RicoK

Leden
  • Content count

    91
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About RicoK

  • Rank
    50+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Flevoland
  • Mijn TomTom
    TomTom GO Navigation iOS - Apple CarPlay

Recent Profile Visitors

2,955 profile views
  1. @cortrans14 Dat kan ik mij helemaal voorstellen ;)
  2. Ik weet, dat jullie verstokte losse PND gebruikers zijn, maar wat ben ik gelukkig dat ik hier vanaf ben ;) Het is erg fijn om als TomTom GO gebruiker niet meer een PND aan de compouter te hoeven hangen via Drive Connect, of hoe heet(te) dat ook al weer. Natuurlijk de modernere PND kunnen ook via WiFi nieuwe kaarten binnenhalen. Echter, nog steeds krijg je een keer per kwartaal nieuw kaartmateriaal ter beschikking, terwijl als je een GO Mobile versie gebruikt, je bijna wekelijks kaartupdates krijgt.
  3. @BramvT Mooie herinneringen Inderdaad, wat betreft Prins Clauslaan 60, TomTom ziet deze niet, wel nummer 20, maar concurrent Waze, die ik ook wel eens gebruik, ziet nummer 60 wel. Heel bijzonder en irritant. Ik ga dat zo eens neerleggen, als kaartfout o.i.d., bij TomTom via het Engelse forum (https://discussions.tomtom.com/en). Edit: zie https://discussions.tomtom.com/en/discussion/1126746/report-missing-address-den-haag-nl/p1?new=1 Edit2: Ik heb het missende adres gemeld op: https://www.tomtom.com/mapshare/tools/. Ben jij hiermee bekend?
  4. @BramvT Daarom ondersteunde ik mijn opmerking ook met 'meen ik'. Ik haalde destijds, en dat is wel een lange tijd geleden inmiddels, nieuw kaartmateriaal binnen via Newsgroepen (NZB's) en de nieuwe (illegale?) navcores via een forum. Mijn excuses als ik het bij het onjuiste eind had, maar ik meende dat dat dit forum was. De How-to's verkreeg je dan via het betreffende (NL-)forum. Dat forum moest destijds op een gegeven moment wel zijn/haar activiteiten staken onder druk van TomTom hetgeen natuurlijk niet onlogisch/ondenkbaar was.
  5. Respect voor de leeftijd! Inmiddels behoor ik met mijn 47 jaar ook niet meer tot de jeugd ;) Alle navigatiesystemen hebben hun eigen voor- en nadelen, maar ondanks de tekortkomingen van TomTom keer ik toch steeds weer bij hen terug. TT geeft een soort van rust wat betreft hun kaartmateriaal en gesproken navigatie-instructies. Ik had destijds, een tijd terug al weer, toen ik issues had met mijn navigatie en dit forum aanzienlijk actiever was, TomTom gewezen op dit forum en hen in zekere zin gevraagd of zij hier konden en/of wilden plaats nemen. Nee, dat wilden zij niet. TomTom heeft haar eigen forum en wil niet actief zijn bij/in andere fora. Jammer, maar, zeker nu dit forum tamelijk rustig en in-actief is, ik kon mij dit wel voorstellen.
  6. Ik ben ook een trouwe TomTom gebruiker. Niet helemaal vanaf het eerste uur. Ik ben begonnen met een TT Go 720 meen ik. Ik zette hier toen illegale kaarten en navcores op. Ik kon hieraan komen meen ik via dit forum, maar daar kan ik mij in vergissen.... Ik maak nu al weer een tijdje gebruik van TT op mijn iPhone en sinds enkele maanden van CarPlay via een RCD330 in mijn Volkswagen wat een grote aanwinst is. Omdat hier geen tot weinig activiteit is, ben ik actief op (https://discussions.tomtom.com/en/categories). Hier gebeurt wel veel en omdat dit forum van TT is, heb je ook direct contact met TT. Oke, het is wel in het Engels. Als je die taal niet machtig bent, heb je er weinig tot niets aan, maar wellicht kan Google Translate helpen. Het is hier natuurlijk stil(ler) geworden, omdat er nu eenmaal heel veel gratis concurrentie bijgekomen is, zoals Apple’s Kaarten, Google’s Maps, Waze en nog veel meer. Regelmatig probeer ik deze weer eens uit, maar kom altijd weer terug bij TT ondanks haar tekortkomingen. Maar een meet..... lijkt me reuze gezellig ;).
