» Formatteren niet voltooid onder Vista |
Forum zoek-functie
Help voor forum
Ledenlijst forum
Nieuwe forumberichten
Nieuws, Reviews, Specials
![]() ![]() |
» Formatteren niet voltooid onder Vista |
29-07-2010, 20:52
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 2 Sinds: 29-07-10 Gebruikersnummer: 41.565 |
Hallo,
Morgen gaan we op vakantie met hopenlijk onze TT XL IQ Routes. Alleen we hebben het probleem dat na een update van TT het systeem van TT blijft hangen bij het opstarten. Volgens de site van TT werd een reset aangeraden welke niet werkte. Als volgend wer aangeraden een backup te maken van de kaart en het internet geheugen van TT te formateren FAT32. De backup is gemaakt maar wij krijgen het interne geheugen niet geformateerd. De eerste keer kregen we de melding formateren niet voltooid. Nu wagen wij nog een poging maar de pc is al heel lang bezig en nog steeds niet klaar. Wij hebben gelezen dat formateren onder Vista (dat hebben wij) problematisch is. Wij hebben alleen Vista dus wat moeten wij nu doen? |
|
|
|
29-07-2010, 21:17
Bericht
|
|
|
1.000+ MegaPoster Groep: VIP leden Berichten: 1.976 Sinds: 24-11-07 Van: Haarlem (NH) Gebruikersnummer: 28.112 |
Hallo, Morgen gaan we op vakantie met hopenlijk onze TT XL IQ Routes. Alleen we hebben het probleem dat na een update van TT het systeem van TT blijft hangen bij het opstarten. Volgens de site van TT werd een reset aangeraden welke niet werkte. Als volgend wer aangeraden een backup te maken van de kaart en het internet geheugen van TT te formateren FAT32. De backup is gemaakt maar wij krijgen het interne geheugen niet geformateerd. De eerste keer kregen we de melding formateren niet voltooid. Nu wagen wij nog een poging maar de pc is al heel lang bezig en nog steeds niet klaar. Wij hebben gelezen dat formateren onder Vista (dat hebben wij) problematisch is. Wij hebben alleen Vista dus wat moeten wij nu doen? Heb je het forum hier al goed doorgelezen en gezien dat wij iedereen aanraden om niet via TTHome een backup te maken maar met Windows Verkenner ? Zo nee.....ik hoop dat als je je TT eerst aansluit op je PC, hem dan aan zet, je dan op je TT scherm de melding krijgt : verbinden met PC : JA ! Als je dan verbinding hebt en je PC een driveletter aangeeft (met meestal de naam E:\Tomtom enz)...dan moet je een volledig copie maken (dus INCL de kaart !! ) van de inhoud in een nieuwe map op je PC. Wel EERST zorgen dat in Mapopties de verborgen bestanden worden weergegeven.....dan je TT formatteren en daarna in TTHome je apparaat laten updaten...dan krijg je de laatste Navcore aangeboden, die installeren en dan je kaart vanaf je PC weer op je TT zetten. Ik heb dit een paar dagen geleden bij een kennis gedaan die ook Vista op zijn laptop had met een Go 750...en ging perfect. --------------------
TT Go 630 (WCE 8.55 2gb) NC: 8.351 + HDTraffic 2004-2007: MIO 168 met Nav 3, 5, 6 en 7... 2007: One v3. 2008: One XL HDT, Go 720. 2009: Go 930, 630. 2010: Go 930, 950, 630..... |
|
|
|
29-07-2010, 21:30
Bericht
|
|
|
... Groep: Leden Berichten: 2 Sinds: 29-07-10 Gebruikersnummer: 41.565 |
Een backup maken via Windows verkenner dat wisten we niet.
