rood&baard

Leden
  • Content count

    58
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rood&baard

  • Rank
    50+ poster
  • Birthday 06/14/1945

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Schuinesloot
  • Mijn TomTom
    = Via 135 M EU Free LTM
    - (RNS310 NL+DE)
    - mob.[Gmaps/Maps.me/HERE WeGo]

Recent Profile Visitors

1,636 profile views
  1. Vandaag weer een test ivm een gemelde update gps: MyDriveConnect gestart; Via135 aangesloten via usb; geen reactie/verbinding. opnieuw MDC gestart; usb inuitin en ja, wordt uiteindelijk gezien én heeft verbinding Even ....... ja! Downloaden vh kleine bestandje, dat daarna wordt overgebracht naar tommetje... hoera (3x) Hoehoehoe bestaat het ...... Ben benieuwd naar de volgende update MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na een update ook nog steeds aan: "meld je aan om nieuwe items te bekijken". Deze fout is in het verleden ook al eens verholpen door TomTom.
  2. Klopt! Alléén de laatste update van MyDrive installeren geeft geen resultaat. Het programma moet volledig gedeinstalleerd worden. Daarna installeren en dan doet ie het één keer! Ook (alléén) cache leegmaken helpt niet! Het euvel is door de laatste update ook niet verholpen !
  3. Op mijn 2e laptop: zelfde probleem; ook na de benodigde update van Mijn DriveConnect. Na het volledig verwijderen van het programma en herinstalleren, werd de Via135 update binnengehaald en geïnstalleerd !! Erg bewerkelijk.....
  4. toen lukte het na wat ge-emmer Nu maar weer eens de gemelde (nieuwe) update proberen; nee, dus weer zgn "drukke servers"! Word daar een beetje moedeloos van...... Na een periode downloaden zonder problemen, lijkt het weer mis met tommie Nog oplossingen ? Groet, Henk Bijlage: het bekende plaatje!
  5. @Binary Hier hetzelfde probleem! Via de Tom-Tom-website wordt je ook niet veel wijzer (usb-kabel controleren, MyDriveConnect installeren, navigatiesysteem resetten) Na de vorige update, de melding mbt "drukke servers", wat natuurlijk zou kunnen, maar dagen/weken wijst op een niet vermelde fout in het programma! Óók de nieuwste (programma)-update installeren gaf geen verbetering ....... Maar even te rade bij jouwtomtom.nl waar een "lotgenoot" het zelfde probleem beschrijft met daarbij de gevonden "oplossing". Dus volledig deïnstalleren van MyDriveConnect (!) en daarna opnieuw de nieuwste versie installeren zou moeten werken. Niet zonder slag of stoot, dus! Vaker probleem dat er geen verbinding(kan) worden gemaakt met de Via135. Na een aantal keren aansluiten én programma opstarten, wordt uiteindelijk het navigatiesysteem "gezien". en is er geen drukke server meer ....... Daarna is het updaten een fluitje van een cent. Dus @Binary, bedankt voor de tip ! Het werkt uiteindelijk wél. PS: de problemen zijn ook nog afhankelijk van de gebruikte laptop; een probleem bij Acer geeft géén probleem bij Asus..
  6. GROOT probleem! Het updaten van de nieuwe Europakaart (v.9.40) resulteert (bij mij ) in een "Communicatiefout" (MyDriveConnect) en "Er is iets fout gegaan" (Via135). Herinstallatie MyDrive en koude start(tromgeroffel) Via135 alsmede leegmaken cache geeft geen oplossing (alleen langdurig opnieuw downloaden 3uur). Het bestand is wel aanwezig op de computer, maar door een fout(?) (na 6% en 10min.) wordt de foutmelding aangegeven. De Via is nu onbruikbaar, want de oorspronkelijke kaart is blijkbaar gewist. Het lijkt er zelfs op dat zelfs alles op de Via is gewist! Deze geeft aan "Geen kaarten gevonden." De instructies zijn allemaal gevolgd; kost alleen véél tijd, maar geen oplossing! TTHELPdesk maar weer gemaild! Iemand hier een oplossing??? Groet, Henk Lijkt op een probleem met verbinding in het (USB)LANnetwerk dat contact moet maken met Tommetje Zie schermafdrukken op Dropbox: https://www.dropbox....3gANYYHr5a?dl=0
