CAN

0-Leden
  • Content count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About CAN

  • Rank
    10+ poster
  1. Ok hoe simpel kan het zijn, zelfs voor TOMTOM. Nu nog even de TT te koop aanbieden en de nieuwe eigenaar ermee gelukkig maken door de kaarten over te dragen. Dank, Chris
  2. Ik ben van plan mijn TT 825 (een jaar oud) te verkopen omdat ik in mijn nieuwe auto ingebouwde navigatie heb. Maar ik kan op de TT site niet vinden hoe de live time kaartyservice overgezet kan worden naar de nieuwe eigenaar. Suggestiues hoe dat moet? Dank Chris
  3. Trommeltest fase 2 werkt niet bij mij. Ik krijg weliswaar het schermpje met witte tekst, maar daarna gaat hij direct over naar de normale werkstand met tanwieltje rechts totdat TT goed is ingesteld zoals ook gebeurd bij normaal gebruik, en daarna komt niet een plaatje dat je hem met de computer moet verbinden. Fase 1 heeft geen oplossing gegeven, evenals alle andere suggesties gedaan op dit forum. Hert blijft natuurlijk niet goed dat je zoveel trucs moet uithalen om eea te laten functioneren. Met mijn vroegere Navigon had ik nooit probelemen met downloaden, dus het kan wel goed, de software van TT lijkt mij slecht ontwikkeld.
  4. Ik kamp nog steeds met een slecht functionerend MYTOMTOM. Pas na heel veel keren aansluiten, MYTOMTOM openen en beschikbare downloads installeren, wachten, afsluiten,opnieuw opstarten, lukt het. Ik krijg tijdens de procedures telkens tegenstrijdige berichten, de TOM TOM zegt bijv." koppel device niet af", de computer zegt dat "downloaden mislukt is en moet loskoppelen en opnieuw verbinden" en varianten daarop. De tandwieltjes lopen al dan niet door, de opgave van % gedownload blijft hangen, etc. etc. Dan rest mij weer eea af te sluiten en het opnieuw te proberen. TT heeft aangegeven dat er een geheel vernieuwde software aan zal komen. om de problemen op te lossen. De op het forum gedane suggesties hebben niet geholpen. Heb het op drie computers geprobeerd, een met Windows 7, twee met windows XP. Slecht product dus. Wie weet of, en zoja wanneer er eindelijk een softwareupgrade komt?
  5. Test gedaan, De USB van de oude NAVIGON aangesloten op de TT 825. Start goed op, maar na korte tijd wordt TT uitgeschakeld. Herstart hetzelfde probleem. Nu vertelde mij een electroniakenner dat de omzetting van 12 V naar USB 5V door een kleine omzetter plaats vind, ingebouwd in de stekker naar de autoplug. Deze omzetter is uitermate gevoelig voor overbelasting en kan daardoor zelfs in de brand vliegen. Daarom zit er tevens een beveiliging ingebouwd tegen overbelasting, soms een zekering, maar meestal (en ook hier) een electronikaschakeling. Het kan zijn dat de TT een grotere stroom vraagt dan de Navigon, en dat daardoor TT na enige tijd uitschakeld (de omzetter wordt te warm en de stroom wordt onderbroken). Dat verklaard nog niet waarom de TT dan niet op eigen batterij overgaat (is wel zo ingesteld). Maar om deze mogelijkheid te bekijken, wie weet welk stroomverbruiik de TT 825 vraagt? In de documentatie of op de TT site vindt ik daar niets van terug. De oude Navigon is 5V, 1A. Als dit klopt dan kan je de autovoeding van de Navigoin niet gebruiken voor de TT.
