TomTom HD Traffic proberen bij Halfords

Terwijl de eerste devices inmiddels binnendruppelen bij de deelnemers aan onze , start vanaf volgende week een opvallende actie bij fiets- en autoaccessoires-keten Halfords: het bedrijf biedt kopers van een TomTom ONE XL HD Traffic de mogelijkheid het systeem binnen 30 dagen terug te brengen als men niet is overtuigd van de toegevoegde waarde.

Zelf ervaren
Kick Groot, Product Manager Mobiele Elektronica bij over deze '30-op-proef'-actie: "We hebben gemerkt dat er grote belangstelling is voor HD Traffic. En hoewel we alle navigatiesystemen in onze winkels kunnen demonstreren, is dit een dienst die je gewoon zelf een tijdje moet gebruiken om de voordelen zoals de nauwkeurige reis- en aankomsttijden, te kunnen ervaren. Daarom bieden we klanten die een TomTom One XL kopen deze exclusieve mogelijkheid."

Voorwaarden
Vanzelfsprekend dient er wel aan een aantal voorwaarden te worden voldaan. Groot daarover: "Het systeem en verpakking moeten natuurlijk onbeschadigd en compleet worden geretourneerd. En daarnaast dient er een meegeleverde retourformulier te worden ingevuld. Hierop vragen we feedback over de gebruikerservaring."

De actie van Halfords, die wordt ondersteund met de slogan 'Je kunt in de file gaan staan ...of gelijk naar Halfords gaan', is geldig van 14 april tot en met 4 mei 2008.

Forum Topics

  • Pronto

    Am 8 april 2008, 06:42 Uhr schreibt Pronto:

    Goeie actie van die jongens. Maakt het wellicht voor vele iets eenvoudiger om de stap te wagen :biggrin:

  • Wegwerker

    Am 8 april 2008, 06:46 Uhr schreibt Wegwerker:

    Goeie actie van die jongens. Maakt het wellicht voor vele iets eenvoudiger om de stap te wagen :biggrin:

    Op zich wel, maar heeft de consument niet sowieso recht om iets terug te brengen als het tegenvalt?

  • Nick

    Am 8 april 2008, 06:56 Uhr schreibt Nick:

    Op zich wel, maar heeft de consument niet sowieso recht om iets terug te brengen als het tegenvalt?

    Nou, zo eenvoudig ligt het niet. Ik heb even rondgekeken en kwam dit tegen:

    Consumenten kunnen spijt krijgen van een aankoop. Of zij het product kunnen terugbrengen en hun geld kunnen terugkrijgen, hangt af van de situatie waarin de aankoop gedaan is.

    In de winkel

    Als het product niet defect of beschadigd is, geldt: 'koop is koop'. U kunt dan:

    - weigeren het product terug te nemen, tenzij u heeft afgesproken dat het geruild mocht worden.

    - het product terugnemen en de consument annuleringskosten in rekening brengen. Die mogen niet onredelijk hoog zijn: 10% tot 30% van de aankoopsom, afhankelijk van hoe snel de klant met het product bij u terugkomt en hoeveel schade u lijdt doordat u het product terug moet nemen. U kunt van tevoren bepalingen over annuleringskosten in de algemene voorwaarden of het contract opnemen.

    - het product kosteloos terugnemen als service aan de klant

    Aan de deur

    Voor een aankoop van boven de € 34 moet een koopakte worden opgemaakt. Als de consument spijt krijgt van de aankoop, kan hij of zij daarmee alsnog van de koop afzien. Daarvoor moet de consument u een brief sturen binnen acht dagen nadat u de koop heeft ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

    Uitzondering: Bij verkoop van verzekeringen aan de deur heeft de consument niet de mogelijkheid de koop ongedaan te maken.

    Via thuiswinkelen

    Voor producten die verkocht zijn via internet, e-mail, postorderbedrijven, telefoon, bestelbonnen of fax heeft de consument recht op een zichttermijn van zeven werkdagen. In die periode mag hij of zij het product zonder verdere verplichtingen terugsturen. U moet dan de aankoopprijs retourneren.

    De zichttermijn geldt niet voor:

    - etenswaren

    - producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of concertkaartjes

    - persoonlijke producten, zoals een op maat vervaardigd pak

    - reizen

    - financi

  • Am 8 april 2008, 08:20 Uhr schreibt Pjottr:

    Op zich natuurlijk erg mooi om een device uit te kunnen proberen. Dit is tot op heden nog niet eerder aan de orde geweest, op deze schaal.

