Franskia

Leden
  • Content count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Franskia

  • Rank
    5+ poster
  1. Mijn Start52 met LifeTime Maps kreeg geen nieuwe kaarten aangeboden. Na contact met TT werd medegedeeld dat dit kennelijk vaker voorkwam en werd als tijdelijke oplossing aangeboden het systeem te resetten. Nadat ik dit 2 keer had gedaan was er nog steeds een oude kaart op mijn systeem. Het volgende advies was om de aan/uit knop lang ingedrukt te houden. Nadat ik dat had gedaan werd MyDrive actief en begon te downloaden en daarna te installeren, maar ik kreeg vrij snel de melding dat het mislukt was. Vervolgens meldde de Start52 dat er geen kaart aanwezig was en ik deze moest downloaden. MyDrive geeft echter aan dat mijn systeem up to date is. De helpdesk van TT geeft nu geen reactie en ik zit met een niet bruikbaar systeem, waar geen kaart meer op staat. Ook in MyDrive kan ik nergens een kaart vinden. Hoe krijg ik het systeem weer aan de praat en kan ik mijn kaart downloaden ??
  2. Ik heb een TomTom Start 52 Europa en gebruik hierbij de aansluitkabel voor verkeersinformatie, maar ben er inmiddels achter dat deze niet werkt. Krijg geen verkeersinformatie meer door terwijl dit met mijn oude XL wel werkte. Moet ik nog iets aparts instellen ??
  3. Bij de 3e poging werd ik telefonisch wel geholpen. Bleek dat bij de update een verkeerde kaart was gedownload. Kon vervolgens de juiste kaart downloaden, na het verwijderen van de onjuiste, waarna het probleem was opgelost.
  4. Dan krijg je te horen dat dit systeem vanaf 1 januari niet meer wordt ondersteund, m.a.w. zoek het zelf maar uit. Zij bieden een update aan en na installatie werkt je systeem bijna niet meer, maar een oplossing wordt niet meer geboden. Ben er inmiddels achter dat de resetknop ook niets doet. Na deze 20 seconden ingedrukt te hebben, is er niets veranderd. Ik kan wel nog gebruik maken van de ingevulde bestemmingen en poi's in de directe nabijheid.
  5. Heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. Zie ook een melding als ik een plaatsnaam wil invullen: Geen steden gevonden. Ik denk dat er bij de update toch iets fout is gegaan. Heeft TomTom het toch voor elkaar om mij een nieuw apparaat te willen aansmeren.
  6. Gisteren mijn XL geüpdated en laatste kaart opgehaald. De ondersteuning is per 1 jan. 2019 afgelopen maar dit had ik nog tegoed. Na de update werkte alles weer goed, totdat ik een adres wilde invoeren waar ik naartoe wilde. Kwam iedere keer in een scherm met Monaco erop, maar kon verder niets invoeren. Zowel invoeren adres als postcode komen iedere keer in Monaco uit. Hoe kom ik hier vanaf ??
  7. TT is soms denk ik wat royaal met het sturen van emails over nieuwe kaarten. Ik kreeg recent (6.3.11) bericht dat ik mijn nieuwe kaart kon downloaden, maar ik had de laatste versie (865.3245) al op mijn TT XL 2.
  8. Ik heb dit probleem ook (TT XL IQroutes v2) en vroeg me af of er inmiddels al een oplossing is.