  7. Groot Probleem! met updaten EU-kaart v9.40 -> verplaatst naar storing MyDrive. Henk
  8. Als elders aangegeven: Na contact met TomTom Customer Support Team 07 & 08 -10-14 is de(ze) bug (lus) na een wederzijdse test opgelost. Mapshare wordt niet meer herhaald aangeboden; na download van 1 minuut wordt de data overgebracht naar de TomTom. Dit duurt nog wel 30 minuten; is belachelijk lang voor zo'n klein bestand! Maar daar wordt nog (steeds) aan gewerkt door TTCST (!) Groet, Henk
  9. Update. Na contact met TomTom Customer Support Team 07 & 08 -10-14 is de(ze) bug (lus) na een wederzijdse test opgelost. Mapshare wordt niet meer herhaald aangeboden; na download van 1 minuut wordt de data overgebracht naar de TomTom. Dit duurt nog wel 30 minuten; is belachelijk lang voor zo'n klein bestand! Maar daar wordt nog (steeds) aan gewerkt door TTCST (!) Groet, Henk
  10. Niet wanhopen; gewoon nog eens proberen; MyDrive Connect nog eens installeren; Google Chrome als standaardbrowser of een andere (niet IE-browser); heus het lukt! Groet, Henk PS: voordat je hierover struikelt: Mapshare heeft (nog steeds) een bug; wordt herhaald aangeboden; gewoon negeren en 1x per week Updaten .....
  11. Mapshare update komt wéér in een lus! (oude bug?) MyDrive Connect blijft deze steeds aanbieden! Heb deze bug weer bij de helpdesk aangegeven; wacht nog op antwoord..... Groet, Henk
  12. Hierbij een overzicht van 2 updates; (1)De nieuwste EUmap bijwerking naar versie 9.35, daarna update Mapshare. (2)Update MyDrive/MyDriveConnect (v.3.3.0.1756) (ongev. 10 min.) en aansluitend Mapshare. Werkt in verhouding met de vorige benodigde tijd, redelijk snel (plm. 10 minuten voor Mapshare; vandaag 12-09-2014) Het installeren van de update van de EUmap was 5 uur en 35 minuten!!! Was ook erg veel data .... Groet, Henk link naar DROPBOX met PrtSc van update EUmap en Update MyDrive/Mapshare: https://www.dropbox.com/sh/4nscxeb0cihprt7/AADdEr-k1WpCRS1cAPiuKNHha?dl=0
  13. Net ook weer een (kaart)update uitgevoerd; blijft een poos op 99% hangen (bekend verschijnsel) maar wordt afgerond na max. 10 minuten. Ook mij valt op dat na 1-2 dagen weer een nieuwe kaart-update word aangeboden naast de dagelijkse GPS-fix; wellicht veel aanbod van mapshare correcties? Groet, Henk PS: ik doe eerst altijd de GPS-fix (binnen een minuut gefixt) dan weet je zeker dat de server de juiste verbinding maakt; daarna de mapshare-download.
  14. 10-04-2014 - bevestiging goede werking nieuwe versie van MyDriveConnect / VIA135 zoals eerder aangegeven. Alleen de voortgangsindicator springt van 0% naar 100% en geeft 16 seconden aan, maar het verwerken van Mapshare neemt 16 minuten in beslag. Het probleem van de lus is niet meer aanwezig; het icoon geeft (blijvend) aan dat het toestel is bijgewerkt. (Deze zaken zijn weer gecommuniceerd met hetTomTom Customer Care Team) Groet, Henk Kreeg net een bevestiging van deze bug, ze zijn hiermee bezig!
  15. update 07-04-2014 betreft probleem: MyDrive(Connect) komt in "lus" na update TomTom VIA135 (GPSfix & Mapshare) Vandaag maar weer eens gevolg gegeven aan de melding dat er 2 updates beschikbaar zijn. Deze separaat geïnstalleerd (GPSfix en Mapshare); de eerste als normaal zeer snel, de 2e na 10 minuten gereed. Kreeg daarna de melding van een update c.q. installatie van MyDriveConnect (versie 3.3.0.1502 voor Windows). Het lijkt (!?!) erop dat het probleem van de "lus" hiermee is opgelost! ook het icoon geeft juist weer! Groet, Henk Eventuele ontwikkelingen worden hier weer gemeld!