Sign in to follow this  
Followers 0
marco555

Kaart installeren

37 posts in this topic

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier maar heb meteen al een vraag voor jullie.

Heb sinds een paar weken een tomtom go 710 met west europa erop. Ga eind deze week naar Polen voor een bruiloft toe. Nu heb ik via de site van tomtom de map DE-AT-CH-PL-CZ Plus gedownload. Heb deze geprobeerd dus op de bijgelverde 1GB kaart te zetten. Deze was dus te klein voor de beide bestanden.

Vorige week dus een Dane-Elec sd 2GB aangeschaft.

Nu heb ik de nieuwe sd kaart geformatteerd,en een back up van de originele sd kaart gemaakt.

Daarna de beide mappen weer op de nieuwe kaart gezet.

De beide mappen staan nu op de nieuwe 2GB sd kaart,maar de tomtom doet dus niet veel.

Kan hem wel opstarten maar na een paar seconden gaat hij uit.

Graag zou ik van jullie willen weten wat er mis is en hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt

Groeten Marco

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier maar heb meteen al een vraag voor jullie.

Heb sinds een paar weken een tomtom go 710 met west europa erop. Ga eind deze week naar Polen voor een bruiloft toe. Nu heb ik via de site van tomtom de map DE-AT-CH-PL-CZ Plus gedownload. Heb deze geprobeerd dus op de bijgelverde 1GB kaart te zetten. Deze was dus te klein voor de beide bestanden.

Vorige week dus een Dane-Elec sd 2GB aangeschaft.

Nu heb ik de nieuwe sd kaart geformatteerd,en een back up van de originele sd kaart gemaakt.

Daarna de beide mappen weer op de nieuwe kaart gezet.

De beide mappen staan nu op de nieuwe 2GB sd kaart,maar de tomtom doet dus niet veel.

Kan hem wel opstarten maar na een paar seconden gaat hij uit.

Graag zou ik van jullie willen weten wat er mis is en hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt

Groeten Marco

Hallo Marco,

Doet jouw TT het nog wel met de originele SD-kaart?

Is de TT nog te bedienen via TTHome?

Mogelijke oplossing is de inhoud van de originele SD-kaart te kopieren naar de 2 GB SD-kaart.

Dan controleren of dit werkt en daarna de nieuwe kaart installeren.

Hoi,

Ben nu bezig om alleen west europa op de 2gb kaart te zetten. Zal wel ff laten weten of ie t dan wel doet.

Bedankt voor je reactie

Op dit moment alleen de orginele mappen van west europa,op de harde schijf van de pc gezet via backup maken,en daarna op de lege geformatteerde nieuwe 2 GB schijf gezet,en hij doet dus niks.

Marco

Op dit moment alleen de orginele mappen van west europa,op de harde schijf van de pc gezet via backup maken,en daarna op de lege geformatteerde nieuwe 2 GB schijf gezet,en hij doet dus niks.

Marco

Dat is niet voldoende. Je moet ook de applicatie op de SD-kaart zetten.

Dit kun je doen door de complete inhoud van de originele SD-kaart naar de nieuwe SD-kaart te kopieren.

Heb de nieuwe sd kaart erin gedaan,hij start wel op,maar na een paar seconden valt hij gewoon uit.

Heel vreemd,maar het moet toch gewoon kunnen zoals ik gedaan heb??

Marco

Edited by marco555

Heb gedaan wat er gezegd is,maar nu doet hij helemaal niks meer. Heb m een paar uur in de oplader gehad,het lampje van het opladen brand wel,maar krijg hem gewoon niet meer opgestart.

Wat nu?

Marco

Probeer eens een resset.

Probeer eens een resset.

Had ik dus al gedaan inmiddels,maar nu valt hij dus na een paar seconden uit met de nieuwe sd kaart.

Marco

ja prima,geen problemen mee.

Moet je echt een bepaald type sd kaart hebben,of volstaat een normale gangbare sd kaart?

Al met al niet echt jofel zo

Marco

Marco,

Ik weet niet hoe jij hem geformatteerd hebt FAT 16 of 32. Andere forumleden kunnen misschien uitsluitsel geven wat het beste is.

Als je nu de originele SD kopieert naar de nieuwe, dus niets toevoegen! Dan heb je de applicatie en de west-europa kaart. Vervolgens kijken of deze werkt. Hierna kan je weer een kaart toevoegen.

Succes,

Alex

Edited by alex75

Marco,

Ik weet niet hoe jij hem geformatteerd hebt FAT 16 of 32. Andere forumleden kunnen misschien uitsluitsel geven wat het beste is.

