Ricfla

Leden
  • Content count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Ricfla

  • Rank
    10+ poster
  • Birthday 07/01/1965

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. Een beetje pielen met de URL leverde me ook de download voor de Go910 op: http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n....9183.go910.cab
  2. Ok, dat zou kunnen. Morgen dan maar even afwachten voordat ik iets serieus ga proberen te doen.
  3. Hmm ... of het is iets met *sommige* 910's zoals die van mij. Heb m zonet weer eens aangesloten op TTH maar niets. Geen Navcore update. Wel een kaartupdate.. de 815. Maar ik ben bang dat wanneer ik *die* download en erop zet dat dat niet met mijn Navcore 7.163 (ja, inderdaad de 7.163. Sommigen hebben 7.162 maar ik heb 7.163) samenwerkt. Ben nu eens bezig een handmatige backup van het ding te maken (simpelweg alles in Explorer kopieren) en maar eens zien of ergens iets verkeerd ingesteld staat. Ik snap het maar niet dat ie niet gepushed wordt. Of wellicht toch maar eens handmatig de 7.900 erop zetten.
  4. Ja hoor. Ik heb datzelfde. Ben er maar vanuit gegaan dat die update ingetrokken was omdat er nog fouten waren. Dit lijkt namelijk wel eens common TomTom policy. Maar goed, de laatste keer dat ik geprobeerd heb te updaten is ook al weer zeker een week terug. Dus ik weet niet of ik nu via TTH wel voor mijn kiezen krijg.
  5. Ben ik de enige die geen update op z'n TTH 2.3 krijgt? Ik krijg maar geen update voor 2.3 binnen. En als ik de latest TTH van de Tomtom site download, komt weer de 2.3 versie binnen. Enig idee wat dit is?
  6. Dat komt doordat WM6 geen Bluetooth DUN ondersteunt. Microsoft heeft besloten om hiervoor de nieuwere versie PAN te gebruiken en de gehele DUN support uit de (standaard gereleasde) WM6 versie te halen. Op een MSDN blog ( http://blogs.msdn.com/windowsmobile/archiv...etooth-dun.aspx ) zie je waarom. Wat kun je er aan doen? De gasten van xda-developers lijken een oplossing te hebben (al heb ik dit zelf nog niet geprobeerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=314371 Succes!
  7. Ik heb hetzelfde gehad toen ik de nieuwe kaart aanschafte met m'n creditcard. Op donderdag destijds aangeschaft maar ik zag niks in Home. Gewoon door contact op te nemen met support en even je ordernummer door te geven krijg je al vrij snel een oplossing. Regelmatig eventjes checken met Home (en vernieuw het apparaat!) en na verloop van tijd zie je het kaartbestand er als een update bij staan.
  8. Jaaaaa! Het werkt!!! Frontrunner, ontzettend bedankt! Ik had van TomTom support ook een oplossing gekregen maar daarin werd geen melding gedaan van het hernoemen van de twee genoemde bestanden. Ik heb de oplossing dus ook weer terugemeld aan Support. Met een beetje geluk kunnen ze hiermee andere klanten helpen die nog op een oplossing zitten te wachten. Nogmaals ontzettend bedankt!!!
  9. Het probleem is opgelost!! De oplossing zoals die op journav.com gepost is werkt perfect! Voer de volgende stappen uit: I have had the same problem with the 910 and same map. I found this workaround on a danish tomtom forum www.tomtom-user.dk: 1. Connect the 910 to the dock 2. Close TT home and open the file browser for the device 3. Browse the Western_and_Central_Europe folder (you might have to enable viewing of hidden files" 4. Rename these two files Western_and_Central_Europe.mid", "Western_and_Central_Europe.mms" to .old or something. 5. Eject the unit from the dock and let i reboot 6. Do a reset and switch on the unit. 7. Connect it to the dock and start up TT home Map-share should now work. En nu zou het moeten werken. Bij mij haalde ie onmiddellijk allerlei updates op!
