Ajee

Leden
  • Content count

    191
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Ajee

  • Rank
    100+ poster

Informatie

  • Geslacht
    n.b.
  • Mijn TomTom
    Go 750 Live / GO 5200

Recent Profile Visitors

3,464 profile views
  1. En waarom precies? Omdat je korting krijgt?
  2. Hensepens, dat is geen actie van jou maar het gevolg van een update van TomTom. Ik constateerde het bij mijzelf ook een aantal weken geleden. Eigenlijk is de oplossing eenvoudig (maar je moet het maar net gevonden hebben): Menu - Instellingen - Uiterlijk - Toon POI-lijsten op kaart - Oplaadpunt - Verberg
  3. Nieuwere apparaten zoals de 5200 en de 6200 updaten via wifi en hebben geen MyDrive nodig. Ik heb trouwens ook geen problemen gemerkt met welke update dan ook.
  4. Volgens mij kan dat niet bij deze generatie apparaten. Bij mijn GO 5200 in ieder geval niet.
  5. Met zulke provinciale wegen heb ik geen ervaring, maar het viel mij wel op dat de snelheid op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht niet meer correct werd aangegeven. Voor de laatste update gaf de TomTom keurig tot 19:00 100 km/u aan en daarna sprong hij op 130, maar nu zie ik overdag ook 130 km/u op het scherm staan.
  6. Hmmm, dat stuk uit de Telegraaf is van vóór de publicatie van de halfjaarcijfers, dus ze hebben wat bij elkaar gefantaseerd blijkbaar. Dan kijk ik toch liever naar de officiële cijfers: https://corporate.tomtom.com/investors/financial-publications/quarterly-results/?bd310a2a_year[value]=2019 Ik wil niet al teveel off-topic gaan, maar (in tegenstelling tot wat de Telegraaf roept) stijgen zowel de omzet over het 2e kwartaal als de omzet over het 1e halfjaar 2019 in vergelijking met dezelfde perioden van 2018. De rest van de cijfers zien er ook allemaal keurig uit, als ik er even snel doorheen scan. M.i. gaat het dus juist prima met TomTom...
  7. Hoezo gaat het niet goed met ze? Heb je een bron?
  8. OK, andere bron dan maar: https://www.btg.org/2017/07/25/2g-netwerk-nog-actief-vodafone/ "Het Europese 2G-netwerk van Vodafone zal nog minstens tot 2025 actief blijven. Dit meldt CEO Erik Brenneis in een interview met Global Telecoms Business. Vodafone is daarmee de tweede Europese telecomgigant (na Telefonica) die uitsluit dat dit oude mobiele netwerk binnenkort kan worden uitgeschakeld. Voorlopig blijft 2G dus bestaan, naast 3G, 4G en het opkomende 5G." "De belangrijkste reden volgens Brenneis om het Europese 2G-netwerk actief te houden, is vanwege machine-t0-machine (M2M) en IoT-verbindingen die 2G vereisen. Dit is een belangrijke bedrijfstak voor Vodafone: volgens onderzoeksbureau Gartner levert het Vodafone jaarlijks circa 700 miljoen euro op. Volgens Brenneis kunnen nieuwere IoT-technologieën 2G wel vervangen, maar is er nog te veel oudere (2G-)apparatuur in gebruik. Het bedrijf wil klanten helpen bij het upgraden van hun IoT-connectiviteit, maar dit niet forceren door 2G uit te schakelen." TomTom heeft dus (in ieder geval tot 2025) geen probleem, want zoals jullie wellicht weten maakt TomTom voor zijn dataverbindingen gebruik van het netwerk van Vodafone. Andere providers schakelen inderdaad hun 2G-netwerk al veel eerder uit maar dat heeft geen invloed op de TomTom-apparaten.
  9. Al die apparatuur die nog gebruik maakt van 2G wordt heus niet alleen in Nederland verkocht, dus ga er inderdaad maar van uit dat het in Europa gewoon blijft werken. Er staat in het artikel dat ik citeerde toch ook nergens dat 2G buiten Nederland wel wordt afgeschakeld?
  10. Het antwoord is te vinden met één zoekopdracht in Google: http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/15169/vodafone-schakelt-in-januari-2020-haar-3g-netwerk-uit Citaat hieruit: Vodafone heeft officieel bekend gemaakt dat de provider in januari 2020 haar 3G (UMTS) netwerk in Nederland gaat uitschakelen. Vanaf dat moment is enkel nog het 2G (GSM) en het 4G (LTE) netwerk beschikbaar. Voor klanten heeft uitschakeling van het 3G netwerk weinig tot geen impact. Terwijl in steeds meer landen afscheid wordt genomen van de oude GSM (2G) netwerken, die al sinds midden jaren '90 actief zijn, gaat Vodafone enigszins tegen de stroom in door juist het 3G (UMTS) netwerk uit gaan schakelen. Het UMTS netwerk van Vodafone is sinds 2004 actief. Vodafone heeft bekend gemaakt dat de provider in januari 2020 haar 3G netwerk in Nederland zal gaan uitschakelen. Door juist 3G uit te schakelen in plaats van 2G, blijven alle mobiele telefoons en smartphones werken. Alle telefoons en smartphones met 3G ondersteuning beschikken namelijk ook over 2G ondersteuning. Door het 3G netwerk uit te schakelen kunnen deze toestellen terugschakelen naar 2G of opschakelen naar 4G als hiervoor de ondersteuning in het toestel aanwezig is. Zo blijven alle klanten in ieder geval bereikbaar. Slimme maar ook noodzakelijke keuze Wanneer Vodafone ervoor had gekozen het 2G netwerk uit te schakelen, had dit grotere gevolgen gehad. Een recent toestel zoals de nieuwe Nokia 3310 heeft bijvoorbeeld alleen 2G ondersteuning (en geen 3G en 4G ondersteuning). Wanneer Vodafone afscheid zou nemen van 2G had dit toestel na 2020 niet meer hebben gewerkt. Andere Nederlandse providers gaan mogelijk een andere beslissing nemen en zullen op een later moment besluiten dat juist het 2G netwerk afgeschakeld gaat worden. De hoofdreden dat Vodafone haar 2G netwerk echter niet afschakelt is omdat op het 2G netwerk van Vodafone nog heel veel zogenaamde 'machine-to-machine communicatie' (M2M) plaatstvindt. De meeste slimme energiemeters die in Nederland in de meterkasten hangen bij mensen thuis zijn via een 2G verbinding verbonden met het mobiele netwerk van Vodafone. Ook alle TomTom navigatiesystemen met HD Traffic hebben een 2G verbinding met het Vodafone netwerk. Als Vodafone het 2G netwerk zou uitschakelen, zouden al deze apparaten vervangen moeten worden.
  11. Precies, als je na een reset weer inlogt met je apparaat wordt alles vanzelf weer gesynchroniseerd via de wifi-verbinding.
  12. De huidige generatie TomToms kun je niet rechtstreeks benaderen, en je ziet ze dus op je computer ook niet als station. Favorieten en POI's beheer je via je account op https://mydrive.tomtom.com/ Daar wordt alles ook bewaard en als je bijv. ooit je apparaat een fabrieksreset moet geven kun je je POI's en favorieten weer downloaden vanaf je account.
  13. Gewoon bij TomTom zelf kijken: https://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/26606 Ik heb ook nog een oude Go 750 Live en die werkt na de update van laatst nog steeds prima (wel zonder live verkeersinformatie en kaartupdates uiteraard).
  14. Morjos, heb je al contact opgenomen met de helpdesk van TomTom over dit probleem?
  15. Cortrans, ik vraag me af of je zelf al eens met de helpdesk van TomTom hebt gebeld, of dat dit meer een algemene uitspraak van jou is? Die heel enkele keer dat ik hun helpdesk heb nodig gehad, kreeg ik namelijk de indruk dat ze bij TomTom heel goed weten waar ze het over hebben (wat bij andere bedrijven inderdaad ook wel eens anders is). Ik herken dan ook helemaal niet wat spacegremlin zegt "dat je veelal best onprofessioneel behandeld word als je ze belt naar tomtom", integendeel.