rood&baard

Leden
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rood&baard

  • Rank
    50+ poster
  • Birthday 06/14/1945

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Schuinesloot
  • Mijn TomTom
    TomTom navigatiesysteem Via 135 M EU Free LTM
  1. GROOT probleem! Het updaten van de nieuwe Europakaart (v.9.40) resulteert (bij mij ) in een "Communicatiefout" (MyDriveConnect) en "Er is iets fout gegaan" (Via135). Herinstallatie MyDrive en koude start(tromgeroffel) Via135 alsmede leegmaken cache geeft geen oplossing (alleen langdurig opnieuw downloaden 3uur). Het bestand is wel aanwezig op de computer, maar door een fout(?) (na 6% en 10min.) wordt de foutmelding aangegeven. De Via is nu onbruikbaar, want de oorspronkelijke kaart is blijkbaar gewist. Het lijkt er zelfs op dat zelfs alles op de Via is gewist! Deze geeft aan "Geen kaarten gevonden." De instructies zijn allemaal gevolgd; kost alleen véél tijd, maar geen oplossing! TTHELPdesk maar weer gemaild! Iemand hier een oplossing??? Groet, Henk Lijkt op een probleem met verbinding in het (USB)LANnetwerk dat contact moet maken met Tommetje Zie schermafdrukken op Dropbox: https://www.dropbox....3gANYYHr5a?dl=0
  2. Groot Probleem! met updaten EU-kaart v9.40 -> verplaatst naar storing MyDrive. Henk
  3. Als elders aangegeven: Na contact met TomTom Customer Support Team 07 & 08 -10-14 is de(ze) bug (lus) na een wederzijdse test opgelost. Mapshare wordt niet meer herhaald aangeboden; na download van 1 minuut wordt de data overgebracht naar de TomTom. Dit duurt nog wel 30 minuten; is belachelijk lang voor zo'n klein bestand! Maar daar wordt nog (steeds) aan gewerkt door TTCST (!) Groet, Henk
  4. Update. Na contact met TomTom Customer Support Team 07 & 08 -10-14 is de(ze) bug (lus) na een wederzijdse test opgelost. Mapshare wordt niet meer herhaald aangeboden; na download van 1 minuut wordt de data overgebracht naar de TomTom. Dit duurt nog wel 30 minuten; is belachelijk lang voor zo'n klein bestand! Maar daar wordt nog (steeds) aan gewerkt door TTCST (!) Groet, Henk
  5. Niet wanhopen; gewoon nog eens proberen; MyDrive Connect nog eens installeren; Google Chrome als standaardbrowser of een andere (niet IE-browser); heus het lukt! Groet, Henk PS: voordat je hierover struikelt: Mapshare heeft (nog steeds) een bug; wordt herhaald aangeboden; gewoon negeren en 1x per week Updaten .....
  6. Mapshare update komt wéér in een lus! (oude bug?) MyDrive Connect blijft deze steeds aanbieden! Heb deze bug weer bij de helpdesk aangegeven; wacht nog op antwoord..... Groet, Henk
  7. Hierbij een overzicht van 2 updates; (1)De nieuwste EUmap bijwerking naar versie 9.35, daarna update Mapshare. (2)Update MyDrive/MyDriveConnect (v.3.3.0.1756) (ongev. 10 min.) en aansluitend Mapshare. Werkt in verhouding met de vorige benodigde tijd, redelijk snel (plm. 10 minuten voor Mapshare; vandaag 12-09-2014) Het installeren van de update van de EUmap was 5 uur en 35 minuten!!! Was ook erg veel data .... Groet, Henk link naar DROPBOX met PrtSc van update EUmap en Update MyDrive/Mapshare: https://www.dropbox.com/sh/4nscxeb0cihprt7/AADdEr-k1WpCRS1cAPiuKNHha?dl=0
  8. Net ook weer een (kaart)update uitgevoerd; blijft een poos op 99% hangen (bekend verschijnsel) maar wordt afgerond na max. 10 minuten. Ook mij valt op dat na 1-2 dagen weer een nieuwe kaart-update word aangeboden naast de dagelijkse GPS-fix; wellicht veel aanbod van mapshare correcties? Groet, Henk PS: ik doe eerst altijd de GPS-fix (binnen een minuut gefixt) dan weet je zeker dat de server de juiste verbinding maakt; daarna de mapshare-download.
