Lou van Wijhe

Leden
  • Content count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Lou van Wijhe

  • Rank
    10+ poster
  • Birthday 10/02/1939

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.hccnet.nl/jl.van.wijhe/

Informatie

  • Plaats
    Hilversum, Holland
  1. Ik heb ter vervanging van een defecte Nokia telefoon een nieuw exemplaar gekocht (Nokia 108) dat ik ook via Bluetooth met mijn NB1 navigatiesysteem wilde koppelen. Tot mijn verrassing werkt pairing wel, beide apparaten zien elkaar, maar daarna krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Het mobieltje is een eenvoudig ding maar hij voldoet aan de Bluetooth-specificaties in het Mazda handboek. Heeft iemand een tip? Bij voorbaat dank, Lou
  2. Dit moet zijn (althans op mijn PC): 2. Ga naar [start] --> [Mijn Documenten] --> [TomTom] --> [Home] --> [Download] (zonder s aan het eind) Lou
  3. Ik heb een desbetreffende vraag gedeponeerd en tot dusverre alleen de geautomatiseerde zoethouder gekregen. Ik had het beter niet kunnen doen want nu is mijn irritatie alleen maar toegenomen... Lou
  4. Bij mij heeft hij een uur of 12 staan downloaden waarna hij ook eindigde met een corrupt bestand. Vannacht (2/9) schijnt er van 1:00 tot 8:30 een server-update gedaan te worden, misschien helpt dat... Andere downloads verlopen bij mij normaal dus het zal wel een serverprobleem zijn. Morgen nog maar eens proberen. Lou
  5. Bedankt, ik ga aan het werk! Lou
  6. Heb gisteren een Nokia mobieltje (2330) gekocht, voor het eerst met Bluetooth. De GO herkent de telefoon en omgekeerd. Vandaag belde mijn zoon mij als eerste in de auto. Zijn stemgeluid kwam prima door maar hij kon mij nauwelijks verstaan. Kan dat aan de kwaliteit van de interne microfoon liggen? Is er misschien een instelling die ik over het hoofd heb gezien? Ik heb alle menu-opties doorgenomen maar over de microfoon niets gevonden. Ik heb de externe microfoon nog niet kunnen proberen want die is zo goed opgeborgen dat het wel even duurt voor ik hem uitgegraven heb. Heeft een van jullie in de tussentijd al een tip? Bij voorbaat dank! Lou
  7. Nog niet, ik was druk bezig met andere dingen. Ik meld me te zijner tijd terug met mijn ervaringen. Lou
  8. Bedankt voor je aanvulling. In de specificaties van de Transcend wordt alleen gesproken over "overdrachtsnelheid", zonder aan te geven of dit een lees- of schrijfsnelheid is. Ik neem echter aan dat die elkaar niet veel zullen ontlopen en dat -zoals ook bij harde schijven- de leessnelheid de hoogste van de twee zal zijn. Ik duik er nog een keer in maar op het eerste oog lijkt de genoemde Transcend een heel snelle kaart tegen een concurrerende prijs. Overigens, denkend over wat ik met de 1GB kaart moet doen, schoot me te binnen dat mijn videocamera ook een fotofunctie op SD-kaart heeft waarvan ik nooit gebruik heb gemaakt omdat ik bij de camera maar een kaartje van 8MB had gekregen... Lou P.S. Ik heb net zitten neuzen op de website van Sandisk. Bij de "langzamere" kaarten wordt een leessnelheid van 10MB/s en een schrijfsnelheid van 9MB/s aangegeven. Bij de snelste kaarten (20 MB/s) is volgens de specificatie de lees- en schrijfsnelheid gelijk. De Sandisk kaarten zijn echter bij dezelfde snelheid bijna 2 x duurder dan de Transcend.
  9. Dat is een heel snelle kaart. bedankt voor de tip! Lou
  10. Mijn 1GB kaart is na diverse updates vol, ik heb er daarom een aantal zaken afgehaald, zoals buitenlandse flitspalen. Om echter alles compleet te hebben wil ik een 2GB kaart gebruiken (Sandisk zie ik veel, is dat een goede en snelle kaart?). Ik stel me voor om de nieuwe kaart te formatteren (nodig?) en daarna een restore vanaf de backup te doen. Is dat voldoende? Andere tips? Vast bedankt! Lou
  11. Gelukkig doet die van mij het na 1 x resetten nog steeds... Het is uiteraard lastig nu voor je collega maar het is een nieuw apparaat en dus wel een garantiekwestie. Lou
  12. Bedankt voor de tip Jos, dat heeft hem inderdaad weer wakker geschud! Aanvankelijk heb ik in je reactie verwonderd zitten kijken naar het woord "Reset" en op het apparaat aan alle kanten zitten zoeken naar een Reset-knopje. In het PDF Help-document heb ik dan 1 foto gevonden waar een pijltje naar een Reset-knopje wijst op een inktzwarte en onherkenbare achtergrond. In de tekst komt verder niets voor over een Reset-mogelijkheid; geen sterk punt. Uiteindelijk vond ik een duidelijker beeld op de TomTom-website en was de klus snel geklaard. Wat mij wel bevreemdt is dat de 710, die nu op netvoeding staat, aangeeft dat de accu leeg is en dat hij aan het opladen is terwijl de accu op het moment van de storing praktisch vol was. Maar ja, hij doet het voorlopig weer... Lou P.S. Ik zie net dat de foto in het boekje wat duidelijker is. Dat neemt echter niet weg dat er in de tekst nergens op de Reset-functie wordt ingegaan.
  13. Medio juni met mijn 710 vertrokken naar Oostenrijk. Het apparaat werkte 2 weken uitstekend en bleek uiterst praktisch te zijn. 's Avonds op batterijspanning een route voor de volgende dag bekeken en de 710 's morgens weer in de auto bevestigd. Het laadstroomlampje ging aan maar het apparaat zweeg verder in alle talen... Vandaag thuisgekomen nog eens op netstroom geprobeerd, zelfde resultaat. Blijkbaar wel voeding maar geen enkele reactie. Het PC-programma geeft aan dat er niets is aangesloten. Ik ga er mee terug naar de winkel maar heeft iemand misschien eenzelfde ervaring of een tip? Alvast bedankt! Lou