Facebook twitter
jouwTomTom
- Advertentie -

Springen naar inhoud

Welkom!
Als gast op dit forum kun je de meeste post gewoon lezen, maar heb je geen toegang tot de volledige inhoud: zo kun je geen nieuwe vragen posten of reageren op andere en sommige forumdelen zijn niet zichtbaar voor jou.

Om volledige toegang te krijgen, moet je je eerst registreren. Dat is gratis!
Account aanmaken

Ben je al geregistreerd, log dan in!
Inloggen

Review: GO LIVE 1000 en 1005 op de testbank

• Je kan niet reageren op dit onderwerp
60 reacties op dit onderwerp

#1 Rob Ot

Rob Ot

Reactie-robot

• Robot
  • 556 berichten

Geplaatst 15 november 2010 - 10:21

Gepubliceerde Review:

GO LIVE 1000 en 1005 op de testbank
De achtste generatie TomTom GO lijkt nog maar in weinig op z'n voorgangers. Maar zijn de vernieuwingen ook allemaal verbeteringen?

Klik op de kop om het artikel te lezen...
Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

#2 pkok

pkok

...

• Leden
  • 1 berichten

Geplaatst 15 november 2010 - 16:21

Ik ben de bezitter van een tt 1000. Als je de 1000 aan wil zetten en je drukt te lang op de aan/uit knop dan gaat deze aan, maar ook weer gelijk uit. Zeer lastig !

Misschien opgelost bij de volgende update ??? :biggrin:

#3 popcornoldies

popcornoldies

300+ poster

• Leden
  • 326 berichten
  • Geslacht:Man
  • Mijn TomTom:TT / Navi / Nokia

Geplaatst 16 november 2010 - 17:05

TT 1000 geen benzine prijzen meer.
TT home werkt nog steeds niet / wel melding hij is uptodate Lolll ....

Iphone 5 met TT V 1.15 en IGO Primo

GO 1000 Live

Navigon 6350 Live

Nokia OVI Maps 3D

droopy.gif

truck.gif

#4 wposer

wposer

10+ poster

• Leden
  • 23 berichten

Geplaatst 19 november 2010 - 11:07

TT1000 en TT1005 zijn inwendig niet gelijk aan elkaar. Zo wordt tt1005 na ongeveer een uur uitgeschakeld als er niet gereden wordt en bij tt1000 is dit niet het geval. En verder stoort de magnetische stekker het scherm bij gegevens intoetsen. Dus bij nieuwe bestemming opgeven de stekker losmaken, dan loopt het adres scherm niet zo gemakkelijk vol.
:blush:

#5 Sfinxie

Sfinxie

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1868 berichten

Geplaatst 19 november 2010 - 11:42

TT1000 en TT1005 zijn inwendig niet gelijk aan elkaar. Zo wordt tt1005 na ongeveer een uur uitgeschakeld als er niet gereden wordt en bij tt1000 is dit niet het geval.

Is dat niet simpelweg een verschil in instelling bij "Energiebeheer".?
TomTom GO 950, NC 9.430 Altijd de nieuwste europa-kaart.

De wereld vergaat vandaag niet, aan de andere kant is 't immers al morgen.

#6 jcvanroekel

jcvanroekel

100+ poster

• Leden
  • 128 berichten

Geplaatst 19 november 2010 - 14:09

TT1000 en TT1005 zijn inwendig niet gelijk aan elkaar. Zo wordt tt1005 na ongeveer een uur uitgeschakeld als er niet gereden wordt en bij tt1000 is dit niet het geval. En verder stoort de magnetische stekker het scherm bij gegevens intoetsen. Dus bij nieuwe bestemming opgeven de stekker losmaken, dan loopt het adres scherm niet zo gemakkelijk vol.
:blush:

Voor zover mij bekend zijn ze technisch identiek. Eventuele verschillen kunnen als oorzaak hebben dat de navcore van beide apparaten niet dezelfde is.

#7 Panaman

Panaman

5+ poster

• Leden
  • 5 berichten

Geplaatst 23 november 2010 - 00:52

Ik heb het gevoel dat de review pas af is als de go live 2000 op de markt is !!!!!!

#8 Nick

Nick

jouwAdmin

• Admin
  • 2368 berichten
  • Plaats:Oegstgeest
  • Mijn TomTom:TomTom LIVE 1005 World NavCore 11

Geplaatst 23 november 2010 - 13:15

Review is inmiddels afgerond...
jouwShop. Alles van en voor TomTom...

#9 Loek

Loek

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1417 berichten
  • Plaats:Noord-Brabant
  • Mijn TomTom:ONE XL (v1)

Geplaatst 23 november 2010 - 13:27

Even een korte opmerking:

Niet alleen is er een vernieuwd route-algoritme dat voortdurend op zoek is naar de snelste route ...

Dit is niet nieuw. Ook in de oudere modellen werd er al continu naar de snelste route gezocht.

#10 BfromB

BfromB

100+ poster

• Leden
  • 155 berichten
  • Mijn TomTom:1000 Live

Geplaatst 23 november 2010 - 16:36

Ik ben verwonderd dat er in de review ivm Navcore 10 niets vermeld staat van de problemen die vele gebruikers hebben: spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ... (men ging toch ook de info op het forum gebruiken? vandaar dat ik zelf geen review mail heb gestuurd)

Als tegemoetkoming heeft TT support mij enkel een maand extra Live Services gegegeven, en hier wordt het interessant: indien ik Mijn Services bekijk staat hier ook Brandstofprijzen bij. Je kan ze wel niet gebruiken, maar het abonnement is er ... Een toekomstige mogelijkheid mits extra betaling?

#11 BramvT

BramvT

Moderator

• Redactie
  • 3939 berichten
  • Plaats:Haarlem (NH)
  • Mijn TomTom:Go 1005 Live

Geplaatst 23 november 2010 - 17:02

Even een korte opmerking:

QUOTE(Nick van Leeuwen)
Niet alleen is er een vernieuwd route-algoritme dat voortdurend op zoek is naar de snelste route ...

Dit is niet nieuw. Ook in de oudere modellen werd er al continu naar de snelste route gezocht.

Daar bedoelde Nick toch dat extra 1gb bestand mee, wat er nu op die 1000 zou staan ?

Bewerkt door BramvT, 23 november 2010 - 17:19 .

Go 1005 Live
Ex : Vanaf 2004-> : MIO 168 (met TT nav-3, 5 en 6): 2007 -> Onev2 en v3, One XL HDT, Go 630, 720, 730, (2x)750, (2x)950, 1000, VIA 120 Live, Go 750 en 950....

#12 Loek

Loek

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1417 berichten

Geplaatst 23 november 2010 - 17:40

Daar bedoelde Nick toch dat extra 1gb bestand mee, wat er nu op die 1000 zou staan ?

Het gedeelte na die zinsnede ging daar inderdaad over ("... ook voor de initiŽle berekening naar je bestemming heeft TomTom iets geheel nieuws bedacht."), maar ik heb het over die zinsnede zelf, het eerste deel van die zin dus.

#13 Nick

Nick

jouwAdmin

• Admin
  • 2368 berichten

Geplaatst 23 november 2010 - 18:11

Volgens mijn informatie is het hele algoritme vernieuwd. Maar goed, is detail...

#14 Nick

Nick

jouwAdmin

• Admin
  • 2368 berichten

Geplaatst 23 november 2010 - 18:15

Ik ben verwonderd dat er in de review ivm Navcore 10 niets vermeld staat van de problemen die vele gebruikers hebben: spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ... (men ging toch ook de info op het forum gebruiken? vandaar dat ik zelf geen review mail heb gestuurd)

We hebben niet alles mee kunnen nemen. Onze indruk is dat het vooral problemen met de GO 1000 betreft en dat de 1005 stabieler is. Zou dus met een update volgende maand opgelost moeten kunnen zijn.

