Verso

Leden
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Verso

  • Rank
    5+ poster
  1. TomTom heeft weer een hoop TamTam gemaakt van de GO LIVE 1000 een betamodel en niets eens meteen beschikbaar Het brengen als wij focussen ons op navigatie en niet op features ( zie Vigreux op twitter).....jaja,hoezo live services en webkit... Ze hadden beter een ge-upgrade afstandbediening ( zoiets als een bluetooth muis) erbij kunnen doen want een schermpje aanraken met je vinger tijdens het rijden leidt toch veel af....( en zeg nou niet dat niemand dat doet) of zal de vernieuwde routeberekening nu wel logische en goede alternatieve routes geven.... Ik check mbv de afstandsbediening toch vaak even de voorgestelde alternatieve route..ziter eigenlijk nog bluetoth op de live 1000... Over interactief bedienen of bv adres invoeren met bv de stem hoor ik niets is dit nog steeds mogelijk... Een soort panoramaview zoals bij Navigon had toch wel het minste geweest mbt grafische upgrade maar nee hoor simpel 3D niets mis mee maar tov concurrentie toch niet onderscheidend zelfs achterstand maar ja je focus je op navigatie niet op features... Gelukkig blijft TT wel de navcores upgraden voor oudere devices dit was een van de redenen waarom ik een TTGO920T in de showroomuitverkoopopruimingsstickeractie ( mooi scrabblewoord..?) heb gekocht. De navcore 10 voor de oude 9xx/7xx zal wel niet komen want dan verkopen ze helemaal niets meer evenals het verhaal dat de toestellen met de live services hun simkaart niet geupgrade/geschikt is of kan worden voor meer landen jaja hoe moet je anders een GO1000 aan de man brengen.
  2. kombi-force-rotax, ik heb gelukkig mijn HDT receiver binnen de 8 dagen al naar Halfords teruggebracht maar dacht ik zal het TT antwoord niet onthouden aan de forum leden. Ik vind het antwoord van TT van grote onkunde getuigen. Het probleem ligt bij hun server daar krijgen de klanten geen contact mee, we hebben volgens onze netwerk tab wel verbinding met het netwerk. Ik heb in mijn antwoord aan TT reeds melding gemaakt van de vele klachten op het jouwtomtom forum en ook mijn misgenoegen geuit van de omgekeerde prijspolitiek van LIVE en losse HDT receivers abonnementsverlenging. Ik wens jullie succes met het probleem ik ben er gelukkig vanaf.
  3. Vandaag eindelijk antwoord van TT 2e lijn, ik word geacht allerlei acties uit te voeren maar op geen enkel manier krijg ik t ehoren dat de fout bij TT ligt Hieronder het antwoord van TT Overzicht Reactie (Bart T. H. (NL)) 17-09-2009 01:28 NM Geachte heer , Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support. In deze e-mail vindt u een oplossing die u kunt toepassen wanneer de TomTom niet volledig opstart. Deze oplossing kan onder andere worden toegepast in de volgende situaties: ********** Applicatie verwijderen en opnieuw installeren ************ 1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971) en koppel deze aan uw computer. 2. Open [Deze Computer] vanaf uw bureaublad en zet vervolgens uw TomTom aan. 3. In het scherm verschijnt nu een nieuwe schijf, dit is uw TomTom. Dubbelklik op deze schijf. 4. Verwijder alle losse bestanden (Dit doet u als volgt: Aanklikken rechtermuisknop > Verwijderen). • BELANGRIJK: De (gele) mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden. 5. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn. Download en installeer onze TomTom Home Software van de TomTom website http://www.tomtom.com/services/service.php?id=16&tab=87 1. Sluit de TomTom aan de computer en start TomTom HOME op uw computer indien deze niet automatisch vanzelf opstart 2. Installeer hier de aangeboden applicatie (ook te vinden onder 'werk mijn GO/ONE bij') Indien de applicatie niet wordt aangeboden: 1.Indien de TomTom is aangesloten, sluit u TomTom HOME af en ontkoppelt u uw apparaat 2.Ga vervolgens naar “Mijn Documenten” en ga naar de map [TomTom/HOME/Downloads] 3.Verwijder hier de inhoud van de map downloads (niet de map zelf) 4.Rechtsonder op het computerscherm vind U het logo van TomTom (de rode handen) als u het logo niet ziet, het omgekeerde v-the uitvouwen en 1 klik op de rechtermuisklik en afsluiten/exit selecteren!! belangrijk!! Nu TomTom home terug starten en de updates installeren. Dit doet door naar start> alle programmas> TT home 2 starten Ontkoppel nu het apparaat en voer een reset uit http://www.tomtom.com/6971 ******************** Clear Flash Uitvoeren ******************** Als u een van de onderstaande problemen heeft, kan het zijn dat er zich te veel bestanden bevinden in het flash-geheugen van het apparaat: - U kunt de kaart op uw TomTom apparaat niet activeren, ook al heeft u een geldige productcode. - U moet telkens wanneer u uw TomTom apparaat aansluit op uw mobiele telefoon uw wachtwoord invoeren. - Uw instellingen zijn niet opgeslagen wanneer u uw TomTom apparaat uit- en weer aanzet. Volg de instructies op de onderstaande webpagina: http://www.tomtom.com/6179 ******************** Fabrieksinstelleingen ******************** . Wij vragen u uw fabrieks-instellingen te herstellen. Dit doet u op de volgende manier. 1: Schakel uw TomTom in 2: Kies in het hoofdmenu [Wijzig voorkeuren] 3. Zorg dat alle menu opties zichtbaar zijn [kies anders eerst voor de optie [Toon alle menu opties] 4: Ga vervolgens naar het laatste scherm en selecteer daar [Herstel fabrieks-instellingen] 4: Selecteer Ja (2 maal) 5: Volg daarna de stappen die in het scherm staan aangegeven. 6. Als de TomTom u een taal vraagt te selecteren, reset u uw TomTom weer ( Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971) ) 7. Na het resetten kunt u wel alle voorkeuren doorlopen. ******************** HD traffic ******************** - Verbind uw TomTom met de HD traffic ontvanger in de auto en zet uw TomTom aan. - Reset de HDT Receiver met een paperclip - Wacht voor de knipperende lampjes op uw HD reciever - Koppel de reciever los, en koppel deze weer opnieuw aan. Nu zal uw HD traffic service weer werken. Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag. Met vriendelijke groet, TomTom Customer Care Team ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het is niet mogelijk een reactie terug te zenden door direct te reageren op deze e-mail. U kunt een reactie terugzenden door deze vraag bij te werken op de website. In de onderstaande tekst staat stap-voor-stap beschreven hoe u dit kunt doen. 1. U gaat naar de website www.tomtom.com 2. Klik nu rechtsboven in het scherm op [Mijn TomTom login] en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. 3. Klik op [Mijn TomTom] (het rode poppetje rechtsboven in het scherm) 4. Ga naar de middelste kolom en klik op [Mijn gestelde vragen] 5. Vervolgens klikt u op het stukje tekst onder onderwerp (van het incident 090904-005980) 6. Vervolgens klikt u onderaan dit bericht op de knop [Vraag Bijwerken] 7. Vul de informatie in bij Resultaten en/of extra informatie. 8. Als u een bestand wilt toevoegen, dan selecteert u via [bladeren] het bestand. Klik daarna op [bijlage toevoegen] 9. Om het bericht te versturen klikt u op de knop [bijgewerkte vraag indienen] Ik vind het werkelijk van de zotte, mijn TT had verbinding( althans bij de netwerk tab was de status verbonden) alleen niet met de server dan ligt volgens mij het probleem bij TT en niet bij mij. Bovenstaand antwoord is niet eens specifiek voor het HDT receiver maar een "oplossing " voor allerlei problemen die kunnen optreden en ze bieden nog niet eens de garantie dat het daarna wel zou werken. Vooral de oplossing bij de HDT receiver is vreemd , bij eerder telefonisch contact met de helpdesk werd gezegd dat je bij het resetten van de HDT receiver deze niet aangesloten moest hebben op de TT hierboven dus weer wel. Lekker duidelijk en dat geeft de klant vertrouwen.... Ik blijf lekker met mijn TMC receiver rondrijden misschien niet realtime verkeersinfo ( soms zelfs elke paar seconden melding nieuwe verkeersinfo) maar dat bied HD traffic ook niet want zij updaten elke 3 minuten bij de hoogst toegestaande snelheid in NL ben je dan al 6 km verder en in die km's kan veel gebeuren!
