rood&baard

Leden
  • Content count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rood&baard

  • Rank
    50+ poster
  • Birthday 06/14/1945

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Schuinesloot
  • Mijn TomTom
    = Via 135 M EU Free LTM
    - (RNS310 NL+DE)
    - mob.[Gmaps/Maps.me/HERE WeGo]

Recent Profile Visitors

1,859 profile views
  1. Zou zo maar kunnen Weer gps instelling updaten; bleef direct hangen in verwerken, dus weer de truc: C:\Users\W7\AppData\Local\TomTom -> map TomTom wissen, waarna binnen 1 minuut klaar met Kees! PS: wel eerst MDC via systeembalk geheel beëindigen, anders lukt het niet !!
  2. Tja, kijk eens bij andere merken; bijv. Garmin. De problemen/oplossingen komen mij bekend voor! Ik denk dat e.e.a. zo complex is geworden en de tijdsdruk zo groot, dat een foutje zo gemaakt en onopgemerkt/onvindbaar blijft. Kijk maar naar Windhoos10. Kijk, natuurlijk zou het onberispelijk moeten werken. Maar hoe is het bijvoorbeeld met internet, tv, radio, telefoon, TV-apps en noem maar op. De onbegrijpelijke storingen volgen elkaar op in dit digitale tijdperk. Vroeger(!) had je een analoge telefoon en ptt-draadomroep, en die deed het (in mijn herinnering) altijd !!
  3. Hier de hier gevonden (van de moderator) link naar de hulpwebsite van TomTom. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met de helpdesk. https://help.tomtom.com/hc/nl/articles/360013960039 Het moet altijd mogelijk zijn om de boel weer op orde te krijgen. Ik geef toe je moet wel volhouden, het zou anders moeten gaan zonder de hier beschreven moeilijkheden, maar als het mij lukt, moet het een ander óók kunnen lukken Schakel bij problemen via instellingen logboekbestanden eens in. Deze kun je op verzoek naar de helpdesk van T2 zenden.
  4. Vergeet niet te genieten van deze herfstdag; tomtom loopt niet weg!
  5. Heb je ook je Tom Tom gereset (trommels) volgens gebruiksaanwijzing? Kan wellicht helpen. Ik geef maar aan wat mijn oplossingen zijn geweest in de lange sleep van moeilijkheden. Is uiteindelijk steeds wel gelukt tot nu toe. Ik heb alle staten van "ellende" al meegemaakt. Ook een paar maanden rechtstreeks contact gehad met een servicedesk medewerker om mijn gegevens te delen om tot een oplossing te komen. Dat is toen gelukt. Mijn Via135 was ook eens alles kwijt en nog veel meer ellende. Dít probleem is ook bekend maar ze kunnen het (nog) niet vinden / reproduceren omdat dit zich niet in alle omstandigheden bij iedereen voordoet. Dus blijf proberen .......
  6. Allerlei oorzaken kunnen een rol spelen . TomTom heeft geen (echte) oplossing. Lukt meestal wel in een redelijk tijd, gaat ook weleens (erg) lang duren. Wij hebben snel glasvezel, maar daar ligt het niet aan. Dus gewoon ontspannen en "kieken wat-ut-word"
  7. Wen er maar aan ! MyDriveConnect via Windows deinstalleren. Daarna opnieuw installeren vanaf de website van Tom Tom. Daarna moet (!) het over het algemeen lukken. Suc6 en nooit wanhopen! Bij update van een volledige kaart kán het we eens erg lang duren
  8. Wen er maar aan ! MyDriveConnect via Windows deinstalleren. Daarna opnieuw installeren vanaf de website van Tom Tom. Daarna moet (!) het over het algemeen lukken. Suc6 en nooit wanhopen!
  9. Wéér kleine update voor gps; natuurlijk weer "drukke servers". Mijn oplossing de cache handmatig verwijderen (inhoud van map /AppData/local/TomTom) werkte weer (géén drukke servers meer!) NB: via instelling aangeven "leeg downloadmap" werkt dus niet; vandaar het handmatig legen. eerst was het probleem alleen bij grote updates, nu bij de kleine ook
  10. Meestal , dus .... Maar ja 't is ook al een oude .....
  11. Idem hier, want door ervaring al eerder wijzer geworden. maar dat mag niet baten! Ook op 2 verschillende laptops uitgevoerd, met hetzelfde resultaat! Komt vaker voor, gezien dit forum. De hierna volgende kleine updates geven (meestal) geen problemen. Het probleem komt na een update door TomTom. Niet als ik deze zelf (vers) installeer!
  12. Vandaag maar weer eens de update voor tomtom via135 uitgevoerd. MyDriveConnect moest natuurlijk ook een update krijgen, daarna de melding van 3 bestanden w.o. de volledige EU-kaart. Liep (natuurlijk) direct vast in de melding van de drukke servers . Dus maar weer de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na wat trubbels omdat er geen verbinding met Via135 kon worden gemaakt (komt vaker voor) werd de EU-kaart gedownload naar de computer. Duurt evengoed nog een uur ondanks de glasvezel snelheid, maar ja het kwam binnen en werd op de Via135 geïnstalleerd.
  13. Wakker gemaakt door de klacht van @Trotter ben ik aan de slag gegaan met MyDriveConnect. Deze moest eerst weer upgedatete worden, dus uitgevoerd. Daarna meteen de locatie van de cache opgezocht (zie mijn vorige post met plaatjes(!) en de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na het opstarten van MDC en verbinden van de Via135 was het updaten het bekende fluitje van een (euro)cent
  14. getest; zie afbeelding Cache staat bij mij op 2 locaties *); als deze beide geleegd worden, werkt het update van de VIA135 zonder herinstallatie. Het legen van de cache via de systeemregel wordt maar op 1 plaats uitgevoerd, dus de 2e blijft staan.
  15. @Ajee / @Trotter Ben ik het mee eens! In 2015 had ik ook een hardnekkig probleem met mijn VIA135. Door intensief overleg met de helpdesk in Amsterdam en met behulp van uitwisseling van de probleemgegevens, is er een toen oplossing gevonden. Als dank voor mijn hier ingestoken tijd en moeite kreeg ik een jaar gratis flitsersupdates; een leuke geste! Als er een aanwijzing is voor een oplossing, zullen ze deze zeker verwerken. Microsoft maakt regelmatig fouten en lost die dan op, waarbij je dan weer andere problemen kan krijgen.... Vergeet niet dat e.e.a al behoorlijk complex is geworden. Samenwerking met de verschillende browsers is ook al steeds moeilijker, vandaar MyDriveConnect al enige tijd zelfstandig werkt. Maar dan nu weer met een foutje. Ik heb zelf het idee dat de cache met tomtom-gegevens niet helemaal goed gewist wordt. Ik heb 2 locaties gevonden waar deze in wordt opgeslagen. Als ik zin heb zal ik e.e.a. binnenkort eens testen!