Sign in to follow this  
Followers 0
kombi-force-rotax

Ben het ff kwijt. Hoe update ik de 1000 en de 1005.

30 posts in this topic

Hallo.

Ik was erg gecharmeerd van de Go 820, maar nu ik gezien heb dat ze ook met een 1005 world komen waar de voor mij veel gebruikte kaart van South Africa op staat, ben ik om.

Heb nooit niet veel gezien in de 1000 serie, omdat ik eigenlijk tevreden ben met de 730 van mij, maar een nieuw speeltje is nooit weg nu. :good:

Mijn vraag is eigenlijk het volgende. Ik update nu mijn 730 met TT home, maar als k het goed begrijp gaat dat met de 1000 anders.

Moet ik nu via TT een ander programma downloaden om de 1000 serie up to date te houden en werkt dit goed, en is het nog steeds mogelijk via verkenner de flitspalen van heel Europa te verversen. Die doe ik nu ook door telkens het ov2 bestand te vervangen om de ong 1 maand.

Gaat dat met die 1000 serie op de ong de zelfde manier.

Wie weet me dat te vertellen.

Ps het stikt weer van de spammers. :pardon:

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Dank u. :unknw:

Mijn volgende vraag is dus vwb het update en het erbij zetten van flitspalen oid. Is dit mogelijk. Ik lees zowel ja als nee als ik het internet raadpleeg.

Dit kan schijnbaar niet via windows verkenner.

Dat is voor mij het enige struikelblok om hem te kopen ja dan nee.

Gr Fred

Dank u. :biggrin:

Mijn volgende vraag is dus vwb het update en het erbij zetten van flitspalen oid. Is dit mogelijk. Ik lees zowel ja als nee als ik het internet raadpleeg.

Dit kan schijnbaar niet via windows verkenner.

Dat is voor mij het enige struikelblok om hem te kopen ja dan nee.

Gr Fred

De nieuwe generatie TT zijn niet meer te benaderen via de verkenner. Dus op die manier zelf poi erop zetten gaat niet meer. Hiervoor ben je geheel afhankelijk van wat TT je aanbiedt via de webapplicatie mytomtom.

Ikzelf rij nog met een Go730 dus wellicht dat enkele gebruikers van de nieuwe modellen hier meer over kunnen vertellen.

Verwacht echter vooralsnog minder functionaliteit dan bij de oude series. Een back-up maken is bijvoorbeeld nog niet mogelijk tot op heden. Zo zijn er nog meer zaken die via mytomtom nog niet mogelijk zijn.

Edited by Hensepens

De nieuwe generatie TT zijn niet meer te benaderen via de verkenner. Dus op die manier zelf poi erop zetten gaat niet meer. Hiervoor ben je geheel afhankelijk van wat TT je aanbiedt via de webapplicatie mytomtom.

Ik kon toch met My TT op de VIA Live wel een Texaco POI erop zetten....en zover ik mij herinner heb ik toen ook de flitspalen van Flitspaal.nl er op weten te zetten, met hulp van het forum. :biggrin:

Je moet ze dan eerst op je PC zetten en dan iets doen in My TT...maar dat weten de ervaren 1000 en VIA gebruikers je vast wel te vertellen.

Van de TT Go 1005 valt niet veel negatiefs over te zeggen, alleen MyTomTom slaat meer op het feit dat de divice meer van TomTom zelf is dan van de divice eigenaar, vermoedelijk door het geknoei in de software van derden. kortom MyTomTom zet echt nog in de proeffase, ze hadden het eerder een BETAVERSIE mogen noemen, een groot nadeel is: je kan geen backup maken en wat ik persoonlijk een nadeel vindt dat er geen routeplanning meer is zoals bij de oudere modellen. De programmeurs van TT vindt deze mogelijkheid niet oportuun en men is er na info bij TT zelf nog niet uit wat daarmee gaat gebeuren, men houdt zich zeer op de vlakte. Eigenlijk ben je op dat gebied benadeeld tegenover de oudere versies en je bent echt geen baas meer over uw eigen apparaat. :biggrin:

Eigenlijk ben je op dat gebied benadeeld tegenover de oudere versies en je bent echt geen baas meer over uw eigen apparaat. :sad:

Het voordeel is natuurlijk wel, dat je nog weinig verkeerd kan doen. :biggrin:

Ik kon toch met My TT op de VIA Live wel een Texaco POI erop zetten....en zover ik mij herinner heb ik toen ook de flitspalen van Flitspaal.nl er op weten te zetten, met hulp van het forum. :biggrin:

Je moet ze dan eerst op je PC zetten en dan iets doen in My TT...maar dat weten de ervaren 1000 en VIA gebruikers je vast wel te vertellen.

Daar wacht ik dan nog ff op voor ik ga kopen zodat ik weet of het kan.

Ik heb een abo bij Scdb en die is erg up to date. Ik weet niet hoe het is met TT1005 via My tomtom en dan met name in het buitenland.

Gr Fred

Heb maar ff de TT ks gebeld en ben een stuk wijzer.

Flitspalen vast gaan via my tomtom en waren volgens de medewerker up to date.

Mobiele flitspalen werden via live geupdate.

Meteen de 1005 world besteld. Ik ben benieuwd of het iets is.

Morgen is hij er als het goed is.

Als hij bevalt gaat de 930 in de verkoop.

De 730 gaat dan naar mijn vrouw.

Gr Fred

Heb maar ff de TT ks gebeld en ben een stuk wijzer.