Maar ik zal een aanvulling maken onderaan het Navcore-stukje.

#15 Loek

Loek

1.000+ MegaPoster

• VIP leden
  • 1417 berichten

Geplaatst 23 november 2010 - 19:43

Volgens mijn informatie is het hele algoritme vernieuwd. Maar goed, is detail...

Ik had het van een TomTom Support medewerker gehoord. Maar het maakt ook inderdaad niets uit voor de GO 1000/1005. Goede review trouwens, zeer compleet :wink:.

#16 BfromB

BfromB

100+ poster

• Leden
  • 155 berichten

Geplaatst 23 november 2010 - 20:54

We hebben niet alles mee kunnen nemen. Onze indruk is dat het vooral problemen met de GO 1000 betreft en dat de 1005 stabieler is. Zou dus met een update volgende maand opgelost moeten kunnen zijn.

Maar ik zal een aanvulling maken onderaan het Navcore-stukje.

Bedankt! Problemen inderdaad mogelijk beperkt tot de 1000

#17 BfromB

BfromB

100+ poster

• Leden
  • 155 berichten

Geplaatst 24 november 2010 - 08:56

Als tegemoetkoming heeft TT support mij enkel een maand extra Live Services gegegeven, en hier wordt het interessant: indien ik Mijn Services bekijk staat hier ook Brandstofprijzen bij. Je kan ze wel niet gebruiken, maar het abonnement is er ... Een toekomstige mogelijkheid mits extra betaling?

Weer een illusie armer, antwoord TT support over de Brandstofprijzen:

Excuses, mijn collega had de services voor de oudere TomTom toestellen aan het account toegevoegd waar de brandstofprijzen bij zaten. Deze kunt u niet gebruiken op de TomTom en ik heb ervoor gezorgd dat de juiste LIVE services beschikbaar staan.

#18 hutch

hutch

500+ poster

• VIP leden
  • 698 berichten

Geplaatst 24 november 2010 - 16:41

En wat denk je zelf, waarom hebben oudere type apparaten daar meer last van als bijvoorbeeld de 1005?.
Ik denk het (hoogstwaarschijnlijk) wel te weten.

:wink:

Bewerkt door hutch, 24 november 2010 - 16:43 .

#19 hcptdg

hcptdg

25+ poster

• Leden
  • 32 berichten

Geplaatst 25 november 2010 - 07:33

Ik vind de conclusies van de review gekleurd en uiterst discutabel. Ook mijn tweede TT 1000 Live werkt niet zoals het hoort en dat kan toch geen toeval zijn.

hans

#20 BfromB

BfromB

100+ poster

• Leden
  • 155 berichten

Geplaatst 25 november 2010 - 08:33

Hoe meer ik mijn TT1000 gebruik, hoe meer ik overtuigd geraak dat de problemen (spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ...) gedeeltelijk route afhankelijk zijn. Indien ik een bepaalde route neem naar het werk heb ik telkens prijs (een normale opstart bij aanzetten, steeds gevolgd door spontaan herstarten), terwijl ik bijvoorbeeld in het weekend of indien ik een andere route naar het werk neem (bijna) geen problemen heb.

Dus mogelijk wordt het probleem niet enkel veroorzaakt door Navcore, maar ook door de gebruikte kaart en/of flitspaallokaties?

Nog iemand die dezelfde problemen heeft en kan bevestigen dat het meer voorkomt bij bepaalde routes?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers

jouwMedia jouwTomTom
          is een uitgave van
© 2014 jouwMedia - Het eigendom van alle rechten over de inhoud, vormgeving en (technische) architectuur van deze site, en met name - maar niet uitsluitend - over de teksten, foto's, illustraties en logo's, zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

De website jouwTomTom is 100% onafhankelijk van en op geen enkele wijze verbonden aan fabrikant TomTom.
Contact  |  Redactie  |  Adverteren  |  Privacy