huib

VIP leden
  • Content count

    496
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About huib

  • Rank
    400+ poster
  1. Ik heb nu een samsung galaxy S met android 2.1 besturings systeem, en daar draait sygic navigatie perfect op. met 8 GB intern geheugen en een 4 GB micro SD kaartje er in ruimte zat voor kaart materiaal. De gratis google maps navigatie gebruik ik niet, data verkeer in het buitenland is te duur dus ik wil er niet eens aan wennen. Tomtom moet voor dit soort telefoons maar snel een navcore uitbrengen anders missen ze volledig de boot. Specificaties van de telefoon overtreffen in alles de specificaties van de PND's van tomtom. Scherm van 4 inch met 480x800 resolutie en een 1 Ghz processor met grafische chip is ruim voldoende voor soepele navigatie. kom op tomtom.... je kan het.... Android gaat het helemaal maken.
  2. De omleiding hield niet op bij augsburg. vanaf de A8 zijn we niet rechtdoor naar stuttgart / karlsruhe gestuurd, maar liep de route via de A7 richting feuchtwangen en dan net voor ellwangen nog een stukje binnendoor naar de A6 En we zijn ongeveer bij sauerlach al de A9/99 af gestuurd omdat er ruim voor de rondweg munchen al files begonnen. Bij elkaar was de route echt 75 km langer en 18 minuten sneller. Doordat de file op de A8 bij stuttgart aangroeide hebben die kennissen er nog veel langer over gedaan dan bekend was toen wij er reden. Maar je hoeft me niet te geloven hoor, daar heb ik helemaal niks aan, net zo min dat ik er iets aan heb als ik hier de boel anders vertel dan zoals het werkelijk gegaan is. het is natuurlijk wel 7 maanden geleden dus de exacte kilometers, route en tijden hoe laat ik waar reed weet ik niet meer maar die 75 km weet ik me nog goed te herinneren, en die 18 minuten verschil ook. tevens ook de verschillende aankomsttijden want daar hebben we het achteraf nog uitgebreid over gehad. En als er drukte is dan rijd ik wel vaker via de A7 omdat die weg veel rustiger is. helaas heb ik nog steeds geen goed alternatief voor de rondweg munchen... soms rijden we via de achensee en soms via de snelweg, soms dwars door munchen, maar dat scheelt allemaal eigenlijk niets. De route over de fernpass overweeg ik soms ook wel, maar omdat, als je daar een ongeluk hebt, de hele boel meteen vast staat, durf ik dat meestal niet aan. het is dan ook nog een heel eind binnendoor en aan de duitse kant moet je over allemaal gekke weggetjes tussen weilanden door omdat de aansluiting van de A7 nog niet klaar is / was?
  3. De reactie van tomtom... helaas dit zit niet in de navcore en gaan we voorlopig ook niet inbouwen. ze zeggen... kies de alternatieve route en kijk naar de dan te rijden afstand. herbereken vervolgens de reis naar eindbestemming en breek af bij verkeersdrukte omrekening. of kijk in het samenvattings scherm nadat je de omleiding geaccepteerd hebt. jammer hoor... ik dacht dat we aan het auto rijden waren en niet aan het invoeren in de tomtom. vanwege verkeersveiligheidsoogpunt vind ik het dus nog steeds een terechte opmerking. zeg gewoon bij de snelheidswinst ook meteen hoeveel km meer of minder het is ( liever nog laat er een kaartje bij zien hoe de te rijden route dan gaan worden. ) @ brummi.... als je de moeite niet wilt nemen om me te begrijpen en alleen naar je eigen luistert dan geef ik het op. @ sfinxie we moesten beide dezelfde route rijden, van zillertal oostenrijk naar Dordrecht. Ik ben via HDtraffic netjes omgeleid en kennissen met een opel navigatie systeem met TMC ( ze kregen ook net voor stuttgart nog eens veel te laat de file berichten door ) Wij vertrokken tegelijk om 07.00 uur , ik was om 21.15 uur thuis en zij om 01.05 uur ( bijna 4 uur later. ) ik heb de go940 met navcore 8.396 vanwege de truck navcore voor de camper. ik ga een 9 serie navcore maar eens proberen... hopen dat die ook de truck navigatie ondersteunt.
