Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

Signaleren flitspalen niet in alle landen toegestaan

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
20 reacties op dit onderwerp

#1 ferre40

ferre40

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1235 berichten
  • Plaats:West-Vlaanderen

Geplaatst 17 oktober 2006 - 15:49

Heb ergens in een vakblad "Transport Special" een uitgave van Professional Media Group, bij de rubriek "Maak de juiste keuze van uw mobiel navigatietoestel gelezen :
Het signaleren van flitspalen is niet in alle landen toegestaan. Wie in Duitsland betrapt wordt met een systeem dat ook waarschuwt voor de Duitse camera's riskeert inbeslagname van het voertuig en het navigatietoestel.
Kan iemand dit verifiŽren ?

#2 Eugene

Eugene

750+ poster

• VIP leden
  • 756 berichten
  • Plaats:Iets links van het midden

Geplaatst 17 oktober 2006 - 16:45

Ja uhhh... merkwaardig :angry:

Ben daar ook heel benieuwd naar want ik tuf toch nogal eens door Duitsland...
Misschien dat Pjottr dat weet.... :nea:

#3 AstraTT910

AstraTT910

50+ poster

• 0-Leden
  • 78 berichten

Geplaatst 17 oktober 2006 - 17:23

Gro√ü in Mode ist derzeit Blitzer-Software fŁr Navigationsger√§te und PDAs. Sie zeigen station√§re Radarfallen an, meist europaweit. Der Besitz ist zwar erlaubt, aber nicht der Betrieb oder das “betriebsbereite MitfŁhren” im Auto. So ist es in ¬ß 23 Abs. 1b Stra√üenverkehrsordnung geregelt
Die ADAC motorwelt (Printausgabe) weist darauf hin, dass bei einem Verstoß nicht nur mindestens 75 Euro Bußgeld und vier Punkte in Flensburg drohen. Es kann sogar das Navigationsgerät eingezogen werden. Womöglich sogar das ganze Auto, wenn das Navi fest eingebaut ist.

Vrij vertaalt staat hier dus.

Op dit moment is het mode om zogenaamde "flitslocaties-software" op je navigatie of PDA te kunnen ontvangen. Ze geven aan waar flitsers staan opgesteld, zo goed als in heel Europa. Het bezit is toegestaan, maar niet het meenemen of in werking hebben in een voertuig. In artikel 23 Abs. 1b Straßenverkehrsordnung is dit vastgelegd.
De ADAC geeft aan dat bij een overtreding men niet alleen 75 Euro boete krijgt maar ook worden er 4 punten in Flensburg geregistreerd. Zelfs zou het navigatieapparaat ingevorderd kunnen worden. Als de navigatie ingebouwd is kan de auto in beslag genomen worden.

Bron
http://www.lawblog.d...itzer-software/

#4 ferre40

ferre40

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1235 berichten
  • Plaats:West-Vlaanderen

Geplaatst 17 oktober 2006 - 18:59

Dus is er toch iets van waar, maar zou toch graag eens een concreet geval zien met een PV als bewijs.
Maar indien men de benaming "flitspaal" door "pispaal" of gelijk wat, zou dat geen oplossing zijn ?
In radioland BelgiŽ maken ze gebruik van : "vallende sterren" E40. Zou kunnen een oplossing zijn om die wet in Duitsland te omzeilen.
Terloops wat denken onze Duitse confraters daarvan, die moeten dat toch weten?

#5 AstraTT910

AstraTT910

50+ poster

• 0-Leden
  • 78 berichten

Geplaatst 17 oktober 2006 - 22:13

Helaas kan ik je geen bewijs geven en ik ga het eigenlijk ook niet uit testen, maar hoe groot zal de kans zijn dat je staande gehouden zal worden. Maar goed ik heb niet eens de flitspalen van duitsland erin staan maar alleen van de benelux dat is voor mij meer dan voldoende. En volgens mij kun je gewoon de eerste keer er wel onderuit komen door te zeggen dat je nergens van wist je word volgens het verhaal dan toch ik een soort van register gezet en neem aan dat ze dit dan wel na kunnen vragen.