  4. Eerst de klanten met de XL HDT in de kou zetten en nu de HDT receiver klanten in de hoek zetten. Het lijkt mij sterk dat de HDT receiver niet geschikt is voor live services met een prijs van 7,95 zouden de huidige HDT receiver klanten met een GO 7X0 en 9X0 volgens mij best wel naar live overkunnen. Dan zijn wel weer de ONE en XL klanten zijn de dupe. Vreemde marketing strategie van TT ik denk dat je zo langzamerhand wel van bewuste misleiding van klanten kunt spreken bij TT als zelfs de verschillende webpaginas van TT zichzelf al tegenspreken. Ze veranderen zelf steeds hun spelregels tijdens het spel.....
  5. Als ik de reacties zo lees hebben de meesten wel de status verbonden bij de netwerk tab maar geeft de server niet thuis of gaat zoals navidrama beschrijft vroeg of laat de server op tilt met je netwerkverbinding maar blijft de melding dat je verbonden bent. Ik neem aan dat het vodafone netwerk ook met een bepaalde frequentie jou sim opspoort ivm de uitwisseling van de data. Zoals TT op de website beschrijft wordt elke drie minuten de verkeerssituatie ververst, dat betekend dus dat er 1 maal per drie minuten een download van de server naar je TT is maar de vraag is hoe vaak is er een upload naar de server van jouw positie. Zij melden zelf dat je "realtime"verkeersinfo hebt........ Het woord "realtime" gaat dus niet helemaal op want in 3 minuten leg je met 120 km/u op de snelweg al 6 km af en met de helft ( 60 km/u in bv spitsurensituatie) dus 3 km en dat is dus net wel of net niet in de file aansluiten. Even off-topic : Sinds enige tijd lijkt het erop dat de TMC receiver zeer veel en vaak ( soms wel elke 10 seconden) verkeersinfo ontvangt in tegenstelling tot de situatie voor september. Op de site van nationale databank wegverkeersgegevens staat dat de gegevensleverings sinds kort weer stabiel is. Er lijkt een verband in te zitten want zelfs binnen de ring van Amsterdam geeft het verkeersinfoscherm van TT nu zelfs allerlei uitroepteken icoontjes die er eerst nooit stonden. Ook rond Amsterdam zie ik sneller de situatie sneller veranderen tijdens de ochtend- en avondspits. Helaas is de situatie met TMC niet zo accuraat vaak is de file er al terwijl TMC deze nog niet meldt en andersom dus ook geeft nog file aan terwijl deze er al niet meer is. Ik denk dat Rijkswaterstaat en al die andere leveranciers van verkeerdata nog een flinke vertraging in hun datauitwisseling met de TMC verstrekkers hebben en hier zou nog heel wat winst in te halen zijn.
  6. De schermen worden wel steeds groter en TT volgt zoals gewooklijk weer als laatst maar men zou beter iets meer mogelijkheden met de autozoom kunnen bieden. En bijvoorbeeld de info naar beide zijkanten van het scherm verhuizen waardoor je de hoogte beter benut, OK de mogelijkheid statusbalk verticaal is er wel maar dan zit alles inclusief de verkeersinfo op rechts wat de overzichtelijkheid minder maakt. Mijn oude VDODAYTON MS2010 had al een autozoom die veel meer uitzoomde met snelheidstoename wat zeer prettig werkte. De VDO had de verkeersinfo aan de linkerzijkant en de routeaanwijzing aan de rechterzijkant. Ik verbaaste me er na mijn TT aanschaf over dat de autozoom van TT deze mogelijk niet heeft en zo beperkt is qua instellingen. Je kon met de + en - button op het scherm van de VDODAYTONMS2010 dit ook nog zelf beinvloeden, je kon zo wel tot heel europa uitzomen op de vakantieroutes terwijl je bij lage snelheid ( lees stadsverkeer) weer op straatnivo zat.
  7. Na het probleem met de TT HDT receiver die ik zoals jullie hebben kunnen lezen heb teruggebracht doet zich nu het volgende voor: De TT reset zichzelf minimaal een keer na het aanzetten en het duurt lanfg voordat de fix met de sats er is, voor het HDT verhaal altijd in een keer opstarten en snelle fix, Je zou bijna denken dat de HDT receiver een door TT geschreven virus bevat.... Na eerst de TT XL HDT kopers in de kou te hebben laten staan zijn blijkbaar nu de HDT receiver kopers de L*L. Ook het verhaal dat de live services niet met de HDT receiver kunnen, tuurlijk dat geloven we meteen...hoezo navcores! Ondertussen wel stoer met radio538 reclame maken voor je HD traffic product. Het is dat ik mijn TT met zeeeer grote korting bij Halfords heb kunnen kopen met de TMC en de afstandsbediening, Zelfs een afstandsbediening kan er bij de 940 en 950 serie niet meer bij terwijl dat juist met de huidige handsfree discussie juist onderscheidend zou zijn maar ja wat is wijsheid. De 9X0 en 7x0 hebben onder de kap nog steeds dezelfde processor terwijl de software en kaarten steeds uitgebreider wordt met de live en IQ mogelijkheden en nu met de x50 serie dan eindelijk eens een aanpasing in de graphics maar niet opzienbarend. Hoeveel extra kost het nu om een zwaardere processor erin te gooien Het effect met het berekenen van routes van enkele honderden kilometers met IQ routes aan is werkelijk zeer traag maar ook herberekenen van routes wordt trager zet IQ maar eens uit dan merk je meteen het verschil. Ik dwaal weer aardig af van mijn eigen post maar ik denk dat e.e.a. wel met elkaar temaken heeft
  8. Inmiddels is de HDT receiver retour naar Halfords en geld terug 's Middags eerst nog contact gehad met de helpdesk het enige wat de medewerkster kon aangegeven was dat de doorgestuurde vraag nog in de inbox van de 2e lijn zat en dat nog niemand deze geopend had. Dit betekend dat er vanaf vrijdag dus niets mee gedaan is.... Ik vermoed dat de HDT / Live problemen groter zijn dan men toegeeft. Ikwester en RobTom ik hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt maar gezien jullie reactie op mijn post worden jullie ook aan het 2e lijntje gehouden.
  9. Donderdag 3-9 nieuwe HDT receiver gekocht bij Halfords en vol verwachting aangesloten. De verwachtigingen werden meteen de kop ingedrukt met de melding geen contact met server. Bij de netwerk tab werd aangegeven dat de receiver wel verbonden is. TT gebeld en ja hoor alle bekende trucs moeten uitvoeren fabrieksinstellingen herstellen, HDT resetten etc. maar het resultaat is geen werkende HD traffic, hoezo simpel werkend plug and play apparaat.... Bij TT Home in het vak van verkeersinfo kan ik wel voor 7,95 mijn HDT abo verlengen, dat werkt vreemd genoeg wel meteen na het aansluiten want eerst was dit vak altijd leeg..... Probleem is nu doorverwezen naar de 2 lijns. Gezien alle problemen die ik hier op het forum lees met de nieuwe kaart icm HD traffic en live zullen ze nog wel even bezig zijn... HDT receiver gaat retour binnen de 8 dagen geen zin om aan het 2e lijntje gehouden te worden Op deze manier heeft TT een potentiele HDT klant van hun server geweerd