computerke

Leden
  • Content count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About computerke

  • Rank
    25+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Mijn TomTom
    Tomtom 5200 Wifi
  1. Oeps, Google is your friend... Het antwoord gevonden op http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/20573/~/info-over-voorspelling-van-bestemming... dus dit topic mag verwijderd worden, sorry ;) Hallo iedereen, Als bezitter van een 5200 ben ik een erg tevreden gebruiken. Er is maar 1 ding erg vervelend: als je de auto start en de tomtom aanspringt, dan krijg je altijd een vraag in de stijl van 'Ga je naar huis?' of 'Ga je naar je werk?'. Als ik dan 'nee' wil zeggen moet eerst de autoradio stil gezet worden, anders gaat hij sowieso die route kiezen en moet je ze weer gaan wissen, en als hij je niet direct begrepen hebt, dan heb je het ook zitten en laadt hij die route... Kan die optie niet ergens uitgeschakeld worden? Dat zou het gebruiksgemak voor mij erg verhogen... Groeten, Ronny
  2. Gisteren een abo genomen op de flitspalen Europa (was nog met een Kerstkorting, dus mooi meegenomen!). Vandaag een ritje gemaakt en alles werkt prima nu! Zelfs de trajectcontroles doen het perfect. Iedereen bedankt voor de tips!
  3. Gisteren de nieuwe kaart geïnstalleerd met een bang hartje... Maar alles liep van enen leien dakje! Alleen heb ik een aantal keren moeten inloggen omdat ik het bericht kreeg dat mijn paswoord niet klopte terwijl dat wel het geval was. Maar goed: algemeen prima gegaan op mijn Go Live 1005!
  4. Allé, dat belooft weer... Ik vind dat die update-service van TT dik te wensen overlaat. Hoe dikwijls moet men immers terug proberen en is men uren kwijt alvorens alles naar behoren werkt? Heel frustrerend en men heeft al bang om een update binnen te halen omdat je nooit weet wat voor problemen dat dan weer gaat geven.
  5. Oh, ik dacht dat de vaste flitsers in de kaart meegestuurd werden... Dan zal ik eens een abo nemen voor die flitsers zodat die ge-updated kunnen worden. Bedankt voor de reacties en de tip!
  6. Intussen al een volledige kaartupdate binnengehaald maar het probleem blijft. Erg vervelend, en voor zover ik weet heb ik alles juist ingesteld. Zou het helpen als ik een keer een abonnement op flitspaalservice neem of blijft hij het dan toch uit de kaarten halen waar de vaste flitslocaties blijkbaar totaal tilt slaan? Onlangs kreeg ik een flitspaalmelding op een autosnelweg waar er geen stond en gaf hij als maximum snelheid daar zelfs 50 km/u aan...
  7. Niemand die enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
  8. Hallo, Recentelijk heb ik mijn Tomtom Start 25 vervangen door een GoLive 1005. Mijn 3 jaar gratis kaart-updateservice van de Start 25 was namelijk verlopen en mijn vader had een GoLive 1005 van 2014 die dus levenslange updates heeft. Ik dacht hiermee een hele verbetering te hebben, maar... De GoLive geeft zowat geen enkele vaste flitspaal aan, en als het dan al gebeurt dan staat er gewoon geen op die plaats! Staat er toch een flitspaal, dan geeft hij een verkeerde maximum toegelaten snelheid aan. Ik heb de GoLive geüpdatet met de laatst mogelijke updates, dus dat kan het niet zijn. Waaraan kan dit liggen? Een meer recent toestel met de laatste kaarten zou beter moeten zijn, ook wat de locatie van vaste flitspalen betreft? Alvast bedankt voor het antwoorden! Ronny
  9. Opgelost, na veel gepruts en gedoe... Oef!!!!!!!!!!!!!!!!
  10. Hallo iedereen, Na een mail gekregen te hebben van TT dat er een nieuwe kaart update was, heb ik mijn TomTom Start 25 Europe aan de PC gehangen en de nieuwe kaarten binnengehaald. Alles verliep zoals voorheen bij vorige updates, maar bij na herstarten moet ik een kaart kiezen. De enige optie is 'Europe' maar als ik die selecteer dan krijg ik de melding 'Je kan deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesysteem: Europe' !! Hoe krijg ik mijn TT terug in werking? Ik heb al enkele malen gereste (met het tromgeroffel) maar niets helpt. De kaart staat op een SD kaartje van 8 GB, en als ik die verwijder vraagt de TT de SD in te steken, en krijg ik weer die foutmelding... Ik heb de SD kaart uit de TT gehaald en in mijn cardreader gestoken en wat blijkt? Er staat NIETS op de SD kaart maar in verkenner vind ik dan weer terug dat er 0 bytes beschikbaar zijn van de 7,27 GB. Dan heb ik de cache leeggemaakt en de TT terug gereset. Volgens http://nl.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/15341/zou er dan een nieuwe download gestart worden, maar ik krijg de melding 'Geen kaarten gevonden. Sluit je navigatiesysteem aan op je computer en zoek naar updates met My TomTom. enz.....' Na een volgende reset krijg ik de melding dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn!? Op die manier is de chaos compleet en weet ik niet meer wat ik nog kan proberen. Wie kan me uit deze impasse helpen, aub? Of ik mijn TT nog enkel goed voor schroot? Bedankt! Ronny
  11. Vermits ik dit toch niet gebruik (heb geen LIVE) vind ik het onnodig dat dat icoontje op mijn scherm blijft staan, maar hoe kan ik dat verwijderen ? mvg Ronny
  12. Nog even updaten : bij het gebruiken van mijn TT vandaag zag ik dat al mijn bewaarde adressen verdwenen zijn : thuis, familie, vrienden, ... alles is weg. Mooi is dat van TomTom om de mensen zo te 'pesten' met hun zogenaamde updates :(
  13. Hallo iedereen, Omdat ik bij de vorige kaartupdates een hele dag heb moeten (her)proberen alvorens het lukte, heb ik deze keer een hele tijd gewacht alvorens de nieuwste update te willen installeren omdat mijn TT begint te zeggen dat ik moet updaten en ook op mijn PC krijg ik alsmaar het bericht dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. Maar ... het is weer ellende alom. En dat terwijl ik morgen mijn GPS nodig heb om ergens naartoe te rijden :( Eerst krijg ik een aantal keren 'verbinding met de server is verbroken' waarna ik steeds helemaal opnieuw moet beginnen en dan lijkt het uiteindelijk gelukt. De download is na herhaaldelijke pogingen (die elk meer dan een uur duren, blijkbaar zijn ook de servers van TT een ramp) compleet en de TT begint te installeren. Na een tijd krijg ik de melding dat ik MyDrive moet updaten (blijkbaar kan dat niet van in het begin gedetecteerd worden ?). Dus, eest dat nog maar eens updaten en dan nog maar eens helemaal terug beginnen. Als je dan uiteindelijk denkt dat alles in orde is dan blijkt dat ik een kaart moet selecteren. De enige optie is 'Europe' dus ik koos voor die. Maar wat blijkt ? Ik krijg de melding 'Je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesysteem : Europe'. Na herstarten van de TT komt de vraag opnieuw om een kaart te selecteren en dan blijkt er 'Europe-893' als niet-bruikbare kaart te staan. Hoe is het mogelijk dat TT die kaart dan zelf uitkiest en ze zelfs op je GPS zet ? Als ik alles nog maar eens terug probeer na een complete herstart, dan moet blijkt dat er geen ruimte genoeg is op de TT en moet ik of een SD kaart installeren of ruimte vrijmaken. Ik heb hier echter geen SD-kaarten zomaar in voorraad en hoe je in godsnaam ruimte moet vrijmaken is me ook een raadsel. De enige optie is dat je blijkbaar een zone in Europa moet selecteren. Op dat moment begint een compleet nieuwe download. En wanneer die dan eindelijk binnen is (weer bijna 2 uur wachten ondanks een breedbandverbinding), begint de installatie opnieuw. Na uren en uren gepruts (het is nu na 23u00) is het dan toch gelukt om Europa zone 3 geïnstalleerd te krijgen, het zijn wel minder landen dan oorspronkelijk, maar het is tenminste terug bruikbaar. Een dikke miserie, is het de bedoeling dat je geen updates meer installeert om geen urenlange ellende te moeten doorstaan ? Het heeft me vorige keer een volledige dag gekost en ditmaal is er ook een zondagnamiddag en -avond doorgegaan. Voor mij is dit een miskoop geweest, en ik vind het een schande dat TT niets doet aan de problemen met updates installeren : als je op dit forum kijkt, dan komt het regelmatig terug. Ik moet in alle geval niets meer weten van die kaart-updates van TT, hoewel ik er voor betaald heb. .
  14. Dat had ik zelf al gedaan na het updaten, maar niet geprobeerd of alles nog werkte zoals het moet. Hij had wel gezien dat bij het eerste gebruik alles érg traag ging, 10-15 seconden voordat een ingetypte letter op het scherm kwam ... Aan welk 'foefje' denk je dan ? ;)
  15. Na de nieuwe update voor de kaarten e.d. bleek de TT van mijn vader ineens veel trager te werken en de bluetooth is niet meer in gang te krijgen. Hij is naar de winkel gegaan (toestel is nog onder garantie) en die sturen de TT op voor service. Wachttijd : 4 (vier!) weken :( Van een superslechte service gesproken !! Omdat hij niet zonder TT kan (koerierdienst) moest hij wel een nieuwe kopen. Wat een slechte ervaring. Ik trek er mijn conclusies uit mocht mijn TT ooit kuren krijgen...