ilper

Leden
  • Content count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ilper

  • Rank
    10+ poster
  1. 1: Het lijkt er op dat de accu van de tt niet in orde is. Een te grote inwendige lekstroom. Dit zou ik niet accepteren als het een nieuw apparaat is. Even met kalmte doorbijten bij TT support. Sterkte! 2: Bij mijn Go 750 Live dendert de aanslag op het touchscreen ook. Misschien ligt het aan mijn vinger, alhoewel ik er verder geen problemen mee heb. :unknw: Ik ben nog op zoek naar een pen met een zachte tip waarmee het bedienen aanzienlijk beter zal gaan. 3. Onlangs een garantie omruil apparaat gekregen wegens vele klachten. De vorige tt startte ook steeds opnieuw op maar de nieuwe niet meer. Als jouw tt steeds herstart dan klopt er dus iets niet. 4.Geen ervaring mee.
  2. Epiloog: Gisteravond kwam mijn live service weer in de lucht. Mijn TT apparaat herstartte nog een keer en alles werkte weer. Ik heb van TT support nog een mailbericht gekregen wat geen informatie bevatte, dus heb ik de vraag gesteld wat de oorzaak was en wat er nu aan gedaan is. Mijn abonnement is gister omgezet waardoor het weer ging werken. Wat dat omzetten inhoudt is niet helemaal duidelijk maar het lijkt er op dat mijn oude abonnement corrupt is geraakt en dat er een nieuw abonnement is aangemaakt met dezelfde gegevens. Hopelijk kan ik nu eindelijk zorgeloos van mijn TT gebruik gaan maken. Nergens meer aankomen!
  3. Vervolg: Mijn tt is weer retour en de microfoon werkt weer, je kunt er nu gewoon in praten ipv schreeuwen. Echter ben ik nog niet helemaal te 'spreken' over de bediening. Bij het bedienen van het scherm dendert de aanslag op het scherm en vaak schiet de bediening een paar schermen verder dan ik wil. Maar goed, als ik een pen ofzo gebruik dan zou ik me er mee kunnen redden. In het verslag van de servicedienst stond: "IW01 SUDDENLY STOPPED WORKING" en het apparaat is in zijn geheel vervangen. "Dan ben ik gelukkig van alle problemen af" dacht ik. Maar nu werkt de live service niet meer. Het verticale balkje aan de rechterkant blijft zoeken. Ik heb uiteraard eerst het nieuwe apparaat aangemeld via tom tom home en alle updates ge
  4. Als je je oude mapsetting overgezet hebt en je tt loopt er op vast, kun je ook nog proberen je tt te bedienen via Tom Tom home op je pc. Misschien werkt dat wel en wordt het bestand daarmee omgezet naar de juiste structuur van de nieuwe kaart. Het is maar een idee, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. :unknw:
  5. Klopt! Ik wa(a)s nog iets te voorbarig.
  6. Ik heb geen truck en ook geen mautkast. Op zich lijkt het me wel wat maar nu even niet. Wat ik wel heb gevonden aan informatie is het volgende: TT heeft EPT en Garmin heeft WAAS. EPT is bedoeld om te navigeren tussen hoge gebouwen en in tunnels. Zie ook: http://www.tomtom.com/nl_nl/products/car-n...-live-6-months/ en http://nl.wikipedia.org/wiki/Wide_Area_Augmentation_System Het EPT systeem zit alleen op de GO 950 LIVE. Maar ik gebruik een GO 750 LIVE. Dus de enige conclusie die ik tot nu toe kan trekken is dat mijn apparaat alleen verder 'navigeert' op de snelheid waarmee je de tunnel in rijd met een kleine correctie wanneer je de tunnel weer uit komt. In Nederland werkt dat wel want hier zijn de tunnels niet zo lang. Echter zijn er ook langere tunnels. De reeds besproken Gothardtunnel is ruim 16 km lang en in Noorwegen bestaat een tunnel van 24 km lang. Dan wordt de afwijking wel steeds groter als je geen EPT op je TT of WAAS op je Garmin hebt. En als je in een tunnel moet remmen omdat er een file ontstaat dan klopt er ook niets meer van. Er zijn dus wel al systemen voor die in een aantal tunnels aanwezig is en dan is het dus een kwestie van een duurder apparaat kopen om hiervan gebruik te kunnen maken. bv. de Go 950 LIVE. Ik ben in dat geval blij dat mijn GO 750 LIVE toch nog iets aangeeft zonder EPT. En gelukkig sta ik bijna nooit in de file.
  7. Is re-radiating het zelfde als WAAS waar Garmin het over heeft? In de meeste tunnels heb je ook gewoon radio ontvangst. Dus waarom geen re-radiating? Ik vind dat dit gerealiseerd zou moeten worden. In mijn vorige auto zat een ingebouwde VDO Dayton uit 2001. Daarmee gebeurde het ook wel dat hij dacht dat ik boven een tunnel op de wegen daarboven reed. Dan werd ik vele malen diverse kanten opgestuurd. Heb ik niet gedaan natuurlijk, maakt zo'n rommel. Als er re-radiating zou zijn dan zou dit niet meer voorkomen en werkt de navigatie gewoon door. Ik ken ook tunnels, niet in Nederland, waar afslagen in zitten.
  8. In sommige tunnels in binnen- en buitenland navigeert mijn TT gewoon door. Ten minste, je ziet de cursor door bewegen, maar dan met een kleurloos scherm. Zodra je de tunnel weer uit bent dan schakelt het scherm weer naar kleur en soms met een kleine correctie 'loopt' het beeld door. Er zijn ook tunnels waar het beeld stil gaat staan en pas weer verder gaat als je de tunnel weer uitkomt. Dan zie je het beeld een groot stuk verspringen. In de Zeeburgertunnel loopt hij door, in de Elbetunnel ook. Maar in andere minder bekende tunnels niet. Hoe kan een TT nu weten hoe snel je rijdt en waar je bent in een tunnel? Zou er in de grote bekende tunnels een ondersteuning zitten voor t.b.v. navigatie?
  9. Bedankt! Ik ben er wel van overtuigd dat als het apparaat goed werkt dat het dan de juiste keuze is tussen de merken van navigatieapparatuur, met name om de live service. En ik begrijp ook dat een apparaat kapot kan gaan. Maar ik stoor me voornamelijk aan het feit dat mijn klachten over mijn TT niet serieus afgehandeld zijn. En als ik iets vergeet op te sturen of geen aankoop bewijs kan laten zien dan is er voor mij geen genade en wordt er bijna van uit gegaan dat ik het apparaat gestolen heb. Maar als TT een steekje laat vallen dan is het: "Sorry, zo gaat het nu eenmaal". En heb ik dat maar te accepteren. Ik vraag me af hoeveel keer ik hem op zal moeten sturen voordat de problemen opgelost zijn. Maar.............nu hij voor de tweede keer opgestuurd is zou hij naar de tweede lijns servicedienst gaan. Dat geeft weer enige hoop.
  10. Ik heb nu spijt van mijn aankoop. Wat heeft je doen besluiten om weer een TT te kopen?
  11. Even een update: Weer terug van vakantie kontakt opgenomen met TT support, alle afwijkingen en klachten besproken en mijn apparaat opgestuurd naar de servicedienst in 's Hertogenbosch. Inmiddels had ik ook de aankoopbon ontvangen en een kopie meegestuurd. Je krijgt vooraf een aantal emails met o.a. een formulier om uit te printen. Deze plak je dan op het pakketje. Op dit formulier staat een barcode en trackingnummer voor UPS. Dat gaat allemaal goed als je de instructies die je via de mail krijgt goed leest. Na een week heb ik het apparaat weer terug in een mooi kartonnen doosje. "Lekker snel - en garantie - mooi!" Dacht ik. Maar na de eerste test bleken de klachten nog steeds aanwezig te zijn. Nog steeds moet ik me de longen uit het lijf schreeuwen om een reactie te krijgen van het apparaat. "Herhaal....herhaal." zegt hij steeds. Er waren nog een paar andere problemen mee maar die kun je niet even snel testen. (trage bediening, soms geen herkenning via usb en soms verkeerde bedieningsschermen.) Ik ga ervan uit dat geen van de genoemde klachten serieus nagekeken zijn want na het opstarten van het apparaat moest ik eerst mij thuislocatie instellen en dezelfde procedures doorlopen als wanneer je hem net gekocht hebt. Als hij bij de servicedienst goed gecheckt was dan zou dat al gedaan zijn. Er zat ook een brief bij van de servicedienst met de mededeling dat er nieuwe software op is gezet en dat ik deze moest updaten d.m.v. TT home. Zo