punne

Leden
  • Content count

    107
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About punne

  • Rank
    100+ poster
  • Birthday 06/06/1952

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Mijn TomTom
    GO 6100
  1. De link gaat naar My Drive en die laat een grijze balk zien en dat was ook al zo. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een spitsstrook is die soms wel gesloten is. In dat geval zou het ook op andere trajecten te zien moeten zijn waar een spitsstrook is.
  2. Toch raar. Ik zou het best willen voorleggen bij TT maar wat ik ook probeer het lukt me niet. Vandaag mijn vraag gesteld via de chat maar geen antwoord gekregen. Facebook wellicht?
  3. Ook deze ochtend weer. De gebruikershandleiding geeft aan dat er sprake zou zijn van langzaam rijdend verkeer maar dan zou er wel een auto in een ronde markering voor moeten staan en dat is niet het geval. Er is geen sprake van langzaam rijdend verkeer richting Purmerend. Vooralsnog is het dus onduidelijk.
  4. Toch even een update, sinds vanmorgen zijn de blokjes verdwenen maar op MyDrive is er nog steeds een grijze strook zichtbaar. Deze grijze strook was er ook al toen de blokjes aanwezig waren. Ik ben benieuwd of deze grijze baan ook gaat verdwijnen. Het is wel vreemd want aan de situatie op dat traject is niets veranderd.
  5. Hoi allemaal. Ik vraag niet vaak maar mocht ik er niet uitkomen dan vraag ik het wel. Op mijn TT Go 6100 zie ik steeds op de A7 tussen Zaanstad en Purmerend op de baan naar Purmerend de genoemde strook. Het beweegt van Zaanstad naar Purmerend met het verkeer mee. Er zijn geen werkzaamheden maar er is wel een spitsstrook. Zou het een aanwijzing kunnen zijn dat de spitsstrook open is? Weet iemand hiervan meer? Het is een beetje storend, maar als het zo hoort dan weet ik voldoende.
  6. Op de mijne Go 6100 inmiddels ook geïnstalleerd. En ook nu weer een probleem met het sd kaartje. Europa is te groot voor het interne geheugen en daarom staat deze op een sd kaart, op het inwendige geheugen heb ik Oceanië staan. Dat moet omdat ik anders niet in het menu kan komen. Maar het systeem liet maar op zich wachten tot een half uur en toen was ik het zat en heb het sd kaartje verwijderd. Vervolgens een ander sd kaartje erin gestopt, geformatteerd en uiteindelijk werd Europa daar wel op geïnstalleerd. Het oude sd kaartje heb ik leeg gemaakt en die kan ik later eventueel weer gebruiken.
  7. Op mijn Go 6100 niet.
  8. Ik heb ze er ook maar afgegooid. Bedankt voor de tip.
  9. Tja, ik lees zo vaak de vragen van anderen en de geboden oplossingen, en dan vind ik het wel zo netjes om feed back te geven. Misschien heeft iemand anders hier ook wat aan..
  10. Hallo allen! Nu weer een update. Vanmiddag een SD kaart gekocht (32 Gb) en na thuiskomst deze uit de verpakking gepoogd te halen. Dat bleek een groot probleem, zelfs openknippen van het plastiek was bijna niet mogelijk zonder de kaart te raken. Maar na wat wrikken schoot die uit het omhulsel, maar wel met een lichte knik..die na wat buigen weer verdwenen was. Daarna deze in de TT gedaan en deze opgestart. Resultaat een bloedhete SD kaart! Dus deze weer verwijderd. Daarna heeft mijn buurman de oude SD kaart leeg gemaakt op zijn Windows computer omdat het op mijn Imac niet mogelijk bleek te zijn. De kaart in de TT gestopt en weer opgestart. Maar ook nu niets. Ik las op de site van TT over het formatteren, maar dat kon alleen als er een kaart zoals Europa was opgeslagen in mijn TT.. We hebben toen de kaart van Oceanië geïnstalleerd op het interne geheugen en toen konden we pas in het menu van de TT komen. En vervolgens werd de SD kaart ook herkend en konden we Europa hier op installeren! Nadat dit gelukt was bleek alles nog aanwezig te zijn, van geschiedenis tot routes en recente bestemmingen. Kortom, na bijna 4 dagen is het gelukt! Mijn hartelijke dank voor het meedenken en de tips die mij zijn gegeven. En mijn echtgenote is blij dat ze weer zonder problemen naar de pasgeboren baby'tjes kan gaan voor de hielprikjes en gehoorscreening! Groet, Jan
