All Activity

This stream auto-updates   

  1. Yesterday
  2. De GO 610 is al 5 jaar oud, volgens mij moet je die dus (nog) aansluiten op Tomtom Home ipv MyDrive Connect......... zie trouwens dat het inderdaad toch al met Mydrive Connect....
  3. Goedenavond allen, hopelijk is mijn vraag hier aan het goede adres: Recent tweedehands gekocht: Tomtom GO 610. Prachtig apparaat, en opvallend bij ingebruikname: "laatste verbinding met MyDrive Connect: "nooit"..applicatieversie 2017..met Europe kaart v1005.8757...Toen dacht ik nog even dat de vorige eigenaar het genot van gratis updaten niet kende. Wat ik ook probeer: de TT wordt niet gezien op welke configuratie dan ook, via welke kabel dan ook..reset, update MyDrive, stuurprogramma bijwerken of apparaatbeheer op W10: geen effect. ik heb meerdere TT in mijn account, die probleemloos updaten, dus de methodiek en de valkuilen lijken mij bekend, toch kom ik niet verder.. Opladen via de poort gaat echter prima, ook via de pc wordt er opgeladen, maar geen updates mogelijk. Herkent iemand dit probleem?
  4. Last week
  5. Ja, kwam ik ook tegen in het menu van deze App...heb ze allemaal aangezet, hoe meer info hoe beter...als het met verkeer te maken heeft.
  6. Ik heb met flitsmeister meegemaakt dat hij een melding ga de er een ambu aan kwam. Dit is handig, kun je op tijd plaats maken.
  7. Flitsmeister geeft ook een melding als er een 'geel busje' (ambulance) of brandweer achter je zit. Kun je op tijd aan de kant. Momenteel gebruik ik beide, liever dubbel dan helemaal niet. De bonnen zijn niet goedkoop.
  8. Omdat jij zo positief bent over Flitsmeister heb ik ook de App gedownload en zij doet veel meer meldingen dan de flitsservice van Tomtom....bijvoorbeeld dat er een auto stilstaat op de snelweg zodat je weet waarom er een file staat, ik neem aan dat zij dit ook doet met ongelukken onderweg waardoor de kans veel groter is op een langdurige file. Alleen moet ik hem elke morgen wel aanzetten, mijn mobieltje zet ik snachts altijd uit...of is er ook een instelling waardoor hij automatisch opstart, die ben ik nog niet tegen gekomen in het menu.
  9. Tja, het heeft wel even geduurd. Ben vorige week naar het ZZM in Enkhuizen geweest. Dan kom ik door Zwolle. Dit is flitspaal na flitspaal. Dan moet je een goed werkend systeem hebben. Zoals ik al schreef: flitsmeister heeft voor mij gewaakt.
  10. Op het moment dat je met WiFi met je telefoon bent verbonden maak je gebruik van de SIM kaart van de telefoon en dus ook de provider die je zelf hebt. Net als Peter al zei, het is ook niet mijn keuze die je hebt gemaakt.
  11. En dan hou je ook tevreden klanten, maar dat deert ze blijkbaar niet.....
  12. Nou euh, nee. Je bent alleen gebonden aan een vodafone sim als je een telefoonabonnement bij vodafone hebt. Heb je dat niet, en de Tomtom kan zelf geen verbinding meer maken met de Live server via zijn ingebouwde sim gaat de verbinding automatisch overgenomen worden via jouw mobiele telefoon. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat je onderweg altijd via je telefoon alle updates kan doen, zelfs een eventuele kaartupdate zou je dat willen. Een systeem met losse abonnementen was in ieder geval niet mijn keuze geweest, maar dat moet je natuurlijk zelf weten
  13. Nou, dacht het niet...want ik ben dan gebonden aan de Vodafone SIM in de Premium (en GO 5200, 1005 en 950)....en nu komt het binnen via KPN, dus ik ga het zien (merken) zodra ik de grens over ga met Belgie, KPN pakt namelijk een andere Belgische provider dan Vodafone. Ik sukkel er dus al een jaar of 5 mee, verschillende andere leden hebben eerder aangegeven dat zij ook problemen hadden met dit type Tomtom. (met de Live verbinding in Belgie)
