wagoman

Leden
  • Content count

    83
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About wagoman

  • Rank
    50+ poster

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Informatie

  • Plaats
    Elst
  1. Idem! Kreeg vandaag West en Midden Europa aangeboden versie 8.30! Terwijl ik op mijn Tomtom Europa 9.30 heb staan. Gelukkig gaf Home aan dat de geheugenruimte te klein was en er een SD kaart geplaatst moest worden. Toen maar eens even verder gekeken en de update uitgevinkt.
  2. Zo zie je maar, ivm opstart-loop alles opnieuw geinstalleerd en daarna spraakherkenning grijs en dus niet te gebruiken. Maar uit een back-up het bestandje in de ASR map gezet en hup alles doet het weer! Na enkele jaren nog steeds dankl!!!!
  3. Leuke titel van dit onderwerp: TT one werkt niet meer na uitzetten Volgens mij doen alle TT's het niet meer als je ze uitzet.................
  4. Idem, sinds een weekje ofzo ook geen benzineprijzen meer. Vakjes zijn leeg!
  5. Wat bedoel je met een dag. Een TT gaat toch meestal slechts zo'n 2 uur mee alleen op de accu?
  6. kaart Europa 860.3102. Nu 3273 MapShare updates.
  7. Het probleem bleek in de kaart te zitten. Nu is alles weer goed dankzij onderstaande oplossing. Je bent wel alle favourieten en poi's kwijt. Toch weer een goede oplossing van TT! Advies 1 heb ik niet gedaan. ---------------------------------------------------- De fout ligt waarschijnlijk in uw wegenkaart. Daarom raad ik u aan deze opnieuw te downloaden. Hieronder heb ik de instructies geplaatst voor het verwijderen en het opnieuw downloaden van de kaart. TIP! ‘Klikken’ en ‘dubbelklikken’ is altijd met uw linkermuistoets, tenzij anders vermeld. • Advies 1. Pas uw internetverbinding en/of extra beveiligingen op uw computer tijdelijk aan. • 1. Zet uw anti-virus software en firewall tijdelijk uit. 2. Sluit uw computer rechtstreeks aan op het internetmodem met een netwerkkabel, dus niet draadloos, zonder router en niet aangesloten op een bedrijfsnetwerk. • Advies 2. Verwijder de TomTom HOME instellingen van uw computer. • 1. Sluit TomTom HOME af door rechtsonder bij de tijd het TomTom-icoon (de twee rode handjes) met uw rechtermuistoets aan te klikken en [sluit Af] te selecteren met uw linkermuistoets. 2. Houd op uw toetsenbord met uw linkerwijsvinger de Windows-toets (met het vlaggetje, linksonder op uw toetsenbord) ingedrukt, terwijl u eenmaal kort de R-toets indrukt. 3. U ziet dan een nieuw venster. Typ hier het volgende in: %appdata% 4. Klik op [uitvoeren] of [OK]. 5. U ziet hier een aantal mappen. Klik met uw rechtermuistoets op de map "TomTom" en klik op [Verwijderen] en bevestig de verwijdering. • Advies 3. Verwijder de map “TomTom”, zodat de wegenkaart opnieuw aangeboden wordt. • 1. Klik op [ Start] --> [(Deze) Computer] --> [(Mijn) Documenten] of dubbelklik het icoon “(Deze) Computer” op uw Bureaublad en dubbelklik de map “(Mijn) Documenten”. 2. Klik met uw rechtermuistoets op de map “TomTom” en klik op [Verwijderen]. • Advies 4. Verwijder de wegenkaart die al (gedeeltelijk) op uw TomTom-navigatiesysteem staat, om ruimte vrij te maken. • 1. Sluit uw TomTom-navigatiesysteem aan op de computer en zet ze allebei aan, als ze niet al aan stonden. 2. Druk op [Ja] op uw TomTom-navigatiesysteem, als u gevraagd wordt om verbinding te maken met de computer, en TomTom HOME zal automatisch opstarten. Zo niet, dan kunt u verder gaan met Stap 4. 3. Sluit TomTom HOME af door rechtsonder, bij de tijd op uw computer, het TomTom-icoon (de twee rode handjes) met uw rechtermuistoets aan te klikken en klik op [sluit Af]. 4. Klik achtereenvolgens op [ Start] --> [(Deze) Computer] of dubbelklik het icoon “(Deze) Computer” op uw Bureaublad. 5. U ziet hier alle harde schijven op uw computer, zoals de C- en D-schijf, maar ook de TomTom-schijf, die meestal een TomTom-icoon erbij heeft staan, maar ook “Verwisselbare schijf” of “Internal” kan heten. Dubbelklik de TomTom-schijf. 6. U ziet nu een groot aantal gele mappen en losse bestanden. 7. Klik met uw rechtermuistoets op de map met de naam van de wegenkaart die u heeft aangeschaft, zoals bijvoorbeeld Benelux, Western_and_Central_Europe of Europe en klik op [Verwijderen]. 8. Klik op [JA] om de verwijdering te bevestigen. 