We hebben dat dus volgens de instructies van TT site gedaan. De backup hebben we gemaakt maar dat is niet het probleem. We krijgen de TT niet geformteerd FAT32 (in Vista). We hebben wat zitten zoeken op het internet en het schijnt dat dit een probleem is om dit in Vista voor elkaar te krijgenn. De eerste keer kregen we de melding kan formateren niet voltooien. Daarna hebben we het nogmaals geprobeerd en ik geloof dat de pc nu al 1,5 uur bezig is en hij is nog steeds niet klaar. |
|
|
|
29-07-2010, 21:57
Bericht
|
|
|
1.000+ MegaPoster Groep: VIP leden Berichten: 1.976 Sinds: 24-11-07 Van: Haarlem (NH) Gebruikersnummer: 28.112 |
Een backup maken via Windows verkenner dat wisten we niet. We hebben dat dus volgens de instructies van TT site gedaan. De backup hebben we gemaakt maar dat is niet het probleem. We krijgen de TT niet geformteerd FAT32 (in Vista). We hebben wat zitten zoeken op het internet en het schijnt dat dit een probleem is om dit in Vista voor elkaar te krijgenn. De eerste keer kregen we de melding kan formateren niet voltooien. Daarna hebben we het nogmaals geprobeerd en ik geloof dat de pc nu al 1,5 uur bezig is en hij is nog steeds niet klaar. Dan hoop ik maar voor je dat je kaart i.i.g. goed op je PC staat (compleet dus)...de Navcore, het besturingssysteen....kun je gratis via TTH krijgen. Het is nogal eng om hier tegen je te zeggen om het formatteren maar te stoppen en eens kijken wat TTH dan gaat doen. Die keuze zul je zelf moeten maken...maar ik denk dat je zo nog uren bezig zult zijn. Heb je ooit al eens een nieuwe kaart succesvol gedownload...zodat je die zeker op je PC hebt staan ? Zo JA....dan zou je kunnen besluiten om je TT los te koppelen...hem opnieuw op te starten en dan aansluiten op je PC zodat TTHome opstart...en daarna eerst een verse Navcore erop zetten en dan een kaart van je PC terugzetten. Dan desnoods maar met een iets oudere kaart op vakantie gaan, dat is beter dan niks. --------------------
TT Go 630 (WCE 8.55 2gb) NC: 8.351 + HDTraffic 2004-2007: MIO 168 met Nav 3, 5, 6 en 7... 2007: One v3. 2008: One XL HDT, Go 720. 2009: Go 930, 630. 2010: Go 930, 950, 630..... |
|
|
|
29-07-2010, 22:48
Bericht
|
|
![]() 10+ poster Groep: Leden Berichten: 14 Sinds: 8-12-07 Van: Zevenbergen Gebruikersnummer: 28.415 |
Een backup maken via Windows verkenner dat wisten we niet. We hebben dat dus volgens de instructies van TT site gedaan. De backup hebben we gemaakt maar dat is niet het probleem. We krijgen de TT niet geformteerd FAT32 (in Vista). We hebben wat zitten zoeken op het internet en het schijnt dat dit een probleem is om dit in Vista voor elkaar te krijgenn. De eerste keer kregen we de melding kan formateren niet voltooien. Daarna hebben we het nogmaals geprobeerd en ik geloof dat de pc nu al 1,5 uur bezig is en hij is nog steeds niet klaar. laat eens horen waar je woont misschien dat ik je kan helpen. Groeten Cees. |
|
|
|
29-07-2010, 23:02
Bericht
|
|
![]() 500+ poster Groep: VIP leden Berichten: 500 Sinds: 27-10-07 Gebruikersnummer: 27.598 |
Morgen gaan we op vakantie met hopenlijk onze TT XL IQ Routes. laat eens horen waar je woont misschien dat ik je kan helpen. Dat wordt dan na de vakantie. --------------------
GO 730 NC 9.051 Benelux v850.2781 Europa v850.2800 W-E v675.1322 (Navteq) |
|
|
|
![]() ![]() |
| Print-versie | Het is nu: 7-09, 07:13 |