Scheurneus

Leden
  • Content count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Scheurneus

  • Rank
    25+ poster

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gps-expert.nl/cms/tomtomreisplanner
  • ICQ
    0

Informatie

  • Plaats
    Amsterdam, NL
  • Mijn TomTom
    MOTORENNNN !!<br />En GPSsen natuurlijk en knutselen op de computer.
  1. Het gaat inderdaad een heel stuk beter op de Mac, niet alleen de 64bits uitvoering, maar ook de 32bits uitvoering. RouteConvertor is nu gewoon zonder knutselen direct op de Mac te gebruiken, ook de kaart word netjes getoond. Onder Windows is mijn favoriet nog steeds ITNConv, waar ondertussen versie 1,78 is en nu ook een keuze geeft bij laden van een gpx/gdb bestand waarin meerdere tracks/routes zitten, kies de juiste. En voor de Mac is RouteConvertor het enige alternatief, of de conversies op de website www.gpsies.com
  2. Dit is geen route, dit is een track!! (of een hele moeilijke route in een GDB bestand) Eerst met Garmin BaseCamp inlezen en weer opslaan (exporteren als) GPX bestand. indien het een route in een GDB is. Als dit al een GPX bestand is, dan eerst met WInGDB3 gaan filteren en de track naar route omzetten (filteren naar bv 140 trackpunten). Pas daarna met Tyre of ITNconv inlezen en proberen de TT route ervan te maken.
  3. Ahhh, fijn. Terug in de stad, tsja tis een Urban rider ;) en geen Farm Rider.
  4. Ik ken de oude TTR1 niet, maar vanaf TTR2 en nu ook bij de TTRU&P zijn de mounts van Rammount, daardoor is er een enorme keuze uit montage materialen voor op de motor en in de auto.
  5. Snelmenu -> Ritregistratievandaag Opties -> Ritstatistieken [Vandaag/Rit gestart op (+nieuwe rit knop)/Totaal sinds/...] Heb je misschien met het TomTom menu gespeeld om zaken toe te voegen zoals Offroad enzo? Bij mij werkt het gewoon en ik heb geen customizations gedaan. Wel heb ik 1x een spontane reboot gehad, bij rijden rit in Ouren, ff stoppen, en via snelmenu een benzinepomp opzoeken, duurde heel lang en nadat ik iets op scherm tiktje of vanzelf was er een reboot van de Urban Rider. Daarna ging het zoeken naar de pomp wel goed.
  6. Waar in nu wel naar benieuwd ben is wat de limieten van de ritregistratie zijn. Als je je toestel uitzet en weer aan en een nieuwe bestemming invoert word er gevraagd of je de Ritregistratie wilt stoppen, bij Nee gaat de registratie gewoon verder. Werkt de registratie "oneindig" lang? Wat is het maximaal aantal trackpunten? Vind er automatsch een splitsing plaats? Eet de track zijn eigen staart op? Word er automatische elke dag een track aangemaakt? Volgens mij niet
  7. Wat is nu (in 2010) eigenlijk het maximum aantal favorieten?
  8. Hmmm, allen nogal vervelend dat het onder Mac niet echt vanzelfsprekend wil werken. Afvaller voor mij. Dan gebruik ik liever GPSies.com bv of toch maar ITNConvertor in een VMWare sessie op de Mac.
  9. Ik heb over de Ritregistratie naar ITN conversie nog eens nagedacht en eigenlijk bestaat het mechanisme al heel lang, maar weet niet of TomTom hier al eens mee gespeeld heeft. In basis is het een track die naar een route dient te worden overgezet. De track is eigenlijk een hogeresolutie vorm van een directe route. Er word filtering toegepast, maar alleen die punten die binnen een bepaalde gradenhoek vallen (30graden) worden weggefilterd. Overige punten vormen zo samen de directe route. welke uiteindelijk de ITN route is. Mannen zoals Edward en Jaco passen deze filteringen al langer toe voor de Garmin's met de programma's WinDGB, Nuvi-Route en MacGPX om zo track naar route conversie incl. filtering te ondersteunen. De huidige filtering die TomTom in de Riders gebruikt filtert nog teveel weg, bv een eindbestemming die in de ritregistratie prima staat, maar na omzetten in ITN word de hele bestemming overgeslagen op een flinke afstand, en dat klopt niet. (directe route = offroad route = hemelsbrede/vogelvlucht route) Wat jammer is, is dat programma's zoals Tyre en ITNConv niet toestaan dat je meer dan 1 route/track binnen dezelfde sessie kunt hebben, om zo de verschillen duidelijk te hebben en mogelijk de ene ten opzichte van de andere te kunnen rechttrekken. Dit lukt wel in de Garmin programma's zoals MapSource en BaseCamp. De Ritregistratie is een GPX bestand en die zou je kunnen proberen te vertalen met WinGDB naar een gefilterde route en daarna met ITNConv de route inlezen en indien meer dan 48 routepunten de splits functie toepassen Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar is wel de meest betrouwbare conversie van Ritregistratie naar ITN op dit moment. Indien TomTom dit mogelijk zou lezen, neem eens contact op met Edward of JaVaWa, zij hebben al veel ervaring in deze conversie. Een licentie of kleine afkoop om het wiel nog opnieuw uit te vinden is een aanrader, voor deze mannen zou dat welkom zijn en weer een drive om hun werk voor de community te blijven doen.
  10. Klinkt alsof door hele kleine bewegingen van stekker in usb-aansluiting uiteindelijk het printplaatje heeft beschadigd Hoelang heb je hier nu mee gereden? 2 jaar? op zich geen slecht termijn voor een knutsel oplossing op de motor :) Aan de andere kant, dit kan in de auto natuurlijk net zo goed gebeuren, daar hangt de usb kabel er eigenlijk op dezelfde manier in, alleen trekt de wind er nooit aan (ondanks dat iets achter een windscherm zit heeft alles op de motor last van rijwind, en soms meer dan je denkt) in de auto spring je natuurlijk ook niet over drempels en rij je ook niet onverhard ..... ;) De usb aansluitng op de Urban Rider zit volgens mij steviger in elkaar, beter in het omhulsel verwerkt, ik geeft de voorkeur voor de active motormount.
  11. euuuhhh, dan zou ik de politie bellen om de route af te zetten en voor te rijden
  12. TomTom Urban Rider voor
  13. Dat klikt als of je de spec's naast je hebt liggen Als ik dan gelijk een tip mag geven en dat is dat nadat je voor kronkelwegen hebt gekozen ook direct het schuifje als extra scherm erna toont, want met kronkels geld het net als met kronkels in de hoofden van mensen ff proberen, owh jeutje, waar zit dat schuif je nu weer. Dit levert 1 tik extra op na keuze kronkels, maar maakt het in werkelijkheid nog gebruiksvriendelijker. Of naast de optie andere route (bereken de volgende optie), maar ook een knopje Voorkeur van Kronkels in het overzichtscherm van de berekende kronkel. Als ik dan nog een paar feature request naar TT mag doen: - Rit registratie uitbreiden met datum/tijd en hoogte - Rit registratie conversie naar ITN verbeteren, is ngo niet helemaal perfect, ik heb nu 2 situaties door een stad heen en een een woonwijk waar ik in de conversie eigenlijk 1 of 2 routepunten had moeten hebben, maar nu er compleet afvallen in de route of word omgestuurd (ITNConv kent niet echt kortste afstand), maar de woonwijk kom ik nooit meer met wat voor instelling dan ook) - Indien meer dan 70 route punten in een GPX route deze splitsen (en dus bij 140 punten de 2de breuk) en dan per gesplitst bestand max 48 punten en _1, _2, etc. toevoegen aan de route. - Indien meer dan 300 trackpunten in een GPX track deze splitsen op dezelfde manier - Mogelijkheid met een veld om de hoogte te tonen
  14. Waar je hier tegenaan loopt is kaarten en de verschillen. Elke keer als je een routepunt plaatst, noteer je het co
  15. ALLE menu items kun je rijdend bedienen!! Dus geen veiligheids lock erop. (dat had ik toch al in het lijstje staan? Nee, maar wel op me eigen forum genoemd in de posting daarboven.) Als ik dan nog een paar feature request naar TT mag doen: - Rit registratie uitbreiden met datum/tijd en hoogte - Indien meer dan 70 route punten in een GPX route deze splitsen (en dus bij 140 punten de 2de breuk) en dan per gesplitst bestand max 48 punten - Indien meer dan 300 trackpunten in een GPX track deze splitsen op dezelfde manier) - Mogelijkheid met een veld om de hoogte te tonen