der Rudi

Leden
  • Content count

    180
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About der Rudi

  • Rank
    100+ poster

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  1. Opgelost. Ik heb vandaag de helpdesk gebeld. Aanvankelijk verliep het gesprek niet zo geweldig omdat de man in kwestie me niet bepaald kundig overkwam. Op een gegeven zei hij zelfs dat we nu alles geprobeerd hadden en hij het ook niet meer wist en dat hij zou nagaan of de server er misschien gewoon uit lag. Ik zie dat dat echt onmogelijk de oorzaak kon zijn want dan had hij al duizenden telefoontjes gekregen de afgelopen dagen omdat niemand er dan in kon komen ............. Maar enfin, hij zei dat hij contact zou opnemen met de technici en me dan zou terugbellen. En ja hoor, na 15 minuten belde hij me terug. Ik moest toen weliswaar terug naar fabrieksinstellingen maar na me opnieuw te hebben aangemeld etc. ging het ineens goed. En wat ze gedaan hebben weet ik niet maar ik heb er in elk geval een jaar extra LIVE-services bijgekregen. Want nu staat er ineens bij de LIVE-services dat verlenging per 7-11-2016 nodig is. En dat was nadat ik hem deze week met een jaar verlengd had (en ik vanaf toen die problemen kreeg) 7-11-2015. Dus: probleem opgelost. Ach en die paar zaken die ik inmiddels al opnieuw heb ingesteld? Het zij zo. Dank voor de reacties.
  2. Herzon, Dank, maar heb ik al geprobeerd; helpt niet. Ik bel ze morgen wel op als ik tijd heb.
  3. Ik kreeg deze week een mail om mijn LIVE abonnement te verlengen. Dat heb ik gedaan (50 Euro). Maar vanaf dat moment krijg ik geen toegang meer tot de TOMTOM server. De GSM-dataverbinding is wel actief. Hij kan alleen geen verbinding krijgen met de Tom Tom server. Als ik naar de LIVE-diensten kijk op de 1005 Live dan blijkt de verlenging keurig verwerkt te zijn. Ben ik de enige?
  4. Nieuwe situaties rondom Brunssum en omgeving keurig verwerkt. Een nieuwe verbindingsweg die er nog niet zolang is staat er op.
  5. Is het niet zo dat je tot 90 dagen na je aankoop alsnog recht heb op de dan geldende nieuwste kaart? Dan zou het dus geen mazzeltje zijn maar gheeel volgens afspraak. En als je lifetimemaps erbij hebt gekregen dan heb je uiteraard constant recht op de nieuwste kaart. Zo heb ik 2 weken geleden een nieuwe 1005 gekocht en kreeg zojuist de 9.10 als update aangeboden op de PC.
  6. Brummi, Het zal allemaal kloppen wat je schrijft en berekent. Sterker nog: ik gaf al aan dat je gelijk hebt. Maar soms zijn er dingen die je niet kunt berekenen of logisch kunt beredeneren. En dat is met name als emoties een rol gaan spelen bij je aanschaf. Ik vind het prachtig om te zien waar er files staan in mijn omgeving, waar dan ook. En daar heb ik graag geld voor over (ervan uitgaande dat hij over iets meer dan 2 jaar weer de geest geeft; als dat zo is: het zij zo). Een Ferrari kopen heeft niets met verstand te maken, maar alles met emotie. En een Ferrari is absoluut niet de beste auto die er gemaakt wordt. En ik besluit maar weer met: jij hebt een Navigon, ik een TT; iedereen happy. PS Ik zou het niet in mijn hoofd halen om op een Navigon-forum te zitten met alleen maar het doel het merk af te kraken; maar zo heeft ieder zijn hobby. En wat je reactie ook zal zijn: ik zal er niet op reageren.
  7. Op welk moment kun je dan kiezen voor die optie 'maximum snelheid)? Waar geef je dat op?
  8. Brummie, Je hebt gelijk. Alleen zie ik het heel anders. Als ik naar huis rij kan ik een paar routes nemen. Op 2 ervan staat regelmatig een file (provinciale/lokale wegen). En met HD-traffic zie ik precies welke weg ik het beste kan nemen. En ik weet dat hij het altijd bij het rechte eind heeft; dat heb ik wel eens gemerkt als ik toch de met file-aangemerkte weg probeerde te nemen. En dat is mij dat bedrag wel waard. Zo simpel is het. Daarnaast ben ik een kaartfreak; dus de zoommogelijkheden om dat te zien van mijn omgeving wat ik wil (in een grote straal of een kleine straal om mijn lokatie) terwijl ik rijd (al dan niet met een route ingepland) vind ik top. Dus ik heb met veel plezier een nieuwe gekocht. En zolang ik hem nu zal gebruiken hoef ik ook niet voor nieuwe kaarten te betalen. Dus ik vind het prima. En over twee jaar? Ach, wellicht koop ik dan weer het nieuwste model (mocht hij gecrashd zijn). Je kunt alles omrekenen in geld; maar lol en je ergens lekker bij voelen is ook fijn en niet in geld uit te drukken. Jij hebt een Navigon, ik een TT; iedereen happy.
  9. Ik heb inmiddels de 1005 gekocht. Het grotere scherm viel me wel ietsje tegen; dat is te verwaarlozen. Maar goed: ik heb weer een werkende. En ja, ondanks alles is door de HD Traffic een TT voor mij hèt navigatieapparaat; in mijn optiek heeft hij hierdoor geen concurrentie.
  10. Dank; heb inmiddels de 1005 gekocht zonder me er zorgen over hoeven te maken. Had wel gedacht dat die 1005 ietsje groter zou zijn dan de 1000 maar dat verschil is al met al te verwaarlozen; snap nu dat ze de 1000 niet meer verkopen.
  11. Ik neem aan dat de magneetsluiting bij beide types geheel identiek is (even breed, etc) en dus dat ik ze voor beide types gebruiken kan? Ik heb die aansluiting namelijk laten inbouwen en nu is de 1000 gecrashd en wil ik als vervanger de 1005 kopen.
  12. Ik heb van alles geprobeerd; heb hem zelfs weer in de herstelmodus gekregen en nadat hij alles had gedownload heb ik hem na een paar minuten heel even 2 seconden van de mytomtom afgehaald en er weer aangezet; maar nee hoor. Mijn vrouw wordt 'gek' van de trommels telkens bij het resetten .............. Dus dan maar een nieuwe; dan ga ik maar direct een 1005 halen met lifetime-kaartupdate; dan heeft het nog een klein voordeeltje. Ik neem aan dat de aansluiting bij de 1005 hetzelfde is als bij de 1000 (hetzelfde formaat magneetklik-verbinding); want die heb ik laten inbouwen/wegwerken in het dashbord.
  13. Na 2 jaar praktisch zonder problemen de Go Live 1000 gebruikt te hebben denk ik dat het nu definitief voorbij is. Terwijl ik een rotonde-correctie wilde markeren bleef hij als het ware 'hangen'; vervolgens bleef hij constant opstarten. Ik heb de bekende restart gedaan (lang vasthouden tot de trommels) en ook de 'bekende' truc om na de trommels de aan/uitknop alsnog ingedrukt te houden tot het biosscherm komt en dan 3x snel aan/uit indrukken. Dat laatste heb ik misschien wel 10x geprobeerd tot ik uiteindelijk dat ronddraaiende radertje kreeg op mijn tomtom-scherm. Vervolgens sloot ik hem aan op mytomtom aan, hij begon 62Mb te downloaden, hij gaf de melding dat hij aan het herinstalleren is en ik dacht van: 'nu gaat het goedkomen'. Maar nee; nadat hij 100% had gedownload krijg je het scherm dat je nog even moet wachten en dat het systeem nog aangekoppeld moet blijven tot het moment dat hij zelf weer opnieuw opstart. Het scherm van de TT gaf een klein TT-beeldscherm in het midden en rondom het schermkader een rode rand. Maar na 3 uur wachten bleef de mytomtom software maar dat kleine ronddraaiende radertje tonen en mij restte niets anders dan loskoppelen. Ik had geen andere keus; wachten had geen zin meer. En sindsdien lukt natuurlijk niets meer en niets helpt. Ik heb na talloze pogingen nog een keer na het biosscherm opnieuw de mogelijkheid gehad om weer alles te downloaden maar na 100% gedownload te hebben bleef hij opnieuw hangen in dat scherm (nog even wachten, niet loskoppelen) en startte hij niet meer vanzelf op. Dus ik ben bang dat het over is. Suggesties?
  14. Dat zal niet de eerste keer zijn. Het is dat ik hd traffic echt helemaal geweldig vind; want anders was tomtom allang in de vuilnisbak ............... Maar ja, ik ben niet de enige die over die organisatie praat. Ik denk dat ik daar maar eens directeur wordt; lijkt me een makkelijk baantje; je maakt er een puinhoop van, je lost niets op, je houdt klanten ontevreden en toch elke maand kassa ....................