Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

downloaden nieuwe kaart

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
10 reacties op dit onderwerp

#1 soupekiekn

soupekiekn

...

• Leden
  • 1 berichten
  • Mijn TomTom:TomTom XL Classic

Geplaatst 22 augustus 2012 - 20:47

Ik heb een nieuwe kaart gekocht (heel europa) voor mijn TT one XL.
Nadat ik de mail ontvangen heb van tomtom waar men de instructies uitlegt over hoe je download. Probeerde ik de download uit te voeren.
Daar loopt het nu mank. Volgens de instructies moet ik de aangekochte kaart terug vinden bij ''update mijn XL". De kaart staat niet bij de updates. Wat betekend dat ik de kaart niet kan downloaden nog instaleren op de TT.

Heb al enkele keren de tomtom home her opgestart en/of gps her aangesloten.
Mijn login Naam is het zelfde als bij de aankoop van de kaart.
De Tomtom Home is de laatste versie 2.9

Kan iemand me helpen met dit probleem.

Alvast bedankt.

#2 leen1

leen1

25+ poster

• Leden
  • 34 berichten
  • Geslacht:Man
  • Plaats:Dirksland
  • Mijn TomTom:Start 20

Geplaatst 22 augustus 2012 - 21:21

Welke versie heb je gekocht, de 8.90 of de 8.95 als die al beschikbaar is die zal volgens zeggen binnen enkele dagen uitkomen.

Kan zijn dat je kaart pas beschikbaar wordt om te downloaden als die uitkomt.

Gr,

Leen.

#3 holyhead

holyhead

Moderator

• Redactie
  • 4582 berichten

Geplaatst 22 augustus 2012 - 21:36

Morgen TomTom bellen en zeggen dat je aangekochte kaart niet ter downloading klaar staat. Dan hoor je vanzelf wat je moet doen.

http://nl.support.to...aart downloaden
TomTom Go 5000.

#4 wsmaal

wsmaal

100+ poster

• Leden
  • 134 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 11:55

Ik bezit de One versie al vele jaren, maar voor het eerst heb ik problemen ervaren om mijn kaart (abonnement) te updaten (TTOne IQ Routes). Zelfs het handmatig installeren geeft een foutmelding i.c.m. mijn core I7 laptop met uitsluitend usb 3 aansluitingen.

De TT-One vervolgens aangesloten op een systeem met een usb 2 aansluiting, waarna de kaart update (Europe_South V895.4438) problemloos verlopen is.

Mijn conclusie is dat het koppelen va de TTOne (usb 1.1) aan een systeem met usb 3 (Windows 7) voor het kopiëren van grotere bestanden (update kaart bv.) problemen oplevert, hetgeen resulteert in een onbruikbaar navigatie toestel.

#5 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1235 berichten
  • Plaats:Zuudwol (Grunn)
  • Mijn TomTom:Go 750 live

Geplaatst 02 september 2012 - 12:29

Ik bezit de One versie al vele jaren, maar voor het eerst heb ik problemen ervaren om mijn kaart (abonnement) te updaten (TTOne IQ Routes). Zelfs het handmatig installeren geeft een foutmelding i.c.m. mijn core I7 laptop met uitsluitend usb 3 aansluitingen.

De TT-One vervolgens aangesloten op een systeem met een usb 2 aansluiting, waarna de kaart update (Europe_South V895.4438) problemloos verlopen is.

Mijn conclusie is dat het koppelen va de TTOne (usb 1.1) aan een systeem met usb 3 (Windows 7) voor het kopiëren van grotere bestanden (update kaart bv.) problemen oplevert, hetgeen resulteert in een onbruikbaar navigatie toestel.

Nou dat is wel erg zwart/wit....je TT is echt nog welgewoon te gebruiken.... Zoals je zelf al zegt, op een pc met USB2 werkt het nog wel gewoon.
Misschien zou je even opzoek moeten gaan naar de juiste drivers, of je laptop ondersteunt geen USB1 meer..?

Go 750 Live met een aangepaste NC 9.465 die automatisch opstart en Centraal Europa 935.5753 forumsmiley2179.gif

#6 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1235 berichten
  • Plaats:Zuudwol (Grunn)
  • Mijn TomTom:Go 750 live

Geplaatst 02 september 2012 - 12:39

Het kan ook nog aan de usb kabel liggen.... even Googlen.... want er schijnt we liets verandert te zijn in de kabels.
Dus maandag even naar de pc shop gaan zou ik zeggen...

Go 750 Live met een aangepaste NC 9.465 die automatisch opstart en Centraal Europa 935.5753 forumsmiley2179.gif

#7 wsmaal

wsmaal

100+ poster

• Leden
  • 134 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 17:06

Nou dat is wel erg zwart/wit....je TT is echt nog welgewoon te gebruiken.... Zoals je zelf al zegt, op een pc met USB2 werkt het nog wel gewoon.

