All Activity

This stream auto-updates   

  1. Yesterday
  2. 1: Ik ben nu ,sinds kort, in het bezit van de TT Go premium X 

    met de vorige TT 940 kon ik een route plannen met diverse tussen punten

    Hou doe ik dat met de Nieuwe ?

    2: als min oude TT 940 aan gesloten zat op de PC kon ik met "verkenner" de inhoud zien/bewerken van mijn tommy

    de nieuwe  is NIET meer zichtbaar in "Verkenner"

    Dank voor de hulp vast,

    groet Lex

     

    1. Hensepens

      Hensepens

      Huidige TT zijn al jaren niet meer zichtbaar op je computer.  Gebruik mydrive op je computer om routes te maken. Die synchroniseer je dan met je premium. Het heet nu  mijn routes

    2. lexenlex
  3. Mocht er een 7 Inch TT komen met ingebouwde sim en livetime maps en fileinfo dan stap ik over.
  4. Last week
  5. Hoi Ik zit nu dus met dit probleem. Heb de sd-kaart hersteld en een versie teruggezet van 12/2020. Dan zou ik toch weer nieuwe kaart aangeboden moeten krijgen want die werd eerst ook geboden... Niet dus... :(
  6. Aangezien dat er een go expert gaat komen met ingebouwde Sim kaart is de kans dat er een discover komt met ingebouwde Sim kaart ook wel aanwezig denk ik. ik zweer bij een device met ingebouwde simkaart. Reden daarvoor is dat wanneer je met je gsm geen data verbinding hebt ( wat bv in Duitsland gebeurd zodra je aan het bellen bent ) je ook geen traffic hebt. Jouw probleem van problemen aan de NL/B grens herken ik niet. Zeker niet met mijn 6200 en 6250. met modellen daarvoor had ik dat nog wel eens.
  7. Je zou daar toch wel e.e.a. nieuwsbericht over verwachten.....maar qua communicatie met hun klanten ging het al jaren niet zo best. In 2008 hebben diverse forumleden van hier (de voorloper ervan, JouwNav dus) de 1e Tomtom met ingebouwde SIM kaart een jaar lang getest (13 jaar geleden dus, ik was er zelf ook eentje van)...ik meen dat het model Tomtom HDTraffic heette of zo, na 1 jaar ging dat model er alweer uit, er waren ook geen kaartupdates meer beschikbaar dus zaten we al snel met een verouderd model, ook dat zonder communicatie vooraf...men moest er zelf maar achter komen...dat 020 nummer van ze is toen plat gebeld (je kan ze overigens nu ook niet meer bellen!)...men kon ze wel inleveren voor een nieuw model en dan een vergoeding ervoor krijgen. Dus ik denk dat je gelijk gaat krijgen, HDT voortaan alleen nog maar via Smartphone...die Premium die jij hebt gekocht is dat met levenslang kaartupdates + Live HDT en mobiele flitsers, dus alles levenslang, want dan ga ik toch maar even kijken of ik niet een Premium met 6 inch scherm erbij neem, die schijn je met e.o.a. trucje ook met je smartphone te kunnen verbinden (probleem Belgie dus).
  8. ^^^ merkte ik ook al. Maar wanneer je googled kom je wel op een pagina met de premium uit. Of je kunt bestellen... Maar in winkels zie je nu al opmerkingen dat ze er nog maar een paar hebben..dus ja. Het lijkt erop dat ik net op tijd ben geweest. Hierna geen modellen meer met ingebouwde sim kaart. .
  9. Ik ben blij dat ik niet de enige ben...zal mij benieuwen of dat op hun Engelstalige forum ook zo besproken zal worden, ik kom er nooit omdat ik van het principe uit ga dat een Nederlands merk hun forum in het NL's moet voeren (tegenwoordig hebben ze op andere fora schakelaars om het om te zetten naar Engels als men dat wil)....maar gelukkig hebben we al jaren dit forum en kunnen we ook kritiek geven (of een pluim op hun hoed zetten)....maar het is dus geen succes die Discover van ze. Om nog even op je opmerking terug te komen, Hensepens....de Premium 5'' heb ik gehad, een perfecte Tomtom, is snel qua herberekenen (snellere processor dus)...HDTraffic (Live) heeft alleen problemen met het passeren van de grens met Belgie...ben benieuwd of de huidige Premium daar ook nog last van heeft, is tenslotte alweer 2 jaar geleden of zo dat ik de Premium had, kan best zijn dat die fouten inmiddels hersteld zijn met die ingebouwde SIM van Vodafone en hij over de grens richting Antwerpen meteen de verbinding oppikt....of dat het nog steeds een drama is, dat drama heb je namelijk niet met internet via je Smartphone (en die van mij werkt trouwens op KPN) zoals met mijn Go 620...die wel wat traag is qua herberekenen. UPDATE !! Ik zie net op de NL'se versie v/d website van Tomtom, dat ze nog maar 3 modellen verkopen...de Classic, Essential en de Discover...de Premium zie ik er niet meer bij staan, wil dat zeggen dat dit model eruit is??