Als je nu de originele SD kopieert naar de nieuwe, dus niets toevoegen! Dan heb je de applicatie en de west-europa kaart. Vervolgens kijken of deze werkt. Hierna kan je weer een kaart toevoegen.

Succes,

Alex

Hoi Alex,

Ik heb hem Fat 32 geformatteerd.

Ik heb al de orginele sd kaart gekopieerd eerst naar de harde schijf van de pc,en daarna op de nieuwe sd kaart gezet. Maar dan kan ik hem wel aanzetten,maar dan na een paar seconden valt hij uit.

Bedankt voor jke reactie

Marco

Hoi,

Dane-elec zou goed moeten zijn.

Je werkt niet met een usb-hub of iets dat de data overdracht kan verstoren? Kan je soms een directe kopie maken van de 710 naar de SD card?

Jouw probleem moet op te lossen zijn!

Alex

Hoi,

Dane-elec zou goed moeten zijn.

Je werkt niet met een usb-hub of iets dat de data overdracht kan verstoren? Kan je soms een directe kopie maken van de 710 naar de SD card?

Jouw probleem moet op te lossen zijn!

Alex

Hoi,

Heb gewoon de datakabel in de usb aansluiting zitten,dus dat zou toch goed moeten zijn.

In de pc bij mij zit geen sd kaart ingang dus dat is niet mogelijk. Heb wel een losse bluetooth adapter bij de pc,dus ik kan eventueel via bluetooth misschien het eens proberen.

Marco

Hoi,

Via bluetooth is geen oplossing.

Is de originele kaart ook FAT32?

Alex

ps. omdat je toch nog tijd hebt kan je morgen nog een simpele cardreader kopen. Dit kopieert snel, je zal er nog veel plezier van hebben.

Edited by alex75

Ja de orginele kaart is ook FAT 32.

Zal morgen eens kijken voor zo'n card reader.

Hou jullie wel op de hoogte of het gaat werken.

Bedankt

Marco

Volgens mij is de procedure alsvolgt.

Maak eerst een backup van het originele SD kaartje.

Doe dan de nieuwe SD erin en zet die backup terug, eventueel eerst formateren.

Kijk dan of alles werkt

Zet daarna de rest erbij wat je wil hebben.

Dan moet het werken.

Een cardreader is niet nodig.

Edited by EdwinK

Volgens mij is de procedure alsvolgt.

Maak eerst een backup van het originele SD kaartje.

Doe dan de nieuwe SD erin en zet die backup terug, eventueel eerst formateren.

Kijk dan of alles werkt

Zet daarna de rest erbij wat je wil hebben.

Dan moet het werken.

Een cardreader is niet nodig.

EdwiinK,

Marco zegt dat hij deze procedure gevolgd heeft. Ik dacht dat in het verleden wel meer mensen problemen hadden als alles via de TomTom moest. Een cardreader, de kosten zijn het niet.

Alex

Hoi Edwin,

Die procedure heb ik dus al een keer gevolgd,ook dan doet hij het dus niet.

Snap er echt niks meer van,zou het kunnen komen omdat de sd kaart te groot is of zo, ik denk dat het toch iets met de nieuwe sd kaart is of zo.

Graag advies.

Marco

Hoi Edwin,

Die procedure heb ik dus al een keer gevolgd,ook dan doet hij het dus niet.

Snap er echt niks meer van,zou het kunnen komen omdat de sd kaart te groot is of zo, ik denk dat het toch iets met de nieuwe sd kaart is of zo.

Graag advies.

Marco

Als je die SD formateerd in je TT dan moet hij daarna als letter in bv verkenner te zien zijn, staat dan wel niks op. te groot maakt niks uit, TT kan tot 4 GB dacht ik.

Kijk daar eens naar.

Ja ik heb alles volgens de procedure gedaan zoals het hoort volgens mij.

Ben hem nu opnieuw aan het kopieren,en afwachten maar dan.

Marco

Heb even in de winkel een cardreader gehaald. Geprobeerd,maar werkt ook niet.

Net nog even met de tomtom support gebeld,die zegt dat je eerst een back-up van je sd kaart moet maken en die daarna moet overzetten op de nieuwe sd kaart. Hij zegt namelijk dat als je een gewone kopie maakt,niet alle bestanden(de verborgen) overgeschreven worden op je nieuwe sd kaart.

Ben het nu aan het proberen,dus wie weet,ik hou jullie op de hoogte.

Marco