Trotter

Leden
  • Content count

    107
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Trotter

  • Rank
    100+ poster

Contact Methods

  • ICQ
    0

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Antwerpen
  • Mijn TomTom
    Via 130 M Europe
  1. Als het je een troost kan wezen : mij lijkt dat ook een gemiste kans . Maar blijkbaar moeten wij maar beter en dieper het forum uitspitten en bestuderen dan hadden wij bij voorbaat deze onhebbelijkheid gekend .
  2. Ja, ik zal niet de fora niet diep genoeg hebben uitgespit . De aan/uit knop bevat m.i geen verschillende bedieniengsmogelijkheden ( kort indrukken , wat langer ) De Via heeft opstartmogelijkheden waaronder ' verdergaan waar geƫindigd' en is aangevinkt. Ik zal me schikken in de eigenschappen van het toestel en het zo verder gebruiken . Allen dank Jan
  3. De mogelijkheid zat er in maar zoals men zegt : helaas, pin.... Bij het herstarten , alles vergeten . Rest mij het laatste voorstel , toestel aangeschakeld laten . Heb ik al spijt van mijn aankoop . Dank voor de voorstellen . Jan
  4. Hallo , als ik een route plan , voorbereid als 't ware , en daarna het toestel afzet is dat toestel de route tegen de volgende dag de gemaakte planning vergeten . Het zelfde gebeurd als ik een route instel door te plannen via ' navigeer naar ' . Het zou toch fijn zijn dat ik vandaag een route kan voorbereiden naar een bestemming , inbegrepen een deel van de een gebied dat ik wil vermijden , en daar boven op nog enige viapunten , het toestel uit kunnen schakelen , een nachtje slapen en de volgende dag uitgeslapen de geplande route starten . Of doe ik iets verkeerd ? Iemand een suggestie of is dat normaal bij dit toestel?
  5. Het lijkt me toch moeilijk voor een autobestuurder een track te volgen . Ik heb al behoorlijk wat aandacht nodig om mij in 't verkeer te handhaven en dan zo'n spoor volgen ? Het kruimelspoor is mij bekend , en ik gebruik het ook , op mijn gps-toestel Gpsmap60 garmin . Dat toestel gebruik ik om te wandelen . Das aardig minder snel dan auto rijden . M.i. niet geschikt om de 'reisplanner' te vervangen . Het meest aangewezen is een toestel kopen van een concurerend merk , en de mogelijk tientallen viapunten gebruiken . Wil er iemand mijn nieuwe TTvia130 m kopen ? ....
  6. Dank je , deze bijdrage was al opgemerkt . Maar , de mogelijkheid zou enkel beschikbaar zijn als je de pro versie koopt. En zo 'n licentie van 25,- is maar 1 jaar geldig . Voor mij wegen dan (misschien zijn er andere wegen ...)de kosten niet op tegen de baten .
  7. Hallo, uiteindelijk toch maar een nieuwe TT gekocht . ( via 130 m europe) Uiteraard direct gezien dat de manoevers die mogelijk waren met de TT classic van 10 jaar oud op het nieuwe toestel niet meer mogelijk waren . Langs de andere kant , vermits er heel veel mensen zijn die een nieuwe TT gebruiken en er weinig klachten van te horen zijn , ben ik er meer en meer van overtuigd dat mijn eisen behoorlijk hoog liggen . Dus zal ik roeien met de riemen die ik heb . Allen dank voor het suggesties naar voor brengen . Jan
  8. Ik kijk ook wel uit naar een gebruikservaring en , belangrijk , voor welke toestellen i sde aanpassing geschikt .
  9. Ha , bedoel je de toestel beschreven zoals hier ? https://www.tomtom.com/nl_be/products/car-navigation/go-live-series/index.jsp
  10. Dan kom ik wel bij een erg gedateert toestel . Een winkel zoals bv coolblue. be verkoopt dat toestel niet meer . Vooral de mogelijkheid reisplanner waar ik vanaf de computer zelf een itn file kan in zetten is voor mij belangrijk . Misschien heb je een suggestie naar een ander toestel of andere werkwijze die toch het zelfde effect heeft in nieuwere teoestellen ?
  11. Hallo , tot voor kort gebruikte ik een ttg-classic . Ik overweeg wegens slechter wordende ogen de aankoop van een nieuwe ttg. graag had ik met het neiuwe toestel de volgende mogelijkheden gezien . -het tt-toestel in de windowsverkenner zien als een toegangkelijke harde schijf -zelf itn-files toevoegen -bij de planning van een route de keuze krijgen of tolwegen vermeden worden , snelwegen al dan niet -een mogelijkheid zoals reisplanner -mogelijkheid een sd-kaart te plaatsen kortom , al de functionaliteit van de classic , gecombineerd met een groter display. Kan iemand mij sturen naar een tt-model dat aan mijn wensen voldoet ? Alvast dank .
  12. Zou het niet kunnen dat het toestel de te vermijden stukken onthoud ? Dan is het te begrijpen dat , eender welk uur je de plaatsen passeert , het toestel altijd rekening houdt met gemarkeerde trajecten . Enige oplossing is dan 2 toestellen . Een voor 's nachts en een voor over dag ...
  13. In een ander draadje meldde ik de vervanging van een minder goede batterij in een ttg-classic . Toen een eventuele vervanging tersprake kwam als de batterijvervanging zou mislukken kwam de suggestie een go 750 of 950 aan te schaffen . Deze toestellen zouden qua mogelijkheden het meest nabij mijn classic liggen . Nu vraag ik me af :Indien de vervanging wel zou lukken , zou dan de aankoop van een 750 of 950 ,een investering in de toekomst kunnen zijn , dit omdat de nieuwere toestellen minder in het inwendige laten kijken , wat betreft manipulatie van bestanden en mogelijkheden een backup van aanwezige tt-bestanden te maken. ook zouden de nieuwere toestellen geen mogelijkheid bieden een geheugenkaart te plaatsen .
  14. Als ik rondkijk lijken deze toestellen niet meer te koop ?
  15. Mijn ttg classic is nog altijd functioneel . Maar ik zal de batterij dienen te vervangen,en daar ben ik wat terughoudend over de afloop. Als het zou mislukken weet ik niet welk huidig type het dichts de mogelijkheden van de classic benadert . Een vervanger mag wel een groter scherm hebben maar ik hoef geen muziek , blue tooth , tmc o.i.d. Iemand een suggestie ?