BramvT

Redactie
  • Content count

    4,418
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About BramvT

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 04/14/1949

Contact Methods

  • ICQ
    0

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Haarlem (NH)
  • Mijn TomTom
    Go 5200 (+ een oude MIO als reserve)

Recent Profile Visitors

8,475 profile views
  1. Ja, maar je weet maar nooit....overigens vandaan en gisteren geen problemen gehad sinds de nieuwe kaart.
  2. De nieuwe kaart staat erop, maar we kregen geen nieuwe Navcore...ik ga dat a.s. maandag uitproberen, alhoewel ik niet weet of dit aan de kaart kan liggen. En anders neem ik wel even contact met de Helpdesk op en vraag of ze een nieuwe Navcore voor mij klaarzetten...of dat het ergens anders aan kan liggen...het komt mij nu iets teveel voor...overigens heeft hij ook opeens last dat de GPS raar doet, gaat ie op de ventweg ernaast rijden en krijg dan de raarste commando's op de snelweg en er is niks veranderd in mijn auto of de plaats van de 5200 onder de spiegel. Dit is nu de 2e Go5200 met (opeens) problemen...nu staan ze bij mij wel zo'n 30 a 35 uur per week aan, maar dat was ook zo met de oudere Go's (1005, 950 enz).
  3. Vandaag merkte ik pas op de heenweg toen ik door Venlo heen reed en Duitsland in....dat er weer geen Live verbinding was (dus in NL en Duitsland)...hoewel ik weet dat mij bij Monschen-Gladbach wel 5 a10 min. file te wachten staat omdat ze al maanden daar aan de Autobahn werken (uiteraard onderweg even opnieuw laten opstarten met de trommels, maakte niks uit).....op de terugweg deed hij het opeens weer wel (nog net in Duitsland), dat is vooral zo ''leuk'' als op de A2 t.h.v. Vinkeveen/Hilversum zit en Live je de ene minuut de A9 laat nemen en kijk je een minuut later, gaat ie rechtdoor naar de ring A'dam en sta je daar vast....ondertussen snel alternatieve routes kiezen om te kijken hoeveel andere routes langer of korter duren en dan maar de gok nemen.....maar dan ben je wel blij dat je Live-Traffic goed werkt, het zal niet de eerste keer zijn dat er op de A9 iets bijzonders aan de hand is. Maar aangezien ik op een paar reacties na verder geen schokkende zaken van andere Go gebruikers lees, heb ik het vermoeden dat het aan mijn Go 5200 ligt...hopelijk kan een andere Navcore en kaart (die ik zo ga laden), helpen.
  4. Vandaag dezelfde route weer gereden en Live (traffic) werkte van begin tot eind prima....zal wel een tijdelijke storing zijn geweest (Vodafone?).
  5. Ik hoopte dat er meer mensen reageerden met gemis van file info (daarmee uitsluiten dat mijn Go 5200 een probleem heeft).....vandaag dezelfde rit gereden (en nog iets er achteraan) de file info werkte meteen, op de A74 van Venlo naar Monschen-Gladbach stond weer een lange file (asfalterings werkzaamheden stond in de tekst, dus nam hij keurig een alternatieve route)…..op de terugweg A2 vanaf tunnel Leidse Rijn Utrecht richting Abcoude stopte de file info opeens (weer dat icoontje met een kruisje)...toen ik de A9 op draaide kwam Live opeens weer tevoorschijn, daarna is hij het blijven doen....dus ergens bij Utrecht heeft Vodafone een probleem ? Hoewel het gisteren ook de gehele route naar Krefeld en retour zo was.
  6. Vandaag, op weg van Alkmaar via Utrecht, Nijmegen, Venlo naar Krefeld (vanaf 11 uur t/m 17.30)...GEEN Traffic, dus geen file info !...er stond bovenin de Livebalk een piepklein icoontje met 1 of 2 auto's en een kruisje eronder....lekker als je via de A2 weer de A9 nadert. Heb de Go 5200 wel 3x onderweg op verschillende plaatsen helemaal afgesloten en opnieuw met de trommels op starten, maar bleef zoals het was (ook opnieuw aanmelden met emailadres en WW maakte niks uit...pas toen ik net mijn wijk in reed deed hij het opeens weer. (en dan heb je hem niet meer nodig) Ook in Duitsland deed hij niks met z'n Vodafone SIM en op de A74 richting t.h.v. Viersen stond opeens zo te zien een lange file, kon gelukkig net afslaan en binnendoor rijden dus kwam nog redelijk op tijd aan. En TIJD, mijnheer Tomtom (Goddijn, of die Corinne V. enz) is belangrijk als je spullen naar Deutsche Post moet brengen.
  7. In slaapstand zetten is niks mis mee als je kort daarvoor geen update hebt geinstalleerd.
  8. Daar ben ik ongeveer een jaar geleden zelf al achter gekomen (en heb dat ook bericht hier op het forum, waar weet ik niet meer)….omdat ik na een update meteen de volgende dag de weg op moest (in slaapstand gezet) en ontdekte dat de flitspalen niet werkten...heb ik de Go 5200 onderweg op de A2 helemaal afgesloten en weer opstarten (trommels dus) en ja hoor....meteen de trajectcontrole tevoorschijn (van Vinkeveen tot Maarssen) en later in een stad ook de flitspalen...als ik namelijk mijn stad Haarlem uit rijd richting Rottepolderplein A9, kom ik 1 vaste flitser tegen en die deed niks, vandaar.
  9. Vanmiddag weer...totaal onverwacht (ik wees niet eens naar de 5200) ""IK LUISTER"" (of zoiets)....enfin dacht ik, ik speel het spelletje even mee, dus gooide een paar echte Hollandse (nogal stevige) termen naar hem toe.....kon ie niks mee. Maar druk dan gewoon rechts bovenin op het blauwe pijltje en het is uitgeschakeld.....moet denk ik maar een stevige update komen voor de Navcore, ik vermoed dat het daarin zit ? Overigens is het volgens mij allang tijd voor een nieuwe kaart update....wanneer was ook alweer de laatste ?
  10. Inderdaad waren de Navcores (besturingssysteem) tot de Go 1005 veel uitgebreider en prettiger om mee te werken......maar ik moet zeggen dat ik qua snelheid en securiteit niet meer terug zou willen naar deze modellen, het herberekenen, de gevoeligheid van de GPS (ventweg 5 meter ernaast pakt de Go 5200 snel op)...is stukken beter. Maar het lijkt niet zo goed te gaan met Tomtom op de beurs en zo (dus of ze al werken aan een nieuw model??)...en het is nu alweer een paar jaar geleden dat er een heel nieuw model verscheen, de opvolging van de 5100 naar 5200 (+ 61 en 6200) had voornamelijk wat kleine aanpassingen zoals WIFI op de 5200 (wat inderdaad prettig werkt, althans bij mij )….wel al een keer een melding hier gedaan dat ik opeens heel onverwacht, net als jl. maandag, opeens het scherm kreeg onder het rijden met spraakbesturing (Ik luister zei Tomtom), dat gebruik ik nooit...denk dat het iets met de kast te maken heeft, trillingen of zo en dan spontaan dat scherm opent. Hoop dat het hierbij blijft, want mijn vorige Go5200 had na net 1 jaar opeens een dood scherm (deed niks meer)...dus ik twijfel wat aan de kwaliteit van deze laatste generatie.
  11. Als de contacten tussen jouw Tomtom met Live en de server van Tomtom goed werken, dan kan er geen systeem tegen Tomtom op...ik rijd de laatste maanden veel dezelfde routes (Alkmaar - Krefeld) en dan heb ik hem vooral aanstaan vanwege de files OF bij Eindhoven of Den Bosch (A2)..OF bij Nijmegen en de A73...kom ik op de A2 in de buurt van Beesd dan springt mijn 5200 regelmatig over van OF via Tiel, Nijmegen naar Venlo....of via Eindhoven naar Venlo. 1x was ik eigenwijs en dacht dat de file op de ene route wel mee zou vallen, ik heb het geweten.....de Tomtom had dus gelijk, daarom neem ik voortaan op blind vertrouwen de route die Live aangeeft als snelste....op de terugweg aan het einde van de middag is het altijd feest op de A9 en de ring a10 West...zelfde situatie als hierboven, luister maar naar je Tomtom.
  12. Dat klopt ja....afgelopen week een paar keer gehad dat ik een trommelreset moest geven omdat de Go5200 de Trajectcontrole niet wilde opstarten (na de reset op de A2 tussen Abcoude en Utrecht meteen PING en trajectcontrole start op).....en gisteren kreeg ik ongevraagd opeens de stem te horen : IK LUISTER (%%#$%)...rot op, roep ik dan in mijn eentje...gewoon doorgaan met navigeren en flitspalen en trajectcontroles goed doorgeven....dit is nieuw voor mij dit soort acties van de 5200, hopelijk snel een Update van zowel de kaart als de Navcore...want iets zit er niet goed.
  13. Dat hoor ik wel vaker, kom af en toe weleens een koerier tegen die een vrij nieuwe Renault bestel heeft met Tomtom navigatie, heb zelf een Renault Kangoo diesel maar nog van voor 2008 en toen hadden ze dat nog niet...en dan nog, laat mij maar lekker een losse Go onder de spiegel hangen. Mijn bedrijf heeft allemaal Citroen's (mijn vorige merk waar ik 19 jaar mee gereden heb...BX Diesel break/bestel) en die hebben niks met Tomtom meen ik. Overigens slaat Tomtom dacht ik ook alles op, waar je geweest bent (via Live ?) heb ik weleens gehoord.
  14. Ik hou ze liever gescheiden...heb jaren geleden eens een gecombineerde mobiel met Tomtom gehad, als ik dan gebeld werd onderweg, verdween het geluid (stem) van Tomtom en dat vond ik bepaald niet handig. Maar misschien is dan nu de tijd rijp dat Tomtom weer eens aan uitbreiding van de kastjes zelf gaat werken...door ze populairder te maken met uitgebreidere menu's (zoals vroeger)...kortom, stoppen met andere zaken die niks met navigatie te maken hebben.