Jan Speur

Leden
  • Content count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jan Speur

  • Rank
    25+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Mijn TomTom
    Tomtom Go Live 1005
  1. Je hebt (helaas) helemaal gelijk. Ik heb in Google Maps op het balletje rechtsonder gedrukt "Uw locatie weergeven", en jawel hoor, daar verschijnt een blauwe bal precies op dezelfde plek als het blauwe pijltje in mydrive. Verdere informatie leert dat Google in Maps gebruik maakt van de locatie-informatie van de webbrowser of de locatie van de telefoon. Verdere info staat op https://support.google.com/maps/answer/3093609?hl=nl. Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar als dit veel voorkomt, dan vind ik dit een waardeloze voorziening.
  2. Toch nog even terugkomen op dat blauwe en hardnekkige pijtje in mydrive op de pc. Ook bij mij zit dat ding op ca. 7 km van mijn huisadres vandaan op een onmogelijke, en volstrekt willekeurige locatie. Wel voorzien van een adres, maar dit betreft een afgesloten bouwterrein voor toekomstige woningen. O wie o wie weet hoe ik van dat gekke ding af kom.
  3. Weet iemand of dat mapshare updateprobleem bij Tomtom inmiddels is opgelost?
  4. Beste Leusinkj, Ik heb ook mijn buik vol van de huidige updatedrama's van Tomtom. Daarom oriënteer ik mij ook op een ander apparaat om van dat gezeur af te zijn. Ook de (dure) Snooper komt daarbij in beeld. Ook omdat zij meerdere devices hebben voor de caravanrijder. Dus ik ben zeer benieuwd welke Ventura Pro u bezit en hoe die bevalt. Niet alleen de backservices (updates en zo) maar ook het solo rijden met dat apparaat. En zeker als u ervaringen kunt delen over het rijden met caravan (of eventueel camper) zou dat helemaal mooi zijn. Vindt u overigens dat de Snoopers hun prijs waard zijn? En tot slot: heeft Snooper ook een forum voor zijn gebruikers net zoals jouwtomtom?
  5. Henk, kennelijk werkt het bij een Via 135 M toch anders (sneller) dan bij een Start 60 M.
  6. De updateprocedure. Na een aantal herhaalde doch vergeefse pogingen afgelopen week, vandaag maar wéér eens de updateprocedure uitgevoerd. Voor de zekerheid eerst de pc en het register helemaal opgeschoond met Ccleaner. De Tomtom Start 60 ge-reset (20 sec. knop indrukken, tromgeroffel en vervolgens tekst in zwart scherm) en daarna via het menu teruggezet naar de fabrieksinstellingen (met informatie delen uitgeschakeld en lid worden niet ingeschakeld). Mydrive van de pc verwijderd. Updateprocedure opgestart om 12:44 uur. Na het aansluiten, mydrive installeren e.d. begon al snel de download van de content. Dit was voorheen overigens ook nooit een probleem. Daarna, om 12:47 uur begon de feitelijke installatieprocedure op de Tomtom. Om 12:53 uur gaf mydrive het volgende aan: 0% Tijd resterend: 9 min. 6 seconden. Dit bleef voorlopig zo staan. En plots, even voor 14:18 uur constateerde ik enige voortgang: 73% Tijd resterend: 2 min. 28 seconden. Dit was een uur later nog zo. Maar om 15:49 uur kreeg ik dan toch nog onverwacht een melding: JE NAVIGATIESYSTEEM IS GEREED. Huh....?! Kortom, deze hele update (Flitsers en Quickfix) heeft "slechts" 3 uur geduurd. Bravo Tomtom! Je moet wel even volhouden en geduld hebben, maar het lukt dus wel (overigens zonder mapshare). En wat doet Tomtom nu? E-mailberichten naar Tomtom worden overigens snel opgepakt maar het antwoord is veelal hetzelfde. De bug is bekend en de techneuten werken hard. Dat is nu al een maand zo. Verder krijg je wat (onduidelijke) aanwijzingen die ook op dit forum worden aangegeven, zoals uitschakelen van mapshare. Dit kan zo niet, dit is een wanprestatie. Mijn Tomtom hangt tegenwoordig langer aan mijn pc dan dat ik er in mijn auto mee rondrijd. Ik zoek een manier om dit ergens aan een grote klachtenkapstok te hangen. Als iemand hier ervaring mee heeft, dan houd ik me aanbevolen. Ook overweeg ik om mijn Tomtom te retourneren en mijn geld terug te eisen. Ik mag tenslotte als consument verwachten dat ik een product (en service) heb gekocht die aan normale verwachtingen voldoet. Vandaag heb ik in het contact met Tomtom een dringend verzoek gedaan om dit probleem in het bedrijf te escaleren, zodat de voor de techniek verantwoordelijke manager hierop reageert. Wordt vervolgd.
  7. Het updaten is geen probleem (bekabelde snelheid: 62,4 Mbps), dat is zo gepiept. Maar de installatie verloopt niet goed. Duurt sowieso veel te lang en blijft op een gegeven moment gewoon hangen. Je zou maar op de camping staan met een karige en dure internetverbinding . Want volgens mij moet je tijdens de installatie ook on-line blijven (maar zeker weten doe ik dit niet). Zie verder over dit onderwerp in http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24617-mapshare-update/page-2
  8. Zoals Pim heeft gedaan, heb ik Mapshare ook maar eens uitgeschakeld op de TT. Maar ook dat geeft geen resultaat. Intussen hangt de TT al weer ruim een uur aan de pc. En hij begon met "Tijd resterend: 7 min. 8 seconden", en staat nu - je raadt het al - "Tijd resterend: 7 min. 8 seconden". Ik heb ook andere TT's gehad, maar dergelijke drama's niet eerder meegemaakt. Ik zou wel eens willen weten of je hier (juridisch) verhaal op kunt maken. Tenslotte doet de TT niet wat je ervan verwacht had. Daarom zou ik wel een meldpunt willen hebben waar meer gebruikers zich kunnen aanmelden om dit statement kracht bij te zetten. Overigens zijn mijn (e-mail)contacten met Tomtom-support, net als bij filemaker, tot nu toe prima verlopen. Ze reageren snel en adequaat en bieden hun verontschuldigingen aan voor het ongemak veroorzaakt door de "bug". Maar dat doen ze kennelijk al een maand. Het wordt echt tijd dat ze een blik techneuten opentrekken en dit probleem met spoed uit de wereld helpen.
  9. Ik begin hier een beetje vervelend van te worden! Zo'n bedrijf als TomTom zou zich rot moeten schamen om z'n klanten zo lang te laten wachten met een probleem. Het is misschien al wel opgevallen dat dit probleem op drie (of meer?) plaatsen wordt besproken in dit forum: - in dit draadje dus, - http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24641-mydrive-blijft-hangen-op-99/ en - http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24498-update-tomtom-start-25/ Kunnen we dat niet concentreren naar één forumonderwerp en er een soort meldpunt van maken? Het lijkt er overigens op dat niet iedereen met een TT Start daar last van heeft, of vergis ik mij en houden ze zich stil?
  10. Voordat ik contact met TomTom had opgenomen had ik mijns inziens hetzelfde probleem als omeko hier boven. Zie deze afbeelding om 18:55 uur en het resultaat hier om 20:33 uur. Hier zie je dat het downloaden zelf prima is gegaan, alleen het installeren van de content blijft hangen op 95%. En dat na ruim 2,5 uur. Na het contact met Tomtom heb ik hun stappenplan uitgevoerd. Dat ging overigens niet vanzelf. Ik werd tijdens de update nog geconfronteerd met een technische fout en het duurde 4 hele uren. Daarom wacht ik nu maar tot Tomtom de "bug" eruit heeft gehaald. Want ik wil niet nog eens 4 uur bezig zijn om de laatste mapshare toe te voegen aan mijn start 60. Ik vind het overigens onvoorstelbaar dat een bedrijf als Tomtom kennelijk niet in staat is zijn duizenden klanten goed te bedienen met de updates. Dit moet beter. Wel ben ik prima te spreken over de snelle en goede reactie van Tomtom naar aanleiding van mijn probleemvraag.
  11. Mijn start 60 blijft hangen op: 0% done, 0.18 min remaining. Dus je Engelse methode werkt helaas ook niet, filemaker. Een eerdere grotere update deze week is uiteindelijk wel gelukt na 4 uur(!), doordat ik op advies van tomtom de start 60 teruggezet had naar de fabrieksinstellingen. Dit waren de aanwijzingen: Installeer de nieuwste versie van MyDrive Connect via www.tomtom.com/getstarted. U kunt onderstaande stappen nalopen op het navigatiesysteem om het probleem te verhelpen. Koppel eerst het navigatiesysteem los van de computer. • Hoofdmenu > Instellingen > Herstel fabrieks-instellingen > JA > kies voor Gedeetelijk: mijn huidige instellingen en locatiegegevens behouden > OK > Wacht tot dit voltooid is • Doorloop de basis instellingen bij het opstarten • Als dit klaar is gaat u naar -Hoofdmenu -> Instellingen -> Kaartcorrecties -> Kaartcorrecties van anderen -> Ga door -> OK Sluit het navigatiesysteem weer aan op de computer. • Download alles nu opnieuw via MyDrive Let op: Het kan nu goed zijn dat de visuele voortgang wederom staakt bij een X percentage. Laat de TomTom echter zonder onderbreking aangesloten. De installatie loopt op de achtergrond namelijk nog wel door. Dit kan tot maximaal 2 uur duren voordat dit voltooid is wegens een bug aan onze zijde. Onze techneuten doen hun uiterste best deze bug te verhelpen. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben totdat tomtom de bug getackeld heeft.
  12. Nog ter verduidelijking, hier een beeld van de situatie in de Waalstraat: https://www.google.nl/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d4.900052!3d52.346962!2m2!1f8.9!2f75.92!4f75!2m9!1e1!2m4!1sErOe34xspBrdzVSm1kv6jw!2e0!9m1!6sWaalstraat!5m2!1sErOe34xspBrdzVSm1kv6jw!2e0&fid=5
  13. Hallo Loek, Bedankt voor je snelle reactie. Ik wist niet van het bestaan van de genoemde tool; intussen heb ik hem opge"googled" en zal de foutjes binnenkort kenbaar maken bij Tomtom. In de Waalstraat wilde ik parkeren bij huisnummer 32. En dan beveelt tomtom de volgende route aan: http://routes.tomtom.com/#/route/Merwedeplein%252C%2520Amsterdam%252C%2520NLD%254052.34571%252C4.89989%2540undefined/Waalstraat%252032%252C%2520Amsterdam%252C%2520NL%254052.34706%252C4.900015%2540-1/?leave=now&traffic=true&center=52.342746585749%2C4.893340223495&zoom=14&map=basic Vreemd, niet?
  14. Ik constateer dat de kaarten van Tomtom steeds verder achterblijven bij de realiteit en bovendien fouten bevat. Voorbeelden tijdens een ritje vandaag: Het zeer drukke EI van Drunen dat begin september 2013 is geopend (en waardoor vier belangrijke op- en afritten zijn afgesloten) is helaas niet met de laatste kaartupdate meegekomen. In de Stationsstraat in Drunen wordt een particuliere in- en uitrit gezien als afslag. In de Grotestraat in Drunen wordt een klein doodlopend straatje gezien als een doorlopende weg. In Amsterdam, in noordelijke richting rijdend in de Waalstraat, wordt je bij het oversteken van de Churchillaan doodleuk getrakteerd op een rondje via de Churchillaan, Schipbeekstaart en IJsselstraat om zo weer in de Waalstraat terecht te komen. Zou het bij Tomtom ook crisis zijn?
  15. Beste Gelderlander, Ik heb gisteren een nieuwe TT Go live 1005 LTM voorzien van een nieuwe kaart en andere updates. Tot twee keer toe liep ik tegen soortgelijke problemen aan. Continue draaiende wieltjes op de pc bij de te installeren bestanden, en op de TT was niets waar te nemen. Terwijl de TT nog met de pc verbonden was, ben ik op een gegeven moment zomaar een bestemming in gaan brengen en uitgaande van de laatst bekende bestemming (geen GPS binnen) een route laten berekenen. Daarna weer terug naar het beginscherm en warempel, de TT gaf op het scherm aan dat er verbinding was en begon met de verwerking van de updates. Dit duurde overigens een heel lange tijd i.v.m. met de omvang van de nieuwe kaart (3 GB, v 9.10). Of dit bij u ook werkt weet ik niet. Maar ik heb dit tweemaal met succes uit kunnen voeren. Laat u nog op dit forum weten of en hoe u uit uw probleem bent gekomen?