Caravanman

Leden
  • Content count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Caravanman

  • Rank
    10+ poster

Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Leusden
  • Mijn TomTom
    Go Caravan & Camper
  1. Als je dat gezeur vind Ajee dan reageer je toch niet. Hoef je je er ook niet aan te ergeren.
  2. Wederom blijft de kaart voor Camper en Caravan weer achter.
  3. IK heb nog een van de eerste camper en caravan met betaalde kaartupdates. Ik had hier al eens over geklaagd omdat slechts enkele maanden na aanschaf TT overging op Free Lifetime kaartupdates. Kreeg altijd nul op rekest, en ok dat was begrijpelijk. Nu met het uitblijven TT toch er aan herinnerd dat ik betaal voor vier kaarten per jaar en dan dat ook wil ontvangen enigszins verdeeld over het jaar. 1 keer per kwartaal zou leuk zijn. Zonder enig verder commentaar werd mijn betaalde kaartupdate abbo ineens omgezet naar Free Lifetime kaartupdates met de mededeling dat ik nu geen rechten meer kon beroepen op betaalde kaartupdate van 4 keer per jaar. De lifetime kaartupdate bezitters moesten blij en tevreden zijn met wat ze krijgen. Op zich natuurlijk hartstikke mooi, scheelt me waarschijnlijk een hoop geld maar het doet vermoeden dat TT dit grapje wel eens vaker kan gaan herhalen en dat 4 keer per jaar een "nieuwe" kaart wellicht snel tot het verleden zal gaan behoren. Trouwens op de vraag wanneer ze een nieuwe kaart voor TT Camper en Caravan verwachten was het antwoord dat het geen enkele prioriteit had en dat ik dat dan wel zou zien in MyDrive Connect. Ook dit wijst er weer op dat TT de ooit beloofde 4 keer per jaar nieuwe kaart bij zowel betaald als Free Lifetime kaartupdat niet meer zo nauw gaat nemen. Waarschijnlijk de zoveelste aangepaste bedrijfsstrategie die nooit in het openbaar bekend gemaakt zal worden maar zeker wel doorgevoerd om financiële redenen. Vergeet het klantvriendelijke TT van 10 jaar terug dit is het nieuwe op bedrijfswinst gerichte TT waar de klant zeker geen koning meer zal zijn.
  4. Alweer nieuwe modellen terwijl de oudere modellen nog steeds niet hebben gekregen wat ooit toegezegd is? TomTom, TomTom waar zijn we mee bezig?
  5. Hallo Joost, Nu een meer normale reactie. Reset je apparaat eens en probeer daarna een voor een de updates binnen te halen. Begin met satelliet update en daarna de flitsers indien van toepassing. De Mapshare kun je dan als laatste doen maar of je die nu echt nodig hebt valt nog te bezien. Mijn Camper en Caravan TT functioneert prima zonder de Mapshare, voor het geval dat haal ik ze 1 keer in de maand op maar denk dat ik ook prima helemaal zonder kan. 1 Keer in de drie maanden een nieuwe kaart is op zich wel genoeg denk ik zo.
  6. Dank je!
  7. Van de week update 9.33 voor caravan en camper ontvangen. Iemand een idee waarom deze "tussen" update?
  8. Het lijkt opgelost, althans bij mij is nu alles in zo'n 10 minuten geinstalleerd. Ooit was er eens een helpdeskmedewerker van TT , ene Randy V, die mij met zijn hand op het hart beloofde mij te mailen zodra het probleem definitief opgelost was en dat mailtje heb ik nooit mogen ontvangen dus is TT er blijkbaar zelf nog niet helemaal van overtuigd.
  9. Dat is inderdaad nog steeds wat aan de lange kant, heb het zelf ook ervaren. Echter de wachttijd was eerder tot wel twee uren dus wat dat betreft is er wel vooruitgang geboekt. Ben wel bang dat hier dan ook wel bij blijft en of het ook blijvend opgelost is daar heb ik ook zo mijn twijfels over. Problemen oplossen voor "oudere" apparaten is nu eenmaal niet de sterkste kant van TomTom. Valt voor hun naar hun eigen helpdesk zeggen niet zoveel eer meer voor te behalen. Een tevreden klant is blijkbaar niet zo heel erg interessant voor TomTom.
  10. Willen jullie ook nog eens testen? Ik heb vanmiddag een nieuwe update van Mydrive geïnstalleerd en daarna mijn TomTom geüpdatet inclusief Mapshare. Het was alles bij elkaar zo'n 7 Mb en binnen vijf minuten was de update volledig geïnstalleerd en gaf mijn TT aan dat hij klaar was en losgekoppeld kon worden. Zou het dan toch?