  14. Waarom zo moeilijk? Gewoon zorgen dat het werkt.
  15. Kost wat tijd (en agressie) maar dan heb je ook wat
  16. Met je Go Premium had je precies hetzelfde kunnen doen. Daar had je dus geen nieuwe TomTom voor hoeven kopen.
  17. Ik rijd sinds vandaag met een nieuwe Tomtom (Go Essential 6'') en heb de tip overgenomen van 1 van onze leden (Octopussy) om ook de app Flitsmeister (.nl) op mijn mobiel te zetten en ik moet zeggen : Geweldig !! Met Live file info, via de ingebouwde Sim of via internet van je mobiele telefoon (welke ik dus nu heb)...laat de Tomtom horen waar een file staat en hoeveel minuten vertraging...maar tegelijkertijd laat Flitsmeister je weten waar een voertuig stilstaat over zoveel meter en die app geeft uiteraard ook door waar de vaste en mogelijke mobiele flitsers staan, files roept ze ook om...en nog veel meer informatie. Dus een aanrader als extra bij je Tomtom...ik kwam ook mogelijke flitslocaties tegen die je bij Tomtom niet hoort...zover ik vandaag heb ervaren, moet die app van Flitsmeister wel continue aan staan, hij wil (uiteraard) ook je locatie weten. Er zit ook een uitgebreid menu in Flitsmeister, waar je bepaalde meldingen aan of uit kan zetten.
  18. Tom Tom heeft contact met mij opgenomen. Zij hebben het probleem opgelost. Iedereen bedankt voor de hulp.
  19. Contact opgenomen met Tom Tom. Zij kunnen alleen zeggen dat er geen telefonische helpdesk aanwezig is. Ik moet mij melden via de chat. Als ik mij wil aanmelden via de chat dat krijg ik een fout 400. Dit is geen service. Moet ik maar weer overstappen op Flitsmeister. Hier worden de struikrovers wel correct vermeld.
  20. Ik heb sinds gisteren bij Coolblue in Haarlem (op zondag open) een TT Essential 6 inch gekocht, dus internet-verbinding maken via mijn telefoon (een Motorola G8 +)..vanmorgen een klein ritje gemaakt en alles werkt....nu maar even afwachten tot ik deze week een rit Belgie krijg en wat hij daar gaat doen via mijn KPN provider....ik ben niet zo handig met Wifi toestanden en zo, ben al blij dat het werkt. Ik las op internet dat er Essentials zijn met 3 maanden flitsers en van 6 maanden, weet niet hoe lang dat bij deze is, moet ik nog opzoeken. En de tip overgenomen van iemand van de leden hier om Flitsmeister op je mobiel te zetten...ik hou jullie op de hoogte.
  21. Ik ga morgen beide nummers proberen. Het volgende valt mij wel op in mydrive connect: er staat dat er 1 update beschikbaar is. Klik ik op de knop 'bekijk update' dan krijg ik de volgende melding: 'Je systeem is up-to-date!'. Wel vreemd.
  22. Kijk, weer een gouden tip
  23. Het enige nummer van Tomtom wat ik heb is: +31208501007, probeer dat eens.....
  24. Klopt inderdaad Peter. De trucker 6000 is nu zo'n dik 4 jaar oud, en alleen via MyDrive te benaderen, en heeft inderdaad geen wifi maar alleen een SIM kaart ingebouwd. Voor mij gaat uw tip dus niet op. Ik kom gelukkig nog zelden de grens meer over, dus niet zo'n groot probleem voor mij.... Maar het blijft toch irritant dat dit probleem al jaren speelt en niet opgelost wordt, net zoals de file balk die ontbreekt bij Tomtom Go mobile met weergave met Apple Carplay, en je dus altijd je telefoon erbij nodig hebt om files te zien op de route......
  25. @Naik: heb jij een telefoonnummer van die gasten, niet het dure 0900 nummer.
  1. Load more activity