Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Review: GO LIVE 1000 en 1005 op de testbank

61 posts in this topic

Gepubliceerde Review:

GO LIVE 1000 en 1005 op de testbank

De achtste generatie TomTom GO lijkt nog maar in weinig op z'n voorgangers. Maar zijn de vernieuwingen ook allemaal verbeteringen?

Klik op de kop om het artikel te lezen...

Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben de bezitter van een tt 1000. Als je de 1000 aan wil zetten en je drukt te lang op de aan/uit knop dan gaat deze aan, maar ook weer gelijk uit. Zeer lastig !

Misschien opgelost bij de volgende update ??? :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TT 1000 geen benzine prijzen meer.

TT home werkt nog steeds niet / wel melding hij is uptodate Lolll ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

TT1000 en TT1005 zijn inwendig niet gelijk aan elkaar. Zo wordt tt1005 na ongeveer een uur uitgeschakeld als er niet gereden wordt en bij tt1000 is dit niet het geval. En verder stoort de magnetische stekker het scherm bij gegevens intoetsen. Dus bij nieuwe bestemming opgeven de stekker losmaken, dan loopt het adres scherm niet zo gemakkelijk vol.

:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
TT1000 en TT1005 zijn inwendig niet gelijk aan elkaar. Zo wordt tt1005 na ongeveer een uur uitgeschakeld als er niet gereden wordt en bij tt1000 is dit niet het geval.

Is dat niet simpelweg een verschil in instelling bij "Energiebeheer".?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TT1000 en TT1005 zijn inwendig niet gelijk aan elkaar. Zo wordt tt1005 na ongeveer een uur uitgeschakeld als er niet gereden wordt en bij tt1000 is dit niet het geval. En verder stoort de magnetische stekker het scherm bij gegevens intoetsen. Dus bij nieuwe bestemming opgeven de stekker losmaken, dan loopt het adres scherm niet zo gemakkelijk vol.

:blush:

Voor zover mij bekend zijn ze technisch identiek. Eventuele verschillen kunnen als oorzaak hebben dat de navcore van beide apparaten niet dezelfde is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Review is inmiddels afgerond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte opmerking:

Niet alleen is er een vernieuwd route-algoritme dat voortdurend op zoek is naar de snelste route ...

Dit is niet nieuw. Ook in de oudere modellen werd er al continu naar de snelste route gezocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben verwonderd dat er in de review ivm Navcore 10 niets vermeld staat van de problemen die vele gebruikers hebben: spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ... (men ging toch ook de info op het forum gebruiken? vandaar dat ik zelf geen review mail heb gestuurd)

Als tegemoetkoming heeft TT support mij enkel een maand extra Live Services gegegeven, en hier wordt het interessant: indien ik Mijn Services bekijk staat hier ook Brandstofprijzen bij. Je kan ze wel niet gebruiken, maar het abonnement is er ... Een toekomstige mogelijkheid mits extra betaling?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een korte opmerking:

QUOTE(Nick van Leeuwen)

Niet alleen is er een vernieuwd route-algoritme dat voortdurend op zoek is naar de snelste route ...

Dit is niet nieuw. Ook in de oudere modellen werd er al continu naar de snelste route gezocht.

Daar bedoelde Nick toch dat extra 1gb bestand mee, wat er nu op die 1000 zou staan ?

Edited by BramvT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar bedoelde Nick toch dat extra 1gb bestand mee, wat er nu op die 1000 zou staan ?

Het gedeelte na die zinsnede ging daar inderdaad over ("... ook voor de initi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is niet nieuw. Ook in de oudere modellen werd er al continu naar de snelste route gezocht.

Volgens mijn informatie is het hele algoritme vernieuwd. Maar goed, is detail...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben verwonderd dat er in de review ivm Navcore 10 niets vermeld staat van de problemen die vele gebruikers hebben: spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ... (men ging toch ook de info op het forum gebruiken? vandaar dat ik zelf geen review mail heb gestuurd)

We hebben niet alles mee kunnen nemen. Onze indruk is dat het vooral problemen met de GO 1000 betreft en dat de 1005 stabieler is. Zou dus met een update volgende maand opgelost moeten kunnen zijn.

Maar ik zal een aanvulling maken onderaan het Navcore-stukje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mijn informatie is het hele algoritme vernieuwd. Maar goed, is detail...

Ik had het van een TomTom Support medewerker gehoord. Maar het maakt ook inderdaad niets uit voor de GO 1000/1005. Goede review trouwens, zeer compleet :wink:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We hebben niet alles mee kunnen nemen. Onze indruk is dat het vooral problemen met de GO 1000 betreft en dat de 1005 stabieler is. Zou dus met een update volgende maand opgelost moeten kunnen zijn.

Maar ik zal een aanvulling maken onderaan het Navcore-stukje.

Bedankt! Problemen inderdaad mogelijk beperkt tot de 1000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als tegemoetkoming heeft TT support mij enkel een maand extra Live Services gegegeven, en hier wordt het interessant: indien ik Mijn Services bekijk staat hier ook Brandstofprijzen bij. Je kan ze wel niet gebruiken, maar het abonnement is er ... Een toekomstige mogelijkheid mits extra betaling?

