S.A.Bouma

Leden
  • Content count

    221
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About S.A.Bouma

  • Rank
    200+ poster
  • Birthday 11/09/1964

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Leusden
  • Mijn TomTom
    TT Go Caravan & Camper
    Navcore 12.055
    Kaart Europe_Camper v 920
  1. >knip< We gaan niet op de persoon spelen.
  2. Zeer opbouwende reactie, voegt echt iets toe. Als moderator zou je beter na moeten denken voor je zoiets plaatst.
  3. Al sinds afgelopen dinsdag last van dit probleem. Als ik het bij 99%, 0 seconden te gaan vervolgens nog 1 1/2 uur aan mijn PC laat hangen slaagt uiteindelijk de update. TomTom al gemaild en de enige oplossing die zij gaven was cache legen maar dat helpt, net als resetten tot tromgeroffel en verwijderen en opnieuw installeren van MyDrive. Hoop dat TomTom ondanks de kerstvakantie dit snel oplost.
  4. Geloof niet dat ik het zo ongenuanceerd breng. Internet Explorer ( niet Exploder ) bestaat naar mijn idee al vele malen langer dan TomTom en Google Chrome. Dat TomTom het niet voor elkaar krijgt om altijd correct met IE te kunnen werken zegt wel degelijk iets over TT maar goed laten we dat verhaal maar laten rusten zo veel mensen zoveel wensen. Dat u verder beweert dat mijn PC vol staat met virussen dat ik dit TT aanreken raakt kant nog wal. Wat een virusscanner wel voorkomt is dat er mogelijke downloaden van schadelijke software word voorkomen. Niet meer en niet minder. Wie zegt dat TT geen malware in zijn software meestuurt om uw doen en laten te bekijken? De kans is klein maar toch het zou mogelijk kunnen zijn, let wel ik zeg "het zou mogelijk kunnen zijn " en niet dat het zo is. Ik bepaal graag zelf middels door mij zelf gekozen firewall en virusscanner wat ik wel en niet toe laat. Het moet niet zo zijn dat TT bepaalt of ik beveiligingssoftware uit moet zetten om bijvoorbeeld een nieuwe kaart binnen te halen. Zelfs Microsoft beseft dit en laat mij zelf bepalen welke beveilingssoftware ik gebruik en maakt het zelfs dan nog mogelijk om updates zonder problemen te downloaden en te installeren. Het gebeurt mij net iets te vaak dat bepaalde leden van dit forum mensen persoonlijk aanvallen op commentaar op "hun" TomTom. Een mening is maar een mening waar men mee kan doen wat men wil. Lees het, wees het er wel of niet mee eens, kom met een tegenmening of vergeet het gewoon als je het er niet mee eens bent. Maar laat het daar gewoon verder bij, zo kan iedereen zonder andere randverschijnselen lezen wat men positief of negatief van TT en zijn apparaten vind en daar een eigen "waarheid" uit kan destileren. Wilde het hier verder maar bij laten , lees voortaan wel alleen of iemand nog iets nuttigs heeft te melden.
  5. Volwassen opmerking voor een zogenaamde 750+ poster die dan ook nog eens VIP kid is. O sorry het natuurlijk VIP lid, al zou het eerst in dit geval beter passen. On topic maar weer dan !
  6. Had gisteren helaas hetzelfde probleem. Na een reset van mijn apparaat en gebruik maken van google chrome in plaats van Internet explorer lukte het uiteindelijk wel. Vind het echter nog steeds van de zotte dat het TT niet lukt om hun apparaten fatsoenlijk met Inter Explorer te laten updaten. Het blijft iedere keer wel weer wat gezeur opleveren. Ook blijven ze bij TT roepen dat je je virusscanner uit moet zetten. Dat programma zit er niet voor niets op TomTom , dat zouden jullie moeten weten. Zelf alles dicht timmeren om te voorkomen dat er "gesleuteld" kan worden maar onder tussen wel derden opleggen dat ze verplicht met bepaalde software moeten werken en alles wat veilig is uit moeten zetten. Hypocriet?
