Brummi

VIP leden
  • Content count

    1,198
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Brummi

  • Rank
    1.000+ MegaPoster
  • Birthday 01/19/1953

Contact Methods

  • AIM
    niet
  • MSN
    niet
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    niet
  • Yahoo
    niet
  • Jabber
    niet
  • Skype
    niet

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Ten Post
  • Mijn TomTom
    Navigon 92 Premium LIVE,TMC Pro.Q2-2013
    Alle angaben ohne gewähr.
  1. Een tussenbestemming ingeven , Plaats: 07130 Soyons, Route de Lyon. Dat is de D86,en zit je gelijk aan de goede kant van de Rhône.Je gaat er dan een afslag eerder eraf bij Valence ,en dan via de D96 naar de D86.Dan ben je Valence bijna door via de A7. Ik begrijp uit je vraag dat je wel tol normaliter hebt tot de D111A,maar geen extra tol wil. Kom je over het spoor vlak voor Soyons nog een Routiers tegen aan de rechterkant,links is de parking. Wil je helemaal geen tol,dan wordt het een zoekplaatje Geen extra stijgingen,je rijd gewoon bij de Rhône langs.
  2. Ik denk dat je speeltje einde verhaal is. Wat beschadigd er allemaal? Als je pech hebt dan is het device "total loss". Ga er maar vanuit dat het foute boel is. Einde speeltje.
  3. Voor België verzorgd Be-Mobile ook TMC Pro Op DEZE kaart kun je mooi zien waar de files nu staan. Kaarten van diverse landen kun je HIER selecteren. VID verzorgd voor Nederland TMC Pro de berichten. Echter dien je wel dus een over een geactiveerde satnav te beschikken,die het kan ontvangen. Het is wel een leuk om t zien,waar op dit moment een file staat,bv in Slovenië.
  4. Dat is een uitspraak van iemand die dagelijks op de weg zit,en vooral in het buitenland. Ik ben het gedeeltelijk met je eens,want TMC Pro werkt wel goed,alleen TomTom wil dat schijnbaar niet aanbieden. Valt hun LIVE- kindje in één keer in duigen. Weg inkomsten uit abotjes bij Vodafone voor LIVE info. Maar corne, grosso modo zit dagelijks niet in het buitenland te sturen,en blijft binnen de grenzen van ons kikkerlandje. En aangezien,en daar kan TomTom niks aan doen(betwijfel ik overigens),zend geen 1 zender in Nederland iets uit,onder TMC Pro. Dus zal het hier ook geen betere boel worden,dit in tegenstelling met bv Duitsland en Zweden,waar het zonder meer "perfect" geregeld is.Frankrijk iets minder,maar daar heb ik ook nog steeds genoeg aan TMC Pro.Maar ja,dat heeft Tommie niet. Maar goed,TomTom bied wel TMC aan,en dat werkt hier in NL ook naar behoren. LIVE is niet zaligmakend.LIVE is per definitie kostenmakend,dat wel.Vangen van geld via GSM abotjes. Want uiteindelijk wordt de informatie verzameld via de providers,die kunnen zien waar hun abotjes zich ophouden.En al deze stipjes,zijn dus klanten van een abotje op LIVE van TomTom en van hun telefoonabo's. Dus je betaald zelf mee,aan je eigen file waar je in staat. Zo werkt het systeem namelijk. En inderdaad ,gewoon TMC werkt zowiezo niet op de snelweg,hoe het kan weet ik niet,maar schijnbaar zit daar een corridor boven of bij. TMC Pro werkt wel op de snelweg. Hoe dat kan weet niet,maar het is schijnbaar als je ergens voor betaald,dan krijg je de info wel. En TMC Pro is gelukkig een éénmalige uitgave van 50 euro en daarmee af. En TomTom zal never en te nooit niet TMC Pro gaanbieden,omdat ze dan wel weten,dat LIVE niet meer verkocht wordt. Ik heb alle drie in principe. TMC in Nederland is voldoende,is alleen niet zo snel als LIVE. TMC Pro is in het buitenland op een Navigon goed,op een Medion stukken beter. Je bent met TMC of TMC Pro, aangewezen op de FM-band. En LIVE is veel van dezelfde meldingen,maar wel veel sneller,en het voordeel voor de één,die met een snelle bugatti of Rokky rois onderweg is,je kunt zien dat er over 300 km ergens een file staat. Dat is met TMC of TMC Pro totaal niet mogelijk.
  5. Die zogenaamd in de 1000 serie ook niet zat , maar later wel kon vrijgeschakeld worden via een navcore update. TomTom was eens weer zo dom,om de USA types,die wel een andere nummer hebben,maar in principe gelijk zijn aan de Euro modellen,wel met micro mogelijkheid te leveren. Toen dat zichtbaar werd op hun site( ook zo domdom) begon men hier hun mondje te roeren.Dat was een logisch gevolg van de dommigheid van TomTom zelf. Het sleufje zat hier onder een sticker verwerkt,alleen moest via een navcore( lees BIOS) dat geval ingeschakeld worden. En zo zijn er legio voorbeelden te noemen,waar wij Hollanders het moeten doen met half gebakken spul,terwijl men in het buitenland wel kant en klare produkten kan leveren. En voor TomTom spul geld gewoon. Later is uitstel,en uitstel wordt afstel. Ik koop ook geen Mercedes,waar voorlopig een Trabant motor in zit,en ik er "later" een echte in krijg. Omdat de klant dan toch alvast kan rijden.
  6. Wat ik van popcornoldies begrijp ,is dat er mensen zijn die de nieuwe serie ook willen ehbben,maar die geen gebruik kunnen of willen maken van LIVE,in welke vorm dan ook,want dat kost geld.Niet veel,maar toch iets. Men heeft schijnbaar wel geld over voor iets nieuws,maar de bijkomende kosten willen ze op termijn niet. Laat ik het zo stellen.Alle reguliere forummers hier,zijn geen afspiegeling van de Nederlandse bevolking. Het zit zo. TomTom maakt software en stopt dat in satnavs. Tot en met Navcore 9 zit het in het oude type,wat door sommigen als het "summum" wordt aangeprezen.Ze zullen er vast een reden voor hebben. Vanaf de 1000 serie en de VIA's zit er versie navcore 10 in. Grote verschillen zit daar niet tussen,zij het dat deze werkt via MyTomTom,dit in tegenstelling met de oude serie,die alleen werkt via MyTomTom. Nu de nieuwe,.Welke navcore dat is,konik niet zo bgauw vinden,maar ik meende ergens gelezen te hebben,dat dit navcore 12 is. Aangezien navcore 12,een totaal andere GUI heeft en beduidend verschilt van de vorige series,zullen er altijd mensen zijn,die die nieuwe serie graag wil,al was het maar omdat het iets totaal anders is. Maar daar zijn er ook genoeg bij,die geen LIVE willen,doodeenvoudig omdat men het niet nodig vind en elke dag toch in file staat,en dat voor lief neemt.Maar die mensen willen wel op enig moment verkeers info kunnen ontvangen,bv bij een vakantie rit of een andere bestemming. Voor die kopers zou het leuk zijn,als daar ook een plossing voor zou zijn,en deze niet verplicht worden om LIVE erbij te moeten nemen. Er zijn genoeg die een compleet uitgerust toestel,voor het geval dat,en maar de helft gebruiken. Voorbeeld. Ik heb zelf een ander merk. Een zeer compleet toestel.Ik gebruik echter LIVE verkeersinfo niet,omdat je veel van hetzelfde krijgt. Daarvoor heb TMC pro. En handsfree gebruik ik ook niet. Maar er zitten futures op,die niet op andere types toestellen zitten.Dus was cq ben ik genoodzaakt,wil ik daarvan gebruik maken,een toestel te nemen,die mij die mogelijkheid bied. Het toestel,en dan maakt niet uit,wat het is,is altijd een compromis van hetgeen dat het dichts bij je wensen ligt. Zo zit dat ook met een TomTom. En ik moet @popcornoldies daarin gelijk geven,dat hij niet verstoken wil zijn van verkeersinfo,maar niet verplicht wil worden,dat hij LIVE ,en eventueel een smartphone moet hebben,omdat TomTom het zo graag zo nodig acht. Mercedes leverd je ook geen auto met een schroef,omdat je wel eens naar een eiland moet,waar geen brug naar toe ligt. Daarvoor zijn er andere opties. En bij TomTom is dat ook zo.Lever dan die opties ook,die dat mogelijk kunnen maken. En bij de vorige series kon dat ook,dus dat zal bij de nieuwe ook niet moeilijk zijn. TomTom heeft al bewezen dat ze het kunnen met elke navcore.
  7. HIER staan instructies hoe je kaartzones moet selecteren. Slovenië hoort bij Oost Europa. In een zonekaart zit altijd je beginland,als je kaarten hebt gekocht hier in NL,is dat altijd Nederland. Selecteer nu een kaartzone waarin zowiezo Slovenië zit,als dat mogelijk is. Je zult dan waarschijnlijk Frankrijk en Spanje er niet in hebben staan. De deelkaarten zien er ongeveer als volgt uit: NL met Scandinavie en Duitsland. NL met bv Engeland. NL met Zuid Europa En NL met Oost en midden Europa.
  8. En je hebt natuurlijk ook mensen die voor het goedkoopste toestel gaan,uit de nieuwste serie,en die eventueel ook geen smartphone hebben,of gebruiken. En voor de mensen die dan geen LIVE gebruiken,moet er immers ook een oplossing zijn.
  9. Ik heb inmiddels een paar handboeken doorgespit,maar ik kom nergens iets tegen,waarin staat dat je het überhaupt kunt inschakelen. Je schrijft namelijk zelf al,dat het diend om de battery te sparen. En het zal wel niet prettig zijn op snelwegen van 100m km lengte. Maar ja,waar tref je die?Niet in de buurt tenminste.Ook snelwegen waar je 4 uren aan één stuk met een motor rijd,zijn hier in NL in geen velden of wegen te vinden.Dan zul je achter Parijs moeten zitten,of van Flensburg naar Ulm(A7) moeten,of van Oberhausen naar Regensburg(A3).En van Lübeck naar Trier(A1)En er zijn nog een paar,maar die liggen nog verder weg. Ik denk ook niet,dat je iets aan een naviagtie hebt,als je alleen maar lange stukken snelweg rijd.Voor zover ik motor rijd,is het juist prettig om met een satnav een route uit te zetten,en deze te rijden.Maar voor het doel om van A ( Arnhem grens) naar Passau te geraken,kan het als vervelend worden ervaren,althans die daar dus last van heeft. Zou je dat dus uitgeschakeld willen zien,dan lijkt mij het inbouwen van een tijdschakelaartje,die elk uur even aan gaat,een optie.En als je op e.d. weg zit,dan is een nieuwe instructie eerst noodzakelijk tussen Frankfurt en Wurzburg lijkt me.Als je tenminste veel op lange wegen zit,waar je meer dan 4 uren op zit.Berg Autoweg/Grens - Frankfurt Flughafen,doe je op een motor in pakweg 3 uurtjes. Ik heb er geen moeite mee dat het dingtje ergens zit.Ik heb wel het geluid uit staan,en heb ook geen BT verbinding aan staan met het device.Ik heb aan visuéle begeleiding genoeg.
  10. Dat is inderdaad een zeer goede reden om niet een Go 500 of Go 600 te nemen,als je geregeld in het buitenland vertoeft. TomTom had dan beter even kunnen wachten totdat de roaming kosten laag of afgeschaft zouden worden.Als je Neeltje mag geloven,zit dat nog in het vat voor volgend jaar. Of andere app's gaan automatisch updaten. Dat kan dan niet alleen duur worden,dat gaat dan duur worden. Niet doen dus.
  11. Ik moet A&A ook gelijk geven. Aan de andere kant vind ik het al te ver gaan,dat snelheden überhaupt in een navigatie device worden vermeld.Het gevolg is namelijk,dat men niet meer op de borden let,maar op het device,met als resultaat het eeuwig durende gesteggel over het vfeit,dat de snelheden niet correct worden weergegeven. Daar komt nog bij,dat wil men up to date zijn,dat er dan elke week ( de laatste) ,een update moet komen over de snelheden. Dit kan niet eens,dus loop je altijd achter de feiten aan.Hetzelfde doet zich voor,waar de snelheid verlaagt is.Want dan zit je ook nog minimaal een half jaar met de oude snelheid in het systeem. Het werkt ook verwarrend,want je device geeft aan dat je langzamer,dan wel sneller mag,maar de borden geven iets anders aan.En aangezien de verkeerstekens altijd voorrang hebben boven een navigatie,mag men het van mij direct afschaffen dat het getoond wordt in een navigatie.En men houd zich toch niet aan de snelheid die wordt aangegeven op het device.Alleen maar op plaatsen waar een flitspaal staat,en waar een mobile controle staat.Op andere plaatsen trapt men gewoon het gaspedaal weer in.Er is dus geen geldige redenen waarom men de juiste snelheid in het apparaat wil hebben staan.Grosso modo trekt zich er toch niks van aan.
  12. Smartphone connected? Enigste wat in 8 jaar onderuit is gegaan,is het prijsnivo van het toestel. De techniek,de navigatie an sich,is er alleen maar op vooruit gegaan. Maar ja,als je dat niet wilt zien,en alleen maar bij het oude blijven,schort er meer aan jezelf,dan aan TomTom. Wat wel een feit is,en dat wil ik wel benadrukken. TomTom moet eens eindelijk met een afgewerkt product komen. Niet met futures die er "later" in komen. Daar heeft een koper geen bal aan. Je koopt zo'n ding niet,met het geven, wat er "later" nog bij in komt. Later kun je dood zijn. Als "later"TomTom op de fles is,komt het er later ook niet in. Aan een begrip als "later" heb je niks. Later is uitstel,en van uitstel komt afstel.
  13. Ed, Ik denk ook dat TomTom een verkeerde inschatting heeft gemaakt,in het begin. Z zullen gedacht hebben,hoe meer mensen via torrent sites aan de TomTom komen,hoe beter het voor oins later is. Want waar je mee besmet wordt,daar wil je altijd mee door.(In positieve zin,wel te verstaan.) Dat is verkeerd uitgepakt,kun je wel stellen. Dat heeft ze bakken met geld gekost. iGo heeft dat ook gedaan.En waar is dat nu nog vertegenwoordigd?Bijna ook nergens. Over dat luisteren naar klanten.Hoeveel heeft Navigon naar de klanten geluisterd? Ik denk ook weinig. Ik denk ook dat ze daar innovatief waren,en gelukkig kwam dat voor velen wel mooi uit. TomTom heeft ook de begin jaren denk ik grote fouten gemaakt. Om aan klanten te komen,kon je er bijna alles op inruilen. TomTom kon alles gebruiken,en betaalde overal voor. Zelfs hun eigen pakketten destijds kon je weer inruilen. Aan navcores hebben ze nog nooit 1 cent verdiend. En dat is toch de core business van het product. Iedereen heeft het over TomTom. Maar wat is dan TomTom?Dat is de navigatie pur sang. Geen kastje,geen kaarten,nee de navcore,dat is TomTom. En laat ze daar nou helemaal niks voor gebeurd hebben? Allemaal voor Jan met de korte achternaam gemaakt. En om de haverklap komt er een nieuwe uit. Je moet bijna iedere week met dat geval aan de PC hangen. Ik snap niet dat al die TomTommers dat willen? Ik wil dat i.i.g. helemaal niet. Ik denk dat hun tijd op gaat aan het verhelpen van storingen. En dat er geen tijd is,om met klanten te spreken. En ik denk ook,dat wat er nu in de krant staat,meer een dooddoenertje is, en eens gaan horen wat voor reacties op los komt. Verkeerde inschatting van feiten. De 400,500,600 serie is net uit,de 5000 en 6000 moet nog komen,en dan nu al roepen dat ze stoppen? En dat ze nu ook met dat LIVE gebeuren willen stoppen? Wat toch DomDom,om dat te roepen. Zo verlies je alleen maar klanten. Ze hebben NL wel weer in rep en roer gebracht. Je kunt veel van TomTom zeggen,maar dat kunnen ze i.i.g wel goed.
  14. Zit er een ledje aan de onderkant die van kleur veranderd wanneer het device opgeladen is?Vele merken hebben dit. Maar ik mag aannemen,dat je het in een voertuig gaat gebruiken. In dat geval je autolaadkabel gebruiken. Gebruik je ook TMC?Zo ja,dan zowiezo deze kabel gebruiken,anders werkt TMC niet. En de duur van het gebruik op accu,is theoretisch altijd langer,dan in de praktjk. Hoe staan de instellingen bv het scherm.? Veel licht of weinig licht,maakt al het verschil in de het gebruik van de duur van de accu.
  15. Je maakt 1 hele grote misser. HET MOET ALLEMAAL MINDER KOSTEN,EN ER MOET MEER IN. Hopelijk is dat duidelijk. Ik wil je wel even de vraag stellen. Wat kosste destijds zo'n navi? Hoeveel betaalde je ervoor? Wat kosten ze nu? En wat heeft de koper er nog voor over? Niks.niks,niks. Jarenlang kon iedereen op internet TomTom kaarten overal downloaden. Iedereen zette dat DomDom spul op torrent sites. TomTom,hoe DomDom ook,stak er geen stokje voor. Nu de devices "gesloten" zijn,zijn de rapen gaar,en wordt er te kust en te keur gepredikt,dat je bij het oude spul moet blijven.Daar is maar 1 reden voor. CRACKS,CRACKS en nog een CRACKS. Gelukkig heb ik aan die rommel nooit meegedaan. TomTom was mijn smaak niet. Daar kwam bij,dat destijds de ANWB, Engin had,die me erg goed beviel. Gaan we ven verder terug in de tijd. Wat koste destijds een PocketPc met TomTom erop. Een HP Compaq Jornada? 1000 euro?En wat zat er toen in een TomTom?Wat kon je er toen mee? Alleen van A naar Slechter komen.Verder helemaal ArsLp niks,nada. Misschien wil ToimTom wel graag je tegemoet komen. Misschien wil TomTom wel graag dat dingetje voor je maken,waar alles wat je wenst in zit. maar de vraag blijft.WIL JE DAT DAN OOK BETALEN? Ik weet het wel zeker van niet. En waar praten we over? 10 tot 13 jaren terug?Begin van de Euro?2001? Hou a.u.b eens op met het vergelijken. Je vergelijkt appels met peren. Toen was je bereid er een Gods vermogen voor neer te tellen.Nu mag het geen hol kosten,en moet er alles in zitten. Mijn eerst was een FS Loox600 met Engin erop,kosten waren 983 euro.Een dezelfde uitvoering icm TomTom was net zo duur. Waar? Damster groothandel,op het oude Groothandelscentrum naast de ringweg,tegenover de motel waar de asielzoekers in zitten. Was toen Damster,later Office Center,nu Staples(zit nu op en andere plek). Daarom nogmaals de vraag, Heb je er nu nog 983 euro voor over? Zo niet,dan lijkt het me beter,om maar eens minder te gaan schelden op zoi'n partij.