#6 Bart Wijnen

Bart Wijnen

Redactie

• Redactie
  • 2166 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst 18 oktober 2006 - 06:45

Interessante discussie. Ik kan het echte antwoord op de vraag niet geven, maar ik vind het dan wel opvallend dat er Duitse websites als Radarfalle.de bestaan, die tal van oplossingen biedt om snelheidscontroles via navigatiesystemen zichtbaar te maken.

#7 Eugene

Eugene

750+ poster

• VIP leden
  • 756 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 07:01

Dan krijg je dus ook geen flitsinformatie over de radio, RDS of TMC ???

Nooit op gelet eigenlijk maar ik meen toch ooit eens flitsinfo gehoord te hebben :blink:

#8 Soconi

Soconi

25+ poster

• Leden
  • 46 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 11:01

Flitspaal waarschuwingen op je GPS is in Duitsland formeel sedert enige jaren verboden.
Mijn broer die al jaren in Giesenkirchen woont is formeel:
Flitspaal waarschuwingen op draagbaar GPS betekent : toestel wordt in beslag genomen.
Flitspaal waarschuwingen in je wagen met GPS ingebouwd betekent: Je wagen wordt in beslag genomen.
Be informed
Soconi

Bewerkt door Soconi, 18 oktober 2006 - 11:24 .

#9 Eugene

Eugene

750+ poster

• VIP leden
  • 756 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 12:20

Flitspaal waarschuwingen op je GPS is in Duitsland formeel sedert enige jaren verboden.
Flitspaal waarschuwingen op draagbaar GPS betekent : toestel wordt in beslag genomen.
Flitspaal waarschuwingen in je wagen met GPS ingebouwd betekent: Je wagen wordt in beslag genomen.
Be informed

En ik maar "blij" rondrijden door Duitsland met mijn flitspalen :lol:

Raar dat de Duitse variant van flitspaal.nl het dan zo goed doet...
De oplettende Duitse diender kan eigenlijk zo goed als elke auto met een PND voor
de ruit controleren op deze overtreding... dat kan nog lekker oplopen!! :search:

Bewerkt door Eugene, 18 oktober 2006 - 12:20 .

#10 adriaantje

adriaantje

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 3959 berichten
  • Plaats:Wijnegem

Geplaatst 18 oktober 2006 - 12:44

Maar goed dat Uw broer niks te zeggen heeft. :search:
Zo regelmatig duiken er van die "Indianenverhalen" op .

Bewerkt door adriaantje, 18 oktober 2006 - 12:49 .

jouw TomTom the right stuff.
(TT 910 - TT 710  - TT Classic - Samsung Galaxy S2 met TT app: West Europa)

#11 Eugene

Eugene

750+ poster

• VIP leden
  • 756 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 13:16

Zo regelmatig duiken er van die "Indianenverhalen" op .

das allemaal goed en wel maar....

welke indiaan heeft er nou gelijk :search: :lol:

#12 Soconi

Soconi

25+ poster

• Leden
  • 46 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 14:08

Hello kleine indiaantjes ook aan de zogenaamde allesweter Adriaantje!
Misschien kan iemand het voor Adriaantje vertalen.....

Ik heb die vraag natuurlijk zoals het hoort ook aan volgende betweters gesteld:
www.radarkarte.de
www.radarfalle.de
www.gpsnavirad.de
www.blitzer.de
www.scdb.info
Hier het antwoord al van SCDB. DE
Hello Roger,

thanks for your inquiry. The lawful situation is in Germany not
clarified. So it is possible that a policeman confiscate your gps device
but not your car.

Yours sincerely,

Guido Peters

--
Eifrig Media
Redaktion radarkarte.de
Friedrich-Ebert-Damm 160 b
22047 Hamburg

Bewerkt door Soconi, 18 oktober 2006 - 15:34 .