9. Sluit het venster af door rechtsboven te klikken op het kruisje. • Advies 5. Download en installeer de wegenkaart via TomTom HOME. • 1. Start TomTom HOME door te klikken op [start] --> [(Alle) Programma's] --> [TomTom] --> [TomTom HOME 2]. 2. Nadat TomTom HOME de beschikbare updates heeft gevonden, controleer of de aangeschafte wegenkaart in de lijst wordt weergegeven. Zo ja, ga dan verder met stap 6. 3. Log in door rechtsboven te klikken op [Meld Aan]. Als uw e-mailadres: xxx@yyyyyy.nl er al staat, dan bent u al op de juiste manier ingelogd en kunt u direct verder met stap 6. Als er een ander e-mailadres staat, klik hier dan op. 4. Vul het juiste e-mailadres: xxx@yyyyyy.nl en bijbehorend wachtwoord in, zet een vinkje in “Onthoud mijn wachtwoord op deze computer” en klik op [Meld Aan], rechtsonder in het venster. NB: Mocht u problemen hebben met aanmelden, klik dan op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. U krijgt binnen een paar minuten een e-mail toegestuurd met een link naar onze website, waar u het wachtwoord kunt aanpassen. 5. Klik op [update Mijn GO / ONE / XL / XXL / Rider]. 6. Selecteer ALLEEN de wegenkaart die u wilt installeren. Haal dus alle andere vinkjes weg, voordat u verder gaat, en klik op [update en Installeer]. 7. Laat het downloaden en installeren automatisch voltooien en klik op [OK]. 8. Klik bovenaan in de taakbalk van TomTom HOME op [Apparaat] --> [Koppel Navigatiesysteem Los] en zodra u de melding krijgt, klikt u op [OK] en kunt u uw TomTom-navigatiesysteem loskoppelen van uw computer. Als u enkele momenten wacht, totdat uw TomTom-navigatiesysteem volledig opgestart is, zal deze weer op de normale wijze functioneren. Ik wens u dan ook veel navigatieplezier! Ik hoop u hiermee voldoende ge
  8. Bij mijn 950 idem. TT blijft sinds de laatste keer (gisteren) bijwerken met Home elke keer steken in de routeberekening. Probleem is gelijk aan een eerder geval toen met Mapshare zie hier Het weghalen van de vier bewuste files werkt nu ook. Maar het verwijderen van de brandstofprijzen geeft ook soelaas en de files laten staan. Kiezen dus of geen mapshares of geen brandstofprijzen. Wat zou nu eigenlijk het probleem zijn? Geheugencapaciteit of zoiets? Ik zou wel graag weer een TT gebruiken waar alles het naar behoren doet
  9. idem dito
  10. De laatste tijd duurt het inderdaad erg lang voor het draaiende rondje verdwijnt en de traffic info binnen komt. Zou dit ook een gevolg zijn van of voorbereidng op de HD Traffic 4.0?
  11. Bedankt voor de tip. De vier files vervangen door de files uit de backupen de problemen zijn opgelost. Het betreft de files: Patchfilter.dat, MapServerPatch.dat, ServerLineIndex.dat en ServerNameIndex.dat in de map Europe. Problemen waren bij mij: vastloper bij raadplegen Live Services en bij uitzetten een spontane restart. Maar voorlopig even wachten met Mapshhare
  12. Update Na installatie van de 8.50 kaart is het probleem opgelost!
  13. Sinds de installatie van de nieuwe Home gaat het bij mij ook mis. TT blijft vastlopen, opnieuw opstarten, vastlopen enz. Allerlei zaken geprobeerd: applicatie opnieuw installeren, schijf op fouten controlen, flash programma, fabrieksinstellingen, resetten Ephem map verwijderd, leek goed te gaan, maar toch na een tiental minuten weer een vastloper en opnieuw opstarten. Dan maar alles eraf en een complete back-up (uit april, beetje lui) er weer op. En de TT draait weer als en zonnetje! Maar....., na contact met Home (Quick fix uitgevinkt) weer dezelfde ellende. Weer alles eraf, back-up erop en alles weer goed. Tja, ik wil toch regelmatig via Home mapshare enz. kunnen ontvangen. Iemand enig idee wat er aan zou kunnen schelen? Of nog beter wat te doen?
  14. Bij de x50 series werkt het overschakelen naat dag/nachtkleuren op de tijd van de dag. Zo rond zonsopgang en zonsondergang wordt overgeschakeld naar de betreffende weergave. Een andere benadering dan een lichtsensor, maar ook wel functioneel. ----
  15. Uiteindelijk goed opgelost door Tomtom! :rofl: Een helpdeskmedewerkster heeft op eigen initiatief flink moeite gedaan om mij telefonisch te pakken te krijgen, (ik had daar zelf niet om gevraagd), meerdere keren terug gebeld!. Op zaterdag e.e.a. uitgelegd gekregen en de zaak is prima opgelost! Ben nu in het bezit van de juiste en nieuwste kaart op mijn 950, die stond na het telefoontje al klaar. Eind goed al goed! :rofl: