Even een update:
Weer terug van vakantie kontakt opgenomen met TT support, alle afwijkingen en klachten besproken en mijn apparaat opgestuurd naar de servicedienst in 's Hertogenbosch. Inmiddels had ik ook de aankoopbon ontvangen en een kopie meegestuurd.
Je krijgt vooraf een aantal emails met o.a. een formulier om uit te printen. Deze plak je dan op het pakketje. Op dit formulier staat een barcode en trackingnummer voor UPS.
Dat gaat allemaal goed als je de instructies die je via de mail krijgt goed leest.
Na een week heb ik het apparaat weer terug in een mooi kartonnen doosje. "Lekker snel - en garantie - mooi!" Dacht ik.
Maar na de eerste test bleken de klachten nog steeds aanwezig te zijn. Nog steeds moet ik me de longen uit het lijf schreeuwen om een reactie te krijgen van het apparaat. "Herhaal....herhaal." zegt hij steeds.
Er waren nog een paar andere problemen mee maar die kun je niet even snel testen. (trage bediening, soms geen herkenning via usb en soms verkeerde bedieningsschermen.) Ik ga ervan uit dat geen van de genoemde klachten serieus nagekeken zijn want na het opstarten van het apparaat moest ik eerst mij thuislocatie instellen en dezelfde procedures doorlopen als wanneer je hem net gekocht hebt. Als hij bij de servicedienst goed gecheckt was dan zou dat al gedaan zijn.
Er zat ook een brief bij van de servicedienst met de mededeling dat er nieuwe software op is gezet en dat ik deze moest updaten d.m.v. TT home.
Zo gezegd zo gedaan. Maar de klachten zijn nog steeds niet opgelost.
Nogmaals TTsupport gebeld met de mededeling dat de problemen niet opgelost zijn en dat ik daar niet blij mee ben.
Ik heb twee keer moeten bellen want bij de eerste helpdeskmedewerker werd zomaar de telefoonverbinding verbroken.
Iedere keer moet je weer het hele verhaal vertellen,........om gek van te worden.
De tweede medewerker begreep mijn frustratie en heeft aangeboden om nogmaals het apparaat ter reparatie aan te bieden. Deze keer met het uitdrukkelijke verzoek aan de servicedienst om ook de genoemde klachten serieus te behandelen en niet alleen er nieuwe software op zetten. Ik vraag me af waarom dat niet de eerst keer is gedaan. Het lijkt er op dat het vervangen van de software een vaste procedure is en dat daarmee de meeste problemen opgelost worden.
Binnen enkele minuten zou ik weer een aantal mails krijgen. Maar door een storing op de mailserver van de helpdesk van TT is dat tot heden nog niet gelukt.
Ik word hier wel een beetje moedeloos van.
Tevens zijn door het vervangen van de software alle favorieten uit mijn TT verdwenen. En ik ben veel tijd kwijt aan alle telefoongesprekken, software updaten en verzendactiviteiten. En mijn abonnement op de liveservice loopt door, waar ik een aantal weken geen gebruik van kan maken.
Ik ben duidelijk geen tevreden klant.