  6. OK, zinvolle informatie, ik ga het morgfen even proberen, cross your vingers.Dank jullie wel voor de info
  7. Ok bedankt. Van belang is dus alleen de + en - en hoogte spanning, en die is in een USB/miniUSB genormaliseerd op 5V, dus daar kan denk ik niets fout gaan. Ik zal nog even proberen of ik de spanning op de mini USB stekker van de oude NAVIGON meten kan (bereikbaarheid pinnen). Beide devices, de 8110 (Navigon) en de 825 (TT) worden dus gevoed met een ingangsspanning van 5V. In de plug op de autoaansluiting (de welbekende sigarettenaanstekerplug) zit dan een omzetter van 12 naar 5 V. In de NAVIGON kabel zit de radioontvangst geintegreerd als aparte draad. In de mini USB plug zitten een aantal pinnen (Ik denk 4 tot 6, nauwelijks te zien), waarvan ik niet zeker ben of de aansluitingen op de pinnen, en het aantal pinnen, gelijk is aan die van TT. Ik neem aan dat door de standaardisatie de voedingspunten op de pinnen overeenkomen, en dat de overige pinnen ongebruikt, dan wel voor radioontvangst worden gebruikt. . De mini USBplug van de oude NAVIGON past in de TT. De radioontvangstpin van NAVIGON kan natuurlijk opgebruikt blijven in de TT. Maar ik ben nog steeds huiverig om de oude NAVIGON voeding op de TT aan te sluiten en daarmee wellicht onherstelbare schade aan te brengen. Ik ga voor de zekerheid even googelen, wellicht vind ik meer gedetailleerde info over de kabelaansluitingen. Bedankt voor de reacties tot nu toe
  8. Vraagje voor de techneuten onder ons Ik ben bezig met de aansluitingen op de autovoeding van de TT 825. Ik had vroeger een NAVIGON 8110/8310, waarvoor ik de autovoeding keurig heb (laten) wegwerken. Twee mogelijkheden nu, ofwel ik moet de nieuwe TT kabel weer wegwerken naar een accuaansluiting via een de autoplug (of gewoon laten hangen), ofwel ik gebruik de reeds aanwezige (oude NAVIGON) aansluiting. Toevalligerwijs is de "stekker" naar de TT gelijk. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ook de interne kabeltjes gelijk zijn aangesloten. Daar de plugjes klein zijn is het eigenlijk niet eenvoudig door te meten. Wegwerken van de kabel is nogal problematisch (dashoard deeld losmaken). Uitproberen lijkt me nogal gevaarlijk. Dus de vraag wie weet of de interne plugaanslingen gelijk zijn, en wie weet of de TT meegeleverde cigarettenaansluiting uitsluitend de 12 V doorgeeft of zit er in de plug nog electronica. Moeilijke vraag, maar wie weet, "niet geschoten is altijd mis".
  9. Dit is wat TT mij meedeelde MyTomTom is om diverse technische redenen veel instabieler dan dat TomTom HOME was. Dit komt volledig door de nieuwe weg die het bedrijf in wilt gaan. Uiteraard zitten er (net als bij TomTom HOME in het prille begin van de ontwikkeling) altijd een gedeeltelijke instabiliteit welk naar verloop van tijd verholpen moet worden door product updates. Echter 'ben ook in van mening' dat het met MyTomTom aardig lang duurt. Gelukkig zijn we wel bezig met een verbeterde variant van de update software dan dat MyTomTom achteraf is gebleken. We hopen dit eind dit jaar nog te kunnen lanceren, maar willen wel dat dit stabiel is en nemen hier in dit geval even wat meer tijd voor. Ik heb TT daarom maar voorgesteld om de "levensduur" updates te verlengen van 4 jaar naar 5 jaar, zou een aardige compenserende geste zijn.
  10. Dat lijkt mer niet. De software dient zodanig te zijn dat een leek daarmee zonder al teveel problemen kan werken, dus plug and play. De ontwikkelaars dienen er dan ook ervoor te zorgen dat deze probleemloos werkt na installatie op elk goed werkend algemeen gebruikelijk systeem zonder virusscanners uit te hoeven schakelen, zonder over te hoeven schakelen naar andere browsers etc. Jarenlang gebruik van NAVIGON leert dat dat kan. Navigatiesystemen worden niet alleen geleverd aan computernerts. Daar de goede werking van een navigatiesysteem direct afhankelijk van computercommunicatie is geworden is een goed ontworpen softwarepakket onlosmakelijk verbonden aan het aan te schaffen device. Ik meen dus dat de ontwikkelaars van de TT software een dikke onvoldoende verdienen.
  11. Het lijkt me dat TT zijn software zo dient te ontwikkelen dat deze onafhankelijk is van allerlei zaken zoals virusscannner etc. Ik krijg nu een nieuw kabeltje toegestuurd daar wordt verondersteld dat het meegeleverde kabeltje mogelijke defect is. Maar ook dat had ik al met behulp van het extra kabetje van de netlader uitgeprobeerd. Mijn 3 testcomputers zijn 2* XP en 1* W7, allen even ontdaan van de vcirusscanner en firewall. Ik denk dus dat ofwel het device (TT825) is defect ofwel de software van TT is niet in orde (Shame). Ik denk erover de TT maar weer te retourneren naar de winkel voordat de inruilgarantie voorbij is. Tsje, helaas levert NAVIGON geen hardware meer, anders zou ik het wel weten.
  12. Ok dat lijktr me duidelijk, bedankt
  13. Hallo FvN Hopelijk is het een TOMTOM softwareprobleem dat snel wordt opgelost. Ik was even bang (en nog wel) dat het mijn device is dat problemen veroorzaakt. Die zou ik liefst binnen 4 werkdagen willen retourneren met vervanging. Hoe langer je wacht des te kleiner de omruilmogelijkheid. Ik kijk het nog even aan en wellicht zal ik als voorzorg toch het device terugbrengen naar de winkel en omruilen. Overigens is de bereidwilligheid van de TT klachtenafhandeling tot nu toe wel aanwezig om het op te lossen. Alleen de suggesties gaan wel wat ver. TT zou van zijn softwareontwikkelaars mogen verwachten dat zij hun product toch meer Plug en Play presenteren. De tijden van Plug en Pray zijn in computerland toch al ver achter ons. Getuige ook de software van NAVIGON de laatste jaren, probleemloos. Ik heb het inmiddels op 3 computers geprobeerd, allen hetzelfde probleem.
  14. Helaas, het heeft niet geholpen. Wederom wat suggesties gekregen van TOMTOM helpdesk zoals uitschakelen virusscanner en firewall, bedrade verbinding PC internet gebruiken, Firefox installeren, USB achterzijde PC gebruiken etc. Helaas bood dat ook geen oplossing. Nee, dat valt me erg tegen van TOMTOM. Navigon had zijn zaakjes beter op de rails wat dat betreft. Nooit problemen gehad met downloaden van updates. En om nu je PC geheel om te bouwen alleen voor een tomtom updateprobleem is wel erg veel gevraagd. Heel soms lukt het opeens wel te updaten, maar ik kan niet vaststellen waarom het dan ineens wel even gaat. Daarna is het weer pure ellende. Dat kan dus beter. Maar intussen dus veel tijd kwijt om uberhaupt een update binnen te halen.
  15. Besturingssysteem W XP. De update"rondjes"draaien, er is verbinding, maar je kunt natuurtlijk niet zien of, en zo ja wat er is binnengehaald. De rondjes blijven draaien, maar dan zegt een pop up "er is een probleerm....... en je kunt lang wachten maar dat blijft zo TT rechtstreeks op de USB, ik heb ook een andere USB poort geprobeerd. In het pop up scherm waarin staat "er is een probeem............ staat ook een verwijzing naar een { link } ,. maar die link is niet aangegeven .De internetverbinding is OK, de verbinding blijft aanwezig ( TT is verbonden), maar er lijkt geen gegevensoverdracht plaats te vinden. Pas als ik de 825 loskoppel en weer aankoppel komt geen verbinding meer tot stand. Ik heb inmiddels ook contact gehad met de servicedienst (zeer dienstbaar), en op hun verzoek de communityverbinding gedeactiveerd op de 825,en de cach op de MYTOMTOM leeggemaakt. Daarna werden de beschikbare bestanden, excl. de "correctie door anderen" op het device gezet. Het is nu afwachten of bij een nieuwe update (zonder de community update) naar behoren werkt. Als dat zo is dan ligt het aan het bestand van de community. Volgens TT kan dat voorkomen. We wachten even de nieuwe update af of dat het probleem was. Ik kan dan geen gebruik meer maken van de commuity updates, of het probleem moet opgelost zijn.