gezegd zo gedaan. Maar de klachten zijn nog steeds niet opgelost. Nogmaals TTsupport gebeld met de mededeling dat de problemen niet opgelost zijn en dat ik daar niet blij mee ben. Ik heb twee keer moeten bellen want bij de eerste helpdeskmedewerker werd zomaar de telefoonverbinding verbroken. Iedere keer moet je weer het hele verhaal vertellen,........om gek van te worden. De tweede medewerker begreep mijn frustratie en heeft aangeboden om nogmaals het apparaat ter reparatie aan te bieden. Deze keer met het uitdrukkelijke verzoek aan de servicedienst om ook de genoemde klachten serieus te behandelen en niet alleen er nieuwe software op zetten. Ik vraag me af waarom dat niet de eerst keer is gedaan. Het lijkt er op dat het vervangen van de software een vaste procedure is en dat daarmee de meeste problemen opgelost worden. Binnen enkele minuten zou ik weer een aantal mails krijgen. Maar door een storing op de mailserver van de helpdesk van TT is dat tot heden nog niet gelukt. Ik word hier wel een beetje moedeloos van. Tevens zijn door het vervangen van de software alle favorieten uit mijn TT verdwenen. En ik ben veel tijd kwijt aan alle telefoongesprekken, software updaten en verzendactiviteiten. En mijn abonnement op de liveservice loopt door, waar ik een aantal weken geen gebruik van kan maken. Ik ben duidelijk geen tevreden klant.
  12. In de doos van mijn 750 LIVE zat ook geen docking station. Ik ben het met je eens dat het een onhandig gedoe is zo los op je bureau. Je zit er een beetje op te wachten dat hij een keer op de grond valt of dat er krassen op komen. Wel heb ik een hele mooie hard cover gekocht. Daar leg ik hem dan in als ik via de pc werk. http://www.tomtom.com/nl_nl/products/acces...ry-case-for-go/
  13. Gelukkig geen saai onderwerp. Maar waarom heb ik dit nu weer? Met zo veel tom tom's op de weg is het bijzonder te noemen dat ik de enige ben met dit probleem. Of misschien weten sommige tom tom bezitters niet dat er iet mis is met hun apparaat omdat ze bepaalde functies niet gebruiken. De tom tom heb ik geleverd gekregen bij een auto die ik in december vorig jaar heb gekocht. Wel garantie, maar geen aankoopbewijs. Daar moet ik nog achter aan. Maar ik denk dat ik eerst op vakantie ga.......met de tom tom uiteraard, want hij is wel gewoon te gebruiken.
  14. Ik heb blijkbaar een saai onderwerp gekozen in dit forum. Er is nog geen reactie op gekomen. Wat ik nu nog kan melden is dat TT support het apparaat voor garantie wil laten ophalen en het in behandeling nemen.
  15. Ik heb sinds een paar maanden een TT 750 GO LIVE Nu ben ik er achter gekomen dat het ontvangst van de microfoon in de TT waar je de boodschap moet inspreken heel zwak is. Wanneer je iets inspreekt dan zie je ook op de vu meter geen uitslag. Pas als je met je mond heel dicht bij de TT zit dan komt het geluid op een redelijk niveau binnen. Maar dat rijd niet zo prettig. Het niveau is ongeveer 20% van wat het zou moeten zijn. Enige tijd geleden toen ik het voor de eerste keer wilde proberen werkte het nog wel goed. Blijkbaar is er een instelling veranderd in het opnameniveau van de microfoon. Alleen kan ik die instelling nergens vinden. Heeft iemand anders ook deze ervaring en weet iemand waar ik dit kan instellen? Of is er andere oplossing? Het apparaat is niet gevallen of op een andere manier beschadigd. Tevens is er een probleem met het handsfree bellen via blue tooth. Ook daar gebruik je de microfoon om terug te praten. Dat is dus ook veel te zacht. Bij TT support kom ik niet verder dan een software check via de pc. Wanneer ik meer vragen ga stellen dan krijg ik hele statische antwoorden terug met checklijstjes om je TT apparaat op te sturen. Daarin staat niet eens waar naar toe.