  7. @cortrans14 Ben jij ook lid van en/of actief op het Engelse TomTom forum (https://discussions.tomtom.com/en/categories), dat van TomTom zelf is en waar je direct in contact kan treden met TomTom? Ik wel en dit kan ik je aanraden. Het is wel in het Engels. Maar als je de Engelse taal niet machtig bent dan heb je daar natuurlijk altijd nog Google Translate ;) De afwezigheid van de routebar, en dus niet de filebar, omdat niet alleen de files en de afstand hiertoe zichtbaar is, maar ook de afstand tot de tankstations, wegwerkzaamheden, gevaarlijke situaties en pechgevallen is een groot gemis. Dit is bekend bij TomTom en de techneuten zijn druk bezig dit te verwerken. Omdat recent wél de afstand tot een flitser (vanaf ca 450 meter) en wegwerkzaamheden in de rechterbovenhoek zichtbaar is gemaakt ben ik persoonlijk bang dat de routebar niet (zo snel) zal terug keren. Maar wie weet, we houden hoop. Wat ik vervelender vind, is dat middels CarPlay (nog) geen melding mogelijk is om flitser aan of af te melden. Terwijl Waze bijvoorbeeld deze mogelijkheid wel heeft. TomTom wil zich wel eens achter de beperkingen die Apple oplegt verschuilen, maar dit gaat lang niet altijd op, omdat de concurrentie wel meer mogelijkheden biedt. Ik probeer regelmatig veel van de alternatieven en blijf terug keren bij TomTom ondanks de tekortkomingen.
  8. Even off topic, ja, inderdaad TomTom heeft het niet makkelijk, maar toch bestaan ze nog steeds en doen ze hun best. Enkele jaren geleden, toen ik nog een PND had, was er zelfs sprake van dat TT de PND's afdeling ging sluiten. Om deze reden en omdat ik mijn telefoon natuurlijk altijd bij me heb, had ik mijn PND van de had gedaan. En toch nog steeds bestaan TT's PND's nog steeds ;).
  9. @cortrans14 Omdat het nu nog zo rustig is op de weg heb ik ook nog geen file info kunnen zien via CarPlay. Maar wat ik wel al heb kunnen zien is de afstand tot een flitser, omdat ik express een route uitzocht met flitspalen om dit te testen. En omdat op deze route ook wegwerkzaamheden aan de gang waren, werd ook de afstand tot deze werkzaamheden getoond. Very nice!
  10. Zou @hemar50 het telefoonnummer van TomTom 020-7575000 hebben gevonden?
  11. @holyhead @Travelers @corne64 @adriaantje @cortrans14 @jefken Hoe men van mening is dat de TomTom GO app op meerdere iPhones met family sharing (tegelijkertijd) gebruikt kan worden is mij een groot raadsel, want het kan gewoon niet! Echter, met ingang van iOS14 gaat dit WEL mogelijk zijn/worden. Zie lampard's reactie van 10 juli in: https://discussions.tomtom.com/en/discussion/1118846/family-sharing-with-go-navigation-subscription#latest
  12. @jefken Dit lijkt mij ook. Ik vond het al zo gek om te lezen ;)
  13. App update 2.0.1 voor iOS beschikbaar. Zie voor de fixes: New TomTom GO Navigation app 2.0.1 available for iOS Helaas nog niet een knop 'update alle kaarten' toegevoegd. Nog steeds alle kaarten handmatig updaten.
  14. De kosten krijg je zichtbaar zodra je de TomTom GO Navigation hebt geïnstalleerd. Wat betreft de nieuwe kaarten, die kon ik gelijk downloaden en zijn weer beter geworden. Veel detailrijker zonder te veel in detail te treden ;) Als je de Engelse taal machtig bent, hier kun je véél meer lezen en vinden: https://discussions.tomtom.com/en/discussion/1112145/new-tomtom-go-navigation-app-ios/p1
  15. TomTom GO Mobile voor iOS is niet meer. Deze is sinds gisteren vervangen door TomTom GO Navigation versie 2.0. Wellicht dat versie 1.x was uitgerold onder testers, want ik heb deze niet gezien. https://itunes.apple.com/nl/app/tomtom-go-mobile/id884963367?mt=8 Ziet er weer heerlijk uit! Edit: nu nog even mijn avatar gaan vervangen ;)