TT_Arie

Leden
  • Content count

    143
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About TT_Arie

  • Rank
    100+ poster

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Informatie

  • Plaats
    Amersfoort (NL)
  1. Is dit een beter alternatief? >>> TomTom GO 1000 series - TomTom Active Dock with Tilt Swivel. For Fixed Installation <<<
  2. Neem even de tijd en bel met 020 - 850 10 07 of mail met TomTom Support. http://nl.support.tomtom.com/app/ask Het is inmiddels bekend dat er problemen zijn met MyTomTom in combinatie met de nieuwe VIA en START modellen. Waarschijnlijk zal je moeten wachten tot de ontwikkelaars van TomTom dit hebben opgelost. Als je het meld bij TomTom houden ze je per e-mail op de hoogte van de voortgang. Je kunt op basis van hier goed bedoelde adviezen met 'try and error' zelf aan de slag gaan maar dat kost een hoop tijd en energie en frustratie als blijkt dat je het zelf niet kunt oplossen.
  3. Dit is de voorkeur van een doorgewinterde guru die met al die extra's heel veel meer doet dan wordt gevraagd. Ik begrijp die voorkeuren wel en om dezelfde redenen ben ik ook nog heel verknocht aan mijn oude trouwe GO910. Er wordt gevraagd naar rijbaanbegeleiding, groot scherm 5", geen Live service en makkelijk updaten van nieuwe kaarten. Verplaats je in de vraagsteller en geef hem advies naar zijn behoefte. Mijn vader had kort geleden exact dezelfde behoefte en ik heb hem een START25 geadviseerd. Voor de vraagsteller is het een GO750 met oude kaart 835 geworden. Dit tegen het advies om de gok met de kaart niet te wagen. Anyway, met een kaartupdate heb je met een GO750 extra's voor ongeveer dezelfde prijs en een echt fantastisch apparaat!
  4. Ik voel wel met je mee hoor GPL! En als je de geschiedenis van myTomTom met de GO1000/5 kent moet je wel een optimist blijven om de zon achter de horizon te zien schijnen. Ik hoop dat dit de nieuwe VIA en START gebruikers bespaard blijft en het probleem snel opgelost wordt. Maar densondanks heeft TomTom mij vadaag op een geweldige manier aangenaam verrast. Ik heb de START 25 opgestuurd maar nog geen nieuwe ontvangen. Maar vandaag kwam volgende bericht: "Ik heb u vandaag telefonisch geprobeerd te bereiken en een bericht ingesproken op uw voicemail. Onze logistieke afdeling heeft op dit moment tijdelijk geen START 25 voorradig. Ik mag u daarom een ander model ter vervanging aanbieden. Heeft u de Start gekozen vanwege de grootte van het scherm (13cm)? Dan zou de GO 1005 een optie voor u zijn. Graag verneem ik dit van u." Dat is wat ik noem van de nood een deugd maken in de overtreffende trap! Je kunt je voorstellen dat ik heel erg blij ben met TomTom en de service die zij verlenen. Dank je wel Miranda
  5. Heb naast het vertrouwen in een goede afloop wat geduld. Het gaat hier om een probleem in de software dat niet een twee drie is opgelost. Waar het met de support in jou geval waarschijnlijk mis gaat is de communicatie. Bij mij had de helpdeskmedewerker eerst ook niet door dat het om een 'algemeen' probleem gaat met een nieuwe lichting TomTom's. Eerst werd het account gereset en toen dat niet hielp werd er rechtstreeks een nieuwe kaart klaar gezet. Die werd vervolgens wel gedownload maar niet ge
  6. Ik heb een Start 25 gekocht en ik heb hetzelfde probleem. In een ander topic gaat het overigens om dezelfde problemen. >>> Laatste kaartgarantie <<< Omdat op de Start 25 een kaart 8.65 staat en deze niet wordt bijgewerkt door MyTomTom heb ik gebeld met TomTom. Eerst moest het account 'gereset' worden. Toen dat niet hielp heeft iemand van TomTom de kaart 8.70 voor me klaar gezet. Die wordt wel gedownload, maar loopt direct in een installatie fout. TomTom heeft me gevraagd om het apparaat op te sturen. Ze hebben het probleem onderkend en willen het gaan onderzoeken. Ze zullen mij een nieuw apparaat toezenden en te zijner tijd zal het probleem met de software wel worden opgelost. Waarschijnlijk zal het nieuwe apparaat hetzelfde probleem hebben. Maar bij TomTom wordt gewerkt aan een oplossing. En voorlopig kan ik prima uit de voeten met de 8.65 kaart. Als het lang duurt wordt het vanzelf een 8.75
  7. Ik ondekte vanavond dat de kaart 'West- en Midden-Europa' WCE (versie 865.3246) is uitgebreid met de landen Griekenland en Turkije. Ik heb deze versie op mijn oude vertrouwde GO910 met Navcore 7.903 (SE). Op mijn allereerste TT kaart WCE versie 660.1219 stonden ook de landen GR en TR. Daarna zijn ze van de WCE kaart, met de introductie van de landindex, verdwenen. Nu na jaren weer terug dus! De WCE kaart 865.3246 is nu overigens exact gelijk aan de totale Europa kaart 865.3246. Volgens TomTom zijn de kaartdekkingstatestieken en de grootte van de kaart gelijk. Ook de grote Europa kaart is inmiddels beschikbaar voor de GO910.
  8. Bij de aankoop van een nieuwe auto is gelaagd glas vaak een optie. Je wordt nog steeds niet blij van een inbraakpoging, maar je houdt de dieven wel buiten de auto. >>> Gelaagd glas <<<
  9. Vanochtend ontving ik een mail met het bericht dat Webloq.NL weer terug is! Deze site heeft een TomTom rubriek. >>> Webloq.NL - TomTom <<< Als je op de afzonderlijke TomTom rubrieken doorklikt, kom je op deze site van JouwTomTom.NL. Zijn Webloq en JouwTomTom een samenwerking aangegaan?
  10. Ik ben wel benieuwd. Wil je hetgeen je weet over WEBLOQ met ons delen?
  11. De kaart is al wat verouderd en 100% legaal. Ook na het selecteren van andere talen slaat het apparaat vast.
  12. Een familielid van mij heeft een probleem met zijn TomTom XL. Na het aanzetten begint het apparaat opnieuw vanaf de fabrieksinstellingen. Dus eerst moet de Nederlandse taal gekozen worden, vervolgens een welkom, rechtshandig bedienen, afstanden in kilometers ingeven, tijd en dan komt de stem keuze. Voorgesteld wordt Bram in het Nederlands. Door op Test te drukken kun je hem horen. Klik je op Selecteer of op Annuleer, dan slaat het apparaat vast. Na een seconde of 30 gaat het apparaat zichzelf uit en automatisch weer aan en begint opnieuw met het vragen naar het instellen vanaf fabrieksinstellingen met de Taal. Wat ik al gedaan heb ik de kaart naar de computer gekopieerd. Vervolgens geheugen geformatteerd en daarna opnieuw via T_HOME de applicatie ge
  13. Ik heb verschillende SHELL poi bestanden in gebruik. Dit voor de verschillende landen in Europa. Je kan er via TomTom HOME diversen downloaden. Wat mij opvalt is dat ze allemaal verre van actueel zijn.
  14. Ik kan hier in Nederland zonder problemen, met en zonder sataliet ontvangst, een 'Route voorbereiden' op een kaart van de Verenigde Staten. Het afspelen van 'Toon Routedemo' gaat probleemloos. Ook via het bedienen via TTHOME kan ik de routedemo op 500% afspelen. Ik weet niet wat je precies bedoelt met meerdere bestemmingen en waypoints. Ik kan bij het voorbereiden van een route alleen het startpunt en het eindpunt ingeven.