Flitspalen vast gaan via my tomtom en waren volgens de medewerker up to date.

Lang niet zo up to date als die van Flitspaal.nl is mijn ervaring.

Heb ze beiden op mijn 750 staan, en hoor dan ook 2x een verschillende waarschuwing...maar beter eentje teveel dan net 1 te weinig, denk ik altijd maar :biggrin:

Lang niet zo up to date als die van Flitspaal.nl is mijn ervaring.

Heb ze beiden op mijn 750 staan, en hoor dan ook 2x een verschillende waarschuwing...maar beter eentje teveel dan net 1 te weinig, denk ik altijd maar :biggrin:

Ik zou graag weten hoe ik die er bij de 1005 op kan zetten vanaf flitsservice of scdb.com

Ik doe het nu via verkenner, maar dat schijnt niet te kunnen. Hier op het forum wordt gezegd dat het wel kan, maar dat heeft niemand me nog uitgelegd hier.

Jij wist het ook niet meer bram of wel??

Gr Fred

Ik zou graag weten hoe ik die er bij de 1005 op kan zetten vanaf flitsservice of scdb.com

Ik doe het nu via verkenner, maar dat schijnt niet te kunnen. Hier op het forum wordt gezegd dat het wel kan, maar dat heeft niemand me nog uitgelegd hier.

Jij wist het ook niet meer bram of wel??

Gr Fred

Fred toch. Of vertrouw je de site van SCDB niet ?

http://www.scdb.info/nl/plugin-tomtom-100x/

Hallo allemaal,

Bij de ING staat er een leuke aanbieding voor een GO 1005 en ik heb wel interesse, maar ook enkele vragen over dit device.

Kan ik hier de poi's van o.a. Flitspaal en SCDB incl. de ogg-bestanden (gesproken waarschuwing) aan toevoegen?

Kan ik deze flitspalen gaan gebruiken i.p.v. de door TomTom geleverde, dus de TomTom piepers uitschakelen?

Alvast bedankt!

Dado

Fred toch. Of vertrouw je de site van SCDB niet ?

http://www.scdb.info/nl/plugin-tomtom-100x/

Die vertrouw ik zeker wel, maar weet dus nog niet hoe ik die ov2 bestandjes dan op die 1005 moet zetten. Daar gaat het mij om. Ze zeggen dat het niet kan met verkenner. Hoe moet het dan. :biggrin:

Kan een 1000 of 1005 gebruiker mij dan uitleggen.

Ik gebruik nu SCDB site al meerdere jaren en ben er erg tevreden over.

Mijn 730 en 930 zijn altijd up to date met die site.

Gr Fred

Die vertrouw ik zeker wel, maar weet dus nog niet hoe ik die ov2 bestandjes dan op die 1005 moet zetten. Daar gaat het mij om. Ze zeggen dat het niet kan met verkenner. Hoe moet het dan. :biggrin:

Kan een 1000 of 1005 gebruiker mij dan uitleggen.

Ik gebruik nu SCDB site al meerdere jaren en ben er erg tevreden over.

Mijn 730 en 930 zijn altijd up to date met die site.

Gr Fred

Denk op de navolgende manier. NP-sets toevoegen

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/d...nt/p/141%2C2504

Denk op de navolgende manier. Content toevoegen.

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/d...nt/p/141%2C2504

Klopt precies, het gaat zelfs bijna gemakkelijker als met de windows verkenner. Het is niet mogelijk om andere waarschuwingen in te stellen bij een flitspaal als de originele geluidjes die op het apparaat aanwezig zijn.

Edited by filemaker

U woont niet toevallig een beetje in de buurt van de Duitse grens?

Het prijsverschil is het overwegen de moeite waard! :biggrin:

U woont niet toevallig een beetje in de buurt van de Duitse grens?

Het prijsverschil is het overwegen de moeite waard! :biggrin:

Met 20 min sta ik daar. Woon in de buurt van kleve. Maar daar is hij nog niet te koop. Wat kost hij daar dan.

Gr fred

Met 20 min sta ik daar. Woon in de buurt van kleve. Maar daar is hij nog niet te koop. Wat kost hij daar dan.

Gr fred

De prijs in vergelijking met Nederland zal niet veel uitmaken, maar bij nieuwe apparaten in Duitsland gekocht krijg je 2 jaar gratis Live (i.p.v. 1 jaar in NL) en nog eens 3 jaar gratis kaartupdates (in NL niets, geen gratis updates behalve .de 90 dagen nieuwe kaartgarantie). b

Bij elkaar gratis zaken ter waarde van bijna 150 euri, zie ook >>Klick<< :biggrin: Dat is die 20 km zeker waard lijkt mij.

Verkrijgbaar o.a. bij Saturn

Stechbahn 19-23

47533 Kleve

Telefon 00492821/7196-0

(ik werk niet bij Saturn)

edit: ik zie dat je er al een besteld hebt.

Edited by filemaker

Ik heb hem idd al besteld, maar zou hem altijd terug kunnen sturen. Het verhaal van langere tijd voor update van kaarten en live service's is mij bekend, maar ik heb hier op het forum ook al gelezen dat er geen nederlandse stemmen op staan. Via via is dat wel te krijgen, maar ik wil me die moeite besparen. Ben nogal van het plug and play systeem.

Trouwens de 1005 world hebben ze nog niet in de verkoop zag ik.

Toch bedankt voor de tip.

Gr fred