  4. ik heb mijn vraag bij tomtom gepost. Het lijkt me niet zo moeilijk om behalve de tijdswinst ook de eventuele meer ( of minder, maar binnendoor? ) kilometers er bij te vermelden in het keuze scherm vorig jaar had ik het ook in duitsland... de file op de terugweg bij munchen was zodanig dat de 75 km omrijden via de zuidelijke rondweg en dan richting memmingen en dan halverwege de snelweg af naar augsburg binnendoor 18 minuten sneller was dan de ruim 2 uur file... tsja.. wat doe je dan. 75 km omrijden voor 18 minuten snelheidswinst, maar wel een heel eind binnendoor, of ga je in ruim 2 uur file staan... we hebben voor omrijden gekozen en dat was maar goed ook, want later hoorde we dat de file nog aangegroeid was en kennissen die tegelijk met ons terug gereden hebben ( wel apart gereden, samen rijden doen we niet meer want dat geeft meer ergernis onderweg dan gemak ) waren ruim 4 uur later thuis als wij.
  5. Wat ik mis in de herberekening meldingt is de extra afstand die je moet rijden. je krijgt een melding "we hebben een route gevonden die 4 minuten sneller is" die route nemen? misschien moet je voro 4 minuten snelheidswinst wel 40 km extra afstand rijden...? Dan vind ik het niet waard om 4 minuten sneller te zijn. dus ik wil weten hoeveel sneller de route is EN hoeveel km ik extra moet rijden... dat lijkt me toch niet zo moeilijk.
  6. GELUL... sorry germ. Eh... stel je voor ( echt gebeurd )... Je bent op weg naar Fugen in het zillertal. Het is druk bij munchen en je vraagt een alternatieve route. Die route gaat via de Achensee. Die route ken ik en is best te doen met camper of caravan. Net voorbij maurach begint de afdaling naar het zillertal. dat is ongeveer 6% Die route is ook vaak druk, je staat bijna stil en ziet mensen rechtsaf het dorp in schieten. Je zegt dus in je tomtom... bereken alternatief, weg geblokkeerd over 2 km. dan stuurt hij je ook rechtsaf het dorp in... nou goed idee. wat je dan niet weet is dat je op de afdaling naar jenbach komt te zitten en die is 16% !!! je ziet net voor de afdaling wel bordjes, maar keren met een caravan op de smalle bergweg is er dan niet meer bij. Dus je gaat het avontuur aan.... levensgevaarlijk.... zeker met een beetje regen is het daar spekglad. nog geluk dat we die weg 3 jaar geleden niet de andere kant op genomen hebben want dat was nooit gegaan. Als je dus vantevoren weet dat dat stukje weg een helling van 16% bevat dan was je wel in de file blijven staan.... bordjes zijn veel te laat. Het enige wat je kan doen is de ouderwetse ANWB kaart op schoot nemen want daar staan blauwe, rode en rode caravans met streep op de bergwegen. blauw - ok rood = alleen voor geoefende caravanrijder rood met streep is... verboden voor caravans.
  7. We hebben veel meer aan nuttige zaken zoals hellingpercentages voor de mensen die straks weer met de caravan op stap gaan en ineens voor een veel te steile helling komen te staan omdat het net 3 km korter was.
  8. Gewoon een universele 5V USB oplader kopen. daar een USB naar Mini-USB kabeltje in ( die heb je nog wel ergens, en zelfs bij je tomtom gekregen voor aansluiten op de computer ) dan moet je voor een paar euro wel klaar zijn. waarschijnlijk heb je ergens zo'n USB auto oplader ook wel liggen. die dingen zitten tegenwoordig bij veel gadgets. http://www.bigdennis.com/gembird-universel...tml?language=nl http://www.bigdennis.com/gembird-kabel-ami...tml?language=nl maar ja... wat is duur.. 14,95 http://www.tomtom.com/products/accessories...amp;Category=14
  9. Ok ik snap het. dat kan bij ons niet want je kan maar op 1 manier de wijk uit. Meestal denk je bij je thuis vandaan... dat is gek of onlogisch, maar dat komt omdat je op bekend terrein bent. als je op onbekend terrein bent dan ben je erg blij om voor de deur uit te komen en maakt 100 meter meer of minder niet uit. maar tot nu toe door mij geen onlogsiche routes opgemerkt met 8.392
  10. Vertrekroutes?? je vertrekt toch vanaf het punt waar je bent? ik merk niets vreemds aan de route keuze van de 8.392 navcore. nou rijden wij alleen dordrecht rotterdam en dat doet hij normaal de routeberekening naar oostenrijk is altijd al een beetje lastig omdat er vanaf dordrecht meerdere logische routes zijn die weinig in afstand van elkaar schelen. Dan is het vooral de fileinformatie die beslissend is voor de route. wat ik wel merk, en dat is zowel een voordeel als een nadeel... De HDtraffic verkeersinformatie kijkt maar ongeveer 250 km om het punt waar je je bevind. Kennissen reden 5 uur voor ons en sms-te dat op de A8 stuttgart - munchen veel sneeuw was gevallen en dat er veel file was. dat kregen wij niet door op de tomtom dus die wilde ons ook over de A8 sturen. doordat we dat wisten hebben we de A8 vermeden en een ongeveer 30 km langere route over de A6 genomen. aan de andere kant kan een file natuurlijk al lang opgelost zijn voordat je er bent. vorig jaar wilde de TMC informatie ons 75 km laten omrijden omdat we dan 3 minuten sneller zouden zijn. die file stond ruim 500 km verderop en we hebben dus de omleiding geweigerd. daar aangekomen was de file natuurlijk allang weg.
