Nitro

Leden
  • Content count

    70
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Nitro

  • Rank
    50+ poster
  1. Zojuist NavCore 8.351 voor GO 940 binnengehaald!
  2. Wellicht zal de navcore van de XL LIVE ook geschikt zijn voor gebruik op de XL HDT?
  3. De instructies zijn toch duidelijk. Wel even goed lezen wat er staat natuurlijk. De hele map weggooien is niet zo handig, want er zijn ook bestanden die niet in de ZIP zitten en die je nog wel nodig kunt hebben (bitmaps, OV2, DCT e.d.) Als er nog oude DAT bestanden in de kaartmap staan, gewoon overschrijven vanuit de nieuwe ZIP. Kortom: backup terugzetten, opnieuw beginnen en doen wat er staat in de instructies van de helpdesk. Als je het niet begrijpt, dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen en contact opnemen met de helpdesk. Of een handige kennis inschakelen
  4. ING Rentepuntenwinkel: ¤ 239,50 + een beetje rentepunten
  5. Helaas pindakaas, FireTom werkt helaas niet met x40 LIVE apparaten, dat staat ook op de FireEagle websites. Komt waarschijnlijk omdat de in de x40 ingebouwde Vodafone SIM kaarten slechts beperkte connectitiveit bieden, alleen met enkele TomTom (proxy) servers. Niet met de FireTom servers in ieder geval. W
  6. Roamingmogelijkheid werd eerder aangekondigd per eind 2009 begin 2010. Over kostenmodel is bij mijn weten nog geen uitspraak gedaan. In de tussentijd een tip voor mensen die (zoals ik) een Nederlands LIVE (of HDT) abonnement hebben: koop aanvullend een USB TMC antenne voor het buitenland. Wordt al verkocht voor minder dan ¤ 30, dus veel goedkoper dan de actieve mount waarin TMC is ingebouwd. Je plaatst hem tussen je huidige autolader en je TomTom in. De TMC radiotuner zit in de USB kabel verwerkt en de ontvangst is prima. Werkt prima samen met LIVE/HDT: zodra je de grens over bent en de Vodafone dekking valt weg, neemt TMC het naadloos over. Kom je terug in Nederland, dan schakelt hij weer gewoon naar LIVE over!
  7. De links in de mij toegezonden e-mail werkten niet en ik ontving er een bericht achteraan dat de mail per abuis was verstuurd. Hierover navraag gedaan bij de service desk. Daar wordt ik geadviseerd een scratchcard te kopen bij Dixons, Halfords, Mediamarkt of ANWB! Dus geen ¤ 59,95 maar ¤ 99,95 voor een jaarabonnement...???
  8. Aanbod alleen geldig op 1 april? :lol: Edit: ik heb nu zelf ook deze aanbieding in mijn mailbox. ¤ 5 per maand is een prima deal! (En voor het buitenland een USB TMC antenne besteld in de bekende eBay shop voor ¤ 28).
  9. Rijbaanassist werkt niet legaal op een TT One XL. Daartoe moet je een Go kopen of je wenden tot het SE circuit.
  10. Om een lang verhaal kort te maken: de stroomsterkte op een voeding (eenheid ampère, A) is niet de hoeveel stroom die continu wordt geleverd. Het is de hoeveelheid stroom die maximaal kán worden afgeleverd aan de aangesloten apparaten. Zolang het aanbod de vraag overstijgt is het goed. Maar we beginnen off topic te raken, en ik geloof dat hier een spanningsveld begint te ontstaan? :nea:
  11. Het gaat erom dat de spanning goed is. Die is in beide gevallen 5 volt, niet zo vreemd want dat is de standaard spanning van universal serial bus (USB) apparaten. Stroomsterkte van 2 ampère betekent dat de ingebouwde voeding tot maximaal die stroomsterkte kan leveren. Als een TomTom inderdaad minder dan 1,2 ampère nodig heeft (en dat zal wel, want dat is de maximale stroomsterke die een originele TomTom autovoeding levert), dan zit je dus ruim onder het maximum. De in de auto ingebouwde voeding wordt dus nooit overbelast. Gewoon aansluiten die mini USB plug.
  12. Is het voor een gebruiker op dit forum mogelijk om posts (topics en reacties) van een specifieke andere gebruiker (die irritaties oproept) weg te filteren?
  13. Een cosmetische bug in deze navcore (wie weet lezen de TT software engineers mee) : weergave in Advanced Lane Guide scherm van de combinatie doorgetrokken-met-onderbroken-streep (wisselen van baan alleen toegestaan van de ene baan naar de andere en niet andersom). Het ALG scherm geeft dit verkeerdom aan, maar wel consequent. Dit was me al veel eerder opgevallen (volgens mij hebben alle ALG navcores dit), maar ik dacht altijd aan een foutje in het kaartmateriaal. Tot ik van de week in Rotterdam reed en in een verkeerssituatie terechtkwam waarin beide combinaties (doorgetrokken-met-onderbroken streep en onderbroken-met-doorgetrokken streep) tegelijk voorkwamen. En ja hoor, inderdaad: ALG gaf beide precies verkeerdom weer. Dat duidt er op dat het kaartmateriaal correct is en dat de navcore dit verkeerd weergeeft. Nogmaals, dit is een z
  14. Dit klinkt als een probleem met het file systeem. Heb je al eens een schijfcontrole gedaan (chkdsk, error-checking) om fouten op te sporen en te verhelpen? Op mijn GO 940 draait 8.310 prima. Enige fout die ik heb kunnen ontdekken is dat hij bij gesproken instructie "beperk vertragingen" niet een snellere route gaat zoeken, maar alleen de verkeersinformatie op de huidige route gaat voorlezen. De functie "beperk vertragingen" in het menu doet het wel.
  15. De standaard meegeleverde x40 actieve mount heeft mini USB (voor de voeding). De standaard mini USB versie van de TMC waslijn heeft een mini USB doorlus-plug naar ik altijd heb begrepen. Als dat klopt, dan zou je die dus tussen de standaard meegeleverde mount en de voeding moeten kunnen aansluiten. Blijft een feit dat deze TMC antenne staat vermeld bij de x40 accessoires. Staat al op de TomTom website sinds de introductie, dat kan haast geen vergissing meer zijn. Het een hoeft het ander overigens niet uit te sluiten. Bovendien zal de actieve RDS TMC mount die er aan zit te komen, ongetwijfeld beter werken dan de waslijn.