rood&baard

Leden
  • Content count

    67
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rood&baard

  • Rank
    50+ poster
  • Birthday 06/14/1945

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Schuinesloot
  • Mijn TomTom
    = Via 135 M EU Free LTM
    - (RNS310 NL+DE)
    - mob.[Gmaps/Maps.me/HERE WeGo]

Recent Profile Visitors

1,759 profile views
  1. Wakker gemaakt door de klacht van @Trotter ben ik aan de slag gegaan met MyDriveConnect. Deze moest eerst weer upgedatete worden, dus uitgevoerd. Daarna meteen de locatie van de cache opgezocht (zie mijn vorige post met plaatjes(!) en de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na het opstarten van MDC en verbinden van de Via135 was het updaten het bekende fluitje van een (euro)cent
  2. getest; zie afbeelding Cache staat bij mij op 2 locaties *); als deze beide geleegd worden, werkt het update van de VIA135 zonder herinstallatie. Het legen van de cache via de systeemregel wordt maar op 1 plaats uitgevoerd, dus de 2e blijft staan.
  3. @Ajee / @Trotter Ben ik het mee eens! In 2015 had ik ook een hardnekkig probleem met mijn VIA135. Door intensief overleg met de helpdesk in Amsterdam en met behulp van uitwisseling van de probleemgegevens, is er een toen oplossing gevonden. Als dank voor mijn hier ingestoken tijd en moeite kreeg ik een jaar gratis flitsersupdates; een leuke geste! Als er een aanwijzing is voor een oplossing, zullen ze deze zeker verwerken. Microsoft maakt regelmatig fouten en lost die dan op, waarbij je dan weer andere problemen kan krijgen.... Vergeet niet dat e.e.a al behoorlijk complex is geworden. Samenwerking met de verschillende browsers is ook al steeds moeilijker, vandaar MyDriveConnect al enige tijd zelfstandig werkt. Maar dan nu weer met een foutje. Ik heb zelf het idee dat de cache met tomtom-gegevens niet helemaal goed gewist wordt. Ik heb 2 locaties gevonden waar deze in wordt opgeslagen. Als ik zin heb zal ik e.e.a. binnenkort eens testen!
  4. Gemeld bij tomtom via facebook: antwoord: Kan dus nog wel even duren ......
  5. Het kan niet altijd goed gaan; nu wéér "drukke servers" en melding op beide laptops. Maar weer MDC geheel verwijderd en (dezelfde versie) geherinstalleerd ... en ja hoor binnen één minuut de gps-gegevens verwerkt in de Via135 Blijft bewerkelijk ..........
  6. Handig zo'n geheugensteuntje op internet forum Deze keer ging het hier wel goed *); wel langdurig (1u.). *) Zonder herinstallatie.
  7. @Trotter Mooi dat het gewerkt heeft . Maaar ... wees maar niet al te blij ! De volgende keer als je weer wil updaten, heb je een gróóóte kans dat je dezelfde melding krijgt. MyDriveConnect (wéér) de-installeren en weer nieuw installeren is dan de oplossing ! Een beetje bewerkelijk, maar het werkt ....... MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na de update nu wel aan dat ie bij is ... (ik blij !) (en dan heb ik het alleen over de kleine kaart- en gps-updates)
  8. @cortrans14 Blijkbaar! Je kunt nu alleen niet zien of ie wat doet of gewoon hangt! Maar nu moet het goedkomen ...... hoop ik Aan de Glasvezel ligt het niet: 95 Mbps
  9. Ja, hoor! Vandaag weer drukke servers! Na installeren van de gebruikelijke gps en de kleine kaart updates (heel snel) heeft ie het weer te druk voor mij(!) om de (nieuwe) EU-kaart te downloaden..... (blijft nu "Bezig met voorbereiden...") Via beide laptops én na herinstallatie van MyDriveConnect (na volledige de- en herinstallatie), dusss?? update: Hoera, na 12x herstarten van MDC is het bestand binnengehaald. Nu nog 1u30min verwerken. (Via135 - systeem bijwerken)