  11. Probeer voor de gein eens de 8.392 navcore die eigenlijk gemaakt is voor de tomtom truck kaart. dan kan je ook ineens weer je quickgpsfix update ophalen die ze er bij de 8.370 uit gehaald hebben. Met navcore 8.392 heb ik helemaal geen hd traffic problemen gehad door duitsland. Wel is tot 2x toe mijn tomtom spontaan opnieuw opgestart, en ik heb geen idee waardoor dat veroorzaakt is.
  12. Vreemd dat mijn reactie in dat andere draadje terecht is gekomen. ik had toch echt op reageren gedrukt in dit draadje, nou ja... ik had net een eind gereden en nog niet geslapen... hahaha Zoals ik de reacties nu lees van verschillende mensen worden de HDtraffic problemen veroorzaakt door de navcore. De 8.392 voor de truckers werkt op de 940 perfect en daarop werkt de HDtraffic en live services wel in oostenrijk. Met de door tomtom aangeboden navcore voor mijn 940 ( dat is de 8.371 ) werkt hd traffic niet altijd in oostenrijk. toch soms ineens wel verkeersinformatie binnen met 8.371 maar met de 8.392 truck altijd. Helaas op geen enkele manier hd traffic informatie over de oostenrijkse wegen, maar te weten waar de files in Duitsland staan helpt natuurlijk ontzettend bij het plannen van de terugreis a.s. zaterdag. Fur Heute.. Gruss Gott aus
  13. Hier een bericht vanuit oostenrijk ( fugen in het zillertal ) ik kan de post van hoevenvd 100% bevestigen. Live services werkt op mijn 940 met uitzondering van de verkeersinformatie van oostenrijk via HD traffic. Ik kan hier in oostenrijk, ver genoeg van de duitse grens ( op mijn telefoon met netwerken zoeken krijg ik geen duitse netwerken meer te zien ) bijna alle services gebruiken. Netwerkstatus is "verbonden" - weerbericht komt binnen - Google local search werkt, ook voor de winkels en bedrijven in oostenrijk maar ook vanaf hier in bijvoorbeeld duitsland of nederland. - Buddies werkt - download quickgpsfix werkt - brandstofprijzen werkt NIET ( ik krijg alleen informatie van duitse benzinepompen. ) - HD traffic werkt gedeeltelijk De HD traffic dienst op zich werkt wel, maar ik krijg geen file informatie van oostenrijk te zien. Wel actuele verkeersinformatie van duitsland bijvoorbeeld gisteren tussen munchen en de grens bij kufstein omdat kennissen daar in stonden. dat konden we vanuit oostenrijk goed volgen. Dus:.. wel HD traffic verbinding, maar geen informatie over oostenrijkse wegen. Via TMC heb ik dat nog niet geprobeerd want wij reden 's nachts om 04.30 uur oostenrijk filevrij binnen. EDIT.... Met de originele navcore 8.371 schakelt HDtraffic uit en zegt hij dat deze dienst niet beschikbaar is in het land waar je nu verblijft. stop ik daarna het micro-sd kaartje met navcore 8.392 TRUCK weer in mijn tomtom ( met gebruik van de originele 840 kaart, dus volledig legaal ) dan kan ik in oostenrijk weer wel duitse verkeersinformatie zien.
  14. En dan vinden ze het gek dat mensen illegaal kaarten activeren. Zelf incasseren ze een abonnement van een jaar of zelfs 2 jaar, en als je dan de pech hebt dat je tomtom kapot gaat dan ben je je geld van je update abonnement kwijt. ? En dan te bedenken dat het geven van een kaartupdate tomtom zelf HELEMAAL NIETS KOST .... Je krijgt gewoon een kopietje die je zelf mag downloaden. Zoals al eerder gezegd, ik betaal me blauw aan allerlei tomtom hardware en ook nog voor een HD traffic abonnement en binnenkort voor een live abonnement maar dat is dan ook meer en meer dan genoeg.
  15. Ik ben toch benieuwd of ik voor de 940 van 2 weken oud waar ik de 840 kaart wel van ge-update hebt toch nog de 845 kaart aangeboden ga krijgen. ik zit nog binnen de 30 dagen.... Hij zegt nu... er is geen nieuwere kaart beschikbaar. dacht et wel... hahaha morgen nog maar eens proberen.