Holiday

Leden
  • Content count

    51
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Holiday

  • Rank
    50+ poster

Contact Methods

  • ICQ
    0
  1. Jammer dat ze geen aanbieding voor een 6200 hebben, dan had ik er een bijgekocht.
  2. Toch gek dat op de duurste TomTom deze mogelijkheid niet aanwezig is, niet dat het goed werkt want dat doet het ook niet.
  3. Ik ben koerier en rij door heel Europa met mijn TomTom Go 6100. Ik zal maar niet vertellen wat voor ellende ik in het begin heb gehad met het updaten, na maanden geen gebruik te kunnen maken van mijn nieuwe Go 6100, kwamen ze er achter dat het aan de Go 6100 lag en heb ik een andere (niet eens een nieuwe) Go 6100 gekregen. Maar nu even over de nieuwste update die ik gedaan heb voor mijn Go 6100. Al geruime tijd is het bekend dat je tegenwoordig op de A1 bij Diemen richting Amersfoort rijdende, rechts aan moet houden. Tot mijn verbazing wordt ik nog steeds naar links verwezen om naar Amersfoort te rijden. Ik dacht dat TomTom zo bij was met zijn kaarten, nou niet dus. Verleden week moest ik naar een adres in Almere, Enrico Fermistraat. Vanaf de A6 afslag 6 moest ik de Eksterweg op rijden. Op een viaduct van de Eksterweg, moest ik rechtsaf slaan de Kievitsweg op. De Kievitsweg zag ik beneden liggen en was een fietspad. Toch maar even doorgereden totdat ik een normale afslag tegen kwam en op eigen initiatief die richting opgereden, want TomTom kwam er niet meer uit. Achteraf herkende ik het gebouw omdat ik een jaar geleden er ook al een keer was geweest. En zo kom ik veel situaties tegen waar TomTom soms jaren achterloopt met de kaartupdates. Waar ik erg blij mee ben, is de Traffic service, Afgelopen donderdagavond nog keurig langs een vastzittende file omgeleid bij Limburg in Duitsland. Ja daar hebben ze ook een Limburg. Wat ik nog wel storend vind, is dat de flitsers niet doorgegeven wordt als je geen route ingesteld heb.
  4. Ontwikkelen, ze halen steeds meer weg uit die tomtom en dan heb je hier van die kl.zakken die zeggen, dat heb je toch niet nodig, dat zijn dus mensen die met niemand rekening houden. Ook het updaten is een grote ramp met de 6000. De eerste update heeft 14 dagen geduurd voordat het in orde was, met behulp van de helpdesk. Nu de kaartupdate ben ik ook alweer 5 dagen bezig met behulp van de helpdesk. Het ligt altijd aan de computer, eerst de USB kabel achterin steken, virusscanner uit, Firewall uit, genoeg schijfruimte, wel de goede kabel, snelheid download niet goed, andere PC proberen, bij de buren proberen, cash legen, kleine reset, grote reset, niets lukt. Dan krijg ik een bericht, Waarschijnlijk een probleem met internet beveiliging, Toegang tot de TCP Poort moet toegestaan zijn voor de TomTom Poort 80 algemene toegangspoort 443 HTTPS (Voor logins, associaties, andere versleutelde informatie) 3128, 3129 interne communicatie poorten 4000 de web connector poort van My TomTom Mocht dit niet tot een oplossing leiden schroomt u dan niet weer contact met ons op te nemen om deze kwestie nader te onderzoeken. Je mag eerst wel een cursus computerkundige doen voordat je een TomTom koopt. Nu moet ik hem maar opsturen voor reparatie. Fijn hoor die TomTom
  5. Bij de vorige update heel veel ellende gehad om de nieuwe kaart er op te krijgen, bij elkaar met hulp van de helpdesk heeft het 14 dagen geduurd voordat ik de tomtom weer kon gebruiken. Nu gaat het weer diezelfde kant op, al weer twee dagen bezig en ik doe precies wat de helpdesk zegt wat ik moet doen. Moedeloos word ik er van. Zijn er meer mensen die problemen hebben? Ik krijg steeds meer spijt dat ik de duurste TomTom gekocht heb. TomTom doe eens wat aan jullie software. Net zoals, ga rechtdoor over de rotonde en neem de eerste afslag. Waarom niet, neem op de rotonde de eerste afslag.
  6. Ik ben nu al 8 dagen bezig, met behulp van de helpdesk en nog staat de nieuwe kaart er niet op. We hebben van alles al geprobeerd. De cash al meerdere keren geleegd, De Go 6000 al meerdere keren een harde reset gegeven, MyDrive al tig keer vernieuwd, FireWall uitgezet, virusscanner verwijderd, Microsoft Security Essentials verwijderd. Het downloaden gaat heel traag en wordt ook vaak onderbroken, zelfs bij een verbinding van 20 Mb. Elke keer als de update klaar is krijg ik een foutmelding dat er iets niet goed is gegaan en ik met de Costumer Service contact moet opnemen en daar krijg ik elke keer het zelfde verhaal te horen, wat ik nu al 30 keer heb gedaan. Als ik de Go 6000 opstart geeft hij aan dat er geen kaarten zijn. Jammer dat je niet de mogelijkheid heb om het geheugen van de Go 6000 te bekijken om misschien de download er rechtstreeks op te zetten. Maandag maar weer bellen.
  7. Wordt het niet tijd om dit bericht te sluiten en een nieuwe te openen met Nieuwe kaarten 9.45?
  8. Nou die vrouwen die bij TT werken, mogen ze wat mij betreft er wel uit gooien, die denken dat zij alles weten en schuiven het uiteindelijk af naar de leverancier van de pc omdat daar de fout zit. Nu ligt het weer aan de beveiliging en als je alle beveiliging uitgeschakeld heb en het probleem blijft, krijg je nog de opmerking, ja dat is niet verstandig neemt u maar contact op met de leverancier want het ligt aan uw systeem. Al vanaf januari haal ik updates binnen en nu met de kaartupdate gaat het fout. Een helpdesk hoort toch te weten waarom de update steeds onderbroken wordt en TT moet mij toch helpen om dit probleem op te lossen. Daar koop je dan de duurste TT voor, wat een K...T bedrijf.
  9. Ik kreeg een bericht dat er nieuwe updates waren voor mijn Go 6000. Go 6000 op mijn PC aangesloten met de goede kabel en verbinding gemaakt met MyDrive. De Go 6000 werd herkend en vervolgens werden de updates opgehaald en naar de PC gedownload. Meteen viel mij op dat het downloaden meer dan 12 uur zou gaan duren en dat je de verbinding met de Go 6000 en de PC niet mag onderbreken. TomTom maar eens gebeld en gevraagd of dit normaal was. Volgens de vrouwelijke helpdeskmedewerkster, kon dit wel lang duren, maar mogelijk zou het ook sneller gebeuren. Mijn verbinding met internet is niet zo snel 2 MB, dus ik dacht dat het aan mijn download snelheid zou liggen. Na ongeveer 4 uur zag ik dat mijn verbinding met de Go 6000 en de PC onderbroken was en na die tijd kan ik ook geen verbinding meer maken. Als ik de Go 6000 nu opstart, krijg ik een foutmelding "Geen kaart beschikbaar" Instaleer de kaart die je al gekocht hebt opnieuw of ga naar de TomTom Shop om een kaart te kopen. Verder komt het systeem ook niet meer. Zodra ik de Go 6000 aan de PC koppel hoor ik wel dat hij verbinding heeft, maar MyDrive herkend hem niet. Harde reset gegeven, maar hij komt steeds weer terug in het geen kaart verhaal. Wat kan ik nog meer proberen.
  10. Ik zend al heel lang feedback naar TomTom maar krijg nooit bevredigend antwoord. Waarom koop ik toch steeds weer een TomTom, nou omdat ik het grote scherm wel een grote verbetering vind en vooral om de Traffic Control, de rest van de voordelen hebben ze zo langzamerhand allemaal verwijderd en iets nieuws zie ik ook niet. Ja een nieuw menu waardoor ik steeds meer vingers om mijn scherm zie. Waarom geen afstandsbediening met een muisje over het scherm.
  11. En dan het verhaal van de rotondes. Ga rechtdoor over de rotonde en neem dan de derde afslag. Waarom niet gewoon Neem op de rotonde de derde afslag.
  12. Er gaat meer service af dan dat er bij komt bij TomTom. Lees hier dingen van een jaar geleden, die nog steeds niet opgelost zijn. Heb de duurste TomTom gekocht en als ik terug kijk naar mijn eerste TomTom die veel goedkoper was, is er heel veel niet meer mogelijk op de TomTom.
  13. Allereerst lees ik dat TomTom functies verwijderd heeft die volgens TomTom niet gebruikt worden en als er toch weer vraag naar is, kunnen ze die weer toevoegen. A. Hoe weet TomTom welke functies ik gebruik. B. Ik zet liever een functie uit die ik niet gebruik, dan dat ik een functie niet aan kan zetten omdat TomTom deze verwijderd heeft. Ik ben zelf koerier en heb vaak meerdere adressen, nu kan ik een start adres opgeven en een eind adres en daar tussenin kan ik tussenstops zetten, elke keer 1 en dan weer opnieuw dezelfde 5 handelingen voor elke volgende tussenstop. Ik wil natuurlijk een zo kort mogelijke of een zo snel mogelijke route hebben. Van A via x naar y naar z en weer terug naar A. Eigenlijk weet ik dus niet wat mijn eerste adres moet worden en ook mijn laatste adres niet. Waarom geeft TomTom mij niet de mogelijkheid om een route te maken door meerdere adressen in te voeren en vervolgens een keuze, korte of snelle route. Zoals het nu gaat, start hij vaak niet bij het dichtbijzijnde adres en moet ik vaak km omrijden omdat hij het eindadres als laatste neemt en eigenlijk is het eindadres het beginadres, maar dat kan je ook niet kiezen.
  14. Voor zoveel geld, had ik toch wel iets meer verwacht, het enige waar ik TomTom goed in vind, is het Traffic Control.
  15. Ik had in het begin ook het probleem met een USB kabel waarvan ik er diverse heb liggen, pas toen ik het kabeltje van de autolader gebruikte, kreeg ik contact met de computer. Verstandig is dus om een los kabeltje er bij te bestellen, zodat je niet steeds het kabeltje van de auto lader los hoeft te maken. Mijn eerste bevinding is dat het inspreken van de TomTom zeer slecht is. Bij mijn oude 950 ging dit allemaal goed en nu herkend de 6000 niet eens als ik Amsterdam zeg. Misschien is het nog wennen, maar veel dingen zijn anders en niet beter geworden. Alleen al als ik naar huis wil rijden moet ik wel 5 keer het scherm aanraken en zo heb ik wel meer opmerkingen.