Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

Nieuws: nieuwe TomTomHome versie 2.9.4.3058

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
23 reacties op dit onderwerp

#1 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten
  • Geslacht:Man
  • Plaats:Zuudwol (Grunn)
  • Mijn TomTom:Go 750 live

Geplaatst 21 februari 2013 - 17:36

Zoals de titel al zegt....
Deze update zal wel weer te maken hebben met de nieuwe kaarten die eerdaags zullen komen.

Go 750 Live met een aangepaste NC 9.465 die automatisch opstart en Centraal Europa 935.5753 forumsmiley2179.gif

#2 relbelg

relbelg

50+ poster

• Leden
  • 90 berichten

Geplaatst 21 februari 2013 - 21:12

Ik kreeg vandaag op zowel mijn TT one V1 en TT start20 als ik hem aan pc koppelde op het scherm: Mogelijk is er een nieuwe kaar beschikbaar, check MyTomTom...

Maar helaas kreeg alleen quickgpsfix en mapshares binnen...

#3 Ajee

Ajee

50+ poster

• Leden
  • 58 berichten
  • Geslacht:n.b.
  • Mijn TomTom:Go 750 Live

Geplaatst 22 februari 2013 - 02:19

Wat is er nieuw in de laatste versie van TomTom HOME?

Versie 2.9.4
  • We hebben het proces verbeterd voor het maken van een back-up en het herstellen van je gegevens.
  • We hebben het betaalproces voor het kopen van kaarten of services verbeterd.
  • Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes aangebracht.

#4 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten

Geplaatst 22 februari 2013 - 13:49

Ik heb trouwens al wel 3x een vastloper gehad met deze versie op Windows 8, ik heb nog nooit geen problemen met de vorige TomTomHome versies gehad.

Ik vind deze versie geen vooruitgang.... elke die stomme waarschuwingen die je moet weg klikken..... alsof ik een of andere idioot ben of zo die niet weet wat ik doe.
Is TomTom nu zo slim of ben ik nu zo dom..... of was het nu net andersom. Geplaatste Afbeelding

Bewerkt door ArsLP, 22 februari 2013 - 13:51 .

Go 750 Live met een aangepaste NC 9.465 die automatisch opstart en Centraal Europa 935.5753 forumsmiley2179.gif

#5 Tulpie

Tulpie

750+ poster

• VIP leden
  • 795 berichten
  • Plaats:Heemskerk
  • Mijn TomTom:Go 5000

Geplaatst 22 februari 2013 - 14:00

Welke waarschuwingen moet je weg klikken. Ik zie alleen die van de backup, maar die melding kan je uitzetten.
Onder Windows 7 heb ik geen problemen tot nu toe.

Dagelijks gebruik:  Go 5000      Appl. 14.500   Kaart Europa 9.40

Reserve: XXL + TMC Appl.   9.510   Kaart Europa-Zuid 9.40

#6 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten

Geplaatst 22 februari 2013 - 14:46

Dat van die backup heb ik uitgeschakeld... die krijg ik gelukkig niet meer te zien.... maar wanneer je bv een flitspaal of brandstof update binnen krijgt en wilt downloaden, dan krijg je weer een popup met een waarschuwing te lezen met ''koppel het navigatiesysteem niet los''.... blablabla... en nog een heel verhaal eronder en dan moet je vervolgens op ''OK'' drukken..... en dan pas begint TomTomHome met downloaden en installeren...
Beetje vervelend net als elke je keer op OK moet drukken om op een site te komen.... stomme Cookie wet.

#7 Tulpie

Tulpie

750+ poster

• VIP leden
  • 795 berichten

Geplaatst 22 februari 2013 - 15:39

Dat van die flitspalen heb ik nog niet gehad, dat heb ik nog met de oude TTHome binnen gehaald. Ik zal er op letten volgende keer. Lijkt wel of je de fabrikant van de software moet vrijwaren van claims als er toch iets verkeerd gaat tijdens het updaten.
Die cookie meldingen zijn ook erg irritant.