  11. Ja, dat ook uitgebreid uitgevoerd. Maar ik heb een nieuw Topic aangemaakt “ Geen verbinding” en daar ga ik verder mee. De oorzaak is zo goed als zeker de sd kaart. Groet, Jan @corne64
  12. Hoi allemaal! Hier een update. Eerst TT My Drive Connect verwijderd van de comp. en nieuw geïnstalleerd. Na geen resultaat gisteren uitgebreid contact gehad met TT, eerst ze opgebeld om het probleem uit te leggen. Daarna via mailcontact tips en adviezen gekregen wat te doen. Ze zouden een update laten uitvoeren op mijn TT. Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat zo goed als zeker de Kingston 16Gb. SD kaart de schuldige moet zijn. Na verwijdering namelijk startte het toestel gewoon op, installeerde de update en met het kaartje erin was het weer foute boel. Het jammere is dat het interne geheugen te klein is om zelfs de kleinste kaart van Europa daarop te installeren. Ik gebruik maar 1 stem, en houd de flitsers ook vrij summier en dus valt er niets meer kleiner te maken.. En dus ben ik wel aangewezen op een SD kaartje. Het enige wat mij vreemd voorkwam was dat ik in My Drive Connect niet in mijn account kon komen. Vandaag maar even de regen trotseren en op de fiets naar de stad om een nieuwe SD kaart te kopen. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Groet, Jan PS. Het probleem met inloggen op mijn account is bij hun bekend en er wordt aan gewerkt. Er zal een update volgen binnenkort en dan moet het weer goed zijn.
  13. Dat weet ik maar als ik de gouden tip vanavond krijg dan kan ze morgenochtend weer gewoon gebruik maken van het apparaat. Want uiteraard is men bij TT vandaag gewoon vrij. En bellen kan morgen ook altijd nog.
  14. Ik had in een ander topic gereageerd maar ik denk dat het toch duidelijker is mijn vraag hier te stellen aangezien het volgens mij om de software van mijn device, TT Go 6100 gaat. Pas geleden vertelde mijn echtgenote die de TT elke dag gebruikt voor haar werk dat de TT wat traag was. Het viel haar vooral op door de spraak. Eergisteren wilde ik een update uitvoeren en sloot zoals altijd de TT aan op mijn computer, een Imac. Na haar opmerking was de TT niet meer gebruikt En toen begon het, niet willen opstarten, blijven hangen, een draaiend cirkeltje, een zwart blok met in witte letters allemaal gegevens.. My Drive gaf aan dat er geen verbinding was terwijl de TT wel goed was aangesloten zoals ik dat de afgelopen jaren ook altijd gedaan had. Na wat speurwerk hier kwam ik op een pagina van TT waarop stond hoe te resetten. En zo gezegd zo gedaan. Precies volgens de instructies de handelingen uitgevoerd, maar wat er ook gebeurde, en dat was steeds weer “systeem wordt hersteld” waarna er weer een opstart plaats vond en het hele riedeltje van voor af aan opnieuw begon. Heeft iemand hier enig idee van wat er fout kan zijn? En nog belangrijker, wat er aan te doen?
  15. Na 3 jaar trouwe dienst is er een echt probleem ontstaan. Het kruis in beeld, de witte lettertjes, het aansluiten... Ik heb alle instructies gevolgd maar deTT go 6100 blijft resetten en opstarten. please help me..