Fouga4

Leden
  • Content count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Fouga4

  • Rank
    25+ poster
  1. @punne heb net de nieuwe kaart (975) voor USA en Canada gedownload. Die voor Europa is er nog niet voor de 6100. Als je overigens in de USA en Canada verkeersinformatie (alleen in bepaalde grote steden) op je 6100 wilt hebben heb je wel een RDS-TMC Traffic Receiver nodig (in een apart aan te schaffen oplaadkabel) want met de ingebouwde simkaart werkt het daar helaas niet.
  2. @jeve1970. Is het probleem inmiddels opgelost? had vandaag hetzelfde probleem. Downloaden bleef hangen op 97% tijdens het downloaden van 3 items. Heb na 15 min mijn TomTom1005 uitgezet (met usbkabel nog in de computer). Opnieuw aangezet. Het installeren begon. Na 100% installeren: u kunt uw navigatie systeem loskoppelen. Nadat ik op OK klikte opnieuw: koppel uw navigatiesysteem niet los. Het installeren van item nr. 3 begon. Daarna alles normaal. Heel merkwaardig. Computer glitch??
  3. @bergguy De "InstallMyTomTomSA" die ik er nu op heb staan is 3.2.0.1220 Dat is waarschijnlijk de versie van voor jouw update.
  4. Werd vandaag in Canada bij het updaten van mijn GO2535TM voor het eerst geconfronteerd met MyDrive. Dat liep direct fout want de device werd wel herkend als "connected" maar verder gebeurde er dus helemaal niets, wat ik ook probeerde. Gelukkig boodt de helpdesk (via een 1-800 nummer) uitkomst. Het probleem bleek bij de brouwser te liggen. Waarom weet ik niet want tot nu toe gebruikte ik altijd zonder problemen Firefox voor MyTomTom (zowel hier, als in Nederland voor mijn GO1005). Bij gebruik van IE was het probleem niet aanwezig en verliep de update zonder verdere problemen. De medewerker van de helpdesk vertelde mij wel dat ze veel telefoontjes te verwerken kregen n.a.v. problemen. Dus: mocht je straks tegen problemen aanlopen probeer eerst even een andere browser.
  5. Gebaseerd op mijn eigen ervaringen met het vervangen van mijn 940 door een 1005, toen die net op de markt was, zou ik adviseren: kijk rustig nog even de kat uit de boom en blijf dit forum volgen.
  6. Ik denk dat het achteraf wordt geregeld, net als bij de introductie van de 1000 serie, omdat het kennelijk makkelijker is nieuwe hardware te bouwen dan software. Om telkens een nieuw product (model) te kunnen verkopen wanneer de zomer er weer aankomt (de schoorsteen moet immers blijven roken) kiest men er kennelijk voor het nieuwe kastje alvast aan te bieden voordat de software volwassen is (een beta versie dus). Oude (ervaren) klanten weten dat inmiddels en wachten even (een jaartje) af tot het product wat meer ontwikkeld is. Nieuwe klanten weten niet beter en/of kennen dit forum niet.
  7. Mijn opmerking had ook niet met de hardware van mijn 1005 te maken maar met het feit dat ik hem veel in Noord Amerika moest gaan gebruiken en de functionaliteit daarvoor nog niet aanwezig was. Voor mij op dat moment dus een miskoop die later beetje bij beetje op een acceptabel niveau werd getild (maar MyTomTom is nog steeds niet af). Reden genoeg om deze keer, ondanks de geweldige prestaties van de 6000, even te wachten tot het product ook v.w.b. overige mogelijkheden volwassen genoeg is voor dagelijks gebruik.
  8. Mijn idee. Ik zal nu niet meer de fout maken die ik bij de aanschaf van mijn eerste 1005 maakte. Mijn 940 had (heeft) een kaart van West Europa en Noord Amerika. Toen ik kort na het verschijnen ervan mijn eerste 1005 aanschafte was er (nog) geen kaart van Noord Amerika bij, iets waarvan ik zondermeer uitging. Ten onrechte dus. Ik wacht deze keer dan ook nog wel even met de 6000 totdat al het stof is neergedwarreld. Als dat ooit gebeurt
  9. Volgens mij is de ondersteuning van Windows XP (Service Pack 3) nog enige tijd verlengd. Ik ontvang tenminste nog steeds updates en alles (ook MyTomTom, even afkloppen) werkt nog zonder problemen (vwb MyTomTom dan zonder de al overbekende problemen).
  10. @ Buzzfuzz: installeer LastPass (lastpass.com) op je computer, dan worden je inloggegevens automatisch ingevuld. Nooit meer zoeken (alleen naar het LastPass wachtwoord dus).
  11. Heb dezelde ervaring als ik update. Is denk ik een standaard "bug". Telkens na de update dus weer even uitschakelen.
  12. Dit is weer een van de TomTom "verbeteringen". Ik heb jaren een GO 940 met (Nederlandse) Live Services gehad die prima werkten in Canada. Nu doen ze het niet meer terwijl er bij mijn weten niets aan de SIM kaart is veranderd.
  13. @ Jan C Interessant. Ik heb hier recentelijk bij BestBuy ook een 2535 TM gekocht (dit is echter helaas wel alleen de NA versie). Toen ik hem op mijn laptop op MyTomTom aansloot herkende hij hem ook als een 1005. Heb op een andere computer een Canadese MyTomTom gedownload en daar wordt hij nu herkend als 2535. Inderdaad alleen TMC en geen Live Traffic. De Nederlandse 1005 World werkt hier Canada) overigens ook met TMC nadat ik aanvankelijk wat problemen had.
  14. Tip voor het probleem met melden van flitsers: gebruik cruise-control en houd je aan de maximum snelheid met behulp van de snelheid op je device. Bespaart ook nog eens brandstof.
  15. @Holyhead, ja, de dekkingsgraad in Canada is niet erg hoog. Zie: http://www.tomtom.com/en_ca/services/other/lifetime-traffic-updates/#tab:tab3