#8 Brummi

Brummi

1.000+ MegaPoster

• Banned
  • 1212 berichten
  • Plaats:Ten Post
  • Mijn TomTom:Navigon 92 Premium LIVE,TMC Pro.Q2-2013
    Alle angaben ohne gewähr.

Geplaatst 23 februari 2013 - 18:17

Beetje vervelend net als elke je keer op OK moet drukken om op een site te komen.... stomme Cookie wet.

Heel veel zaken betreffende het steeds weer vragen om toestemming voor een programma,is m.i. niet wijten aan TomTom,maar aan je instellingen in Windows.Als je accountbeheer uitschakeld(niet aan te raden als er meerdere account op een PC zitten) ben je van een hoop sores verlost.Omdat het progrmma onder OS Windows draaid,komen deze meldingen van Windows,en niet van TomTom.Stel je Privacy instellingen In Windows bij inzake pop-ups etc etc.
Navigon 92 Premium LIVE,

#9 Tulpie

Tulpie

750+ poster

• VIP leden
  • 795 berichten

Geplaatst 23 februari 2013 - 19:29

Brummi helaas sla je de plank volkomen mis. TomTom heeft aanpassingen gedaan in het programma waardoor je door TTHome aangemaakte berichten moet bevestigen met een OK. Ook de meldingen op sites die over het al dan niet toestaan van cookies gaan, kan je niet uitschakelen door, o.a., in je accountbeheer van Windows het 'UAC' uit te schakelen.

#10 3koningen

3koningen

25+ poster

• Leden
  • 32 berichten
  • Plaats:Mijdrecht
  • Mijn TomTom:Go 940
    XL Live IQ routes Europa

Geplaatst 10 maart 2013 - 13:31

Ook ik heb de nieuwste versie van TTHome. Als ik mijn GO eraan hang en hij gaat updaten, dan krijg ik in eerste instantie ook alleen de QuickGPSFix en de mapshares. Wil ik de flitspalen eraan hangen, dan moet ik elke keer terug naar Flitspalen, een item aanklikken, dat gaat dan updaten, vervolgensd weer naar flitspalen, een volgend item aanklikken, weer updaten enz. Waarom is dat en waarom kun je niet de items aanvinken waarvan jij wil dat deze geupdate worden? Is dat om het je makkelijk te maken of niet? Ik vind dit geen verbetering.
Bovendien moet ik, als ik TTHome een tijdje (en dat hoeven maar een paar dagen te zijn) niet gebruikt heb, deze geheel verwijderen en opnieuw installeren, want dan kan het .msi bestand niet gevonden worden en krijg ik een melding: "onherstelbare installatiefout" te zien. Daarna werkt Home wel weer, maar ik vind dit erg vervelend. Wie heeft er soortgelijke problemen of opmerkingen?

#11 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten

Geplaatst 10 maart 2013 - 13:55

Ook ik heb de nieuwste versie van TTHome. Als ik mijn GO eraan hang en hij gaat updaten, dan krijg ik in eerste instantie ook alleen de QuickGPSFix en de mapshares. Wil ik de flitspalen eraan hangen, dan moet ik elke keer terug naar Flitspalen, een item aanklikken, dat gaat dan updaten, vervolgensd weer naar flitspalen, een volgend item aanklikken, weer updaten enz. Waarom is dat en waarom kun je niet de items aanvinken waarvan jij wil dat deze geupdate worden? Is dat om het je makkelijk te maken of niet? Ik vind dit geen verbetering.
Bovendien moet ik, als ik TTHome een tijdje (en dat hoeven maar een paar dagen te zijn) niet gebruikt heb, deze geheel verwijderen en opnieuw installeren, want dan kan het .msi bestand niet gevonden worden en krijg ik een melding: "onherstelbare installatiefout" te zien. Daarna werkt Home wel weer, maar ik vind dit erg vervelend. Wie heeft er soortgelijke problemen of opmerkingen?

Vreemd..... de door jou genoemde problemen heb ik totaal niet.
Misschien moet je TTH even verwijderen (dan de pc even na lopen om te kijken of er nog oude mappen staan van TTH en deze even handmatig na-verwijderen.... wel even oppassen dat je geen backups mee verwijdert.... stel die dus eerst even veilig) en daarna TTH even opnieuw installeren.
Dan zouden er toch geen problemen meer mogen wezen zou je zeggen.
Heb je misschien programma`s op je pc staan die het register schoonmaken...?

Bewerkt door ArsLP, 10 maart 2013 - 13:56 .

#12 3koningen

3koningen

25+ poster

• Leden
  • 32 berichten
    XL Live IQ routes Europa

Geplaatst 10 maart 2013 - 15:42

Wat u stelt heb ik allemaal al tig keer gedaan. Ik verwijder met Revo Uninstaller en laat dit programma scannen of er nog onderdelen zijn achtergebleven, die dan ook evt. verwijderd worden. Elke keer weer moet ik deze handelingen doen na een tijdje geen gebruik te hebben gemaakt van TTHome. Wekelijks update ik zeker 2 keer de 2 TT's die ik heb. Ik nheb wel programmaas op mijn pc die mijn register controleren, maar ja, controleren is niet hetzelfde als verwijderen toch???

#13 3koningen

3koningen

25+ poster

• Leden
  • 32 berichten
    XL Live IQ routes Europa

Geplaatst 10 maart 2013 - 15:44

Trouwens, U heeft het alleen maar over het laatste deel van mijn klacht en niet over het eerste deel betreffende het updaten. Wat vindt U daarvan??

#14 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten

Geplaatst 10 maart 2013 - 16:53

Ik denk dat je met het 2de deel van je vraag het aanvinken bedoelt..... ook daar heb ik geen problemen mee.... ik kan gewoon alles aanvinken en tegelijk downloaden als ik dat wil.
Zoals ik al scheef, ik heb die ellende allemaal niet die jij hebt.... hier werkt TTH 100%
Hopelijk is er iemand hier die je verder kan helpen, omdat die misschien dezelfde storing heeft gehad met TTH en het heeft kunnen verhelpen.

#15 Tulpie

Tulpie

750+ poster

• VIP leden
  • 795 berichten

Geplaatst 10 maart 2013 - 19:05

Er zijn op dit moment problemen met de updateserver van TomTom, zowel voor de flitslocaties als de kaartupdate. De verwachting is dat het begin komende week is opgelost.
De beschrijving van het updaten van de flitslocaties die u doet, kan ik niet naspelen.
Worden de flitslocaties in het update scherm getoond of doet u dat ergens anders in TTHome?
Wanneer u het op een andere plek doet lijkt me dat geen updaten maar het overzetten van de op uw pc aanwezige bestanden naar uw TomTom.
Dat er naar een msi bestand verwezen wordt als TTHome niet werkt is vreemd, een msi bestand wordt alleen tijdens de installatie van een programma gebruikt en zou daarna zelfs van de pc verwijderd kunnen worden.
Het lijkt er dus op dat er tijdens de installatie iets fout gaat, misschien is het uitvoeren van een schijfcontrole op de harde schijf van uw pc een optie.

#16 DickStomp

DickStomp

...

• Leden
  • 3 berichten
  • Plaats:Teylingen
  • Mijn TomTom:One 2nd edition

Geplaatst 12 maart 2013 - 22:01

Dat geneuzel over het maken van een backup vind ik heel storend. Het blijft toch al lastig voor mij om TomTom te updaten, want dan moet ik Linux uit en MicroSof in en dat laatste is toch een rare omgeving voor mij. Jammer van TomTom -is in Linux gemaakt, anders zou het nooit snel en goed kunnen werken- en dat de omgeving alleen maar MS Windhoos is.
Ik ben al enige tijd bezig om een echt navigatie systeem te vinden dat wel helemaal OSF is en Windhoos onafhankelijk.

#17 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten

Geplaatst 12 maart 2013 - 22:43

Dat geneuzel over eerst een backup maken is uit te vinken...
Start TTH in Windows
1 Druk op: extra
2 Ga naar: Home voorkeuren
3 Ga naar: geavanceerd
4 Vink aan: Vraag me niet over het maken van een backup

En klaar is DickStomp... Geplaatste Afbeelding

#18 3koningen

3koningen

25+ poster

• Leden
  • 32 berichten
    XL Live IQ routes Europa

Geplaatst 13 maart 2013 - 10:02

Dat geneuzel over het maken van een backup vind ik heel storend. Het blijft toch al lastig voor mij om TomTom te updaten, want dan moet ik Linux uit en MicroSof in en dat laatste is toch een rare omgeving voor mij. Jammer van TomTom -is in Linux gemaakt, anders zou het nooit snel en goed kunnen werken- en dat de omgeving alleen maar MS Windhoos is.
Ik ben al enige tijd bezig om een echt navigatie systeem te vinden dat wel helemaal OSF is en Windhoos onafhankelijk.

Wat jammer dat U zo spreekt in dit forum over "geneuzel". U geeft al aan geen TT liefhebber te zijn. U moet dus maar gauw een ander (misschien beter) systeem kopen en op dat forum Uw frustratie uiten, want ook een ander systeem zal zijn nadelen hebben.

Bewerkt door 3koningen, 13 maart 2013 - 10:03 .

#19 ArsLP

ArsLP

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1231 berichten

Geplaatst 13 maart 2013 - 11:14

Wat jammer dat U zo spreekt in dit forum over "geneuzel". U geeft al aan geen TT liefhebber te zijn. U moet dus maar gauw een ander (misschien beter) systeem kopen en op dat forum Uw frustratie uiten, want ook een ander systeem zal zijn nadelen hebben.

Negatief is DickStomp niet, hij legt netjes uit wat hem dwars zit.... dus waar jij frustratie vandaan haalt is mij dan ook een raadsel.
Deze site heet dan ook ''jouwtomtom'' en geen ''protomtom''
Dit is een forum over TomTom.... en we hoeven TomTom geen bos rozen in hun achterste te stoppen..... want dat hebben ze nog lang niet verdient.

#20 filemaker

filemaker

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1384 berichten
  • Mijn TomTom:GO 1005
    GO 6000
    TomTom App op iPhone

Geplaatst 13 maart 2013 - 12:43

Deze site heet dan ook ''jouwtomtom'' en geen ''protomtom''
Dit is een forum over TomTom.... en we hoeven TomTom geen bos rozen in hun achterste te stoppen..... want dat hebben ze nog lang niet verdient.

Deze visie deel ik wel met u.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

Handig: Shoenen Site Nederland
POPULAIRE KORTINGSCODES & AANBIEDINGENMeer korting
Kortingscodes Nelson Schoenen
Kortingscodes Wehkamp
Kortingscodes Gaastra
Kortingscodes Tommy Hilfiger
Kortingscodes Shoetime
Kortingscodes V&D
Kortingscodes Nelly
Kortingscodes Spartoo
Kortingscodes Men at Work
Kortingscodes Otto
Kortingscodes Plutosport
Kortingscodes Petrol Industries
Kortingscodes Crocs
Kortingscodes Dolcis
Kortingscodes Intreza
Kortingscodes Score
Kortingscodes Bever
Kortingscodes Perry Sport
Kortingscodes Schoenenreus
Kortingscodes Sneakerbaas
Kortingscodes Van den Assem
Kortingscodes Shoemixx
Kortingscodes Esprit
Kortingscodes Bristol
Kortingscodes Van Haren
Kortingscodes Stoute Schoenen
Kortingscodes MooieSchoenen
Kortingscodes Supertrash
Kortingscodes Invito
Kortingscodes Kinderschoenen
Kortingscodes Tamaris
Kortingscodes Teva
Kortingscodes Manfield
Kortingscodes Scapino
Kortingscodes Sacha
Kortingscodes Sarenza
Kortingscodes Schuurman Schoenen
Kortingscodes Monfrance

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy