Metric Cruiser

Leden
  • Content count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Metric Cruiser

  • Rank
    10+ poster
  1. Dit probleem heb ik ook gehad. De oplossing die ik toegepast heb is,:Reset - de aan/uit lang ingedruk houden - wachten tot de rider opstart in een zwart scherm Rider kan nu weer uit, en als het goed is werkt het geluid weer
  2. Bij de Urban Rider is dit idd alleen te bereiken, als je je route de opties (snelste, kortste..., enz) selecteert. De optie kronkelwegen komt alleen bij de nieuwste (breedbeeld) Rider in het hoofdmenu. Mvg Joop
  3. Bij het afwijken van de route valt de tijd voor het herberekenen mee. Om de navecore er op te krijgen, moet je een aangepaste versie gebruiken. (zoeken op Google : navecore 9.205 :unknw: ) Hier vind je ook uitleg over de handelingen die verricht moeten worden, zoals aanpassen van de bootloader en meer. Maar maak vooraf een kopie van je SD-kaart Dit alles is voor een gemiddelde pc-gebruiker te doen. Suc6
  4. De Urban navecore draait met enige aanpassing ook op de Rider V1 & V2. Alleen het rekenen van een nieuwe route is langzamer , omdat de Rider V1 & V2 maar 32Mb geheugen hebben, de Urban heeft 64 Mb. Maar tijdens het rijden geen probleem, en alle mogelijkheden zijn aanwezig.
  5. Dat maakt niets uit, zodra je de TT uitzet, en daarna weer aan zijn alle ingestelde flitspaal geluiden gereset. Het antwoord van TT-support zal zijn: **************************************** Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support. Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig. Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link. • Link: http://www.tomtom.com/home Alvorens u begint aan de onderstaande stappen raden wij u aan om een back-up te maken van de inhoud van uw TomTom via TomTom HOME. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen: 1. [back-up maken en herstellen] 2. [Maak een back-up van mijn apparaat] 3. [Maak nu een back-up] Nadat de back-up gemaakt is verwijdert u vervolgens de bestanden uit de hoofdmap van de TomTom. Volg onderstaande stappen ten einde dit te doen: 1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971) en koppel deze aan uw computer. 2. Open [Deze Computer] vanaf uw bureaublad en zet vervolgens uw TomTom aan. 3. In het scherm verschijnt nu een nieuwe schijf, dit is uw TomTom. Dubbelklik op deze schijf. 4. Verwijder alle losse bestanden (Dit doet u als volgt: Aanklikken rechtermuisknop > Verwijderen). • BELANGRIJK: De (gele) mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden. 5. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn. Vervolgens installeert u de applicatie opnieuw via TomTom HOME. 1. Sluit uw apparaat aan op de computer 2. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten 3. Kies [Vernieuw mijn GO/ONE] 4. Kies [Download updates] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren 5. Kies [OK] om door te gaan Via de link bovenaan deze e-mail kunt u direct op dit bericht reageren: deze zal met voorrang aankomen bij de agent die u gesproken heeft. Mocht u de voorkeur geven aan telefonisch contact, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Meldt u hierbij voor de zekerheid het referentienummer van dit incident: 080427-001492. Met vriendelijke groet, TomTom Customer Support Team ******************************************
  6. Er gaan geen gegevens verloren, maar je moet eventueel je kaart opnieuw activeren. Grz Joop
  7. Probeer dit eens Clear Flash Grz Joop
  8. En mijn Rider I was twee jaar oud, en ik had twee jaar garantie.
  9. Heb ik mijn Rider I voor het bekende euvel naar TT opgestuurd, krijg ik hem met een nieuw achterkant en houder terug. Maar bij inspectie, blijkt bij het monteren een scheurtje in het front te zijn ontstaan. Wederom contact met TT opgenomen en het de Rider weer op laten halen. Vandaag pakket terug ontvangen, wat schets mijn vebazing........ De Rider I is vervangen door een complete Rider II., en dat een week voor het verstrijken van de garantie. Dit is wat je noemt service, TT bedankt . Grz Joop
  10. Dan moet je ook niet zeuren, dat het autosnelmenu knippert ed. Dit komt nml. door het feit dat de kontaktjes veerend zijn, en ook al monteer de Rider zo strak mogelijk door bijv toutatech houder, dan blijft de kans bestaan, dat door beweging (invering), niet alle kontakten aangedrukt blijven. Dan kan tijdelijk een van de kontakten verbroken worden, en voor het apparaat lijkt het dan, dat het in een auto gemonteerd is, vandaar het knipperende autosnelmenu. Maar als ik het van jou niet mag laten repareren , dan doe ik dat natuurlijk ook niet.
  11. Nu is de mogelijkheid weer terug, om de RIDER uit te schakelen als je hem uit de houder haalt, en wordt het probleem van de RIDER v1 weer zichtbaar! De rider verliest namelijk het kontakt met de steun, en zal na 10 sec uitschakelen of gaat over op het "auto menu". Door de trilling wordt het kontakt verbroken en weer hersteld, hier door wordt de bediening moeilijk, want je weet niet en wel menu je terecht komt. Gemeld bij TomTom, moet de Rider en houder , voor de 3de maal, opsturen. Grz Joop
  12. Je kan het vinden via TTHome, maar hier is een stukje uit de verwijzing. Suc6 >>>>> Car symbols Your TomTom navigation device uses a blue arrow as the default image to show your current position in the Driving View. There are a number of alternative car symbols preinstalled on your device for you to use but you can also create your own custom car symbol. To do this, you will need to use a graphics program such as MS Paint or Photoshop. Note: Check the table to see if your device supports this type of content. Creating a car symbol 1. Create the image to a size of 80x80 pixels. 2. Give the image a red background (RGB 255,000,000). 3. Save the image as a 24 bit .bmp in the art\cars folder of your device. TIP: Car symbols can appear on dark or light areas of the map, so your car symbol might not stand out on all areas unless you add a light line around a dark icon or a dark line around a light icon. The red background becomes transparent and is not seen on your TomTom navigation device. Uploading your car symbol to your TomTom navigation device 1. Connect your device to your computer and open TomTom HOME. 2. From the main menu in HOME click Add Maps, Traffic, Voices, etc. 3. Click Images and Icons. 4. Click Car Symbol. 4. Click Add next to the item you want to add to your TomTom device. Selecting the car symbol on your TomTom navigation device 1. Tap Change preferences in the Main Menu of your device. 2. Select Change car symbol. 3. Select your new image.
  13. Ik kreeg gelijk de mogelijkheid te upgraden naar TTHome 2.3.0.70
  14. Liever NavCore 7 voor de RIDER
  15. Een week wachten voordat je ze weer terug had is wel erg lang Afgelopen maandag(16-7) 13:36 TT rider voor reparatie opgehaald door UPS opgehaald, en gerepareed terug bezorgd woensdag (18-7) 15:10. Dus