lkwester

Leden
  • Content count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About lkwester

  • Rank
    25+ poster
  1. Er zijn geen aparte versies volgens mij, HDT is gewoon HDT. TT noemt het gewoon 3.0. Wanneer er weer 1.000 abo's bij zijn gekomen kunnen ze het wel 4.0 o.i.d. gaan noemen...
  2. Eens, ten opzichte van TMC is het een hele verbetering. Ik gebruik HDT vooral op mijn vaste routes om te kijken welke route het handigste is. Daarbij is met name de dekking van de N-wegen essentieel. En als je de "minpunten" kent, kan je daar rekening mee houden.
  3. Gebrek aan "dekking" zien we ook op verbindingswegen bij knooppunten. Wanneer je vanaf de A15, komend uit oostelijke richting, bij Gorkum de A27 in zuidelijke richting op wilt sta je vast op de verbindingsweg (een 270-graden bocht) maar ziet HDT dat niet. Omleidingen via de A15 waarbij je bij Gorkum op de A27 aansluit worden daarom wel eens te optimistisch ingeschat, in de praktijk blijkt een dergelijke omleiding vaak niet sneller.
  4. inderdaad nog nooit gedaan, wellicht de moeite van het proberen waard. Dank Ron!
  5. welnee, productiekosten zijn vast niet meer dan een paar euro, en door met zo'n goedkoop ding rond te rijden help je ze ook nog omdat via de Vodafone-sim de HDT-informatie voor TT wordt verbeterd.
  6. Ik heb al anderhalf jaar op mijn XL-Europa "zonder iets erachter" HDT, en meestal werkt 'ie ook nog.
  7. een verschil is wel dat TMS soms meldingen geeft vwb flitsers, en dat HDT dat niet doet (althans in Nederland).
  8. @ XC70: dank voor je vertaling. Ik vermoedde al iets dergelijks. Blijft knullig om als Nederlander van een Nederlands bedrijf in een andere taal een boodschap te krijgen.
  9. wel apart overigens dat die Scandinaviers minder lijken te betalen dan wij. Ik betaal E 8,95 per kwartaal. Op de website van TT zelf geven ze overigens een vanaf-prijs van E 9.95 aan...
  10. Gisteravond in mijn mailbox een bericht van TomTom: Kj
  11. Mogelijk bij de instellingen voor batterijbesparing...?
  12. kreeg dezelfde mail. Dacht dat dit te maken had met het feit dat mijn externe HDT-receiver nog steeds niet werkt sinds de laatste kaartupdate, en dat TT hiervoor eindelijk een wel werkende oplossing had in de vorm van een nieuwe kaart met patches oid. Niet dus...
  13. Tot mijn spijt heb ik precies hetzelfde probleem, kreeg vanuit 1e - en 2e-lijns helpdesk tweemaal advies fabrieksinstellingen te herstellen en zowel device als HDT-receiver te resetten. TT zou instellingen hebben gewijzigd, waardoor na uitvoeren van deze handelingen de zaak weer zou werken. Niet geheel onverwacht blijkt het echter geen moer uit te halen. Ik heb nu een wat minder vriendelijke reactie richting TT gestuurd, omdat dit nu al de derde week is dat ik heb betaald voor HDT-informatie doch het niet krijg. Vervangen van traffic.dat en TMC.dat-bestanden, zoals elders in het forum werd geadviseerd, had ondanks goede hulp van een van de andere leden geen enkel resultaat. (zie http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php?showtopic=20101) Mocht er nieuws van het front zijn dan deel ik dat met jullie.
  14. Nee, helaas, allemaal al geprobeerd zonder resultaat.