  10. Vanmorgen weer een melding gedaan via Map Share Reporter. Nu maar weer afwachten..
  11. Advanced Lane Guidance Alleen heet dat niet zo meer in het menu. Om het in/uit te schakelen op een discover ga je naar instellingen/kaart en weergave/toon op kaart/rijstrookadvies op snelwegen.
  12. Wat is ALG?
  13. Wat een drama om hier fotos geupload te krijgen. Krijg helaas de tweede foto waarop goed het verschil te zien is niet geupload. https://www.transfernow.net/dl/20210722wkEEeHpA/YngjEeJS Dan maar zo. Bestand blijft 7 dagen zichtbaar.
  14. Dat de kaarten grijze tinten hebben komt door een bug. Die bug zorgt ervoor dat indien je ALG aan hebt staan de kleuren zodra ALG aktief geweest is op snelwegen de kaartkleur veranderd. Probeer maar eens tijdens het navigeren twee maal op het kompas icoontje te klikken. Als je dan heel goed kijkt zie je dat de kaartkleuren enigszins veranderen naar hoe ze moeten zijn. Tenminste, hoe ze op een discover zijn. Ik ben al zolang er devices zijn die nds mappen gebruiken van mening dat de kaartkleuren veel te saai zijn. Hier een paar voorbeeld fotos van hoe kleuren veranderen indien ALG aan staat.
  15. Earlier
  16. Voordeel .. in oude menu krijg je ook weer batterij status, live status etc. te zien. In raster uitvoering zie je die niet... Vreemde keuze...
  17. Heel eerlijk. Ik heb deze week nog een poging gewaagd met de Discover 6. Mijn eerste ervaring was voor een Discover voor anderen. Deze voor mijzelf (mijn 5200 heeft defect scherm). Echter.. * Connectie met gsm valt bij minste geringste weg . Moet ik actief weer bevestigen op mijn telefoon * Instellingen weer eens beperkt.. kon je vroeger nog kiezen uit verschillende menu kleuren (ben zelf niet zo gecharmeerd van standaard blauwe kleur). No more. * Kaart weergave zelf.. oogstrelend saai grijs. (bijna) geen onderscheid meer tussen groen, woningen en industrie. De hele kaart is gewoon saai grijs. * Detail (maar niet tomgom schuld). Voedin schijnbaar sub optimaal want elke 5 minuten meld hij dat hij niet wordt opgeladen via tomtom lader. Zit hij wel op en ja lampje brandt en device weet wanneer ik hem helemaal loshaal.. * De nieuwe weergave van komende acties in blauwe kaders (ipv zwarte balk bovenin) staat mooi. Maar merkte dat het wel erg nadrukkelijk aanwezig was. Kortom... Folie erop.. fabrieksreset en terug naar de winkel. Nu gewoon een go premium besteld. Niet het nieuwste maar wel fijner en minder irritatie. En...met ingebouwde simkaart en levenslange flits info zonder extra kosten ..
  18. graag gedaan..... En zo leren we allemaal weer van elkaar
  19. Mwah..sinds eind vorige week is het weer zover, de blokjes zijn terug op het divice en de grijze balk weer op My Drive.. Ik denk dat er weer iemand aan de knopjes heeft gezeten.. Ik houd het even in de gaten en zal mocht het zo blijven maar weer melden zoals voorheen.
  20. Ik heb de optie fabriekinstellingen gebruikt en de filemeldingen doen het weer..... Bedankt voor de info....
  21. Dan zou ik toch de optie "terug naar fabrieksinstellingen" eens proberen...... Heeft bij mijn trucker 6000 wel geholpen toen
  22. Mijn excuses ik had de vraag niet goed verwoord, ik ga eens een paar leveranciers aanschrijven en vragen hoe dik de kogel op de houder is. Gr. Jan
  23. Mijn vraag had ik niet gesteld als je vermeld had dat het een houder voor op bv een motor moet zijn. Er zijn bij bv brodit verschillende houders en adapters te koop.
  24. Nee ik heb een GO PROFESSIONAL 6250 en levenslang file meldingen...
  25. We hebben het hier over de Essential, heb jij die ook....zo ja, die is na 6 maanden zijn Live kwijt en moet je weer betalen, geen livetime dus.
  26. Ohh?? Dat wist ik niet...hij startte vanuit de doos op met dat nieuwe menu en ben nergens een knop tegen gekomen om naar het ''oude'' menu te wisselen. Blijft wel het punt dat ik urenlang bezig ben geweest om hem te koppelen aan mijn mobiel voor file info....wat uiteindelijk niet gelukt is.
  27. Ja een harde reset heb ik wel gedaan en terug gaan naar fabriek instellingen heb ik ook aangedacht maar ik wilde even de reacties hier afwachten Bedankt voor jou reactie....
  1. Load more activity