  7. TomTom adviseert dan ook altijd om Google Chrome te gebruiken en alles wat maar enigzins veilig is voor je PC ( firewall, virusscanner, bedenk het maar ) vooral uit te zetten. Alleen dan zal het vlekkeloos werken. Denk dat je binnen kort ook eerst je rekeningnummer en je pincode alvast even moet intypen, dan ligt die ook alvast klaar voor het grijpen.
  8. Nieuwe naam, nieuw jasje verder oude meuk. MyTomTom , MyDrive hoe je het ook verder noemt het blijft nog steeds een niets kunnend iets.
  9. Leuk nieuw jasje, verder niets nieuws toch? Als je MyDrive software download en installeert heb je nog steeds domweg MyTomTom, dus waar hebben we het weer over? Juist TomTom introduceert weer eens iets wat nog niet af is, niets nieuws onder de zon dus.
  10. Ik denk dat u een goed toestel heeft gekocht, maar mss een beetje te vroeg. Als de beloofde updates zijn gerealiseerd zult u ongetwijfeld tevreden zijn! Het feit dat schrijft "misschien een beetje te vroeg" raakt eigenlijk wel de kern maar is het niet belachelijk dat dit zo is! Naar mijn idee is TT zo'n beetje het enige bedrijf dat tegenwoordig apparaten in de markt weg zet die niet "af" zijn en ze lijken er nog mee weg te komen ook. Zou het niet zo moeten zijn dat je eerst iets volledig af maakt en het dan pas aanbied, ik denk nu dat de eerste apparaten van de nieuwe serie al op zijn voordat alle beloofde functionaliteit er is. Bij de 1000 en 1005 serie is dit niet veel anders. Als je leest dat mensen al drie jaar een 1000 in gebruik hebben en deze al bijna aan het eind van levensduur geraken terwijl alles wat bij deze apparaten ooit belooft is nog nooit uitgekomen is. TomTom maakt aparaten die uitstekend kunnen navigeren maar TomTom maakt nooit meer iets echt af en dat is het hele probleem, de winstmarges zijn belangrijker dan een volledig tevreden gebruikers groep. Even weer on topic. Ik zou voor de 6000 gaan en maar hopen dat ie het nog doet als ie eindelijk echt af is.
  11. Bijbehorende account overzetten naar andere eigenaar lijkt mij. Dus het mailadres en wachtwoord wijzigen en de nieuwe eigenaar kan als alles goed werkt zijn adres gegevens daarna ingeven. Het is echt zo simpel als het lijkt.
  12. Lekker op tijd met je reactie! Zal maar aannemen dat je ineens het licht zag.
  13. Wat dacht je er van om dan toch maar eens met TomTom te bellen en hun je probleem voor te leggen? Ok ze hebben MyTomTom niet onder controle maar doorgaans kunnen ze je wel goed helpen als je even de moeite neemt om hun te bellen.
  14. Dit ligt niet aan je apparaat maar aan TomTom. Zij hebben MyTomTom zo goed onder controle dat dit soort fouten na enkele jaren in gebruik zijn nog steeds optreden. Ik heb het zelfde met mijn TT Go 1005 Camper & Caravan. Ervaring leert dat er niets met het apparaat is en de volgende keer update hij weer normaal, MyTT blijft met regelmaat na update toch spook updates aanbieden. TomTom belooft al ongeveer een jaar een mega update van MyTomTom die dit soort fouten op zou lossen maar ik ben bang dat ze er ondertussen zelf al niet meer in geloven dat ze MyTT ooit onder controle gaan krijgen. Heb hier regelmatig over gebeld en gemaild en alle medewerkers die ik heb gesproken geven toe dat MyTT een slecht idee is geweest maar ook zij krijgen het nier vooelkaar dat de directie en ontwikkelaars van TT met iets fatsoenlijks komen. Waarom zou je iets voor je klanten doen als het grote geld ( de aanschaf van het apparaat ) al binnen is, dat zijn allemaal bijkomende kosten en daar houd TT niet van.
  15. TomTom is dus blijkbaar wederom nieuwe apparaten aan het verkopen die navigeren maar alles daarom heen is weer eens niet af. Nou succes Go 6000 kopers, alle beloofde functionaliteit in MyTomTom voor de 1000/1005 serie is nog niet eens af/ opgeleverd dus dat belooft ook wat voor jullie. Goed bezig TomTom!