Percy

Leden
  • Content count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Percy

  • Rank
    10+ poster
  1. Na lange tijd een TTR1, kort een Zumo 220 en nu een TTR3 te hebben omdat ik dacht dat Tomtom ondertussen al wel zou geleerd hebben goede hardware te maken is dit blijkbaar nog steeds niet het geval. Er zit na een jaartje al behoorlijk wat speling tussen de actieve docking en mijn Urban Rider zodat deze weer (zoals ook bij de TTR1) putjes brandt in de contactpunten en uiteindelijk slecht/niet laadt.
  2. Mijn TTR1 laadt dus niet meer... waarschijnlijk een fout in m'n TTR zelf. De voedingskabel is aangesloten op de m'n lichten. Vooraan aan het dashboard zit er een waterdichte AMP connector die 12V stroom geeft zonder dat de dock is aangesloten. Met de dock aangesloten geeft de dock 3.7V. Ik dacht eerst dat de interne SMD zekering van de dock stuk was. Bij conrad drie nieuwe SMD Littelfuses besteld maar blijk ze (nog) niet nodig te hebben. Mijn dock is gemonteerd op een Touratech mount waarbij ik 2 rondelletjes tussen de 2 onderste bevestigingsbouten heb gestoken om speling tussen TTR en dock tot nul te herleiden. Als ik de TTR zelf aan zet en de stroom meet op de vergulde contactplaatjes meet ik niets. TTR dus opengegooid en gemeten op het stekkertje op de printplaat: geen stroom! Nochtans is de batterij halfvol dus zou op zijn minst iets van stroom moeten meten. Met de autolader doet ie het wel. Als (hopelijk) tijdelijke oplossing heb 'k een vrouwelijke 12V plug aan een kabel gemonteerd en voorzien van een mannelijke AMP connector die op de connector aan het dahboard past. TTR in de tanktas, autolaadkabel er onder door en bij in de transparante hoes en ie kan laden. Heeft er iemand toevallig een elektrisch schema van de rider en/of een oplossing voor dit probleem? groetend, Percy
  3. Ik heb de Scala BT Q2... op m'n helm... Misschien dat 'k met de 2.5mm mini-plug van het originele BT ontvangertje van de Rider I iets kan doen... aansluiten op de "aux in" van mijn radio ofzo
  4. Wat bedoel je met een originele voet? Ik heb de eerste editie van de Rider... Ik heb de beugel voor automontage maar dat is gewoon een stuk plastiek zonder electronica. De voet van de RiderII past niet voor de mijne denk ik.
  5. Hallo, Ik heb even geleden een Bluetooth autoradio aangeschaft met de bedoeling de gesproken instructies van mijn TTR via mijn luidsprekers te laten gaan. De radio heeft een ingebouwde carkit. Mijn TTR vindt de radio niet als ik hem laat zoeken naar Bluetooth apparaten. Ik heb mijn Scalarider Q2 headset verwijderd uit m'n TTR omdat die maar 1 device kan ondersteunen. Bluetooth van mijn autoradio ondersteunt A2DP maar ik veronderstel dat hij ook de gewone Bluetooth ondersteunt. Iemand die hier een oplossing voor ziet? Of ga ik toch zo'n lelijk extern BT-apparaat aan m'n sigarettenaansteker moeten hangen? Pars
  6. Garantie heb ik nog en de lader is ok. Heb even gebeld met de shop en men vertelde me dat ik moest resetten. Vreemd genoeg werkt hij nu weer na het resetten. Ik heb geen update gedaan of items ge
  7. Ook mijn Rider houdt het voor bekeken. Volgens mij loopt de batterij om een of andere reden leeg. Ik geloof niet dat het komt doordat hij per abuis aangezet wordt in zijn zakje want je moet al aardig hard duwen om hem aan te krijgen. Nu hangt hij al enkele uren aan de lader maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat. Dus jullie beweren dat ik een nieuwe krijg als ik met de TT Rider naar de winkel ga waar ik hem kocht?
  8. Er is een (iets goedkoper) alternatief voor de Scalarider: De Motorola HS830 bluetooth headset. Deze kost 129,95€ tegenover 149€ voor de Scalarider bij moto2000.be in Gent. Nadeel van de Motorola is dat hij met dubbelzijdige tape op de helm wordt bevestigd terwijl de Scalarider afneembaar is. Het voordeel (allez ja voordeel, ze kosten samen dan toch zo'n 250€) is dat als je er 2 hebt je kunt communiceren met je duo (wat ook niet altijd een voordeel is :D). Autonomie van beiden loopt ongeveer gelijk: 100 uren standby voor de Scalarider, 120uren standby voor de Motorola. Gesprekstijd is voor beiden zo'n 7 à 8 uur. Ik dacht dat er voor de Scalarider ook een opbouwbare FM/AM module te verkrijgen is zodat je ook radio kunt kuisteren...
  9. Toch wel... zoals Edwin zegt... Ook kan de baan versperd zijn door een ongeluk. Vorig jaar op de E17 heb ik en een aantal motorrijders mogen wachten op de plaats waar de autostrade versperd was door een gekantelde vrachtwagen. Na een half uur wachten zijn we dan maar al spookrijdend door de file teruggekeerd naar de voorgaande afrit om zo een alternatieve route te nemen. Da' s wel eens een leuke ervaring maar liever geen twee keer. De TTR kan ook in de wagen gebruikt worden dus ook voor deze zou het handig zijn moest er TMC beschikbaar zijn al beschikt mijn autoradio hier ook over.
  10. Dus om van TMC te "genieten" bij de Rider zal ik dan toch een GPRS/Bluetooth GSM moeten aanschaffen?
  11. Weet er iemand of er ook een TMC receiver gaat komen voor de TTR? Deze zal dan waarschijnlijk ook via Bluetooth moeten werken aangezien er geen voorziene aansluitingen zijn?