  11. Citaat uit de tekst: "TomTom halt het grootste gedeelte van zijn omzet nog steeds uit de losse navigatiekastjes, maar ziet deze markt steeds verder krimpen" Lijkt me sterk dat feit dat ze steeds meer problemen hebben met de losse kastjes en deze steeds minder compleet uitrusten hier niet iets mee te maken zal hebben. Immers deze kastjes worden steeds duurder maar bij uitlevering hiervan blijken ze nog allerlei functionaliteit in de toekomst toegevoegd moeten krijgen. Dit toevoegen gebeurt niet of mondjesmaat en problemen met de bijvoorbeeld het updaten worden tergend langzaam opgelost. Het vertrouwen in TomTom ebt weg en ik zeg niet dat dit een hoofdoorzaak is in het verdampen van de winst maar het speelt vast en zeker mee.
  12. Kleine correctie Jan Speur het is nog erger dan je denkt het probleem speelt nu bijna drie maanden. Ga er maar van uit dat het pas bij de volgende kaartupdate aangepast word als we geluk hebben. Dit min of meer zelfde probleem heeft zich een aardige tijd geleden ook al eens voorgedaan en toen duurde het bij mijn weten twee kaartupdates voor het weer "normal" was. In tijd was dit dus zeg maar een half jaar. Je kunt natuurlijk een klacht in dienen bij TomTom maar geloof me, het komt zoals het komt bij TomTom en op hun tijd. Een klacht, of zelfs al zou iedereen klagen die dit probleem heeft, zal dit proces niet versnellen. Denk dat ze dan extra slimme techneuten in moeten huren en dat kost geld wat weer ten koste gaat van de winst, en dat kan natuurlijk niet. Berust, zet de Mapshare uit en navigeer vrolijk zonder Mapshare door de wereld, je komt vast en zeker waar je zijn moet ook zonder die, door TomTom zelf, veel te veel waarde toebedeelde Mapshare updates. Van mij mogen ze hier van af stappen en gewoon 6 keer per jaar een volledige kaartupdate doorvoeren.
  13. Mijn laatste reactie van TomTom, denk dat de Mapshare zeker tot en met de nieuwe kaart beter uitgezet kan worden en daarna maar weer eens kijken: "De problemen met de Mapshare update zijn inderdaad zeer frustrerend voor zowel gebruiker als klantenservice, omdat wij allemaal afhankelijk zijn van de technische dienst wanneer problemen opgelost worden. Ik weet wel heel zeker dat onze technische dienst heel hard werkt om alle bestaande problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen; hierbij geldt uiteraard dat hoe groter en/of ernstiger het probleem, hoe hoger de prioriteit. Problemen met de gratis mapshare update kunnen daardoor wat lager op de prioriteitenlijst terechtkomen, maar wees alstublieft verzekerd dat wij allemaal ons best doen u zo'n prettig mogelijk update-ervaring te bieden. Het klopt dat eind volgende maand de volgende kaartversie zal uitkomen; het is mogelijk dat de oplossing pas rondom die datum uitkomt. Dat weet ik echter niet, en ik hoop van harte dat het eerder is. Met vriendelijke groeten, Ellen TomTom Customer Care Team"
  14. Hallo, Dit is een probleem wat bekend is bij TomTom, zij "werken" eraan. Geen idee wat dit inhoud bij TomTom want het probleem is al sinds begin december bekend. Zie topic "Mapshare Update" in Software. Oplossing voor nu is ruime de tijd nemen voor een update en net zolang aangekoppeld laten tot hij "gereed" geeft of ( mijn voorlopige oplossing ) Mapshare updates gewoon uitzetten op je apparaat. De Mapshare updates zijn nu ook weer niet zo zalig makend als TomTom ons graag wil laten denken. Bijkomstigheid bij laatste oplossing is dan weer dat je apparaat blijft zeuren ieder keer als hem aanzet of je mapshare ook aan wilt zetten. Kortom totdat het TT uitkomt en het oplost geeft het hoe dan ook ergens een irritatie puntje. Blijf hier niet te lang bij stil staan want er zal altijd bij TT wel zo'n mini irritatie puntje zijn, perfect zijn ze naar mijn weten nog nooit geweest.