rood&baard

Leden
  • Content count

    70
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About rood&baard

  • Rank
    50+ poster
  • Birthday 06/14/1945

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Schuinesloot
  • Mijn TomTom
    = Via 135 M EU Free LTM
    - (RNS310 NL+DE)
    - mob.[Gmaps/Maps.me/HERE WeGo]

Recent Profile Visitors

1,794 profile views
  1. Meestal , dus .... Maar ja 't is ook al een oude .....
  2. Idem hier, want door ervaring al eerder wijzer geworden. maar dat mag niet baten! Ook op 2 verschillende laptops uitgevoerd, met hetzelfde resultaat! Komt vaker voor, gezien dit forum. De hierna volgende kleine updates geven (meestal) geen problemen. Het probleem komt na een update door TomTom. Niet als ik deze zelf (vers) installeer!
  3. Vandaag maar weer eens de update voor tomtom via135 uitgevoerd. MyDriveConnect moest natuurlijk ook een update krijgen, daarna de melding van 3 bestanden w.o. de volledige EU-kaart. Liep (natuurlijk) direct vast in de melding van de drukke servers . Dus maar weer de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na wat trubbels omdat er geen verbinding met Via135 kon worden gemaakt (komt vaker voor) werd de EU-kaart gedownload naar de computer. Duurt evengoed nog een uur ondanks de glasvezel snelheid, maar ja het kwam binnen en werd op de Via135 geïnstalleerd.
  4. Wakker gemaakt door de klacht van @Trotter ben ik aan de slag gegaan met MyDriveConnect. Deze moest eerst weer upgedatete worden, dus uitgevoerd. Daarna meteen de locatie van de cache opgezocht (zie mijn vorige post met plaatjes(!) en de map /AppData/local/TomTom handmatig leeggemaakt. Na het opstarten van MDC en verbinden van de Via135 was het updaten het bekende fluitje van een (euro)cent
  5. getest; zie afbeelding Cache staat bij mij op 2 locaties *); als deze beide geleegd worden, werkt het update van de VIA135 zonder herinstallatie. Het legen van de cache via de systeemregel wordt maar op 1 plaats uitgevoerd, dus de 2e blijft staan.
  6. @Ajee / @Trotter Ben ik het mee eens! In 2015 had ik ook een hardnekkig probleem met mijn VIA135. Door intensief overleg met de helpdesk in Amsterdam en met behulp van uitwisseling van de probleemgegevens, is er een toen oplossing gevonden. Als dank voor mijn hier ingestoken tijd en moeite kreeg ik een jaar gratis flitsersupdates; een leuke geste! Als er een aanwijzing is voor een oplossing, zullen ze deze zeker verwerken. Microsoft maakt regelmatig fouten en lost die dan op, waarbij je dan weer andere problemen kan krijgen.... Vergeet niet dat e.e.a al behoorlijk complex is geworden. Samenwerking met de verschillende browsers is ook al steeds moeilijker, vandaar MyDriveConnect al enige tijd zelfstandig werkt. Maar dan nu weer met een foutje. Ik heb zelf het idee dat de cache met tomtom-gegevens niet helemaal goed gewist wordt. Ik heb 2 locaties gevonden waar deze in wordt opgeslagen. Als ik zin heb zal ik e.e.a. binnenkort eens testen!
  7. Gemeld bij tomtom via facebook: antwoord: Kan dus nog wel even duren ......
  8. Het kan niet altijd goed gaan; nu wéér "drukke servers" en melding op beide laptops. Maar weer MDC geheel verwijderd en (dezelfde versie) geherinstalleerd ... en ja hoor binnen één minuut de gps-gegevens verwerkt in de Via135 Blijft bewerkelijk ..........
  9. Handig zo'n geheugensteuntje op internet forum Deze keer ging het hier wel goed *); wel langdurig (1u.). *) Zonder herinstallatie.
  10. @Trotter Mooi dat het gewerkt heeft . Maaar ... wees maar niet al te blij ! De volgende keer als je weer wil updaten, heb je een gróóóte kans dat je dezelfde melding krijgt. MyDriveConnect (wéér) de-installeren en weer nieuw installeren is dan de oplossing ! Een beetje bewerkelijk, maar het werkt ....... MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na de update nu wel aan dat ie bij is ... (ik blij !) (en dan heb ik het alleen over de kleine kaart- en gps-updates)
  11. @cortrans14 Blijkbaar! Je kunt nu alleen niet zien of ie wat doet of gewoon hangt! Maar nu moet het goedkomen ...... hoop ik Aan de Glasvezel ligt het niet: 95 Mbps
  12. Ja, hoor! Vandaag weer drukke servers! Na installeren van de gebruikelijke gps en de kleine kaart updates (heel snel) heeft ie het weer te druk voor mij(!) om de (nieuwe) EU-kaart te downloaden..... (blijft nu "Bezig met voorbereiden...") Via beide laptops én na herinstallatie van MyDriveConnect (na volledige de- en herinstallatie), dusss?? update: Hoera, na 12x herstarten van MDC is het bestand binnengehaald. Nu nog 1u30min verwerken. (Via135 - systeem bijwerken)
  13. Vandaag weer een test ivm een gemelde update gps: MyDriveConnect gestart; Via135 aangesloten via usb; geen reactie/verbinding. opnieuw MDC gestart; usb inuitin en ja, wordt uiteindelijk gezien én heeft verbinding Even ....... ja! Downloaden vh kleine bestandje, dat daarna wordt overgebracht naar tommetje... hoera (3x) Hoehoehoe bestaat het ...... Ben benieuwd naar de volgende update MyDriveConnect (in systeemtray) geeft na een update ook nog steeds aan: "meld je aan om nieuwe items te bekijken". Deze fout is in het verleden ook al eens verholpen door TomTom.
  14. Klopt! Alléén de laatste update van MyDrive installeren geeft geen resultaat. Het programma moet volledig gedeinstalleerd worden. Daarna installeren en dan doet ie het één keer! Ook (alléén) cache leegmaken helpt niet! Het euvel is door de laatste update ook niet verholpen !
  15. Op mijn 2e laptop: zelfde probleem; ook na de benodigde update van Mijn DriveConnect. Na het volledig verwijderen van het programma en herinstalleren, werd de Via135 update binnengehaald en geïnstalleerd !! Erg bewerkelijk.....