jan van der Veer

Leden
  • Content count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About jan van der Veer

  • Rank
    25+ poster

Contact Methods

  • ICQ
    0

Informatie

  • Geslacht
    Man
  1. Ben wel benieuwd of er ook een Lifetime BeNeLux abonnement komt voor bestaande navigatieapparaten. Maak nu steeds gebruik van de jaarlijkse kaart-update-service voor de BeNeLux. Ben best bereid een X ( redelijk) bedrag te betalen voor een Lifetime -abonnement BeNeLux voor mijn TT Go 740 Live. Wij wachten maar af.
  2. BramT schreef: En hoe zit het in Den Haag met de Prinses Irenestraat 6-8 ? Kun je die nu wel weer vinden ? Neen, Tom Tom geeft aan bij huisnummer 6: Huisnummer niet gevonden. Dichtstbijzijnde beschikbare nummer : 5 Bij huisnummer 8 geeft TT aan: Dichtstbijzijnde beschikbare nummer : 7.
  3. Vandaag, 23 mei 2012, de nieuwe kaartversie Benelux 890.4222 binnen 2 minuten binnen gehaald. De nieuwe Benelux staat dus nu op mijn TomTom Go 740 Live.
  4. Ook ik ben het met Starsky en Holyhead eens. Door met een iets verouderd zip bestandje te werken kon ik alle adressen keurig vinden in mijn Tom Tom. Daarnaast maak ik geregeld gebruik om via Google Earth het bewuste adres te zoeken, waarna ik de GPS coördinaten weer in mijn TomTom plaatste. Al met al kwam ik dan weer steeds keurig op de plaats van bestemming. Hoop nu dat versie 8.90 weer "foutloos" is.
  5. Binnen 12 uur al antwoord van Tom Tom Support: Hieronder hun antwoord. Het is inmiddels bij ons bekend dat veel huisnummers ontbreken van deze kaartupdate, en ons map development is druk bezig dit op te lossen. Wij verwachten dat dit via een update zal plaatsvinden welke automatisch wordt aangeboden in TomTom Home, dit kan via Map Share gebeuren of via een uitzonderlijke update. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak. U geeft aan minstens een gratis kwartaalupdate hiervoor te willen ontvangen ter compensatie maar helaas kunnen wij dat op dit moment niet doen. Misschien dat wij ervoor kiezen om voor alle klanten de kaartupdateservice te verlengen maar dit is afhankelijk van hoe snel wij dit probleem kunnen oplossen, en hier heb ik helaas nog geen duidelijk antwoord voor. U bent al langer klant van ons en neemt al langer de kaartupdateservice af dus u weet vast dat wij doorgaans geen kaarten afleveren van slechte kwaliteit, in dit geval is het echter helaas voorgekomen dat er problemen zijn met de huisnummers van bepaalde straten maar zoals al eerder aangegeven zijn we hier dus druk mee bezig, de kaarten zijn verder wel bijgewerkt en er zijn alsnog ontzettend veel wijzigingen aangebracht, het is dus niet zo dat helemaal niets aan deze kaartupdate heeft. Ik adviseer u dus regelmatig te controleren op updates en alle updates, inclusief die van Map Share, te installeren zodra deze beschikbaar komen, hopelijk wordt dit probleem dan snel opgelost. Als u meer informatie wilt over de ontwikkelingen hierin kunt u gerust weer contact met ons opnemen, of reageren op dit incident ongeacht of deze wel of niet gesloten is. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en nogmaals onze excuses voor dit ongemak. Met vriendelijke groeten, Dennis van de Velde TomTom Customer Care Team
  6. Op verschillende sites kom ik deze huisnummers problematiek tegen in kaartversie 885. Ook ik heb een kaart-update-abonnement in december 2011 afgesloten voor kaartversie BeNeLux. Verwacht dan ook dat een nieuwe update naar behoren werkt. Ik heb eens al de adressen waar huisnummers problemen mee zijn, verzameld en deze verwerkt in een klacht richting Tom Tom. Ook bij mij moeten ze niet aankomen met : wijzig dit maar via mapshare. Ik betaal voor een goed product, dan wil ik ook een goed product. Als daar dan fouten in zitten, dan verwacht ik dat deze z.s.m. worden hersteld. Zo niet, dat dan mijn kaart-update abonnement met 1 kwartaal gratis wordt verlengd. Ik mag er toch van uitgaan ( dat hoop ik tenminste) dat bij een volgende kaartupdate ( v 890? ) dit probleem echt opgelost is. Zodra ik iets van Tom Tom heb vernomen, zal ik dat hier melden.
  7. ArsLP, Het program.zip gedownload en uitgepakt. Daarna het mapje program gekopieerd naar mijn TomTom. Het bestaande mapje vervangen door deze nieuwe. Tom Tom opnieuw opgestart. Daarna contact gezocht met Tom Tom Home. Wederom wordt applicatie Navc. 9.401 aangeboden en moet worden gedownload. Wat doe ik fout? De bestaande Navcore 9.400 staat op mijn TT Go 740 Live, op het interne geheugen, tezamen met de kaart Benelux 885.4009.
  8. Allen bedankt voor jullie reacties. Ook ik vind het vreemd dat de "oude" eigenaar niets hoeft te doen ( afmelden) om het apparaat over te dragen naar een nieuwe eigenaar. Zoals ArsLP ook al schreef, maak je het "dieven" wel erg gemakkelijk om een apparaat werkzaam te krijgen. Hoop dat TomTom aan dit "lek" in de toekomst iets gaat doen. Op de over te nemen TT Go 740 live zit nog een Live abonnement tot maart 2012. Is dat abo persoons- of apparaat gebonden? Met andere woorden: Als ik de TT Go 740 Live koppel aan mijn 2e e-mail, kan ik dan nog tot maart 2012 gebruik maken van deze Live-service?
  9. Ik kan van een familielid een TomTom Go 740 Live overnemen. Mijn bestaande Tom Tom One XL blijf ik ook behouden. Is het ook nodig dat dat familielid zijn TT Go 740 live afmeld bij Tom Tom? Zo ja, hoe doet hij dat? Ik heb begrepen dat als ik met 2 Tom Toms wil werken, elk apparaat aan
  10. Er zijn vele modellen Tom Tom. Zelf gebruik ik nog steeds een TT One XL met sd-slot. :pardon: Op deze TT kan ik ook routes plannen door gebruik te maken van het inbrengen van gps-co
  11. Borrie1973, Onderstaande beschrijving vond ik op het HCCForum: De ervaring leert dat de hoogteaanduiding een systematische afwijking kan hebben. Dat kun je controleren als je op een bepaalde plek weet wat de correcte aanduiding zou moeten zijn. Als je die vergelijkt, met de aanduiding op je TomTom, is het verschil tussen die getallen de correctiewaarde. Als de TomTom een te hoge waarde aangeeft, wordt het getal vooraf gegaan door een minteken. Voorbeeld: Je TomTom geeft een hoogte aan van 48 meter, terwijl dat 31 meter zou moeten zijn. Dan is de correctiewaarde: -17.0 (er wordt gebruik gemaakt van de decimale punt). De correctiewaarde kun je met behulp van een tekst-editor (bijvoorbeeld Wordpad) verwerken in het bestandje "height.cfg" in de map "Height" op je TomTom. Niet openen met Outlook!!! In de regel "he=0.0 # geoidal separation: value will be added to height, in meter or feet" wijzig je de cijfers achter "he" in de correctiewaarde. Uitgaande van de bovenstaande voorbeeld-correctiewaarde wordt die regel dan : "he=-17.0 # geoidal separation: value will be added to height, in meter or feet" Na wijziging: opslaan! Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
  12. Dirk Ik heb geen idee hoe men in antwoorden een link plaatst om jou antwoord te kunnen geven op jouw vragen. Daarom doe ik het maar op deze manier. Typ in de google-zoek op forum ( linksboven in het scherm) even in : #164235 Daar wordt
  13. Wijziging verzonden. Kaart : Western_and_Central Europe_2GB v860.3126