#13 adriaantje

adriaantje

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 3959 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 16:15

Wie lapt TT. de volgende rechtzaak aan zijn been?
Het verkopen van, en het verleiden tot, het gebruik, van verboden middellen. :search:

#14 Soconi

Soconi

25+ poster

• Leden
  • 46 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 16:25

oh oh adriaantje wat kan jij moeilijk je ongelijk toegeven, maar misschien moet jij wel een rechtszaak aanspannen tegen TT hť, alhoewel kritiek verdraag je ook al niet.
:search:

#15 XytroX

XytroX

1.000+ MegaPoster

• Banned
  • 1397 berichten
  • Plaats:Amsterdam

Geplaatst 18 oktober 2006 - 19:41

(Mense uit alle lande, klap es in je hande Geef mekaar 'n kus, maak geen hommelus :search: )

Zijn er eigenlijk nog bijzondere regels te melden m.b.t. flitspalen die in andere landen gelden?
TomTom GO-720TFirmware: 7.221 build 8572TTHome v2.2.2.83
Western Europe 705.1480 + Western and Central Europe 715.1703
Windows Vista Ultimate x64 Edition + SP1 RTM

#16 adriaantje

adriaantje

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 3959 berichten

Geplaatst 18 oktober 2006 - 19:45

Nochtans kan ik uit het antwoord enkel concluderen dat de wet "onduidelijk" is.
Nergens lees ik in hun schrijven dat het daadwerkelijk verboden is.
Uit Uw bijgevoegd antwoord van Radarkarte leer ik ook, dat zij bijgevolg wijzen, op het gegeven dat sommige Politiemensen de wet op hun manier kunnen interpreteren.
Ik vermoed dat wij de indianen of (cowboys) dan ook bij hen moeten zoeken.
Hopelijk is dat van voorbijgaande aard.
Ik ben er touwens zeker van, dat ook in Duitsland de wet correct zal toegepast worden.

#17 G Jansen

G Jansen

50+ poster

• -Leden
  • 80 berichten
  • Plaats:Overbetuwe
  • Mijn TomTom:Pc's

Geplaatst 18 oktober 2006 - 20:17

M.b.t gebruik flitslocaties in Duitsland zojuist een stukje gelezen op flitspaal.nl

Het bezit is toegestaan, maar niet het meenemen of in werking hebben in een voertuig. In artikel 23 Abs. 1b Straßenverkehrsordnung is dit vastgelegd.De ADAC geeft aan dat bij een overtreding men niet alleen 75 Euro boete krijgt maar ook worden er 4 punten in Flensburg geregistreerd. Zelfs zou het navigatieapparaat ingevorderd kunnen worden. Als de navigatie ingebouwd is kan de auto in beslag genomen worden.

#18 XC70

XC70

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 2451 berichten
  • Plaats:Gelderland

Geplaatst 18 oktober 2006 - 20:32

M.b.t gebruik flitslocaties in Duitsland zojuist een stukje gelezen op flitspaal.nl

Het bezit is toegestaan, maar niet het meenemen of in werking hebben in een voertuig. In artikel 23 Abs. 1b Straßenverkehrsordnung is dit vastgelegd.De ADAC geeft aan dat bij een overtreding men niet alleen 75 Euro boete krijgt maar ook worden er 4 punten in Flensburg geregistreerd. Zelfs zou het navigatieapparaat ingevorderd kunnen worden. Als de navigatie ingebouwd is kan de auto in beslag genomen worden.

Zie het bericht van AstraTT910...

#19 Soconi

Soconi

25+ poster

• Leden
  • 46 berichten

Geplaatst 19 oktober 2006 - 10:00

Het hierboven vermelde bericht

unquote

wordt mij vanuit Duitsland voor 100% bevestigd en ook zo toegepast bij een eventuele politie controle.

#20 adriaantje

adriaantje

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 3959 berichten

Geplaatst 19 oktober 2006 - 10:36

Het weze zo.
Op zijn minst merkwaardig, omdat de overheid de locaties zelf openbaar maakt.
Het is trouwens zo, dat het gebruik van flitspaalmeldingen alleen maar bijdraagd tot de verkeersveiligheid, omdat de bestuurders regelmatig worden attent gemaakt, dat er zoiets bestaat als controles.
M.i een groot verschil met het "detecteren" van variabele mobiele en verdekte camera's waarmee de overheid (met recht) een stok achter de deur wil hebben om niet alle deuren open te zetten voor onverantwoordelijke snelheidsduivels.
Voor bezitters van de flitspaal locaties voor Duitsland raad ik dan ook aan, om de naam van de flitspalen te veranderen in een 'andere naam' naar keuze. :search:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy