lexzie

Leden
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About lexzie

  • Rank
    25+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Mijn TomTom
    GO LIVE 1015 HDT&M Europe
  1. Ook al zijn er navigatiesystemen die gerust drie, vier keer zoveel vragen voor een (verouderde!) update, bijv. op het Touch & Go systeem van Toyota zelf, blijft zestig euro veel voor iets wat anderen gratis krijgen.
  2. Het feit dat zij er al €4000 aan kwijt zijn is niet jouw probleem en is geheel aan hunzelf te wijten, laat je er niet door intimideren. Het product voldoet gewoon niet aan de verwachtingen en je zou zelfs de complete aankoop ongedaan moeten kunnen maken. Dit soort gedoe is trouwens voor mij de reden om nog steeds niet te kiezen voor een ingebouwd navigatiesysteem. Veel te duur en dan nog niet eens lifetime Live Services. Wat betreft uw situatie: Tijd voor een advocaat o.i.d. misschien?
  3. Ja, dat is echt verschrikkelijk. Het enige wat je m.i. kan doen is in Duitsland een Duitse stem kiezen, echter de instructies zijn dan uiteraard ook in het Duits...
  4. En aanbieding verlopen. Grr. Eigenlijk is elk tientje nog teveel als je nu Lifetime LIVE Services krijgt bij een nieuw apparaat....
  5. Als iemand inmiddels nog een actie weet, mijn 3 jaar Live Services loopt volgende maand af en heb er toch flink voor moeten betalen. Dus wederom bijna 50 euri's voor maar één jaar?? Extra pijnlijk als je ziet dat je nu voor bijna de helft van dat bedrag een nieuw apparaat koopt met levenslang Live Services.
  6. Zo vaak als maar kan, niet vanwege Map-shares of Flitsers maar vooral voor de QuickGPSfix waardoor je TomTom sneller een GPS positie bepaald heeft heb na het aanzetten van je TomTom.
  7. Of nieuwe TomTom en dan levenslang kaart- en trafficupdates...?
  8. Ik heb ook zo mijn twijfels over mapshares m.n. m.b.t. de houdbaarheid van de kaartfouten die je zelf op je eigen TT invoert. Situaties zoals jij beschrijft pas ik zelf aan en bijv. ook fouten in de maximum snelheid, maar ik heb wel eens de indruk dat die dan bij het updaten van mijn TT weer overschreven worden. Ik accepteer niet alle mapshares maar degene die door vele gemeld zijn maar hetzelfde trad m.i. ook op toen ik alleen mapshares accepteerde die door TomTom gecontroleerd zijn. Heb jij de situatie in Roermond ook als kaartfout op je eigen TT ingevoerd (en later dus naar TT gestuurd)? Geef je dan aan of de situatie permanent is of tijdelijk (het laatste zou goed zijn in deze situatie maar ik kan me voorstellen dat dat dan minder lang "houdbaar" is. Waze lost dat op door te vragen tot wanneer de tijdelijke situatie van toepassing is. Jammer dat Waze aan Google verkocht is en niet aan TomTom ;-)). Blijft dan dus die aanpassing niet effectief op je eigen TT na een mapshare-update? Of bedoel je dat je zelf niks doet en afwacht tot de kaartfout via mapshares binnenkomt (en dus door een ander gemeld is)? Want als dan niemand dat doet, ja dan kan je wachten tot je een ons weegt.
  9. Als iedereen die instelling heeft waarom je kaartfouten zou corrigeren gaan die er natuurlijk nooit uit. Het hele concept van MapShare is daarop gebaseerd. Ik gebruik, zeker voor de maximum snelheid, heel vaak de functie kaartcorrectie. De correcties die je zelf gemaakt heb voor bijv. de maximum snelheid, (de)blokkeren van een straat en wijzigen van afslagbeperkingen zijn ook gelijk op jouw eigen systeem aangepast. Afhankelijk van je systeem kan je die vinden onder de Instellingen, je kan ook een meldingsknop op je hoofdscherm maken met 'Maak je eigen menu' en als je systeem spraakcommando's aankan zeg je (na het activeren van de stembesturing) "kaartfout". Later, als je niet meer aan het rijden bent kan je die opgeslagen kaartcorrecties verwerken en als je je TomTom op de PC aansluit worden de correcties naar TomTom verzonden zodat ook anderen profiteren van jouw aanpassingen en dat hij de aanpassingen van anderen ontvangt. Bedenk wel dat als op een wegvak een maximum snelheid voor een deel van de dag is (bijv. 6:00-19:00) dat TomTom dan de hoogste maximum snelheid aangeeft van die weg. TomTom kan blijkbaar geen verschillende maximum snelheden aan per dag op één wegvak.
  10. Ik wacht met smart op de nieuwste update, hopelijk komt-ie deze maand nog... De nieuwe afrit op de A2 naar de Beatrixhaven (afrit 52) staat er nl. nog steeds niet op. Waze kent 'm wel al.
  11. Misschien een reset middels een pinnetje dat je in een gaatje aan de onderkant steekt? Of de powerknop ingedrukt houden tot je het tromgeroffel hoort?
  12. Bij mij hielp het verwijderen en opnieuw installeren (via tomtom.com/getstarted) van MyDrive.
  13. Inderdaad geen probleem, tot 10 km landinwaarts nog verbinding met Nederland, daarna binnen één minuut verbinding met het Belgische netwerk (MCC/MNC: 20601). Toen ik later Turnhout in reed, viel even de verbinding weg maar ook toen weer binnen één minuut weer terug.