keessiepikkiejojo

Leden
  • Content count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About keessiepikkiejojo

  • Rank
    25+ poster
  1. Volgens enkele bronnen lijkt het "Advanced Lane Guidance" (geavanceerde rijstrookaanduiding) uiteindelijk toch opgelost in versie 19.101 (voor NAV5 apparaten met WIFI) en mogelijk ook in 18.203 (voor NAV4 apparaten zonder WIFI). Op mijn GO 5200 lijkt het inderdaad nu eindelijk (na 2 jaar) correct te blijven functioneren. Graag verneem ik of dit ook bij anderen zo is!
  2. Het is zeker een softwarefout. TomTom heeft ook de grootste moeite om het opgelost te krijgen. In januari vorig jaar zou men al een fix hiervoor uitleveren, echter tot op heden niets. Verder vermoed ik dat de ontwikkeling van losse softwarekastjes een steeds lagere prioriteit krijgt.
  3. En je batterij is in een mum van tijd leeg nadat je het apparaat uitzet!
  4. Een lang slepend issue dat vanaf het begin in de software aanwezig is. Veel mensen klagen hierover, zie: https://en.discussions.tomtom.com/go-wi-fi-6200-5200-620-520-52-professional-via-53-482/lane-guidance-not-working-after-the-latest-update-again-1021884
  5. Ik herken dit issue en heb het ook gelogd bij TomTom. Het geavanceerde rijstrookadvies valt soms gewoon uit ondanks dat de instelling hiervoor geactiveerd is. Oplossing is het apparaat niet in slaapstand te laten gaan maar gewoon uit te zetten. Daarna werkt het weer.
  6. Dit is ook bij mij een issue op mijn GO 5100 met app 15.202. Het leek erop of de rijbaanbegeiding stopte nadat deze moest inspringen tijdens de weergave van gedetailleerde trafficinfo (file) in de routebalk. Zeer waarschijnlijk een software-issue. Als je het apparaat volledig uitschakelt en weer inschakelt werkt het weer, tot de keer erop.....
  7. Ik heb een 950 LIVE (met LIVE abo) en heb dit weekend een GO 5100 aangeschaft die ik deze week zal ontvangen. De handleiding heb ik afgedrukt en neem ik deze week door. Ik ben benieuwd!
  8. Dit kun je niet aanpassen en zit in de Navcore ingebakken. De instelling wat betreft overschrijding van de maximum snelheid is volgens mij alleen een geluidssignaal. Het wel of niet tonen van het rode blokje is niet aan te passen.
  9. Benelux 920.5241.
  10. Een reset: Aan/uit toets inhouden totdat je tromgeroffel hoort.
  11. Kun je lang zoeken. Er zit geen FM-transmitter in een x50 model (meer). Die gaan maar mee tot en met de 940. ;-)
  12. Bron: TomTom. "Enhanced Positioning Technology of EPT maakt een schatting van je positie wanneer de GPS-ontvangst slecht is, bijvoorbeeld wanneer je tussen hoge gebouwen door rijdt. Je GO gebruikt locatiesensoren (een gyro (meet de richting) en accelerometer (meet vertraging of versnelling)) om je snelheid en rijrichting te bepalen en maakt aan de hand hiervan een schatting van je huidige locatie. Het werkt of er nu wel of geen route gepland is. EPT kan alleen een schatting van de locatie van je GO maken. Je precieze locatie kan alleen worden berekend wanneer je GO een krachtig GPS-signaal ontvangt. Wanneer je GO gebruikmaakt van EPT om je locatie in te schatten, wordt het EPT-pictogram op de statusbalk weergegeven. Je GO zorgt voor automatische kalibratie van EPT. Indien het kalibreren niet is voltooid wanneer je GO de GPS-ontvangst verliest, kan EPT niet worden gebruikt en wordt het scherm grijs. Dit kan het geval zijn wanneer er bij aanvang van de rit geen GPS-ontvangst is. De kalibratie wordt automatisch uitgevoerd: hiervoor hoef je niets te doen. Het is wel handig om te weten hoe het kalibratieproces ongeveer in zijn werk gaat. Elke keer dat je navigatiesysteem wordt ingeschakeld, stelt je TomTom GO de locatiesensoren opnieuw in. Om te zorgen dat je locatie zo nauwkeurig mogelijk wordt geschat, kalibreert je GO de sensoren gedurende de hele reis. Voor een geslaagde kalibratie moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan: • Je GO ontvangt een krachtig GPS-signaal. • Je auto heeft minstens vijf seconden stilgestaan en heeft daarna minstens een minuut lang op een recht en vlak stuk weg gereden."
  13. Bron: TomTom. "Enhanced Positioning Technology of EPT maakt een schatting van je positie wanneer de GPS-ontvangst slecht is, bijvoorbeeld wanneer je tussen hoge gebouwen door rijdt. Je GO gebruikt locatiesensoren (een gyro (meet de richting) en accelerometer (meet vertraging of versnelling)) om je snelheid en rijrichting te bepalen en maakt aan de hand hiervan een schatting van je huidige locatie. Het werkt of er nu wel of geen route gepland is. EPT kan alleen een schatting van de locatie van je GO maken. Je precieze locatie kan alleen worden berekend wanneer je GO een krachtig GPS-signaal ontvangt. Wanneer je GO gebruikmaakt van EPT om je locatie in te schatten, wordt het EPT-pictogram op de statusbalk weergegeven. Je GO zorgt voor automatische kalibratie van EPT. Indien het kalibreren niet is voltooid wanneer je GO de GPS-ontvangst verliest, kan EPT niet worden gebruikt en wordt het scherm grijs. Dit kan het geval zijn wanneer er bij aanvang van de rit geen GPS-ontvangst is. De kalibratie wordt automatisch uitgevoerd: hiervoor hoef je niets te doen. Het is wel handig om te weten hoe het kalibratieproces ongeveer in zijn werk gaat. Elke keer dat je navigatiesysteem wordt ingeschakeld, stelt je TomTom GO de locatiesensoren opnieuw in. Om te zorgen dat je locatie zo nauwkeurig mogelijk wordt geschat, kalibreert je GO de sensoren gedurende de hele reis. Voor een geslaagde kalibratie moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan: • Je GO ontvangt een krachtig GPS-signaal. • Je auto heeft minstens vijf seconden stilgestaan en heeft daarna minstens een minuut lang op een recht en vlak stuk weg gereden."
  14. Navcore 9.510 gecombineerd met de Linuxversie van 9.170 of 9.205......
  15. 1. Dit herken ik. Ook doen niet alle flitsers het meer merkte ik gisteren toen ik op de A8 reed. Ik heb ze wel allemaal opnieuw ingesteld. 2. Dit heb ik niet gemerkt. 3. Zeer herkenbaar. Heb dit de afgelopen weken ook vaker gehad. 4. Nog geen crashes gehad dus nee, niet herkenbaar.