  10. Ik lees nu als antwoord op een door mijzelf geposte topic dat er een oplossing schijnt te bestaan! En ik heb (weer) een antwoord van Tomtom binnen. Goed de link naar het topic is: http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showtopic=14911 En dit is wat Tomtom als suggestie oppert: Hartelijk dank voor uw bericht aan de TomTom Customer Support, Indien u nog geen volledige back-up heeft gemaakt is het belangrijk deze te maken voor u doorgaat met de stappen in deze e-mail. Een volledige back-up is een update waarbij geen gegevens zijn weggelaten om ruimte te besparen. Een volledige back-up kunt u maken door de onderstaande stappen te volgen. 1. Klik in TomTom HOME op de linkerkolom op [back-up maken] (indien u TomTom Home nog niet geinstalleerd heeft op uw computer, kunt u hier de laatste versie downloaden: www.tomtom.com/home) 2. Vervolgens klikt u in de rechterkolom op [back-up maken] • BELANGRIJK: Indien de software vraagt om onderdelen uit de back-up te verwijderen kiest u [Nee] 3. Voer vervolgens een naam in en kies [OK]. Vervolgens kunt u de map ''MapUserPatch" verwijderen uit de TomTom. U kunt dit doen door in [Deze Computer > Verwisselbare Schijf TomTom] te gaan. Hierna kunt u de TomTom resetten via onderstaande stappen: • Een reset uitvoeren op uw TomTom apparaat • 1. Draai uw TomTom apparaat om en kijk aan de onderkant van het apparaat. Hier is een resetopening. 2. Volg de resetinstructie op http://www.tomtom.com/6971 Nu is de reset uitgevoerd op uw TomTom apparaat. Vervolgens kunt u zich via MapShare Voorkeuren opnieuw aanmelden. U kunt uw apparaat nu aan Home aankoppelen en uw kaart updates downloaden. Ik moet beide suggesties nog uitproberen, maar dat komt vanavond pas. Zit nu op m'n werk. Wellicht dat iemand van jullie het sneller wil/kan proberen!
  11. Yep! Ik laat het je weten wanneer men een (werkende) oplossing heeft! :)
  12. Ha, gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb *exact* hetzelfde. Ook de nieuwste software, nieuwste kaart, nieuwste Home. Maar mooi geen mapshare updates. Alle instellingen correct ingesteld. Ik heb dit probleem nu bij Tomtom in behandeling. Dit loopt al een weekje of 4 dus het is blijkbaar een lastig probleem. In mijn geval heb ik mijn oude kaart (650 versie) geupdate naar de nieuwere (710.1561). Hierbij zijn alle bestanden in de "Western_and_Central_Europe" map overschreven. Er is dus niet een tweede map naast de eerste gecreerd. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat het hier in zit maar ik wacht af waar Tomtom support mee komt.
  13. Nope, GPS-fix is loeisnel en nu met 7.161 is het indrukwekkend hoe snel ie is. Ik krijg zelfs een fix in mijn huis!
  14. Ik heb geen hangers gehad met m'n 910 maar met die ov2 bestanden van flitspaal, dat herken ik wel. Waar ik echter kwam is dat voor al de POI's je een extra bestand moet creeeren (de naam is me ff ontschoten). En vervolgens moet je inf bestanden weer weggooien. Nadeel is dat wanneer je vervolgens met Poiedit synchroniseert ie vrolijk weer al de inf bestanden er op zet. Die moet je dan weer handmatig weggooien. Hiermee heb ik de flitspaal POI's toch weer netjes in m'n 910 zitten. [edit] zie dat de .inf bestanden al besproken zijn. Sowwy! :(
  15. Gps-fix gaat idd loeisnel en zelfs diep binnenshuis pakt ie 3 a 4 satellieten. TMC ben ik echter minder tevreden over. Gisteravond moest ik ff van Den Haag naar Ter Aar (ZH). Ik wist dat TMC altijd al wat moeite had dus ik liet de 910 al ruim een uur vantevoren "tunen". Toen ik om 19.45 wegging had ie echter nog steeds geen lock. De gehele rit heen en weer terug .. geen TMC-lock. Toen ik om 21.45 weer thuis was had ie .. nog steeds geen lock. Vanavond ga ik er weer eens wat meer mee pielen maar tot nu toe lijkt TMC niet verbeterd te zijn. :(