    Wat ik mij dan weer afvraag, wat de beweegredenen dan kunnen zijn voor deze aktie. Aan het apparaat ligt het niet. Het is een succesvol apparaat.

    Zelf denk ik dat het HD gebeuren, hoe goed het dan ook is, qua verkoop ver beneden de verwachtingen van TT zijn.

    Ik ben dan ook van mening, ook zoals geschreven in >> mijn Blog <<, dat TT serieus moet gaan kijken naar het prijskaartje wat aan het abo hangt.

    De beoogde 9,95 is voor de zakelijke rijder best wel interessant en te behappen. Immers voor hen geld nog steeds de regel: tijd=geld.

    Hoe verhoud zich het aandeel "aantal devices" tussen zakelijk en particulier?

    M.i is het gros van de apparaten voor de particulier in gebruik. Daar zit de bulk.

    Zitten die dan te wachten op een abo van 9,95 per maand om op een donderavond bij de Aldi of Liddl boodschappen te doen, een ritje naar opa/oma op een mooie pinksterdag, een dagtochtje met de (klein)kids?

    Die gaan je echt geen abo betalen a 9,95 omdat ze mogelijk, misschien een file kunnen belanden omdat ze buiten de spits en/of in het weekend rijden.

    Nogmaals, laat er geen misverstand over bestaan: Het apparaat heeft zich bewezen, HD werkt goed tot ver boven mijn verwachting (dat wat ik heb getest), maar het struikelblok waar men zich in verslikt is het prijskaartje van het abo.

  • Am 8 april 2008, 16:56 Uhr schreibt Leo1:

    Daar komt bij, dat als je gebruik wil blijven maken van enkele andere diensten van TomTom zoals Buddies, Weerbericht, ontvangen en doorgeven van mobiele flitscamera's, allemaal functies waarvoor een GPRS verbinding nodig is,dat die kosten van een abonnement er ook nog eens bovenop komen. Dit zal, lijkt mij, niet via de nieuwe HD traffic receiver werken.

  • Bart Wijnen

    Am 8 april 2008, 19:33 Uhr schreibt Bart Wijnen:

    Daar komt bij, dat als je gebruik wil blijven maken van enkele andere diensten van TomTom zoals Buddies, Weerbericht, ontvangen en doorgeven van mobiele flitscamera's, allemaal functies waarvoor een GPRS verbinding nodig is

    Weerbericht en mobiele flitscamera's werken ook via de HD Traffic receiver.

  • j-lo

    Am 8 april 2008, 19:55 Uhr schreibt j-lo:

    Weerbericht en mobiele flitscamera's werken ook via de HD Traffic receiver.

    Op de One Xl HD traffic nog geen weersvoorspelling kunnen ontdekken; dat is mogelijk voor andere devices?

  • Bart Wijnen

    Am 9 april 2008, 04:49 Uhr schreibt Bart Wijnen:

    Op de One Xl HD traffic nog geen weersvoorspelling kunnen ontdekken; dat is mogelijk voor andere devices?

    O dat zou kunnen, ja. Die optie zit in TomTom Plus Services, waarschijnlijk alleen beschikbaar op de devices die ook over bluetooth beschikken (optie is dan ook via GPRS te gebruiken).

  • Am 9 april 2008, 16:19 Uhr schreibt Leo1:

    Weerbericht en mobiele flitscamera's werken ook via de HD Traffic receiver.

    Ah.. dat is mooi!

  • Am 9 april 2008, 21:13 Uhr schreibt Noorman:

    In Noorwegen zit een grote electroketen "Elkjøp" die al reeds een jaar of tien een service heeft van de 30 dagen retourrecht. Dit is een geen gezeur geld terug aktie welke dit bedrijf geen windeieren heeft gelegd. Voornamelijk de verkopen van computers e.d waren flink gestegen en na onderzoek bleek dat veel klanten die een artikel terug brachten veelal een veel duurdere uitvoering terugkochten en daarna tevreden waren.

    Eens in de maand werden alle teruggebrachte artikelen tegen een korting van ~15% verkocht waarop dan geen retourrecht gold. Met uitzondering dan van defecten en zo.

    Hier in NL hebben wij natuurlijk al zoiets als Al*i en L*dl.


- Advertentie -

OFFICIELE TOMTOM SHOP

  • TomTom Kaarten (Nieuw)
    TOMTOM Kaarten
  • TomTom Stemmen  (Nieuw)
    TOMTOM Stemmen
  • TomTom Live Services (Nieuw)
    TOMTOM Live Services
  • TomTom Flitsers (Nieuw)
    TOMTOM Flitsers