Ik was van plan mijn verouderde (Windows) systemen met usb2 op te doeken (ik heb dan geen usb2 meer). De laptop met usb3 is niet te gebruiken voor update van kaarten voor de TTOne (grote bestanden kopiëren gaat fout).. Dat ligt overigens niet aan de usb kabel, want andere usb devices werken prima i.c.m. de "usb3 laptop" met de betreffende kabel.

Misschien zou je even opzoek moeten gaan naar de juiste drivers, of je laptop ondersteunt geen USB1 meer..?

usb3 is backward compatible met usb2. De usb drivers zijn up-to-date. TT update i.c.m. usb3 gaat wel prima overigens, maar dat betreft kleine bestandjes. Ik heb onderhavig issue bij TomTom aangekaart.

#8 wsmaal

wsmaal

100+ poster

• Leden
  • 134 berichten

Geplaatst 26 november 2012 - 20:09

Wederom is het niet gelukt om de nieuwe kaart op mijn laptop (uitsluitend usb3) te installeren. TomTom heeft nu toegezegd dat het probleem wordt voorgelegd aan de verantwoordelijke afdeling voor verder onderzoek.

#9 wsmaal

wsmaal

100+ poster

• Leden
  • 134 berichten

Geplaatst 28 november 2012 - 19:38

Ik ben beland in een vicieuze cirkel. De 2e lijn support van TomTom verwijst naar Asus (de fabrikant van mijn laptop) en Asus verwijst naar TomTom.

Ik ben benieuwd of het usb3 probleem (i.c.m. TT One IQ) reproduceerbaar is. M.a.w. zijn er gebruikers die eveneens ondervinden dat het downloaden van grote bestanden via usb3 (EU kaart bv.) uiteindelijk resulteert in een foutmelding?

#10 Brummi

Brummi

1.000+ MegaPoster

• Banned
  • 1212 berichten
  • Plaats:Ten Post
  • Mijn TomTom:Navigon 92 Premium LIVE,TMC Pro.Q2-2013
    Alle angaben ohne gewähr.

Geplaatst 28 november 2012 - 20:07

Ik ben beland in een vicieuze cirkel. De 2e lijn support van TomTom verwijst naar Asus (de fabrikant van mijn laptop) en Asus verwijst naar TomTom.

Ik ben benieuwd of het usb3 probleem (i.c.m. TT One IQ) reproduceerbaar is. M.a.w. zijn er gebruikers die eveneens ondervinden dat het downloaden van grote bestanden via usb3 (EU kaart bv.) uiteindelijk resulteert in een foutmelding?

Probeer eens een USB-mini-usb kabel met een ferrietkraal .Misschien bied dat een oplossing.
Navigon 92 Premium LIVE,

#11 wsmaal

wsmaal

100+ poster

• Leden
  • 134 berichten

Geplaatst 28 december 2012 - 10:38

Wel of geen ferrietkraal maakt niet uit.

In tegenstelling tot de informatie van Asus support NL blijkt USB3 NIET compatible met usb 1.x.

Workarond is een USB2.0 hub tussen het USB1 apparaat (TT One) en de USB3 poort. De hub zorgt voor "conversie" tussen USB1 en USB3 (via USB2). (courtesy "scheurneus" gps.nl :-)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

Handig: Shoenen Site Nederland
POPULAIRE KORTINGSCODES & AANBIEDINGENMeer korting
Kortingscodes Nelson Schoenen
Kortingscodes Wehkamp
Kortingscodes Gaastra
Kortingscodes Tommy Hilfiger
Kortingscodes Shoetime
Kortingscodes V&D
Kortingscodes Nelly
Kortingscodes Spartoo
Kortingscodes Men at Work
Kortingscodes Otto
Kortingscodes Plutosport
Kortingscodes Petrol Industries
Kortingscodes Crocs
Kortingscodes Dolcis
Kortingscodes Intreza
Kortingscodes Score
Kortingscodes Bever
Kortingscodes Perry Sport
Kortingscodes Schoenenreus
Kortingscodes Sneakerbaas
Kortingscodes Van den Assem
Kortingscodes Shoemixx
Kortingscodes Esprit
Kortingscodes Bristol
Kortingscodes Van Haren
Kortingscodes Stoute Schoenen
Kortingscodes MooieSchoenen
Kortingscodes Supertrash
Kortingscodes Invito
Kortingscodes Kinderschoenen
Kortingscodes Tamaris
Kortingscodes Teva
Kortingscodes Manfield
Kortingscodes Scapino
Kortingscodes Sacha
Kortingscodes Sarenza
Kortingscodes Schuurman Schoenen
Kortingscodes Monfrance

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy