Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

Kaart Benelux versie 2006, welk versienummer

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
35 reacties op dit onderwerp

#1 Harm

Harm

25+ poster

• 0-Leden
  • 47 berichten

Geplaatst 30 juli 2006 - 12:30

Sinds een paar dagen kunnen we de nieuwe software voor de TomTom gebruiken. Voor een aantal nieuwe functies heb je wel de nieuwe kaarten (versie 2006) nodig.

Welk versienummer heeft de kaart van de Benelux (versie 2006)? Ik heb gisteren de laatste versie gedownload bij TomTom en deze heeft versienummer 6.32. Volgens mij is dit echter nog niet de versie van 2006 en kan ik dus een aantal mogelijkheden niet gebruiken, zoals naam van de afrit ipv het nummer etc.. Heb ik dan toch nog een (nieuwe) oude versie gekocht? Ik voel mij dan toch een beetje bekocht.

Bewerkt door Harm, 30 juli 2006 - 12:37 .

#2 luc r

luc r

200+ poster

• 0-Leden
  • 212 berichten
  • Plaats:Belgie

Geplaatst 30 juli 2006 - 16:04

6.5 zijn de nieuwste kaarten.

#3 Harm

Harm

25+ poster

• 0-Leden
  • 47 berichten

Geplaatst 30 juli 2006 - 18:09

6.5 zijn de nieuwste kaarten.

Betekent dit dan dat TomTom oude versies op haar site verkoopt? Ik heb namelijk gisteren versie 6.32 gedownload.

#4 bo8by

bo8by

750+ poster

• Leden
  • 896 berichten
  • Plaats:Venlo

Geplaatst 30 juli 2006 - 19:48

Betekent dit dan dat TomTom oude versies op haar site verkoopt? Ik heb namelijk gisteren versie 6.32 gedownload.

Kennelijk wel.

#5 XC70

XC70

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 2451 berichten
  • Plaats:Gelderland

Geplaatst 30 juli 2006 - 19:50

6.50 Is het laatste versienummer van de naadloze Europamap. Dit hoeft niet per definitie de laatste versie van de Benelux map te zijn...

#6 bo8by

bo8by

750+ poster

• Leden
  • 896 berichten

Geplaatst 30 juli 2006 - 19:52

6.50 Is het laatste versienummer van de naadloze Europamap. Dit hoeft niet per definitie de laatste versie van de Benelux map te zijn...

Versie 6.32 heb ik al in februari gekocht, deze versie werkt prima met versie 6.14, maar nieuwe features als de maximum snelheid heeft ie niet.

Bewerkt door bo8by, 30 juli 2006 - 19:53 .

#7 bobbie

bobbie

50+ poster

• Leden
  • 78 berichten
  • Plaats:Belgie

Geplaatst 30 juli 2006 - 22:59

is die naadloze Europamap dan al te krijgen, en zo ja , waar dan?

#8 Gast_Pjottr_*

Gast_Pjottr_*
  • Gast

Geplaatst 30 juli 2006 - 23:07

is die naadloze Europamap dan al te krijgen, en zo ja , waar dan?

>> Hier << bijvoorbeeld.

#9 Gast_Pjottr_*

Gast_Pjottr_*
  • Gast

Geplaatst 30 juli 2006 - 23:35

Dat klopt, en daar weten we alles van (release juni 2005) :D

#10 XC70

XC70

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 2451 berichten
  • Plaats:Gelderland

Geplaatst 31 juli 2006 - 00:01

Dat klopt, en daar weten we alles van (release juni 2005) :D

Na al het gedoe met firmware en voetjes was ik het bijna vergeten :angry: :blink:

#11 Tom Rowel

Tom Rowel

5+ poster

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst 31 juli 2006 - 09:16

Is de naadloze Europa v 6.50 nu te krijgen voor de TT700? ( Dus geen SD kaartje ).

Het wordt er door TomTom niet eenvoudiger op gemaakt mag ik zo concluderen. ( of wij worden allemaal steeds dommer. :blush: ).

#12 TuurG

TuurG

500+ poster

• VIP leden
  • 664 berichten
  • Plaats:Haarlem

Geplaatst 31 juli 2006 - 09:36

TomTom heeft het juist heel eenvoudig en duidelijk gemaakt: Updates van de kaarten zijn nog niet beschikbaar.
Het enige wat nu te krijgen is (maar niet rechtsstreeks van TT), is een SD met Western Europe, of een DVD met de West Europese kaarten. Maar dat is allemaal als accessoire, voor de volle prijs.
Verder kun je alleen de oude kaarten (van begin dit jaar) downloaden. Maar die zijn bedoeld als uitbreiding, niet als update. Vandaar dat je daar dus ook de volle prijs voor moet betalen, en ook de reden waarom er geen versienummer wordt vermeld (TomTom logica: je hebt deze kaart nog niet aangezien het een uitbreiding is, dus je hebt ook nog geen vorige versie. De downloadbare kaarten zijn de nieuwste die aangeboden worden, dus altijd goed. Dat er wel nieuwere kaarten zijn, maar nog niet aangeboden worden, doet volgens TT niet terzake :blush: )

Binnenkort worden de kaartupdates beschikbaar gesteld, tegen een gereduceerd tarief.
Zodra ze beschikbaar zijn, zal TomTom dat communiceren via de nieuwsbrief (zeggen ze).
GO1005 10.110

#13 bobbink

bobbink

300+ poster

• Leden
  • 311 berichten

Geplaatst 31 juli 2006 - 12:27

hopenlijk dan voor 30 september, want ik heb hier een coupon voor gratis updates geldig tot 30 september.

#14 bo8by

bo8by

750+ poster

• Leden
  • 896 berichten

Geplaatst 31 juli 2006 - 12:39

TomTom heeft het juist heel eenvoudig en duidelijk gemaakt: Updates van de kaarten zijn nog niet beschikbaar.
........

Het is maar hoe je het bekijkt.
TomTom is allerminst duidelijk. Immers duidelijk zou zijn wanneer de kaartversie zou zijn vermeld.
Nu zijn er mensen die bij TomTom in goed vertrouwen online `nieuwe` kaarten kopen, terwijl het nog steeds de versie 6.32 kaarten betreft. De versie 6.50 kaarten zijn via TomTom (nog) niet te koop.

Bewerkt door bo8by, 31 juli 2006 - 12:39 .

#15 ferre40

ferre40

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1235 berichten
  • Plaats:West-Vlaanderen

Geplaatst 31 juli 2006 - 14:49

Vind ik ook heel sneu van TT dat ze bij aankoop van de kaarten niet de kaartversie vermelden. :(

#16 mbonnes

mbonnes

10+ poster

• Validating
  • 21 berichten

Geplaatst 03 augustus 2006 - 19:06

die naadloze kaart van europa, heeft die de fuctionaliteit van de 6.50 benelux kaart? Ik heb behoefte aan die maximum snelheid functionaliteit

#17 bo8by

bo8by

750+ poster

• Leden
  • 896 berichten

Geplaatst 04 augustus 2006 - 08:42

Vind ik ook heel sneu van TT dat ze bij aankoop van de kaarten niet de kaartversie vermelden. :(

Garmin doet dit wel!!!

#18 Gast_Pjottr_*

Gast_Pjottr_*
  • Gast

Geplaatst 04 augustus 2006 - 09:36

die naadloze kaart van europa, heeft die de fuctionaliteit van de 6.50 benelux kaart? Ik heb behoefte aan die maximum snelheid functionaliteit

Op de V6.50 Europa kaart is de functionaliteit max. snelheid aanwezig.

#19 Harm

Harm

25+ poster

• 0-Leden
  • 47 berichten

Geplaatst 14 augustus 2006 - 18:40

Sinds een paar dagen kunnen we de nieuwe software voor de TomTom gebruiken. Voor een aantal nieuwe functies heb je wel de nieuwe kaarten (versie 2006) nodig.

Welk versienummer heeft de kaart van de Benelux (versie 2006)? Ik heb gisteren de laatste versie gedownload bij TomTom en deze heeft versienummer 6.32. Volgens mij is dit echter nog niet de versie van 2006 en kan ik dus een aantal mogelijkheden niet gebruiken, zoals naam van de afrit ipv het nummer etc.. Heb ik dan toch nog een (nieuwe) oude versie gekocht? Ik voel mij dan toch een beetje bekocht.

Vandaag een reactie ontvangen van TomTom. Ze gaan mij het bedrag terug vergoeden. Dat noem ik service verlenen :D

Bewerkt door Harm, 14 augustus 2006 - 18:42 .

#20 Ccinq

Ccinq

50+ poster

• 0-Leden
  • 50 berichten

Geplaatst 14 augustus 2006 - 21:56

Vandaag een reactie ontvangen van TomTom. Ze gaan mij het bedrag terug vergoeden. Dat noem ik service verlenen :D

Service verlenen zou erin bestaan om versie nummers op hun web-site te zetten zodat klanten zich niet kunnen vergissen en verkeerde aankopen doen.

Service verlenen is NIET afwachten om geld terug te geven aan een klant die zich (terecht) bekocht voelt en tegensputtert.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy