punne

Leden
  • Content count

    100
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About punne

  • Rank
    100+ poster
  • Birthday 06/06/1952

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Mijn TomTom
    GO 6100
  1. Ik heb ze er ook maar afgegooid. Bedankt voor de tip.
  2. Tja, ik lees zo vaak de vragen van anderen en de geboden oplossingen, en dan vind ik het wel zo netjes om feed back te geven. Misschien heeft iemand anders hier ook wat aan..
  3. Hallo allen! Nu weer een update. Vanmiddag een SD kaart gekocht (32 Gb) en na thuiskomst deze uit de verpakking gepoogd te halen. Dat bleek een groot probleem, zelfs openknippen van het plastiek was bijna niet mogelijk zonder de kaart te raken. Maar na wat wrikken schoot die uit het omhulsel, maar wel met een lichte knik..die na wat buigen weer verdwenen was. Daarna deze in de TT gedaan en deze opgestart. Resultaat een bloedhete SD kaart! Dus deze weer verwijderd. Daarna heeft mijn buurman de oude SD kaart leeg gemaakt op zijn Windows computer omdat het op mijn Imac niet mogelijk bleek te zijn. De kaart in de TT gestopt en weer opgestart. Maar ook nu niets. Ik las op de site van TT over het formatteren, maar dat kon alleen als er een kaart zoals Europa was opgeslagen in mijn TT.. We hebben toen de kaart van Oceanië geïnstalleerd op het interne geheugen en toen konden we pas in het menu van de TT komen. En vervolgens werd de SD kaart ook herkend en konden we Europa hier op installeren! Nadat dit gelukt was bleek alles nog aanwezig te zijn, van geschiedenis tot routes en recente bestemmingen. Kortom, na bijna 4 dagen is het gelukt! Mijn hartelijke dank voor het meedenken en de tips die mij zijn gegeven. En mijn echtgenote is blij dat ze weer zonder problemen naar de pasgeboren baby'tjes kan gaan voor de hielprikjes en gehoorscreening! Groet, Jan
  4. Ja, dat ook uitgebreid uitgevoerd. Maar ik heb een nieuw Topic aangemaakt “ Geen verbinding” en daar ga ik verder mee. De oorzaak is zo goed als zeker de sd kaart. Groet, Jan @corne64
  5. Hoi allemaal! Hier een update. Eerst TT My Drive Connect verwijderd van de comp. en nieuw geïnstalleerd. Na geen resultaat gisteren uitgebreid contact gehad met TT, eerst ze opgebeld om het probleem uit te leggen. Daarna via mailcontact tips en adviezen gekregen wat te doen. Ze zouden een update laten uitvoeren op mijn TT. Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat zo goed als zeker de Kingston 16Gb. SD kaart de schuldige moet zijn. Na verwijdering namelijk startte het toestel gewoon op, installeerde de update en met het kaartje erin was het weer foute boel. Het jammere is dat het interne geheugen te klein is om zelfs de kleinste kaart van Europa daarop te installeren. Ik gebruik maar 1 stem, en houd de flitsers ook vrij summier en dus valt er niets meer kleiner te maken.. En dus ben ik wel aangewezen op een SD kaartje. Het enige wat mij vreemd voorkwam was dat ik in My Drive Connect niet in mijn account kon komen. Vandaag maar even de regen trotseren en op de fiets naar de stad om een nieuwe SD kaart te kopen. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Groet, Jan PS. Het probleem met inloggen op mijn account is bij hun bekend en er wordt aan gewerkt. Er zal een update volgen binnenkort en dan moet het weer goed zijn.
  6. Dat weet ik maar als ik de gouden tip vanavond krijg dan kan ze morgenochtend weer gewoon gebruik maken van het apparaat. Want uiteraard is men bij TT vandaag gewoon vrij. En bellen kan morgen ook altijd nog.
  7. Ik had in een ander topic gereageerd maar ik denk dat het toch duidelijker is mijn vraag hier te stellen aangezien het volgens mij om de software van mijn device, TT Go 6100 gaat. Pas geleden vertelde mijn echtgenote die de TT elke dag gebruikt voor haar werk dat de TT wat traag was. Het viel haar vooral op door de spraak. Eergisteren wilde ik een update uitvoeren en sloot zoals altijd de TT aan op mijn computer, een Imac. Na haar opmerking was de TT niet meer gebruikt En toen begon het, niet willen opstarten, blijven hangen, een draaiend cirkeltje, een zwart blok met in witte letters allemaal gegevens.. My Drive gaf aan dat er geen verbinding was terwijl de TT wel goed was aangesloten zoals ik dat de afgelopen jaren ook altijd gedaan had. Na wat speurwerk hier kwam ik op een pagina van TT waarop stond hoe te resetten. En zo gezegd zo gedaan. Precies volgens de instructies de handelingen uitgevoerd, maar wat er ook gebeurde, en dat was steeds weer “systeem wordt hersteld” waarna er weer een opstart plaats vond en het hele riedeltje van voor af aan opnieuw begon. Heeft iemand hier enig idee van wat er fout kan zijn? En nog belangrijker, wat er aan te doen?
  8. Na 3 jaar trouwe dienst is er een echt probleem ontstaan. Het kruis in beeld, de witte lettertjes, het aansluiten... Ik heb alle instructies gevolgd maar deTT go 6100 blijft resetten en opstarten. please help me..
  9. Misschien is het een idee om het updaten uit te voeren op een doordeweekse dag?
  10. Wij zijn naar de VS geweest en daar en in Canada rondgereden in een huurauto. Thuis heb ik van te voren Europa er af gehaald en daarvoor in de plaats Noord Amerika er op gezet. Maar wel terwijl mijn Go 6100 was aangesloten op mijn Imac en ik was ingelogd.
  11. Hee, dat is frappant.. Ik heb vorig jaar meerdere malen via MSR doorgegeven dat de max. snelheid op de N244 tussen de A7 en De N247 bij Edam-Volendam omlaag was gebracht van 100 km/u op de rechte stukken en 70 km/u bij de verkeerslichten naar 80 km/u over het hele traject. Ook bij mij waren alle meldingen verdwenen.. en de snelheden niet aangepast.
  12. Hallo! Ik heb zojuist op mijn Ipad TT Map Share reporter opgezocht en waarempel, op de Ipad is wel mijn nieuwe emailadres ingevuld. Echter op de Mac is het oude emailadres ingevuld.. Ik zal morgen uw advies gaan uitproberen op de Mac. Echter kan ik niet bewerkingen doen met de iPad, de speld is niet te verplaatsen naar een locatie op de kaart. Dus wil ik iets aanpassen, dan zal dat op de Mac moeten. Ik houd u op de hoogte. Met vr.groet, Jan
  13. Hallo! Sinds december hebben we een nieuw emailadres. En met hulp van forumleden heb ik dit kunnen aanpassen op mijn Go 6100 waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank. Maar ik wil op TT Mapshare Reporter ook mijn nieuwe emailadres gaan gebruiken. En daar doet zich het probleem voor dat het me niet lukt. Bij het openen staat in het kader mijn oude emailadres en in te vullen wachtwoord en er is geen mogelijkheid het emailadres te wijzigen. Ik heb geprobeert een nieuw account aan te maken maar dat gaat ook fout omdat er al een account is.. Ik heb geprobeert TT via facebook te bereiken maar die geven niet thuis.. Ook via de website van TT kom ik niet verder, zelfs niet na het volgen van het menu met vragen. Ik hoop echt dat er hier iemand is die mij verder kan helpen. Groet, Jan
  14. De kaart zit erin en alles functioneert prima!
  15. Ga ik uitproberen. Dank voor je antwoord.