Jurrr

Leden
  • Content count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jurrr

  • Rank
    25+ poster

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Informatie

  • Plaats
    Utrecht
  1. Ik had op een account (email-adres) twee apparaten staan. Een GO720 en een GO1000. Het is eigenlijk een beetje raar als je voor elk TomTom apparaat dat je hebt een apart email-adres aan zou moeten hebben
  2. Ik had (tot vorige week) met mjin GO1000 last van het feit dat ik geen updates kreeg. Zowel de NavCore en Kaart-update-service-updates bleven uit. Na eerst een vraag te hebben gesteld kreeg ik de standaard antwoorden als cache leeggooien, andere browser gebruiken. (afhankelijk van de support medewerker zouden het prolbeem IE, Chrome of Firefox ). Uiteindelijk kwam ik er via de Log-file achter dat er voor mijn apparaat geen updates klaar stonden. Toen ik dat melde aan support, werd het blijkbaar te lastig en kreeg ik een week geen antwoord. Daarna heb ik maar eens gebeld en kreeg ik gelukkige iemand aan de lijn die het probleem op wilde lossen. Het schijnt dat MyTomTom moeite heeft met (sommige) account waarop al een ander apparaat met services geregistreerd is. In mijn geval een Go720 met HD-traffic en kaart services. Hierdoor raakt het update-systeem in de war. Het 'opschonen' van het account lost dat probleem op. Dit houdt in dat TomTom de vorige apparaten van je account afhaalt. Aangezien er in mijn geval nog services actief waren op mijn GO720, heeft support de services van mijn GO1000 'verhuist' naar een nieuwe account. Binnen 15 minuten kwamen de updates (NavCore en Kaartupdate) binnen. De updates voor MyTomTom worden door middel van een webservice klaargezet. Zie of MyTomTom updates voor jouw apparaat ziet ga naar de volgende URL: http://sa.services.tomtom.com/wfe/update/T...mp;format=count Vervang {TA1234K12345} door het ID van jouw TomTom. Als je een pagina met XML-codes krijgt, zou MyTomTom de updates moeten zien... In mijn geval kreeg ik de melding "Pagina niet gevonden". Die melding en url staan overigens ook in de MyTomTom Log-file
  3. Om niet te veel last te hebben van de problemenmet het downloaden van de volledige kaart, heb maar gekozen voor een kaartdeel. Het downloaden daarvan gaat overigens prima. Echter..... Sinds ik kaart 8.55 op mijn GO720 heb staan, krijg ik geen HD traffic meer binnen via mijn HD Traffic Receiver. Gisteravond zag ik opeens wel heel veel file staan in het Ruhrgebied , maar op de Nederlandse wegen helemaal geen meldingen. Het weer en de flitsers krijg ik wel netjes binnen dus verbinding is prima.. Die meldingen in het Ruhrgebied helemaal vreemd omdat TomTom het HD-Traffic gebied beperkt tot het Nederlandse wegennet. Zijn er meer personen die problemen hebben met HD-traffic en kaart 8.55?
  4. Kan het niet zijn dat IQ-route je de andere kant op stuurt.Het kan natuurlijk zo zijn dat er historisch gezien altijd file staat op dat stuk van de route en dat TomTom die informatie gebruikt om je nieuwe snelste route nadat je hebt aangegeven dat je de gemelde file niet wilt ontwijken. Ik heb het ook al een aantal keer meegemaakt dat afhankelijk van het tijdstip van de route-berekening je een andere route krijgt (ook al worden er op beide routes geen files gemeld) Je kan proberen wat er gebeurd als je IQ Routes uitzet.... Dit zit volgens mij onder: Wijzig voorkeuren en dan Planning voorkeuren.
  5. Ik gebruik een 4GB SanDisk Ultra II SDHC..
  6. Ik heb ook een Go720. Bij mij staat de applicatie gewoon in het interne geheugen (samen met een kaart van Noord Amerika) en de nieuwe kaart staat op een 4GB SD kaartje. Werkt bij mij prima. Dus de NavCore en de kaart hoeven niet bij elkaar op SD te staan Overigens bij je op een 720 ook je favorieten (weer) kwijt
  7. Ook bij die bocht (A15-A27) heb ik me een aantal keer laten verrassen door TomTom. Dat is inderdaad ook een omleiding die je met enige voorzichtigheid moet nemen (eigenlijk alleen als de A27 voor knooppunt Gorinchem vaststaat.... Hopelijk wordt het beter in HD Traffic 3.1 Maar goed we moeten niet al te hard klagen. HD Traffic heeft ook de nodig file-uren bespaard
  8. De fijnmazigheid is duidelijk nog niet doorgedrongen tot de A27 bij Gorinchem. Volgens HD-traffic was staat er vanavond weer geen steeds geen file op de hoofdrijbaan. Ik stond toch echt stil... Hopelijk hebben ze de black-spot bij de aansluiting van de A2-A12 (richting Arnhem) wel opgelost. Dat is een mooie omrij-route als de A27 bij Houten vast staat. Op dit aansluiting heb ik ook al de nodig keren vast gestaan terwijl er volgens TomTom geen file stond.
  9. Ik rij alweer een paar dagen rond met de nieuwe kaarten en HD-traffic (via de HD-Receiver op een GO720) en bij mij werkt het prima.
  10. Leuke ontwikkeling voor TomTom, na Renault ook Fiat als klant... Wel raar dat Fiat vast houdt aan "Blue & Me". Dat systeem is alweer een jaar of 3 oud en ontwikkeld door Microsoft en Fiat.. Http://www.autoblog.com/2006/02/02/microso...neva-auto-show/ Zou TomTom dan toch weer met updates komen op het Windows CE\Mobile platform of zal de integratie beperkt blijfen tot een bluetooth verbinding tussen de twee systemen.
  11. Jouw redenering van alleen "actuele" producten klopt niet helemaal. De HD Traffic Receiver wordt nog steeds aangeboden door TomTom en is dus actueel. Ik hoop dat TomTom jouw redenering volgt dan ben ik als HD Traffic Receiver geholpen en rij ik binnenkort ook file vrij door Europa
  12. De routeplanner maakt volgens mij ook gebruik van IQ-route. Hierdoor weer de planner al waar files historisch gezien staan. Die tijd is al meegenomen in de reistijd. Het zou zo kunnen zijn dat je 9 minuten 'extra' vertraging hebt boven op de historische vertraging op dat tijdstip
  13. Ik heb vandaag ook de nieuwe houder binnen gekregen. De originele was ik vorige week kwijt geraakt. Ik mis de originele houder geen moment. Zit snel en goed vast op je voorruit of 'dashboard-plaatje'. Het kogelgewrichtje bied voldoende ruimte om je TomTom in een goede positie te draaien. Als iemand nog een goede idee heeft wat je met 3 opladers (originele, HD-traffic en die bij de nieuwe houder zit) kan doen, hoor ik het graag :dirol:
  14. In de avondspits was het helaas beperkt tot wat werkzaamheden in Duitsland en Belgie en een eenzame filemelding in Duitsland. @BramvT. Ik heb vanmiddag voor de gein gekeken wat er gebeurde als je een route naar Parijs plande, daarin werden keurig de files in Belgie en Noord Frankrijk vermeld. Dus het werkte wel. Hopelijk zijn ze bij TT aan het testen en zit er een echte Europeese uitrol aan te komen. Roaming moet voor TT niet zo moeilijk zijn. Ze maken afspraken met de EU-providers over het dataverkeer van HD-traffic-modules. Ze zijn wat dat betreft net gebonden aan de roaming overeenkomsten die bv Vodafone NL heeft met de andere providers. TT is gewoon een "provider" die gebruik maakt van het netwerk van andere. Dus dataverkeer van een NL-HD-Traffic module in Duitsland hoeft dan niet duurder te zijn dan een Duitse HD-traffic module.
  15. Ik zat begin van deze middag in de auto en zag tot mijn schrik dat er meer dan 200 HD-Traffic meldingen waren. Dat leek me wat veel voor een vrijdag middag. Toen ik eens op de kaart ging kijken kreeg ik de meldingen door van een straal van ongeveel 200 kilometer rond mijn lokatie. (net als "vroeger met een traffic abonnement). Grof weg tot Noord Frankrijk en het hele Ruhr-gebied. Hebben meer Forum bezoekers deze ervaring? Zou HD-traffic nu ook beschikbaar zijn in het buitenland voor mensen met een Nederlands abonnement? Dat zou toch mooi zijn. Hopelijk was het geen foutje op de HD-traffic server en zijn we het morgen weer kwijt.