  10. Vandaag weer een test ivm een gemelde update gps: MyDriveConnect gestart; Via135 aangesloten via usb; geen reactie/verbinding. opnieuw MDC gestart; usb inuitin en ja, wordt uiteindelijk gezien én heeft verbinding Even ....... ja! Downloaden vh kleine bestandje, dat daarna wordt overgebracht naar tommetje... hoera (3x) Hoehoehoe bestaat het ...... Ben benieuwd naar de volgende update MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na een update ook nog steeds aan: "meld je aan om nieuwe items te bekijken". Deze fout is in het verleden ook al eens verholpen door TomTom.
  11. Klopt! Alléén de laatste update van MyDrive installeren geeft geen resultaat. Het programma moet volledig gedeinstalleerd worden. Daarna installeren en dan doet ie het één keer! Ook (alléén) cache leegmaken helpt niet! Het euvel is door de laatste update ook niet verholpen !
  12. Op mijn 2e laptop: zelfde probleem; ook na de benodigde update van Mijn DriveConnect. Na het volledig verwijderen van het programma en herinstalleren, werd de Via135 update binnengehaald en geïnstalleerd !! Erg bewerkelijk.....
  13. toen lukte het na wat ge-emmer Nu maar weer eens de gemelde (nieuwe) update proberen; nee, dus weer zgn "drukke servers"! Word daar een beetje moedeloos van...... Na een periode downloaden zonder problemen, lijkt het weer mis met tommie Nog oplossingen ? Groet, Henk Bijlage: het bekende plaatje!
  14. @Binary Hier hetzelfde probleem! Via de Tom-Tom-website wordt je ook niet veel wijzer (usb-kabel controleren, MyDriveConnect installeren, navigatiesysteem resetten) Na de vorige update, de melding mbt "drukke servers", wat natuurlijk zou kunnen, maar dagen/weken wijst op een niet vermelde fout in het programma! Óók de nieuwste (programma)-update installeren gaf geen verbetering ....... Maar even te rade bij jouwtomtom.nl waar een "lotgenoot" het zelfde probleem beschrijft met daarbij de gevonden "oplossing". Dus volledig deïnstalleren van MyDriveConnect (!) en daarna opnieuw de nieuwste versie installeren zou moeten werken. Niet zonder slag of stoot, dus! Vaker probleem dat er geen verbinding(kan) worden gemaakt met de Via135. Na een aantal keren aansluiten én programma opstarten, wordt uiteindelijk het navigatiesysteem "gezien". en is er geen drukke server meer ....... Daarna is het updaten een fluitje van een cent. Dus @Binary, bedankt voor de tip ! Het werkt uiteindelijk wél. PS: de problemen zijn ook nog afhankelijk van de gebruikte laptop; een probleem bij Acer geeft géén probleem bij Asus..
  15. GROOT probleem! Het updaten van de nieuwe Europakaart (v.9.40) resulteert (bij mij ) in een "Communicatiefout" (MyDriveConnect) en "Er is iets fout gegaan" (Via135). Herinstallatie MyDrive en koude start(tromgeroffel) Via135 alsmede leegmaken cache geeft geen oplossing (alleen langdurig opnieuw downloaden 3uur). Het bestand is wel aanwezig op de computer, maar door een fout(?) (na 6% en 10min.) wordt de foutmelding aangegeven. De Via is nu onbruikbaar, want de oorspronkelijke kaart is blijkbaar gewist. Het lijkt er zelfs op dat zelfs alles op de Via is gewist! Deze geeft aan "Geen kaarten gevonden." De instructies zijn allemaal gevolgd; kost alleen véél tijd, maar geen oplossing! TTHELPdesk maar weer gemaild! Iemand hier een oplossing??? Groet, Henk Lijkt op een probleem met verbinding in het (USB)LANnetwerk dat contact moet maken met Tommetje Zie schermafdrukken op Dropbox: https://www.dropbox....3gANYYHr5a?dl=0