Weer een illusie armer, antwoord TT support over de Brandstofprijzen:

Excuses, mijn collega had de services voor de oudere TomTom toestellen aan het account toegevoegd waar de brandstofprijzen bij zaten. Deze kunt u niet gebruiken op de TomTom en ik heb ervoor gezorgd dat de juiste LIVE services beschikbaar staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben verwonderd dat er in de review ivm Navcore 10 niets vermeld staat van de problemen die vele gebruikers hebben: spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ... (men ging toch ook de info op het forum gebruiken? vandaar dat ik zelf geen review mail heb gestuurd)

En wat denk je zelf, waarom hebben oudere type apparaten daar meer last van als bijvoorbeeld de 1005?.

Ik denk het (hoogstwaarschijnlijk) wel te weten.

:wink:

Edited by hutch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de conclusies van de review gekleurd en uiterst discutabel. Ook mijn tweede TT 1000 Live werkt niet zoals het hoort en dat kan toch geen toeval zijn.

hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer ik mijn TT1000 gebruik, hoe meer ik overtuigd geraak dat de problemen (spontaan herstarten bij aanzetten, plotseling geen geluidssignaal meer bij flitspalen, computerstem die niet meer werkt, ...) gedeeltelijk route afhankelijk zijn. Indien ik een bepaalde route neem naar het werk heb ik telkens prijs (een normale opstart bij aanzetten, steeds gevolgd door spontaan herstarten), terwijl ik bijvoorbeeld in het weekend of indien ik een andere route naar het werk neem (bijna) geen problemen heb.

Dus mogelijk wordt het probleem niet enkel veroorzaakt door Navcore, maar ook door de gebruikte kaart en/of flitspaallokaties?

Nog iemand die dezelfde problemen heeft en kan bevestigen dat het meer voorkomt bij bepaalde routes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind de conclusies van de review gekleurd en uiterst discutabel. Ook mijn tweede TT 1000 Live werkt niet zoals het hoort en dat kan toch geen toeval zijn.

hans

Vertel er eens wat meer over Hans.....wat je discutabel vindt en gekleurd, ik heb zelf namelijk ook zo mijn twijfels over de review. :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind de conclusies van de review gekleurd en uiterst discutabel.

Een review is per definitie gekleurd. Het is onze mening over de 1005 die wij (probleemloos) hebben getest.

We hebben door middel van het praktijkpanel juist geprobeerd de nuance aan te brengen en problemen die wij niet hebben kunnen constateren, toch te vermelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben de 1005 getest en de titel van de test vermeldt ook de 1000....

Ik heb reeds uitvoerig aangegeven wat er niet werkt bij mijn tweede (evenals bij de eerste) 1000.

Overigens heb ik die net geretourneerd naar de Mediamarkt en (eigenlijk verdienen ze het niet bij TT!) een 1005 meegenomen omdat ALS het goed werkt het een prima apparaat lijkt...

Vandaag de eerste test tijdens een rit van Limburg naar Zeist VV.

hans

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie hebben de 1005 getest en de titel van de test vermeldt ook de 1000....

Ik heb reeds uitvoerig aangegeven wat er niet werkt bij mijn tweede (evenals bij de eerste) 1000.

Overigens heb ik die net geretourneerd naar de Mediamarkt en (eigenlijk verdienen ze het niet bij TT!) een 1005 meegenomen omdat ALS het goed werkt het een prima apparaat lijkt...

Vandaag de eerste test tijdens een rit van Limburg naar Zeist VV.

hans

Ja, ik las ook dat *de redactie* al een tijdje een 1000 in bezit heeft....en daar weinig tot niks over gelezen heb. :sad:

En als je dan op dit forum openlijk kunt lezen dat er binnen 2 weken al zeker 3 a 4 mensen die 1000 (soms zelfs 2 stuks bij 1 persoon) hebben terug gebracht en de redactie geen review geeft over hun ervaringen, komt dat op z'n minst nogal vreemd (ik wil niet zeggen verdacht) over :blush:

Ik ben overigens benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn met de 1005, laat het ons weten hier aub :sad:

Edited by BramvT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, ik las ook dat *de redactie* al een tijdje een 1000 in bezit heeft....en daar weinig tot niks over gelezen heb. :sad:

En als je dan op dit forum openlijk kunt lezen dat er binnen 2 weken al zeker 3 a 4 mensen die 1000 (soms zelfs 2 stuks bij 1 persoon) hebben terug gebracht en de redactie geen review geeft over hun ervaringen, komt dat op z'n minst nogal vreemd (ik wil niet zeggen verdacht) over :blush:

Ik ben overigens benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn met de 1005, laat het ons weten hier aub :sad:

Ik heb dat ook vermeld en de problemen ivm de TT1000 zijn toegevoegd aan de review, dus de review lijkt mij wel in orde te zijn nu.

Heb overigens eens bij TT ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0