tjacha

Leden
  • Content count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About tjacha

  • Rank
    25+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Mijn TomTom
    Go Live 1005 Europe ST 8GB/SD8GB navco rev12.030 kaart 8.90
    Navigon 2110max ->4310 upgrade Europa Q1-2012), TMCPRO,
  1. Hier in de NSS regio gaan zo veel wegen dicht (doorgaande wegen, provinciale wegen, snelwegen) dat mijn verwachting is dat de HD-Live functie hier niets van gaat maken. Viaducten en kruisingen die de NSS-wegen snijden zijn dan weer open en dan weer dicht tot 45 minuten wachten etc. Waar het loopt kan het zo weer stil staan worden. Kennis van de lokale wegen en de weg vinden op lokale NSS-overzichten zal meer opleveren.
  2. Heb met ccleaner de Firefox cache geleegd. En ook in Firefox werkt het weer. Bedankt voor de tip.
  3. Net hetzelfde probleem gehad. Firefox zegt sluit nav aan. copy gedaan van de url en in chrome geplaatst Mytomtom op Chrome deed het vervolgens bij mij wel. En ik kon mij aanmelden en de update installeren. (GO1005)
  4. Er is een update van Mytomtom en de TomTom server meent dat mijn 1005 niet hoort bij mijn account. Bij inloggen klopt ook mijn wachtwoord niet meer. De server zal wel in storing staan.
  5. Ja, hier ook dagelijks een GPS-fix update bij MyTT beschikbaar. Heb op het forum gelezen dat dit kan voorkomen wanneer de GoLive 1005 "uit" in de kast ligt en zo een paar OTA's (Live over the air) update's heeft gemist. Ik let er al niet meer op het dagelijkse blauw pijltje in de taakbalk.
  6. De "tweede serie" modellen Go Live 1005 zijn uitgevoerd met een SD-slot voor een SD-kaart.
  7. Hoe oud is de 1005. Zit het nog in de fabrieksgarantie of wettelijke garantie? Mijn nagenoeg nieuwe (4 mnd) 1005 had ook accuproblemen en werd door de reparatieafdeling van TT vervangen. Er is blijkbaar een accu-probleem bij bepaalde productieseries. Ook mijn accu was ongebruikt zeer snel leeg.
  8. Hans heeft net als ik een 1005 en hoort deze update dan toch ook niet via MTT te krijgen, maar via Live? Apparaatgericht aanbieden van updates. Bij mij wil het ook niet installeren evenals de flitslocaties die soms toch aangeboden worden via MTT worden. Volgens mij is hier ergens ook al een draadje over "(1005) Live en flitslocaties via MTT".
  9. De GPS-fix wordt toch automatisch samen met de flitslocaties over de Live-verbinding mee gestuurd? Wederom weer een update-melding, zoals eerder, die er niet hoort te staan?
  10. Dit weekend heen en weer naar Parijs geweest. Sinds de nieuwe NavCore: Het middelste blokje is zo nu en dan afhankelijk van het passeren van een "waypoint" inderdaad ongevuld. Na het krijgen van een melding kreeg ik dan op het middelste knop bij voorbeeld "-> 33 km" en dan weer niets te zien op het middelste knopje. "Bram" bleef wel rustig door vertellen wat te doen. Toch wel lekker in centrum Parijs. Wordt dus wachten tot dit gefixed wordt.
  11. Wanneer ik de 1005 EUR LIVEaan zet krijg ik ook iedere keer het mededelingscherm dat er misschien wel een nieuwe gratis kaart klaar staat.
  12. Wie geeft de 2 jaar garantie GPS-shop of TomTom? De verkopende partij = winkel moet volgens de nederlandse(euro) wetgeving garantie bieden. In dit geval is TT niet de verkopende partij. Dit zegt Consuwijzer: Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument. Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet. U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product. Fabrieks- of verkopersgarantie Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant. Let op U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd. GPS-shop moet aan deze wetgeving voldoen los van wat TT zelf zegt. Zij moeten dan e.e.a. zelf op TT verhalen. Apple had ook één jaar garantie en is onder druk onlangs over gegaan op twee jaar.
  13. Zie draadje verder op het forum. Er kan wel bekeurd worden bij controle wanneer de TT niet is "omgezet" naar veiligheidszones. Hier geldt geen "gedoogtijd" (meer) voor. Zie evt ook het toppic op: http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=34987 Hier wordt gevraagd of er wel gecontroleerd wordt.
  14. Idem bij mij, met of zonder trommeltje. Iedere dag wordt Mapshares ververst en dus iedere dag krijg je op MyTT de mededeling dat er nieuwe items zijn. Dit alles los van het gebruik van de TT. Dagelijks Mapshares updates is iets te veel van het goede. Wie wil immers hiervoor dagelijks zijn TT aan zijn/haar pc hangen?
  15. Na cache legen is helaas binnen 2 seconden de melding: "er zijn nieuwe items plaats navigatie" weer terug. Na updaten in de 1005 verschijnt de melding met zelfde mapformaat ook weer direct.