  9. 10-04-2014 - bevestiging goede werking nieuwe versie van MyDriveConnect / VIA135 zoals eerder aangegeven. Alleen de voortgangsindicator springt van 0% naar 100% en geeft 16 seconden aan, maar het verwerken van Mapshare neemt 16 minuten in beslag. Het probleem van de lus is niet meer aanwezig; het icoon geeft (blijvend) aan dat het toestel is bijgewerkt. (Deze zaken zijn weer gecommuniceerd met hetTomTom Customer Care Team) Groet, Henk Kreeg net een bevestiging van deze bug, ze zijn hiermee bezig!
  10. update 07-04-2014 betreft probleem: MyDrive(Connect) komt in "lus" na update TomTom VIA135 (GPSfix & Mapshare) Vandaag maar weer eens gevolg gegeven aan de melding dat er 2 updates beschikbaar zijn. Deze separaat geïnstalleerd (GPSfix en Mapshare); de eerste als normaal zeer snel, de 2e na 10 minuten gereed. Kreeg daarna de melding van een update c.q. installatie van MyDriveConnect (versie 3.3.0.1502 voor Windows). Het lijkt (!?!) erop dat het probleem van de "lus" hiermee is opgelost! ook het icoon geeft juist weer! Groet, Henk Eventuele ontwikkelingen worden hier weer gemeld!
  11. update 28-03-2014 - t.k.n. forum jouw tomtom Reactie Bericht van TomTom Customer Care Team via E-mail 28-03-2014 10:28 VM naar aanleiding van o.a. telefonisch overleg en live-test via internet van de VIA135. Geachte heer Rood, Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Zoals besproken kunnen wij u op dit moment geen oplossing bieden voor de Mapshare storing. Onze ontwikkelaars werken hard aan een oplossing. Zodra deze (oplossing) er is zullen de Mapshare update niet opnieuw (lus) worden aangeboden. Voor nu adviseer ik u de updates eenmalig (per week) te downloaden en daarna het navigatiesysteem los te koppelen. Wanneer de storing is verholpen, stellen wij u hier per email van op de hoogte. Onze excuses voor het ongemak. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, TomTom Customer Care Team (NL) einde citaat. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het is nog ingewikkelder dan het eerst al leek; de verschillende versies van toestellen blijken óók verschillend op het updateprogramma (MyDriveConnect) te reageren. Bij mijn VIA135 (met Livetime maps) komen de updates goed binnen en worden, in totaal max. 8 minuten, geïnstalleerd op het apparaat; daarna vervalt MyDriveConnect in de "lus", terwijl MyDrive(in Chrome) aangeeft, dat alles is voltooid. De (live)test (door TomTomCCT) geeft ook aan dat de VIA135 de bestanden heeft verwerkt. Dus behalve de lus, werkt alles naar behoren ................ Groet, Henk
  12. update 20-03-2014 betreft probleem: MyDrive(Connect) komt in "lus" na update TomTom (GPSfix & Mapshare) Bericht van TomTom Customer Care Team: "Ik heb vandaag wat informatie gekregen dat een oplossing nabij lijkt". Even geduld dus ...................... ? Groet, Henk
  13. Kost in ieder geval geen papier ............ H. PS: TT: géén fiter; niet koppelen; véél te moeilijk; dan kan er weer iets fout gaan !!
  14. Komt bij mij wel eens voor omdat ik de Internetpagina met MyDrive/Chrome vast gepind heb in de browser. Bij die melding pagina verversen/opnieuw laden, daarna moet het normaal zijn (bij mij wel!) Groet, Henk
  15. Nog een aanvulling: Vandaag een mailing van TomTom dat de nieuwe "Lentekaart" voor mij klaar staat !?? (geen versie) Hoezo??? Die wordt al met de updates geinstalleerd! (v9.25 = aanwezig). Henk