem heb ik al eerder opgelost door alle cspeech* files uit de landenmap te verwijderen, behalve de NL. Deze gebruik je toch niet.

Voor de beste vakantie ervaring: Zet je navigatiesysteem uit en verdwaal in de mooie natuur!

Dagelijks gebruik: TomTom GO Camper & Caravan
Echtgenote: TomTom GO 1005

Museumstuk: TomTom XL Live IQ

#4 chenge

chenge

...

• Leden
  • 2 berichten

Geplaatst 22 maart 2010 - 21:48

Ik heb ook de Navcore geinstalleerd staan alleen herkent hij mijn kaart niet meer.

Ook krijg ik de laatste update niet gedownload op mijn xxl iq omdat mijn geheugen te klein zou zijn.

Op dit moment werkt mijn tom tom niet meer omdat hij zegt dat mijn huidige kaart niet geschikt is voor dit apparaat ik krijg een heel fijn rood scherm.

Weet iemand raad?

Alvast hartelijk dank.

Groeten Willem

#5 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4330 berichten

Geplaatst 22 maart 2010 - 22:06

Dat probleem heb ik al eerder opgelost door alle cspeech* files uit de landenmap te verwijderen, behalve de NL. Deze gebruik je toch niet.

Zo lang je binnen Nederland blijft is dat de oplossing.
TomTom Go 750 (West Europa 905.4754). Navcore 9.465
TomTom Start 2 (Europa North 905.4754). Navcore 9.465
Android West Europa 905.4785

#6 navidrama

navidrama

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1331 berichten
  • Plaats:Tussen de Witte Lijnen
  • Mijn TomTom:GO 940
    Rider2
    GO 740 (for Mdm)

Geplaatst 23 maart 2010 - 08:00

Ik heb ook de Navcore geinstalleerd staan alleen herkent hij mijn kaart niet meer.

Ook krijg ik de laatste update niet gedownload op mijn xxl iq omdat mijn geheugen te klein zou zijn.

Op dit moment werkt mijn tom tom niet meer omdat hij zegt dat mijn huidige kaart niet geschikt is voor dit apparaat ik krijg een heel fijn rood scherm.

Weet iemand raad?

Alvast hartelijk dank.

Groeten Willem

Weet je zeker dat er een legale kaart op je apparaat heeft gestaan?

Deze problemen, dat na een NC upgrade de kaart niet meer werkt, worden hoofdzakelijk veroorzaakt door het gebruik van niet legale kaarten. Een niet legale kaart wordt dan werkend gemaakt door een aanpassing in de NC. Na een upgrade is de aanpaste NC overschreven en wil de TT de kaart niet meer herkennen.

TomTom: GO 1005 LIVE, Map: EU 910.4891 LTM,Bootldr: 865401, NavCore: 12.065;

TomTom: GO 740, Map: W&CE 875.3613, 2 Gb microSDHC, NavCore 8.350, 8.351, 8.370, 8.371; 9.058; 9.400; 9.401; 9.430;
TomTom: Rider 2, Map: W&CE 830.2307, NavCore: 9.205;.

TomTom: 940 Live; TomTom: GO 720T; Garmin: Nuv 200; Garmin Zumo 550; Garmin StreetPilot III; HP iPAQ 2210 + Navigator 3 - 5; CarTrek 600;

#7 germ

germ

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 4349 berichten
  • Geslacht:n.b.

Geplaatst 23 maart 2010 - 18:10

Weet je zeker dat er een legale kaart op je apparaat heeft gestaan?

Deze problemen, dat na een NC upgrade de kaart niet meer werkt, worden hoofdzakelijk veroorzaakt door het gebruik van niet legale kaarten. Een niet legale kaart wordt dan werkend gemaakt door een aanpassing in de NC. Na een upgrade is de aanpaste NC overschreven en wil de TT de kaart niet meer herkennen.

ter aanvulling:

Met een legale NavCore en legale kaart op het intern geheugen en daarbij een SD(HC)
met een NavCore en kaart(en) in het SD-slot (indien aanwezig) waar een eventueel geurtje aanzit,
wordt de interne legale kaart wel gezien en kan via een kaartwissel, gewoon gebruikt worden.

Bewerkt door germ, 23 maart 2010 - 18:11 .

#8 chenge

chenge

...

• Leden
  • 2 berichten

Geplaatst 24 maart 2010 - 07:48

Beste Germ,

Ik heb er gewoon de reguliere kaarten opgezet. Hij is fout gegaan bij zowel de back-up als tijdens de nieuwe installatie van de te grote kaart.

Misschien is hij gaan denken dat het een illegale kaart betreft omdat ik de cs speech uit de nieuwe versie van de kaart heb gehaald om hem te kunnen installeren wat dus niet lukte.

Hoe kan ik mijn tomtom nu weer draaiende krijgen?

Groeten,

Willem

#9 j-lo

j-lo

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1009 berichten
  • Plaats:Zoetermeer
  • Mijn TomTom:Go300 Go710 XL/IQ Live Go950 Live Via110 Via125

Geplaatst 24 maart 2010 - 11:44

Hoe kan ik mijn tomtom nu weer draaiende krijgen?

Groeten,

Willem

1. probeer eerst je oude navcore terug te zetten uit je back-up; alle bestanden uit de root terugkopieren en overschrijven.
2. Eventueel ook je oude kaart terugzetten uit je back-up. Dan moet het weer werken.
3. Update navcore opnieuw uitvoeren via Home
4. Kaart verplaatsen uit je downloadmap (elders opslaan) en opnieuw downloaden via Home en installeren via Home.

#10 Indo

Indo

...

• Leden
  • 1 berichten

Geplaatst 31 maart 2010 - 18:14

Sinds 2 weken mijn TOM TOM XXL in mijn bezit.
Ook ik heb bij ontvangst de hele avond/nacht zitten vogelen met het installeren van de nieuwe kaart. Het was schrikken omdat het downloaden goed ging maar het uitpakken van het bestand fout ging. Mijn TOM TOM kwam niet verder dan het opstartscherm!
Alles uitgeprobeerd. Ben uiteindelijk gaan kijken hoeveel ruimte ik tekort kwam. Ik kwam ongeveer 30 MB te kort. (Het scheelde niet veel) Uiteindelijk op de site van TOM TOM gekeken wat er minimaal op de TOM TOM moest blijven staan.
Er moest minimaal 2 stemmen blijven staan, dus de rest eraf. Hierna weer de procedure uitgevoerd en jawel het paste.
De volgende morgen contact gehad met de TOM TOM helpdesk. Het probleem met het installeren van de kaart bij de XXL was bekend. Er was een handleiding beschikbaar.
Vanmiddag geprobeerd de Map Update Service Map_XXL te bestellen.
Ook dit ging niet goed. (Kon het niet activeren) Tom Tom helpdesk gebeld. Het blijkt dat de gebruikers van de TOM TOM XXL tijdelijk geen gebruik kunnen maken van deze update service. Deze service is tijdelijk uitgezet ivm technische problemen (bij de TOM TOM XXL).Mochten de problemen zijn opgelost dan krijg ik een E_mail en kan ik de Update laten uitvoeren.

Bewerkt door Indo, 31 maart 2010 - 18:15 .

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy