RobPG

Leden
  • Content count

    182
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About RobPG

  • Rank
    100+ poster
  • Birthday 07/05/1953

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Rotterdam
  1. Let op voor wie er gebruik van maakt: de kaartzones zijn gewijzigd! Gebruikte altijd Europa_Zuid, maar nu blijkt die vanaf Frankrijk te beginnen. Nederland en Benelux staan er niet meer op. Moet je Europa_West voor kiezen. Reizen naar zuidelijke landen maakt een wisseling van kaartzone dan wel weer noodzakelijk. Erg onhandig en ook typisch TT het zonder melding over de schutting te gooien. Helpdesk is op de hoogte, is er ook niet blij mee gezien de (vele) klachten. Mogelijk wordt het nog opgelost. Info op TTHome is ook niet bijgewerkt overigens.
  2. Op ebay was er trouwens een versie te koop met micro-usb aansluiting, dus daar geen adaptertje nodig. Het kan dus wel.
  3. @reporterxyz: ook ergens gelezen dat een gewone verloopadapter niet zou werken, naast stroom moet ook data via de adapter worden doorgegeven. Probeer www.onlinekabelshop.nl eens (artno KA011), teruggeven kan altijd.
  4. Tja, niets let je over te gaan naar een nieuw systeem met lifetime-updates als dat prijstechnisch interessant is. Dat doen er wel meer. Overigens, als je als "trouwe klant" een recente kaart hebt krijg je op een nieuwe kaart 50% korting. Dan valt het wel meer mee, toch? Recent was er ook een actie met 18 maanden updates voor de prijs van 12. Dus het kan goedkoper.
  5. @Leusinkj. Emm, wat bedoel je precies? De aanbieding liep tm 29 april. Soms wil 't nog wel es een dagje langer zijn (keertje meegemaakt). Als je een recente versie hebt, en er wordt geen korting aangeboden, dan support bellen.
  6. Prijs is afhankelijk van de leeftijd(versie). Hoe nieuwer de kaart, hoe hoger de korting (max 50%). De voor jouw apparaat geldende prijs krijg je te zien na aansluiten op TTHome / Mydrive. En anders even met Support contact opnemen.
  7. Lukte mij ook niet via de website de aankoop te doen. Via Support met een belletje alsnog kunnen regelen Kortingsregeling staat trouwens gewoon vermeld op de TT-website (wat kost de kaartupdateservice?).
  8. @Puccini: dit ook aangegeven bij TT, en ook binnen TT is men 't niet helemaal met elkaar eens om dit soort (korte?) storingen wel/niet te gaan vermelden op de site. Vindt het wel zo transparant. Technische storingen komen overal wel eens voor. Maar oké, niet iedere TT-gebruiker update frequent, en die valt 't waarschijnlijk niet eens op. Wel grappig, krijg daarom regelmatig een herinneringsmailtje om te gaan updaten (ofschoon ik dat heus wel doe). Is de (al betaalde!) service ff niet beschikbaar, dan zwijgt TT.
  9. Kan kloppen, er was een probleem met de servers (volgens de helpdesk). Zou na het weekend weer verholpen zijn, kennelijk al eerder dus.
  10. Vreemd, zou gewoon moeten kunnen. Ingesteld dat gevraagd wordt welke type route? Anders even de handleiding downloaden via Tomtom support. Edit: de allereenvoudigste Start heeft kennelijk geen keuze-mogelijkheid.
  11. Alle bestanden in mapje "Ephem" ? Of anders via TTHome het verwijderen.
  12. Is een bekend probleem, en is op te lossen door de Tomtom klantenservice. Helaas morgen pas bereikbaar. Een soft reset wil ook wel eens helpen. Zie ook: http://discussions.tomtom.com/t5/GO-400-500-600-5000-6000-MyDrive/GO6000-Speed-Camera-Subscription-expired-yet-still-valid/td-p/721410
  13. Toetsenbord indeling is onafhankelijk van de gekozen taal. Je kan ook even op de TT-side de handleiding van jouw apparaat er voor raadplegen (onder support).
  14. Zoeken op internet, zoals bij: poiplaza.com De content van TThome wordt door TT niet gesupport en daarom ook niet beschikbaar gesteld voor NAV3(4) gebruikers. Jammer, maar helaas. Je kan eventueel een (2e hands) NAV2 gebruiken om alsnog die content te kunnen benaderen.
  15. Heeft dacht ik te maken met een (bekend) probleem bij de mapshare-updates. Daar wordt aan gewerkt door TomTom.