A&A

Leden
  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About A&A

  • Rank
    10+ poster

Informatie

  • Mijn TomTom
    Go1000
  1. Soms, kan dit ook voorkomen door ingrijpen van de firewall. Dat is niet te zien, maar even de zaak blokkeren en (niet onlogisch) de tomtom snapt niet meer wat ie aan het doen was. Oplossing kan zijn door TomTom in de netwerkregels toe te voegen als "Vertrouwd Netwerk" zodat je firewall de updates niet meer scant.
  2. Hier http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?l=NLkan je rechts bovenin jezelf aanmelden. Daarna kan je ook rechts boven (iets lager dan het aanmeldgedeelte) zelf een POI bestand aanmaken. Nederlandse tankstations zijn voor 99% compleet, dit geldt ook voor de Duitse tankstation. De rest van europa zijn er minder activiteiten, maar gebruikers hebben de mogelijkheid om zelf tankstations toe te voegen en ook opmerkingen te plaatsen wanneer bijvoorbeeld een tankstation opgeheven is. Prijzen worden door gebruikers zelf bijgehouden, dit kan heel makkelijk middels een app Android = https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dapr.lpgfinder.activity&hl=nl I-phone en I-pad = Zoeken naar Gas tanken van ISE solutions Wanneer er problemen of vragen zijn, wil ik daarbij wel helpen.
  3. Eerst je huidige kaart verwijderen, dan zoveel "overige bestanden" op het interne geheugen plaatsen dat er te weinig ruimte over blijft voor de kaart. Dit kunnen ook nepbestandjes zijn, bijvoorbeeld een mp3-tje waarvan je de bestandsnaam wijzigt naar een OV2-bestand. Vervolgens het SD-kaartje er in en de nieuwe kaart wordt automatisch op je SD-kaart geïnstalleerd. Hierna kan je de eventuele dummy-bestandjes weer verwijderen van het basisgeheugen.
  4. Hier is nog iemand die zijn 5100 weggeven heeft aan iemand die alleen naar Tante Truus gaat. Ook ik heb daarvoor in plaats een mooie 1005 op de kop getikt. Bram, je hebt groot gelijk !!! In mijn beleving heeft TomTom 2 hele grote fouten gemaakt, namelijk: een apparaat maken waar je eerst op je gemak stap voor stap de gebruiksaanwijzing voor door moet lezen, nu kunnen een aantal mensen wel heeeelll hard roepen dat dit logisch is, maar dat is het in de praktijk dus niet. Ik heb van mijn Go750, Go1000 en nu de 1005 nooit de gebruiksaanwijzing hoeven te lezen om te begrijpen hoe het werkt. Ik begrijp heel goed dat mensen die zo'n apparaat voor de hobby naar Tante Truss rijden, hier op hun gemak voor gaan zitten, maar voor mij is het geen hobby, maar werk en dat willen we zo makkelijk mogelijk kunnen doen. TomTom heeft opnieuw een apparaat op de markt gezet wat niet af is en wat gewoonweg functies mist. Voorbeeldje is de stembegeleiding welke af en toe woorden in slikt, POI welke ook na de laatste update niet goed werkt. (Probeer maar ééns naar een POI te rijden met de optie "POI op de route") Wel mooi aan de 5100 is de snelheid en kwaliteit van de routeberekening en ook de stand-by modus zodat je lekker snel weg kunt na de start.
  5. Tja, dan komt nu natuurlijk de discussie, "wat is een belangrijke weg", de mening van TomTom is hierbij anders dan mijn mening. Ik vind een uitvalsweg uit een dorp/stad, best belangrijk. TomTom dus niet. Die discussie gaan we dus niet winnen. Ik begrijp wel dat wanneer je voor de huidige prijsstelling kaarten wil blijven maken, dat er dan keuzes gemaakt moeten worden omdat je produkt anders te duur wordt, maar dat vindt ik wel jammer. De A9 ben ik zelf ook bekend en ook ik heb al diverse malen daar een melding gemaakt, maar....... dat is wel typisch zo'n weg waar 100 mensen een melding maken, maar waar slechts een handvol meldingen overéénkomen met elkaar. Dus zal er voor dat stuk weg een videowagen op pad moeten worden gestuurd, wat ze natuurlijk pas plannen wanneer er in de directe omtrek nog meer meldingen onderzocht moeten worden. Dus.........geduld hebben....... maaar dat is voor de melder zeker frustrerend. (Ik spreek uit ervaring). En wat betreft gegevens halen bij rijkswaterstaat: dat zou wel mooi zijn, alle gegevens van de rijkswegen toegestuurd krijgen door rijkswaterstaat, van de provinciale wegen door de provincie, gemeentelijke wegen door alle gemeentes. Pff, was het maar zo makkelijk, dan zou ik ook een eigen kaartenbedrijfje kunnen beginnen.
  6. Het heeft wel degelijk zin om fouten en dergelijke door te geven via de Mapshare-reporter of de tool op je TomTom. Dit wordt allemaal verzameld en er wordt wel wat mee gedaan, maar........... wellicht niet zo snel als wij allemaal zouden willen! Een voorbeeld van een snelheidswijziging, op een N-weg: deze is ongeveer 15 keer gemeld door de gebruikers, echter de snelheid welke door de gebruikers opgegeven werd voor dat wegvak (welke in grootte zterk varieerde bij de verschillende meldingen) varieerde van 50km/h tot 80km/h, daar kunnen de tekenaars dus niets mee en zodoende zal dat wegvak opgenomen worden in de checklist van de mannen die dagelijks op weg zijn met de video-auto's. Maar dat is niet van de ene op de andere dag geregeld, immers als er op andere plaatsen meer meldingen zijn, dan zal men eerst daar een rit plannen. Ook zit er een bepaalde prioriteit aan de meldingen, immers een foutief weergegeven snelheid is minder relevant dan een weg welke verkeerd of helemaal niet staat ingetekend. Ook goed om te weten is dat een gemelde en goedgekeurde wijziging minimaal 3 á 4 kaartupdates na de goedkeuring pas zichtbaar is voor de gebruiker. Dit heeft weer te maken met de tijd welke men nodig heeft om alle wijzigingen van heel europa bij elkaar te vegen en klaar te maken tot één kaart. Helaas, dat is niet anders, Door deze doorlooptijd heeft het geen zin om tijdelijke afsluitingen van minder dan 1 jaar door te geven, tenzij je het hebt over een grote doorgaande weg, welke dan vaak wel opgenomen wordt in Live. Helaas is er onvoldoende tijd en middelen om alle meldingen te verwerken in Mapshare zodat dit gelijk zichtbaar is, Maar er wordt op kaartniveau dus wel altijd naar gekeken en wat mee gedaan (mits de melding correct is natuurlijk).
  7. Hoi, dank voor de reacties, Ik wacht nog wel tot de functie van de POI is toegevoegd. De campings is 1 van de POI's welke ik nu gebruik. Echter ik gebruik dagelijks de POI's van http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=umkreis om in europa LPG-tankstations te vinden. Dat vind ik zo handig dat ik niet zonder deze database wil. Tenzij mijn huidige TomTom het begeeft natuurlijk.
  8. Ik heb zojuist de gebruiksaanwijzing van de Go5000 door zitten lezen, omdat ik er aan zit te denken dit toestel te gaan kopen. Wat ik er niet kan vinden, maar wat ik wel erg handig vindt: kan ik in de Go5000 ook POI bestanden toevoegen? Zoals bijvoorbeeld Archies Campings?
  9. Toen ik nog een 750 had, had ik het ook meer dan ééns dat zodra je een grens over ging, dat de live-services dan geen verbinding meer had. Mijn oplossing destijds was: TomTom uitzetten en daarna weer aan. Hij gaat dan zoeken naar een netwerk en vindt dan wel het buitenlandse netwerk.
  10. Nee hoor, alleen de banen die aangesloten zijn op de afritten zijn open voor verkeer. De banen welke geen aansluiting hebben op de op/afritten die liggen er in werkelijkheid wel, maar hebben wel de tijdelijke aansluitingen op de op/afritten welke uiteraard niet ingetekend staan in de kaart. Weliswaar ziet het er nu heel onlogisch uit, maar voor de goede navigatie-aanwijzingen moeten die weggedeeltes welke niet aangesloten zijn op de op/afritten afgesloten worden.
  11. Als je de 2 middelste banen van de A4 op je kaart blokkeert voor alle verkeer vanaf afslag zoeterwoude tot de oprit vanaf de N11, dan kloppen de aanwijzingen weer. Ik heb dat al aangegeven bij TomTom, maar kennelijk hebben ze het te druk met andere dingen om deze banen met map-share af te sluiten tot de weg helemaal af is.
  12. Gebruik de optie "Plan route in je TomTom" en plan een route "op de kaart" van een plaats een paar honderd meter voor de flitslocatie met als bestemming een punt na de flitslocatie. Dan gebruik je de optie "Toon route - Toon routedemo" de route wordt nu op je tomTom afgereden en bij de flispaal kan je aangeven dat deze locatie niet meer bestaat
  13. Dat linkje wat ik net heb gepost, geeft op mijn computer alles in het nederlands.......
  14. Ben op dit moment niet in staat om het uit te proberen of het werkt, maar ik heb wel deze link https://www.tomtom.com/nl_nl/mydrive/ gevonden, waarbij ik in ieder geval al verzocht wordt om de TomTom aan te sluiten. Ben benieuwd of het werkt, morgen even proberen....
  15. De TomTom navigatie kan slechts 1 snelheid weergeven, dat is een beperking die in de huidige software zit en daar zullen we voorlopig mee moeten leven. Er is bewust voor gekozen om de hoogste snelheid te presenteren. dat heeft 2 redenen: 1.) De maximum snelheid wordt gepresenteerd. Dus als deze op bepaalde tijden gelimiteerd wordt dan wordt toch gekozen voor de maximum snelheid die op een bepaalde tijd op dat traject gereden mag worden. Ik vindt dit een terechte keuze, immers als je altijd de juiste snelheid wilt zien, dan moet je ook maar gelijk een koppeling eisen met de matrix-borden van rijkswaterstaat. Overigens worden de tijdsgebonden snelheden wel opgenomen in de data van de kaarten, met als doel dat mocht de software in de navigatie verbeteren, dat dit dan gelijk zou moeten gaan werken. 2.) Er zijn behoorlijk wat mensen die de waarschuwing aan hebben staan bij het "harder rijden dan toegestaan". Als er dan gekozen zou worden om bijvoorbeeld 100km/h te presenteren en het is 's avonds na 19.00u dan krijgen die mensen dus continu meldingen dat ze te hard rijden (als ze 130 gaan rijden). Al met al is er voorlopig dus gewoon een keuze gemaakt gebaseerd op de beperkingen van de huidige nav-core. Ik vind dat best verdedigbaar zeker als je kijkt naar de prijs die gevraagd wordt voor de kastjes en de kaart-updates.